Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie is er veganiste ?

+10
Truttebol
Terkina
Raindrop
Bacio
TGR
Aziraphale
Rouxxxe
SnowWhite
Minx
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie is er veganiste ? - Pagina 2 Empty Re: Wie is er veganiste ?

Bericht  Terkina zo 4 maa 2012 - 12:13

Caribbeanlover schreef: Ik eet ook vegakaas en heb er een grote hekel aan als er op menukaarten achter een gerecht met kaas ''vegetarisch'' staat. Als je er geen verstand van hebt, dan moet je dat er niet opzetten als het niet zo is!

Sorry mevrouw, maar niet iedereen weet dat idd. Dus nee, ze hebben er dan in restaurants dus geen verstand van, maar ze proberen wel een passend alternatief te bieden, maar blijkbaar niet het juiste soms.
Ik wist dat ook niet van kaas. Maar aangezien ik het wel een goed punt vind (juist omdat we wel altijd rekening al houden met gelatine ed...) heb ik het vandaag meteen aan gedragen op mijn werk dat ik vind dat we die kaas zouden moeten hebben bij vegagerechten. Grote kans dat wij daar dus wel rekening mee houden op mijn werk binnenkort.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Truttebol zo 4 maa 2012 - 22:11

Fairytale schreef:
Bacio schreef:Ik vind t best heftig om voor je kinderen de keus te maken om strikt vegetarisch te moeten zijn. Vind je niet dat zij daarin zelf hun keus moeten maken als ze wat ouder zijn? Stel dat je zoon straks 10 is en zegt dat ie vlees wilt eten. Ga jij dan apart voor hem koken net als je moeder voor jou deed?

Waarom is dat heftig dan?? Wij kiezen er toch ook voor om onze kinderen (of in de toekomst) WEL vlees te geven. Ik zie het probleem geloof ik niet zo. Het is heel normaal om je kinderen geen alcohol te geven om maar even extreem te denken maar waneer je je kind geen vlees/suiker/weet ik wat geeft dan is het ineens zielig.

+1
Is het ook zielig dat een moslimkind geen varkensvlees en (varkens)gelatine mag dan?
Persoonlijk vind ik het behoorlijk heftig dat er kinderen zijn die een overvloed aan vlees krijgen, waardoor meisjes vroegtijdig in de pubertijd komen (hormonen in vlees), kinderen overgewicht hebben of resistent worden voor antibiotica. Dit komt steeds vaker uit onderzoeken naar voren. Je moet het je kind maar willen geven..
De hoeveelheid vlees die mensen tegenwoordig eten is echt abnormaal. 3x per dag bij elke maaltijd en tussendoor (worstenbroodjes, worst op tafel of toegevoegd in allerlei gerechten) is gewoon onnodig en ongezond ook.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Bericht  Atelier Madame zo 4 maa 2012 - 22:42

Ik ben zelf niet vegetarisch, heel bewust overigens, ik vind vlees heel erg lekker en ben van mening dat mensen nou eenmaal vlees horen te eten. Toch ben ik mij er wel bewust van dat vlees soms ook over geconsumeerd wordt, bijvoorbeeld zoals het voorbeeld van Truttebol. Drie keer per dag vlees eten is eigenlijk een beetje van de zotte. Ik probeer eens in de week een avondmaal te bereiden zonder vlees, wat eigenlijk ook heel makkelijk lukt gewoon een salade met kaas erin verwerken of soep zonder ballen oid. Denk dat veel mensen vegetariers ook met een scheef oog aankijken omdat je zoveel verschillende soorten vegetariers hebt: de een eet wel vis, de ander niet, de een draagt wel leer de ander niet, de een maakt er geen probleem van om in dezelfde pan eten te krijgen of vist het vlees er gewoon uit, de ander gaat compleet over de rooie etc.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 8:26

Terkina schreef:
Caribbeanlover schreef: Ik eet ook vegakaas en heb er een grote hekel aan als er op menukaarten achter een gerecht met kaas ''vegetarisch'' staat. Als je er geen verstand van hebt, dan moet je dat er niet opzetten als het niet zo is!

Sorry mevrouw, maar niet iedereen weet dat idd. Dus nee, ze hebben er dan in restaurants dus geen verstand van, maar ze proberen wel een passend alternatief te bieden, maar blijkbaar niet het juiste soms.
Ik wist dat ook niet van kaas. Maar aangezien ik het wel een goed punt vind (juist omdat we wel altijd rekening al houden met gelatine ed...) heb ik het vandaag meteen aan gedragen op mijn werk dat ik vind dat we die kaas zouden moeten hebben bij vegagerechten. Grote kans dat wij daar dus wel rekening mee houden op mijn werk binnenkort.

Heel fijn dat je er rekening mee houd. Waar werk je?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 0:23

Voor de geinteresseerde. Ik had de volgende merken gemaild omdat ik wilde weten of ze PDV waren en op de site van PDV werd ik niks gevonden.

Catrice; PDV

Essence; PDV, In de Kruidvat zelf wisten het niet, slechte zaak!

Gosh; Ze testen niet op dieren, maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat een ingredient wel op dieren getest is. Dus die koop ik sowieso niet!

Sephora; In de winkel zeiden ze dat het PDV is, maar ik wil meer bewijs.

Therme; Moet nog een reactie krijgen.

Miss Sporty; Formulier was te ingewikkeld om het te vragen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 0:45

Ik ben wel benieuwd of Maybelline op dieren getest is?

Gast
Gast

Bericht  TGR di 6 maa 2012 - 0:48

Ieder (chemische) stof die we op en rond onze ogen smeren en op onze huid is ooit getest op dieren. Er komen nagenoeg geen nieuwe stoffen bij in make-up of andere smeersels. Het eindproduct hoef daarom niet op dieren getest te worden en zo kunnen ze zeggen dat die make-up niet is getest op dieren.

Gewoon een verkooppraatje dus.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 0:53

Caribbeanlover schreef:Voor de geinteresseerde. Ik had de volgende merken gemaild omdat ik wilde weten of ze PDV waren en op de site van PDV werd ik niks gevonden.

Catrice; PDV

Gosh; Ze testen niet op dieren, maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat een ingredient wel op dieren getest is. Dus die koop ik sowieso niet!

Ik moet wil een beetje lachen om die laatste Laughing

Maybelinne, L'Oreal, Sephora -raar dat ze dat zeiden-, max factor, benefit, lancome en dior zijn ook sowieso niet PDV.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 0:58

Reva schreef:
Maybelinne, L'Oreal, Sephora -raar dat ze dat zeiden-, max factor, benefit, lancome en dior zijn ook sowieso niet PDV.
Dat is wel kut. Het enige merk foundation waar ik tegen kan met mijn huid..

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 1:01

Zelda schreef:Ik ben wel benieuwd of Maybelline op dieren getest is?

Ja

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 1:02

TGR schreef:Ieder (chemische) stof die we op en rond onze ogen smeren en op onze huid is ooit getest op dieren. Er komen nagenoeg geen nieuwe stoffen bij in make-up of andere smeersels. Het eindproduct hoef daarom niet op dieren getest te worden en zo kunnen ze zeggen dat die make-up niet is getest op dieren.

Gewoon een verkooppraatje dus.

Is niet waar wat jij beweerd. Er zijn zat andere mogelijkheden om het te testen dan op dieren en die zijn er dan ook.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TGR di 6 maa 2012 - 1:03

Als mijn stukje genegeerd wordt: Wat denken jullie zelf dat er wordt/is getest bij de totstandkoming van de make-up?

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 1:06

Reva schreef:
Caribbeanlover schreef:Voor de geinteresseerde. Ik had de volgende merken gemaild omdat ik wilde weten of ze PDV waren en op de site van PDV werd ik niks gevonden.

Catrice; PDV

Ik moet wil een beetje lachen om die laatste :lol:

Belachelijk idd van Sephora.................ze kunnen de pot op haha

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 1:06

Zelda schreef:
Reva schreef:

Maybelline valt onder L'Oreal, dus ze testen niet de eindproducten op dieren, maar wel ingredienten die ze gebruiken. Al zeggen ze wel dat ook nog te gaan laten vallen, maar weet niet precies wanneer dat is.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 1:08

Zelda schreef:
Reva schreef:

Misschien is Yves Rocher of The Body Shop wat, zijn allemaal natuurlijke ingredienten en PDV.

Ook eigenmerk van DA, Hema, AH, Etos, Essence (bij Kruidvat zowat hun eigenmerk).

Er zit vast wel iets voor je bij neem ik aan.................succes!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TGR di 6 maa 2012 - 1:15

Goed nieuws voor jullie smile

http://www.informatiedierproeven.nl/dierproeven-en-cosmetica

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 1:27

Ja maar hoeveel make up ed word hier nou gemaakt? Het meeste komt uit het buitenland, Garnier bijv. word hier verkocht en is niet PDV net als velen anderen merken die hier te koop zijn.

Dat wat in de link staat wist ik al.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover vr 9 maa 2012 - 12:50

Heb ook vegakazen ontdekt bij de Lidl nl;

* Cottage cheese

* St. Paulin

* Smeerbare roomkaas in de smaken ''bieslook, ananas, walnoten en sweet pepper''

Leuk en wellicht betaalbaarder dan de biowinkel.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop vr 9 maa 2012 - 21:49

TGR schreef:Als mijn stukje genegeerd wordt: Wat denken jullie zelf dat er wordt/is getest bij de totstandkoming van de make-up?

Dat is wel iets om over na te denken inderdaad. Het kan heel goed zijn dat de basisingrediënten wel op dieren zijn getest of dat een merk in het verleden op dieren heeft getest. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat een merk zijn volledige make-up niet op dieren heeft getest, dat ze het gemaakt hebben met de alternatieven die er zijn voor dierproeven.
Ik weet niet of het te achterhalen valt of er misschien wel ingrediënten van make-up (in het verre verleden) op dieren is getest.
Daarnaast vind ik het heel gaaf dat er toch al redelijk wat merken PDV zijn. Ik hoop dat nog heel veel meer merken volgen.

Ik denk dat je dit ook wel een beetje kan vergelijken met de bonthandel. Veel ontwerpers/merken gebruiken geen (echt) bont in hun kleding. Misschien dat ze dat in het verleden wel deden maar het kan ook heel goed zijn dat ze dat al nooit gedaan hebben en ook nooit zullen doen.
Ik heb alleen maar respect daarvoor en hoop dat de rest hun zal volgen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Raindrop vr 9 maa 2012 - 21:50

Caribbeanlover schreef:Heb ook vegakazen ontdekt bij de Lidl nl;

* Cottage cheese

* St. Paulin

* Smeerbare roomkaas in de smaken ''bieslook, ananas, walnoten en sweet pepper''

Leuk en wellicht betaalbaarder dan de biowinkel.

Oh handig! Ik ga het opschrijven, ik ga straks toch naar de Lidl.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Caribbeanlover za 10 maa 2012 - 0:38

Voor de zekerheid wel even het etiket lezen als ik jou was. Misschien vind je er nog meerdere, maar deze heb ik iig ontdekt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  SnowWhite za 10 maa 2012 - 1:22

Je kunt ook op de site van proefdiervrij kijken en wakkerdier. Staat ook genoeg informatie lijkt me.

Ook kun je er informatie aanvragen. Ik heb eens een presentatie gehouden over proefdieren en werd goed geholpen toen ik contact had opgenomen met ze.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Caribbeanlover zo 11 maa 2012 - 1:02

Daar kijk ik ook wel eens op hoor.

Wat doe jij zelf eraan, gebruik je ook alleen pdv make up ed?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  SnowWhite zo 11 maa 2012 - 4:50

Toen ik vegetariër was hield ik mij er heel erg mee bezig. De laatste tijd minder eerlijk gezegd (ben ook geen vegetariër meer, eet wel 1 á 2 dagen in de week vegetarisch).
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Caribbeanlover zo 11 maa 2012 - 8:28

Waarom ben je ermee gestopt? Kan mij dat nooit voorstellen, maar andersom wel, je kiest er toch bewust voor neem ik aan om vega te worden.

Waarom heb je er een presentatie gehouden over proefdieren als je zelf er amper rekening mee houd? Dat vind ik echt raar!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: