Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijdens sectio sterilisatie laten uitvoeren, ervaringen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Tijdens sectio sterilisatie laten uitvoeren, ervaringen? Empty Tijdens sectio sterilisatie laten uitvoeren, ervaringen?

Bericht  Jazzlyn di 28 feb 2012 - 0:50

-

Laatst aangepast door Jazzlyn op ma 19 maa 2012 - 21:19; in totaal 1 keer bewerkt
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens sectio sterilisatie laten uitvoeren, ervaringen? Empty Re: Tijdens sectio sterilisatie laten uitvoeren, ervaringen?

Bericht  Paper Crown di 28 feb 2012 - 1:00

Jazzlyn schreef:Vandaag weer een afspraak bij mijn gynaecoloog gehad. De baby heeft helaas weer problemen met de ruimte in mijn buik en ondanks de eenzijdige sterilisatie heeft het niet veel voordelen gebracht.

Nu ligt de baby nog steeds in stuit en kan eigenlijk niet meer draaien door de vorm van mijn baarmoeder en het weinige vruchtwater. Er gaat dus een sectio uitgevoerd worden. Nu kreeg ik dus vandaag de vraag mee of ik er eens goed over na wilde denken om mij tijdens de keizersnede volledig te laten steriliseren. Dan niet met de klipjes, dus minder pijn. Ik zou hierna nog wel een kind kunnen krijgen, maar dan via IVF, dit omdat ze dan het bevruchte eitje in de juiste hoorn/baarmoeder kunnen terugplaatsen (of het slim is, een tweede) en het dus minder risico met zich meebrengt. Willen wij geen 3de kindje dus dat is gemakkelijk.

Maar toch vind ik het eng. Dan ben ik 24 en volledig onvruchtbaar. Ik ben een beetje bang dat het gevoelsmatig raar gaat worden. Alsof je geen vrouw meer bent (klinkt raar i know)

Iemand ervaringen hiermee? Zowel qua gevoel (brrr eng) of de pijn van een sterilisatie tijdens een sectio?

In principe ben ik gesteriliseerd. Ik heb geen eileiders meer, dus ik kan nooit zwanger worden via natuurlijke weg. Ik zit nu net aan het begin van mijn allereerste IVF poging. In het begin had ik ook wat jij zegt. Het gevoel of je geen volledig vrouw bent.. maar dat ben je wel. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat er met jou 'aan de hand' is.
Je hoeft niet gesterliseerd te worden voor IVF hoor. Je kan dan gewoon alles laten zoals het is maar doordat er medische problemen zijn bij het op natuurlijke manier zwanger toch in aanmerking kunt komen voor IVF.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Tijdens sectio sterilisatie laten uitvoeren, ervaringen? Empty Re: Tijdens sectio sterilisatie laten uitvoeren, ervaringen?

Bericht  Jazzlyn di 28 feb 2012 - 1:26

-

Laatst aangepast door Jazzlyn op ma 19 maa 2012 - 21:19; in totaal 1 keer bewerkt
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 1:28

Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat ze daar over beginnen eigenlijk.. Je bent idd pas 24 en 99% van de vrouwen van die leeftijd denken echt nog niet aan steriliseren hoor Neutral

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn di 28 feb 2012 - 1:32

Razz_ schreef:Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat ze daar over beginnen eigenlijk.. Je bent idd pas 24 en 99% van de vrouwen van die leeftijd denken echt nog niet aan steriliseren hoor Neutral

Nou het is voor mijn eigen veiligheid en dat van een kindje. Ik kan over 2 jaar nog steeds zeggen ik wil een kindje. Alleen ze willen mij niet meer aan de hormonen hebben met een werkende eierstok. Wel via IVF dus.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Susan di 28 feb 2012 - 2:29

Razz_ schreef:Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat ze daar over beginnen eigenlijk.. Je bent idd pas 24 en 99% van de vrouwen van die leeftijd denken echt nog niet aan steriliseren hoor Neutral

Ik vind dat helemaal niet zo vreemd, ook als ze nog wel kinderen wil is het blijkbaar veiliger om de eileiders te verwijderen. Het is niet zo dat ze het voorstellen omdat ze in de veronderstelling zijn dat haar gezin zo wel compleet is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  joyce0606 di 28 feb 2012 - 9:23

ik kan je gevoel wel begrijpen over dat je je minder vrouw dan zou voelen, ik denk dat ik met hetzelfde zou zitten, maar goed ik wil dan nog wel meer kindjes.

als het voor jouw (en je kinds) gezondheid beter is om een eventuele 3de via IVF te krijgen is het geen slechte keuze om te doen. omdat je nu (nog) niet een 3de wilt, is het opzich toch geen probleem, al druisd het wel op e gevoel in, misschien dat het gewoon een kwestie van wennen aan het idee is, je weet nog maar kort dat dit een mogelijkheid is.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Le Chat Noir di 28 feb 2012 - 11:06

Ik begrijp je gevoel, maar zo lang je nog wel ongesteld wordt etc. is er weinig verschil, alleen gevoelsmatig misschien. Doordat je eigen hormoonhuishouding nog werkt (toch??), blijf je je verder wel vrouw voelen. Het zou anders zijn als je als het ware in de overgang kwam...
Ik denk dat als je er eenmaal aan gewend bent, het juist positief uit kan pakken. Doordat je je verder nergens meer zorgen over hoeft te maken. En ook al ben je pas 24, toch heb je al twee kinderen straks en is je gezinnetje in principe compleet zoals je zegt. En er is eventueel nog een kans met IVF, die minder risico geeft.
Misschien moet je alle voor- en nadelen nog eens op papier zetten en er rustig over gaan nadenken, bespreken etc. Is het gewoon een kwestie van gewend aan raken. Succes!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: