Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie is er veganiste ?

+10
Truttebol
Terkina
Raindrop
Bacio
TGR
Aziraphale
Rouxxxe
SnowWhite
Minx
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Wie is er veganiste ? - Pagina 4 Empty Re: Wie is er veganiste ?

Bericht  Caribbeanlover di 27 maa 2012 - 2:21

[quote="Caribbeanlover"]Bij de Aldi hebben ze ook een aantal vegakazen en dat is wellicht goedkoper dan bij Ekoplaza.

Deze zijn het;

In het koelvak;

* Plakken Abdijkaas

* Plakken Hoevekaas

* Plakken Gatenkaas

* Mozzarella

Ongekoeld;

* Kleine ronde bries, met kruiden en camembert.

Lidl;

In het koelvak;

* Cottage cheese

* St. Paulin

* Smeerbare roomkazen in de smaken, Walnoten, Sweet Pepper, Ananas en Bieslook

* Mini Baby Bells zijn ook vega! Momenteel in de aanbieding bij Hoogvliet. Zijn normaal mij te duur dus 4 netjes gekocht en ze zijn toch tot juni houdbaar en dan zijn ze wel op hoor haha.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 8:34

Leerdammer is ook vegetarisch en dus ook de Leerdammer smeerkaas als enige smeerkaas.
Plakken sambalkaas en plakken mosterdkaas van de C1000 zijn ook vegetarisch .

Gast
Gast

Bericht  Twellie di 27 maa 2012 - 8:41

Sunprincess schreef:Naar aanleiding van dit topic ben ik eens verder gaan zoeken en ga nu ook van de Ariel, Lenor en Robijn af stappen. Die worden geproduceerd door Proctor & Gamble en Unilever en die schijnen echt afschuwelijke dierproeven te gebruiken Sad

Jeetje, daar heb ik echt nog nooit over nagedacht dat ook wasmiddelen op dieren getest kunnen worden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 8:47

Tuinstoel schreef:
Sunprincess schreef:Naar aanleiding van dit topic ben ik eens verder gaan zoeken en ga nu ook van de Ariel, Lenor en Robijn af stappen. Die worden geproduceerd door Proctor & Gamble en Unilever en die schijnen echt afschuwelijke dierproeven te gebruiken Sad

Jeetje, daar heb ik echt nog nooit over nagedacht dat ook wasmiddelen op dieren getest kunnen worden.

Ik moest ook echt even slikken toen ik me dat realiseerde. Maar ze moeten toch weten wat er gebeurd als je hey inslikt of in je ogen krijgt.
Maar niet teveel over nadenken...... Maar P&g een Unilever krijgen van mij een boycot.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 27 maa 2012 - 20:17

Sunprincess schreef:Leerdammer is ook vegetarisch en dus ook de Leerdammer smeerkaas als enige smeerkaas.
Plakken sambalkaas en plakken mosterdkaas van de C1000 zijn ook vegetarisch .

Van Leerdammer lightlife wist ik het, maar van die andere niet..........ik zal eens kijken alhoewel die pakjes met plakjes best duur zijn.

Wij hadden een C1000 en is nu Hoogvliet.

De Maaslander kaassnitzels liggen bij de vegaproducten, maar er staat niet op dat het vegastremsel is. Ik ga ze mailen. Btw, de kaasburgers van Vivera zijn erg lekker en iig wel vega. Die hebben ze ook bij de Aldi en smaken hetzelfde.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie za 31 maa 2012 - 9:39

Voor zover ik weet is de Maaslander kaasschnitzel vegetarisch, ik eet hem ook regelmatig, dus hoop het wel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Caribbeanlover za 31 maa 2012 - 22:33

Zolang het er niet opstaat dat het vegastremsel is vertrouw ik het niet. Liever niet eten, dan de gok wagen vind ik. Had ik al gezegd dat ik ze ga mailen? Als ik een antwoord krijg, dan zeg ik het hier.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TNMN di 3 apr 2012 - 3:55

Wat ook een hele lekkere vegetarische kaas is, is Halloumi. Is heerlijk gegrild met couscous en tomaatjes (ik eet het vanavond weer, nu al zin in!).

Ik probeer ook PDV producten te kopen, maar MAC is mijn favoriete make-up merk en onlangs maakten ze bekend weer te testen op dieren, zo jammer! (Spuit 11, zie net Punkd's reactie).
Ik was vroeger ook vegetarier, moest het helaas wegens gezondheidsproblemen opgeven. Ik wil het weer gaan proberen, maar voorlopig eet ik gewoon heel weinig vlees.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 4:02

Halloumi ken ik idd. Is dat echt met vegastremsel? Zolang het er niet opstaat eet ik het niet. Zag net bij de AH een blauw schimmelkaas die vega is en je ziet het steeds vaker bij de AH.

Waarom moet MAC perse weer gaan testen op dieren? Dus ze deden het eerst niet begrijp ik? Zo ja, dan zouden ze toch moeten merken dat het zonder ook kan.

Als vegazijnde zijn er genoeg alternatieven dus ik begrijp niet waarom sommigen mensen om wat voor reden moeten stoppen. De mens heeft geen vlees nodig en kan heel goed zonder nl.

Is niet lullig bedoeld hoor,maar ik ben benieuwd waarom jouw dokter dat zei.

Heb je het eerst geprobeerd met alternatieven?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 4:18

Wie is er veganiste ? - Pagina 4 IMG_4757

Lijkt op gegrilde kip. Heb het wel eens gegeten toen ik nog niet bezig was met vegastremsel. Ga binnenkort eens kijken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TNMN di 3 apr 2012 - 4:22

Caribbeanlover schreef:Halloumi ken ik idd. Is dat echt met vegastremsel? Zolang het er niet opstaat eet ik het niet. Zag net bij de AH een blauw schimmelkaas die vega is en je ziet het steeds vaker bij de AH.

Waarom moet MAC perse weer gaan testen op dieren? Dus ze deden het eerst niet begrijp ik? Zo ja, dan zouden ze toch moeten merken dat het zonder ook kan.

Als vegazijnde zijn er genoeg alternatieven dus ik begrijp niet waarom sommigen mensen om wat voor reden moeten stoppen. De mens heeft geen vlees nodig en kan heel goed zonder nl.

Is niet lullig bedoeld hoor,maar ik ben benieuwd waarom jouw dokter dat zei.

Heb je het eerst geprobeerd met alternatieven?

Het is een bekende vegetarische kaas (http://vegetarian.about.com/od/vegetarianbarbecuerecipes/r/Grilled-Halloumi-Cheese.htm), het wordt ook verkocht in de vegetarische winkel en staat op PETA bij recepten.

Ik moest stoppen omdat ik teveel afviel en erg lage bloeddruk had. Ik heb het toen ook helemaal niet goed aangepakt; at alleen vleesvervangers maar verder niets extra's. Nu vind ik het lastig om te stoppen met bepaald vlees. Hoe lang ben jij al vegetarisch?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  TNMN di 3 apr 2012 - 4:23

Caribbeanlover schreef:

Lijkt op gegrilde kip. Heb het wel eens gegeten toen ik nog niet bezig was met vegastremsel. Ga binnenkort eens kijken.

Het is echt heerlijk!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 4:31

Je had ook vitamines moeten slikken denk ik. Zag heerlijke foto's met die kaas, lekker voor op de bbq. Checke de AH ook eens.;)

Sinds m'n 19e ben ik vega.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TNMN di 3 apr 2012 - 4:35

Caribbeanlover schreef:Je had ook vitamines moeten slikken denk ik. Zag heerlijke foto's met die kaas, lekker voor op de bbq. Checke de AH ook eens.Wink

Sinds m'n 19e ben ik vega.

Ja denk 't ook, en noten en meer eieren. Wat eet jij zoal in de week? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je eet smile

TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 9:48

Bami/nasi/mihoen ed en dan met vegashoarma, regelmatig een maaltijdsalade met Arla feta blokje of mozzarella, rauwkost ed, broodje shoarma, veel pasta dus ook lasagne met groenten. Ik eet bijna nooit zo vegaburger/snitzel ed aangezien je die eerder eet met aardappels, groenten en dus ''vlees''. Die hollandse pot moet ik niet, blegh.

Oh ik maar regelmatig een quiche, lekker handig en je kan er alles indoen wat je aan groenten hebt bijv. een stukje paprika die je over hebt.

Ik schroei ook wel eens een paprika in het vuur op het fornuis (vasthouden dmv een tang) helemaal zwart. Het zwarte velletje haal je eraf onder de kraan en de paprika smaakt gelijk zoeter.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 9:48

Bami/nasi/mihoen ed en dan met vegashoarma, regelmatig een maaltijdsalade met Arla feta blokje of mozzarella, rauwkost ed, broodje shoarma, veel pasta dus ook lasagne met groenten. Ik eet bijna nooit zo vegaburger/snitzel ed aangezien je die eerder eet met aardappels, groenten en dus ''vlees''. Die hollandse pot moet ik niet, blegh.

Oh ik maar regelmatig een quiche, lekker handig en je kan er alles indoen wat je aan groenten hebt bijv. een stukje paprika die je over hebt.

Ik schroei ook wel eens een paprika in het vuur op het fornuis (vasthouden dmv een tang) helemaal zwart. Het zwarte velletje haal je eraf onder de kraan en de paprika smaakt gelijk zoeter.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TNMN vr 6 apr 2012 - 5:10

Klinkt goed, best veel variatie dus smile

@Snowwhite: Ik kan je geen PM sturen!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  SnowWhite vr 6 apr 2012 - 9:04

Het is gelukt hoor, TNMN!
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Caribbeanlover wo 11 apr 2012 - 20:33

TMNM, ik heb haloumi gekocht en er staat ''niet dierlijk stremsel''. Vond het wel grappig er staan terwijl er meestal staat ''microbieel''.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

Permissies van dit forum: