Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie is er veganiste ?

+10
Truttebol
Terkina
Raindrop
Bacio
TGR
Aziraphale
Rouxxxe
SnowWhite
Minx
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie is er veganiste ? Empty Wie is er veganiste ?

Bericht  Caribbeanlover ma 27 feb 2012 - 23:25

Hoe lang al? Waarom? Kan je makkelijk allerlei voedsel kopen ed?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie is er veganiste ? Empty Re: Wie is er veganiste ?

Bericht  Minx za 3 maa 2012 - 2:49

Ik niet, maar zit je er over te denken om veganistisch te gaan leven dan??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SnowWhite za 3 maa 2012 - 2:58

Bedoel je echt veganistisch of vegetarisch? Veganistisch is namelijk wel echt extreem, dus ook geen leer (bijv in je schoenen), geen gelatine (wat veel in toetjes en snoep wordt verwerkt), etc, etc. Bedoel hiermee dat je er echt voor moet gaan zitten en moet uitzoeken waar wat in zit.

Laatst aangepast door SnowWhite op za 3 maa 2012 - 3:03; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Rouxxxe za 3 maa 2012 - 2:59

Ik zelf niet, maar heb laatst wel een gesprek met een vriendin gehad, die nu vegetarier is en er over zat te denken om ook veganist te worden. Maar ze twijfelde heel erg, want geen vlees en vis eten vond ze goed te doen, ook qua waar je t voor kan vervangen enzo. Maar als ze veganist wordt kan ze b.v ook geen kaas meer eten, iets waar ze gek op is. En haar vriend had het er ook moeilijk mee omdat ze dan b.v nooit meer spontaan uit eten zouden konden. Als je veganist wordt moet je er denk ik wel echt achter staan, want volgens mij is t nog best lastig Wie is er veganiste ? 561177
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caribbeanlover za 3 maa 2012 - 8:34

Er bestaat ook veganistes kaas, lijkt me echt niks!

Nee, ik wil geen veganiste worden en denk ook niet dat dat kan.

In het programma ''Bloed, zweet en luxeproblemen'' (erg interessant) zit een meid die het wel is en continu anderen erop wijst. Snap haar standpunt, maar op een gegeven moment weten de anderen het wel en is het een keer klaar.

Vroeg me af hoe zij wel onder dezelfde dekens als de anderen kan slapen aangezien die daar ter plaatsen al waren (neem ik aan). Iig zullen ze vast van katoen zijn dus speelt ze vals.

Als veganist zijnde kan je ook nergens heen, vakantie etc. Je slaapt onder lakens die katoen bevatten net als de stoelen waar je op zit of ze zijn van leer. Kijk, het gaat dus heel ver, iets wat ik niet kan.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op za 3 maa 2012 - 9:04; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale za 3 maa 2012 - 8:43

Katoen is prima voor veganisten, komt van de katoenplant.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 9:02

Ik ben niet veganistisch maar wel strikt vegetariër.
Dus geen gelatine, alleen vegetarisch gestremde kaas, zoveel mogelijk biologische melkproducten (al gebruik ik zelf vrijwel geen zuivel) en vooral biologische eieren. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een ei te eten van een legbatterij-kip.
Ik vind het dan ook heel vervelend dat er kippenei-eiwit in vleesvervangers zit.
Leren schoenen koop ik alleen tweedehands maar denk er toch ook steeds vaker over om over te gaan op kunststof of katoen.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover za 3 maa 2012 - 9:04

Aziraphale schreef:Katoen is prima voor veganisten, komt van de katoenplant.

Of katoenrusp, maar als je op vakantie ed bent weet je dus nooit zeker waar het vandaan komt. Navragen zal denk ik erg lastig zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover za 3 maa 2012 - 9:07

Sunprincess schreef:Ik ben niet veganistisch maar wel strikt vegetariër.
Dus geen gelatine, alleen vegetarisch gestremde kaas, zoveel mogelijk biologische melkproducten (al gebruik ik zelf vrijwel geen zuivel) en vooral biologische eieren. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een ei te eten van een legbatterij-kip.
Ik vind het dan ook heel vervelend dat er kippenei-eiwit in vleesvervangers zit.
Leren schoenen koop ik alleen tweedehands maar denk er toch ook steeds vaker over om over te gaan op kunststof of katoen.

Ik eet ook geen gelatine, laatst met taart kopen echt gevraagd of er een taart is zonder en dat was er gelukkig. Ik eet ook vegakaas en heb er een grote hekel aan als er op menukaarten achter een gerecht met kaas ''vegetarisch'' staat. Als je er geen verstand van hebt, dan moet je dat er niet opzetten als het niet zo is!

Maar dat kippeneiwit in vleesvervangers kan toch ook van bio eieren komen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 9:14

Caribbeanlover schreef:
Sunprincess schreef:Ik ben niet veganistisch maar wel strikt vegetariër.

Ik eet ook geen gelatine, laatst met taart kopen echt gevraagd of er een taart is zonder en dat was er gelukkig. Ik eet ook vegakaas en heb er een grote hekel aan als er op menukaarten achter een gerecht met kaas ''vegetarisch'' staat. Als je er geen verstand van hebt, dan moet je dat er niet opzetten als het niet zo is!

Maar dat kippeneiwit in vleesvervangers kan toch ook van bio eieren komen?

Ik was laatst helemaal blij. Had New York pizza gemaild met de vraag of hun vegetarische pizza's wel echt vegetarisch zijn. Ik kreeg als antwoord dat ze alleen maar 100% vegetarisch gestremde buffelmozzarella gebruiken. Toen heb ik voor het eerst in jaaaaaren weer pizza gegeten :P In restaurants vertrouw ik er ook niet op en wil ik alleen gerechten zonder kaas.

Het kunnen inderdaad bio-eieren zijn maar het staat er niet op.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 3 maa 2012 - 11:05

Caribbeanlover schreef:
In het programma ''Bloed, zweet en luxeproblemen'' (erg interessant) zit een meid die het wel is en continu anderen erop wijst. Snap haar standpunt, maar op een gegeven moment weten de anderen het wel en is het een keer klaar.

Vind het ook een interessant programma en heb vandaag aflevering 3 gezien en was er wel ff klaar mee met het vlees. Kon het gewoon bijna niet zien liggen zonder alleen maar te denken daar ligt een koe of varken of kip. Dus we hebben vandaag weer eens zonder vlees gegeten. Zal de komende tijd waarschijnlijk wel vaker gebeuren. En ik vind haar dus helemaal niet irritant. Ik vind met name de groep irritant reageren. Ze willen gewoon niets van haar aannemen terwijl het erg droge feiten zijn die ze verteld. Ze luisteren niet naar haar en gaan alleen maar met haar in discussie.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover za 3 maa 2012 - 11:35

Fairytale, het is een dubbel gevoel. Ze blijft er maar over doorhameren als zij alleen al koffie drinken!:shock: Ze weten het nu wel onderhand en genoeg is genoeg op een gegeven moment vind ik.

Sunprincess, dacht dat je weg was. Wat was je oude forumnaam? Jij bent toch bevriend met Dikke Dennis, die man met al die tatoeages? Zo ja, dan heb ik de goede voor me.

New York pizza kan dat wel zeggen, maar zolang ik geen bewijs heb, eet ik het niet tenslotte staat het niet op hun pizza's. Denk eerlijk gezegd dat zij en Domino's ed er geen eens de moeite voor willen doen.

Bij de AH houden ze er steeds meer rekening mee. Je hebt er vegakazen, veel pizza's bevatten het, de kant en klare maaltijdsalades, de stoommaaltijd met pasta en geitenkaas ook, ze hebben best veel keuze.

Bij Ekoplaza hebben ze producten van de vegetarische slager, ze hebben waar ik kom niet veel, maar ik kan alles bestellen wat ik wil en dan word het bij hun bezorgd...............heel fijn!

Laatst hadden we neptonijn, nou mijn man vond het zo echt lijken, zo goed was het nagedaan.

Dat mag wel in de supermarkten komen vind ik.

Hij zegt wel altijd van bijv. van de AH producten ''waarom moet een snitzel echt lijken?''. Dus ik zeg dan vaak ''moet die dan blauw zijn ofzo''.

Het heet toch ook zo!

Als ik uit eten ga wil ik ook geen kaas en gelatine hebben, vrij logisch als ik dat thuis ook niet eet.:P

Op mijn mans werk krijgen ze regelmatig producten gratis om uit te proberen. Zo hebben ze een keer een aantal kilo's van die vega shoarma gehad en die gebruiken ze niet dus ligt de vriezer er hier mee vol.

Nu hebben ze ''meatless'' luxe hotdogbroodjes, lekker dat ze zijn! Echt zo goed nagemaakt, het is bijna echt! Ze gebruiken die niet, dus krijg ik ze en een collega van hem heeft een doos ervan meegenomen aangezien zijn kids er gek op zijn.

Deze mogen ook wel in de supermarkten.

Hoe doen jij dat met je kids? Eten zij ook vega?

Wij eten wel eens bij ''De Oude Plek'' in R'dam (zie site). Bij m'n vorige werk vertelde ik erover omdat een collega een dochter heeft die ook vega is. Dus hij zegt lekker standaard ''ik kan vlees niet missen hoor, het is niks voor mij''.

Zonder ook maar te weten hoe het proeft had hij al een oordeel.

Ben er geweest met mijn ouders en die vonden het zo goed nagemaakt dat ze bijna niet geloofde dat het niet echt was.

Dus ik zei tegen mijn man dat we zijn ouders misschien een keer mee kunnen nemen en hij zei dat ze dat toch niks vinden. Ze staan er niet voor open, zonder het geproefd te hebben vinden ze het toch niks.

Toen ik nog net met mijn man had zei ik dat ik vega was. Zegt mijn schoonmoeder ''gewoon eten wat de pot schaft''. Nou dat vind ik echt respectloos en beledigend! Zij heeft er duidelijk geen verstand van. Hoe dom kan je zijn!

Ik wil en zal nooit meer dode dieren eten dus nee dan ga ik zeker weten niet eten wat de pot schaft! Sommigen zijn nou eenmaal zo achterlijk dat ze niet snappen dat als je vega bent, je dus geen vlees en vis eet!

Als je allergisch voor iets bent, zeg je dat toch ook niet tegen iemand?! Om een allergie heeft niemand gevraagd.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:58

Je hebt de goede voor je smile Ik was Princess_Leia.

Van New York pizza geloof ik het wel omdat ze zelf al over het stremsel begonnen voordat ik het genoemd had.

Het is inderdaad vervelend als mensen het niet respecteren. Gelukkig heeft iedereen er in mijn omgeving wel respect voor.
Vroeger werd er meer over gediscussieerd. Begrepen mensen niet dat ik ook niet wilde dat mijn vervangers in de boter werd gebakken waar net vlees in had gezeten.
Of dat ze vonden dat ik het vlees wel uit mijn eten kon vissen.

Ik ben al heel blij dat mijn moeder het altijd gerespecteerd heeft. Zij kookte voor mij echt heel strikt apart.

Mijn kinderen eten ook vegetarisch en mijn man thuis ook sinds C.iske er is.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 3 maa 2012 - 12:05

Het nichtje van mijn vriend word ook vegetarisch opgevoed en ik heb een kind van 3 nog nooit zo veel dingen zien eten. Zij eet werkelijk alles. Ook dingen waar een kind normaal echt niet van houd. Zij krijgt ook minimaal suiker, nou ja eigenlijk niet.
Gelukkig accepteert de hele familie het smile, schoonvader heeft het er het moeilijkste mee die vroeg ook toen ik voorgesteld werd ze eet wel vlees toch. En moet eerlijk toegeven ik vind het vegetarische eten vaak lekkerder dan het eten met vlees smile. Morgen lekker eten bij schoonzus, heb er nu al zin in Very Happy.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 21:03

Ik vind het heel knap als mensen veganistisch zijn! Ik sta er zelf niet achter, maar ik denk wel dat je heel creatief moet zijn wat betreft koken etc. Er zijn echt heel veel dingen waar dierlijke vetten of andere dingen in zitten. Ik vind het knap dat mensen daar het doorzettingsvermogen en discipline voor hebben.

Ik hou te veel van vlees om ook maar vegatariër te worden, haha.

Gast
Gast

Bericht  TGR za 3 maa 2012 - 21:23

Caribbeanlover schreef:

Of katoenrusp, maar als je op vakantie ed bent weet je dus nooit zeker waar het vandaan komt. Navragen zal denk ik erg lastig zijn.

Rups sowieso, maar je verwart m met de zijdenrups.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 22:41

TGR schreef:
Caribbeanlover schreef:

Rups sowieso, maar je verwart m met de zijdenrups.

Hahahaha ja Laughing .

Gast
Gast

Bericht  Bacio zo 4 maa 2012 - 0:13

Ik vind t best heftig om voor je kinderen de keus te maken om strikt vegetarisch te moeten zijn. Vind je niet dat zij daarin zelf hun keus moeten maken als ze wat ouder zijn? Stel dat je zoon straks 10 is en zegt dat ie vlees wilt eten. Ga jij dan apart voor hem koken net als je moeder voor jou deed?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Caribbeanlover zo 4 maa 2012 - 1:35

Bij de Aldi hebben ze ook een aantal vegakazen en dat is wellicht goedkoper dan bij Ekoplaza.

Deze zijn het;

In het koelvak;

* Plakken Abdijkaas

* Plakken Hoevekaas

* Plakken Gatenkaas

* Mozzarella

Ongekoeld;

* Kleine ronde bries, met kruiden en camembert.

Btw, vind het altijd zo stom staan als er ''fetakaas, mozzarellakaas'' etc staat. Als je het over feta hebt, dan weet de gemiddelde persoon toch wel dat het kaas is!

Van vegatopia.com heb ik een lijst uitgeprint met vegakaas, handig om mee te nemen tijdens het boodschappen doen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Minx zo 4 maa 2012 - 2:37

Bacio schreef:Ik vind t best heftig om voor je kinderen de keus te maken om strikt vegetarisch te moeten zijn. Vind je niet dat zij daarin zelf hun keus moeten maken als ze wat ouder zijn? Stel dat je zoon straks 10 is en zegt dat ie vlees wilt eten. Ga jij dan apart voor hem koken net als je moeder voor jou deed?

Waarom is dat heftig dan?? Wij kiezen er toch ook voor om onze kinderen (of in de toekomst) WEL vlees te geven. Ik zie het probleem geloof ik niet zo. Het is heel normaal om je kinderen geen alcohol te geven om maar even extreem te denken maar waneer je je kind geen vlees/suiker/weet ik wat geeft dan is het ineens zielig.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 2:49

Als de kinderen oud genoeg zijn om een bewuste keuze te maken, mogen ze van mij vlees eten.
Voorlopig nog niet omdat ik vind dat ik moet zorgen dat ze zo gezond mogelijk opgroeien en ik vind vlees troep.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 4 maa 2012 - 3:03

Zelda schreef:Ik vind het heel knap als mensen veganistisch zijn! Ik sta er zelf niet achter, maar ik denk wel dat je heel creatief moet zijn wat betreft koken etc. Er zijn echt heel veel dingen waar dierlijke vetten of andere dingen in zitten. Ik vind het knap dat mensen daar het doorzettingsvermogen en discipline voor hebben.

Ik hou te veel van vlees om ook maar vegatariër te worden, haha.

En een dag per week geen vlees eten? Zou je dat wel kunnen?
Ik denk dat het ook al enorm zou helpen als iedereen minder vlees zou eten en elke dag vlees eten is absoluut niet nodig.

Ik eet weinig vlees en vervang veel vlees door vleesvervangers. Ik zit er al een tijd aan te denken om vegetariër te worden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Caribbeanlover zo 4 maa 2012 - 4:34

Sunprincess schreef:Als de kinderen oud genoeg zijn om een bewuste keuze te maken, mogen ze van mij vlees eten.
Voorlopig nog niet omdat ik vind dat ik moet zorgen dat ze zo gezond mogelijk opgroeien en ik vind vlees troep.

Je man is geen vega toch?! Thuis eet hij nooit vlees? Zo ja, mag dat niet van jou?

Wat vind je van mensen die katten en/of honden hebben en die geen vlees geven? Ik vind dat te ver gaan, want dat dier heeft er niet om gevraagd en krijgt geen vlees omdat de baas dat niet wilt. Denk als ik onze hond sla voorschotel, dat hij raar staat te kijken.........................asjemenou!:shock:

Denk trouwens dat je als veganist(e) zijnde het erg moeilijk zult hebben om uit eten te gaan aangezien velen niet weten wat je wel en niet eet. Bovendien hebben veel restaurants geen eens alternatieven ervoor.

Een keer vroeg iemand aan mij of ik wel kip at!:shock:

Btw, heet je 2e kind echt Janneman?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 8:38

Mijn man is geen vega maar eet thuis geen vlees. Niet omdat hij dat niet mag maar omdat hij daar zelf achter staat.
Liefst zou hij helemaal vega eten maar dat houdt hij nog niet vol.

Mijn dieren krijgen wel.vlees. die hebben dat nog steeds nodig.
Wel.geef.ik mijn honden bio-voer. De katten krijgen dieetvoer dus die moeten, helaas, wel Royal Canon geven.
Mijn tweede heet echt J.anneman :-)

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 4 maa 2012 - 11:11

Veel honden en kattenvoer word op de dieren getest waar het voor is. Wist je dat?

Gebruik jij net als ik alleen cosmetica die niet op dieren getest is en shampoo ed?

Ik had een fijne mascara van de Etos en die is ineens overal op. Ik vragen en de verkoopster wees me op bepaalde merken die kon kopen. Dus ik zei dat ik alleen diegene wil die niet op dieren is getest. Zegt ze ''al onze make up is proefdiervrij''. Een andere klant zag ik al ''nee schuddend'' kijken.

De verkoopster zei dat hun leverancier dat had gezegd. Belachelijk he! Ik was daar best boos om en zei dat diegene liegt en dat het absoluut niet waar was. Heb haar even gezegd dat de duurdere merken zoals Loreal ed niet proefdiervrij zijn en gezegd dat ik het niet vind kunnen dat die leverancier dat heeft gezegd. Op deze manier geeft Etos door diegene de verkeerde info aan de klant. Het is dat ik weet hoe het wel zit, maar niet iedereen weet dat.

Ik zei dat je op de site van proefdiervrij kan kijken welke eronder vallen. Staat het merk er niet bij, dan kan je dat onvoeren of ze vragen of het wel PDV is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: