Wie is er veganiste ?
+10
Truttebol
Terkina
Raindrop
Bacio
TGR
Aziraphale
Rouxxxe
SnowWhite
Minx
Caribbeanlover
14 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wie is er veganiste ?
Waarom zou zij zich tegenover jou moeten verantwoorden? Blijkbaar vond ze het vroeger belangrijker dan nu. Tja meningen en prioriteiten kunnen veranderen.
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom gebruikt zowat iedereen het woordje ''moet'' altijd?! Ik heb dat nergens gezegd en vraag mij alleen wat af, meer niet. Als ze niet wilt antwoorden, dan mag ze dat zelf weten hoor.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Omdat jouw vragen veroordelend zijn. En daarmee kan je het gevoel geven dat iemand zich moet verantwoorden.
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10
Who cares!
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Waarom ben je ermee gestopt? Kan mij dat nooit voorstellen, maar andersom wel, je kiest er toch bewust voor neem ik aan om vega te worden.
Waarom heb je er een presentatie gehouden over proefdieren als je zelf er amper rekening mee houd? Dat vind ik echt raar!
Je stelt eerst de vraag waarom ik gestopt ben, maar daarna veroordeel je mij gelijk omdat ik gestopt ben..
Maakt het uit wat voor antwoord ik geef? Ik heb namelijk het idee dat het niets uitmaakt wat ik zeg, aangezien je het toch raar vindt dat ik het niet meer full time doe.
Laatst aangepast door SnowWhite op zo 11 maa 2012 - 22:05; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Zelda schreef:Jemig....Caribbeanlover schreef:Who cares!
Dat dacht ik ook hoor! Stom dat ik eigenlijk nog reageer
SnowWhite- Kletskop
Goed nieuws, L'oreal en Max Factor zijn ook proefdiervrij.
Cb, heb jij ook proefdiervrij wasmiddel? Het lijkt bijna onmogelijk dat te vinden..
Cb, heb jij ook proefdiervrij wasmiddel? Het lijkt bijna onmogelijk dat te vinden..
Gast- Gast
Hoe weet je dat? Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb graag bewijs anders koop ik het niet.
Had ik al gezegd dat die kaasjes die ik bij De Aldi heb gekocht uit januari waren en ik heb ze toch echt in febr. gekocht. Echt slecht! Normaal let ik er wel op, maar eigenlijk kan je er wel vanuit gaan dat het goed is...................niet dus altijd.
Die kaasjes zijn van het merk ''Bavarica'', nee geen Bavaria :P
Winkels met eigenmerk zoals Hema ed zijn PDV. Wij hebben wasmiddel en wasverzachter van de Makro en ik hoop dat het PDV is. Anders ff op de site van PDV kijken.
Eerst stond het wel op de site, maar sinds die vernieuwd is niet meer. Anders even mailen/bellen?
Overigens ken ik veel merken en hebben de meeste doorsnee winkels die merken niet.
Calvin Klein, is ook PDV :cheers: . Sta ervan te kijken, gaaf zeg! Heb een aantal parfums ervan en zag laatst een zomerversie van diegene die ik heb. Die kan ik met gerust hart kopen nu.
Chanel, Christian Dior, Bourjois, Garnier,Giorgio Armani, Givenchy, Gliss Kur, John Frieda,Keune (bij de kapper wilde ze laatst wat in me haar doen en toen heb ik wel gevraagd wat het was, maar het was water), Gosh ( heb ik gemaild en die zeggen dat ze PDV zijn, maar het nooit zeker kunnen weten), Clinique (zeiden ze al bij ICI Paris, maar ik geloofde dat niet) zijn ook PDV.
Alhoewel ik wel verbaasd blijf over deze grote merken aangezien die er meestal geen rekening mee houden. Deze stonden eerst niet op de site.
Haha ik kan beter de lijst uitprinten voor als ik ga shoppen of sowieso de grote merken opschrijven en in m'n portomonnee doen zodat ik ze altijd bij me heb.
Wat ik raar vind is dat Aussie er ook bij staat er dat terwijl ik die een tijd geleden gemaild heb ze zeiden niet PDV te zijn.:x
Krijg het idee dat veel grote merken gewoon liegen.
Die merken die jij noemde heb je ook van de site toch?! Zo ja, da ga ik niet verder al die merken opnoemen haha.
Had ik al gezegd dat die kaasjes die ik bij De Aldi heb gekocht uit januari waren en ik heb ze toch echt in febr. gekocht. Echt slecht! Normaal let ik er wel op, maar eigenlijk kan je er wel vanuit gaan dat het goed is...................niet dus altijd.
Die kaasjes zijn van het merk ''Bavarica'', nee geen Bavaria :P
Winkels met eigenmerk zoals Hema ed zijn PDV. Wij hebben wasmiddel en wasverzachter van de Makro en ik hoop dat het PDV is. Anders ff op de site van PDV kijken.
Eerst stond het wel op de site, maar sinds die vernieuwd is niet meer. Anders even mailen/bellen?
Overigens ken ik veel merken en hebben de meeste doorsnee winkels die merken niet.
Calvin Klein, is ook PDV :cheers: . Sta ervan te kijken, gaaf zeg! Heb een aantal parfums ervan en zag laatst een zomerversie van diegene die ik heb. Die kan ik met gerust hart kopen nu.
Chanel, Christian Dior, Bourjois, Garnier,Giorgio Armani, Givenchy, Gliss Kur, John Frieda,Keune (bij de kapper wilde ze laatst wat in me haar doen en toen heb ik wel gevraagd wat het was, maar het was water), Gosh ( heb ik gemaild en die zeggen dat ze PDV zijn, maar het nooit zeker kunnen weten), Clinique (zeiden ze al bij ICI Paris, maar ik geloofde dat niet) zijn ook PDV.
Alhoewel ik wel verbaasd blijf over deze grote merken aangezien die er meestal geen rekening mee houden. Deze stonden eerst niet op de site.
Haha ik kan beter de lijst uitprinten voor als ik ga shoppen of sowieso de grote merken opschrijven en in m'n portomonnee doen zodat ik ze altijd bij me heb.
Wat ik raar vind is dat Aussie er ook bij staat er dat terwijl ik die een tijd geleden gemaild heb ze zeiden niet PDV te zijn.:x
Krijg het idee dat veel grote merken gewoon liegen.
Die merken die jij noemde heb je ook van de site toch?! Zo ja, da ga ik niet verder al die merken opnoemen haha.
Caribbeanlover- Ratel
Ze staan inderdaad op de lijst. Van l'oreal weet ik ook dat ze heel veel investeren in nieuwe diervrije proeven.
De wasmiddelen lijst kan ik ook niet meer vinden.
De wasmiddelen lijst kan ik ook niet meer vinden.
Gast- Gast
Ik heb ze gebeld en die vrouw kan niks vertellen, maar gaf me een mailadres van een man die wel veel weet. Heb hem gemaild en alle grote merken vermeld waarvan ik het niet geloof aangezien ze eerst nooit in de lijst stonden. Heb gezegd dat ik het raar vond dat ze nu ineens wel pdv zijn. Merken moeten een dan een lijst invullen, maar kunnen het net zo goed niet eerlijk invullen zodat ze niet meer lastig worden gevallen door organisaties als pdv.
Caribbeanlover- Ratel
Inmiddels mail terug gehad. De merken die als ''niet goedgekeurd'' door PDV zijn ook in de lijst terecht gekomen. De man die ik mailde bedankte me iig voor de waarschuwing,maar eigenlijk best slecht dat ze daar zelf niet achter zijn gekomen! Iemand had dat toch allang moeten zien.
Caribbeanlover- Ratel
Al die grote merken zoals Maybeline, L'Oreal ed niet neem ik aan. Ik hoor nog wel wat terug hoop ik, maar ga er maar vanuit dat ze niet PDV zijn! Vond het al zo raar.
Caribbeanlover- Ratel
SnowWhite schreef:Toen ik vegetariër was hield ik mij er heel erg mee bezig. De laatste tijd minder eerlijk gezegd (ben ook geen vegetariër meer, eet wel 1 á 2 dagen in de week vegetarisch).
Ik ben wel oprecht benieuwd waarom je geen vegetariër meer bent?
Zelf ben ik geen vegetariër, maar eet wel minimaal vlees, denk hooguit 2 keer in de maand. Kan en wil net niet dat stapje zetten om nooit meer vlees te eten.
Gast- Gast
Vanwege gezondheidsproblemen.
SnowWhite- Kletskop
Weet iemand of M.A.C cosmetics dierproefvrij is.. (en dan zeker.. dus niet omdat 'het maar' gezegt wordt door iemand).
Edit:
Heb al een artikel gevonden van een aantal dagen geleden. Erg jammer dit.
Aaaargh! Gisteravond bezocht ik wat websites en kwam ik dit wel heel trieste nieuws tegen: M.A.C. Cosmetics maakt sinds kort gebruik van dierproeven. Vorige maand kwam Estee Lauder al onder het vuur te liggen omdat zij in China cosmetica op dieren testen, en nu blijkt ook MAC uit het niets hun voorheen dierproefvrije statement aangepast te hebben. Ik surfde meteen naar PETA aangezien zij de meest complete dierproefvrije lijst hebben, en ook hier staat MAC niet meer tussen. MAC stond hier dus jarenlang tussen, ze waren altijd zo fel tegen dierproeven!
Ik weet natuurlijk niet precies wat de reden is, maar ik denk dat Estee Lauder (de ‘baas’ van MAC) er wat mee te maken heeft. Wanneer je cosmetica in China wilt verkopen moet je deze op dieren laten testen, dit is verplicht door de wetgeving daar… Dit betekent echter niet dat het *moet* – een bedrijf kan er simpelweg voor kiezen om hun producten niet in China te verkopen! Maar aangezien Estee Lauder het moederbedrijf is van MAC zullen zij misschien anders besloten hebben. Ik vind dit echt ontzettend jammer, ik baal hier echt van. Ik heb inmiddels een aardige stash (dierproefvrije of course) natuurlijke cosmetica, maar MAC Cosmetics was nog een van de weinige niet-natuurlijke merken die ik ook nog met plezier gebruikte, mede omdat ze dierproefvrij waren en vaak vegan producten maken.
Edit:
Heb al een artikel gevonden van een aantal dagen geleden. Erg jammer dit.
Aaaargh! Gisteravond bezocht ik wat websites en kwam ik dit wel heel trieste nieuws tegen: M.A.C. Cosmetics maakt sinds kort gebruik van dierproeven. Vorige maand kwam Estee Lauder al onder het vuur te liggen omdat zij in China cosmetica op dieren testen, en nu blijkt ook MAC uit het niets hun voorheen dierproefvrije statement aangepast te hebben. Ik surfde meteen naar PETA aangezien zij de meest complete dierproefvrije lijst hebben, en ook hier staat MAC niet meer tussen. MAC stond hier dus jarenlang tussen, ze waren altijd zo fel tegen dierproeven!
Ik weet natuurlijk niet precies wat de reden is, maar ik denk dat Estee Lauder (de ‘baas’ van MAC) er wat mee te maken heeft. Wanneer je cosmetica in China wilt verkopen moet je deze op dieren laten testen, dit is verplicht door de wetgeving daar… Dit betekent echter niet dat het *moet* – een bedrijf kan er simpelweg voor kiezen om hun producten niet in China te verkopen! Maar aangezien Estee Lauder het moederbedrijf is van MAC zullen zij misschien anders besloten hebben. Ik vind dit echt ontzettend jammer, ik baal hier echt van. Ik heb inmiddels een aardige stash (dierproefvrije of course) natuurlijke cosmetica, maar MAC Cosmetics was nog een van de weinige niet-natuurlijke merken die ik ook nog met plezier gebruikte, mede omdat ze dierproefvrij waren en vaak vegan producten maken.
Gast- Gast
Zeker jammer. Op dieren testen is helemaal niet nodig voor make up. Ze kunnen anders, maar moeten dat perse in China laten doen. Waarom niet in Duitsland? Heb een aantal merken gemaild of ze PDV zijn en van een aantal kreeg ik een mail terug dat ze dat idd zijn. Dat Duitsland waar de merken getest worden absoluut tegen dierproeven is. Btw, MAC ken ik niet.
Wist niet dat PETA een lijst ervan had van wat PDV is. Bedankt voor het artikel, dan kan ik op hun site even zoeken.
Wist niet dat PETA een lijst ervan had van wat PDV is. Bedankt voor het artikel, dan kan ik op hun site even zoeken.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Voor de geinteresseerde. Ik had de volgende merken gemaild omdat ik wilde weten of ze PDV waren en op de site van PDV werd ik niks gevonden.
Catrice; PDV
Essence; PDV, In de Kruidvat zelf wisten het niet, slechte zaak!
Gosh; Ze testen niet op dieren, maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat een ingredient wel op dieren getest is. Dus die koop ik sowieso niet!
Sephora; In de winkel zeiden ze dat het PDV is, maar ik wil meer bewijs.
Therme; Moet nog een reactie krijgen.
Miss Sporty; Formulier was te ingewikkeld om het te vragen.
Bedankt! Wilde net gaan google nav dit topic welke make up dan proefdiervrij is. Want dat vind ik wel belangrijk, maar moet eerlijk gezegd zeggen dat ik er nooit zo op het gelet, omdat ik niet zoveel geld uitgeef aan make up en het goedkoopste koop. Maar laat dat nou net Essence zijn! Dus ik kan met een gerust hart mijn mascara blijven gebruiken!
Weet je toevallig ook hoe het zit met New York (ook een kruitvat merk).
Overigens kan het niet zijn dat die mevrouw bij de Etos bedoelde dat al hun eigen make up (dus van etos eigen merk) PDV is?
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Caribbeanlover schreef:Zeker jammer. Op dieren testen is helemaal niet nodig voor make up. Ze kunnen anders, maar moeten dat perse in China laten doen. Waarom niet in Duitsland? Heb een aantal merken gemaild of ze PDV zijn en van een aantal kreeg ik een mail terug dat ze dat idd zijn. Dat Duitsland waar de merken getest worden absoluut tegen dierproeven is. Btw, MAC ken ik niet.
Het gaat niet om het testen dat ze dat in China doen. Het gaat erom dat als je je make up in China wil verkopen, dat je het dan op dieren getest moet hebben. Dus de merken die PDV zijn worden niet in China verkocht.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Snoopy schreef:Caribbeanlover schreef:Voor de geinteresseerde. Ik had de volgende merken gemaild omdat ik wilde weten of ze PDV waren en op de site van PDV werd ik niks gevonden.
Catrice; PDV
Essence; PDV, In de Kruidvat zelf wisten het niet, slechte zaak!
Gosh; Ze testen niet op dieren, maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat een ingredient wel op dieren getest is. Dus die koop ik sowieso niet!
Sephora; In de winkel zeiden ze dat het PDV is, maar ik wil meer bewijs.
Therme; Moet nog een reactie krijgen.
Miss Sporty; Formulier was te ingewikkeld om het te vragen.
Bedankt! Wilde net gaan google nav dit topic welke make up dan proefdiervrij is. Want dat vind ik wel belangrijk, maar moet eerlijk gezegd zeggen dat ik er nooit zo op het gelet, omdat ik niet zoveel geld uitgeef aan make up en het goedkoopste koop. Maar laat dat nou net Essence zijn! Dus ik kan met een gerust hart mijn mascara blijven gebruiken!
Weet je toevallig ook hoe het zit met New York (ook een kruitvat merk).
Overigens kan het niet zijn dat die mevrouw bij de Etos bedoelde dat al hun eigen make up (dus van etos eigen merk) PDV is?
NY, ken ik, maar heb ik pas voor het eerst gezien eigenlijk. Je zou PDV kunnen vragen of het PDV is of het merk mailen. Die vrouw van de Etos zei echt dat hun leverancier had gezegd dat alle make up dus ook L'Oreal ed dus de dure merken ook PDV zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Naar aanleiding van dit topic ben ik eens verder gaan zoeken en ga nu ook van de Ariel, Lenor en Robijn af stappen. Die worden geproduceerd door Proctor & Gamble en Unilever en die schijnen echt afschuwelijke dierproeven te gebruiken
Gast- Gast
He bah wat naar zeg! Op de site van PDV kan ik niks vinden over wasmiddelen. Zal die man nog eens mail of hij weet welke het wel zijn.
We hadden altijd Ariel, maar omdat het best prijzig is ondanks als het in de aanbieding is hebben we nu het eigen merk van de Makro. Hopelijk is deze net als eigen merk van Kruidvat, Hema, Etos ed ook pdv.
Ik heb Peta gemaild waar ik op hun site een lijst kan vinden met pdv cosmetica aangezien ik hier las in een bericht dat zij die hebben.
L'Oreal zegt toch altijd ''omdat je het waard bent'' en ik kan alleen maar denken '' en die dieren zeker niet''.:twisted:
We hadden altijd Ariel, maar omdat het best prijzig is ondanks als het in de aanbieding is hebben we nu het eigen merk van de Makro. Hopelijk is deze net als eigen merk van Kruidvat, Hema, Etos ed ook pdv.
Ik heb Peta gemaild waar ik op hun site een lijst kan vinden met pdv cosmetica aangezien ik hier las in een bericht dat zij die hebben.
L'Oreal zegt toch altijd ''omdat je het waard bent'' en ik kan alleen maar denken '' en die dieren zeker niet''.:twisted:
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: