Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling?
+23
Makamba
Star007
Bruintje Beer
Jasmine
Ezzer
Mamsie
Pien
Ayla
SarahKey
MissD
nillis
Lejow
sabje
Flip Fluitketel
PiP
Happydobby
kwak
Floor
Fearie
chipa
Printje
Annie24
Clapperdie
27 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling?
Bij mij hadden ze ook geen tijd en mijn ouders had ik al gebeld. Dus heb manlief de opdracht gegeven waskommen, washanden en handdoeken uit de kast te halen en heb mezelf gewassen. Mijn man heeft mijn rug gedaan.
De ochtend erna heb ik pas gedouched.
De ochtend erna heb ik pas gedouched.
Gast- Gast
Ik ben nog op de verloskamer 'opgefrist' door de zuster. Welliswaar alleen mijn benen, oksels en gezicht maar ben wel iets opgepoetst.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Op de verloskamer mocht ik kiezen: of even onder de douche of even opfrissen in bed. Heb gekozen voor dat laatste omdat ik zo snel mogelijk naar mijn zoon wou. De volgende ochtend ben ik gaan douchen.
Tijdens de bevalling had ik alleen een t-shirtje aan en lag tijdens de weeën onder een deken.
Na de bevalling heb ik veel joggingbroeken aangehad.
Zou vooral veel makkelijke kleren meenemen!
Tijdens de bevalling had ik alleen een t-shirtje aan en lag tijdens de weeën onder een deken.
Na de bevalling heb ik veel joggingbroeken aangehad.
Zou vooral veel makkelijke kleren meenemen!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ik ben bevallen en stond een uurtje later ongeveer gewoon zelf onder de douche.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Stofzuiger schreef:Ik heb tijdens het persen ook de boel onder gepoept, doe je niks aan... Alles wat er nog in zit komt mee.
+1 En maar roepen, ik doe het verkeerd! Haha, ze zeiden gelukkig wel dat het normaal is, dat ik het dan juist goed deed.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik ben met weeën naar het zh gegaan in joggingpak, daar omgekleed in een big shirt, die na een uur ondergekotst dus een nieuwe aan (en ik zei nog zo, in het heetst van de strijd ; NEE IK HOEF GEEN NIEUW SHIRT! Toen zei de verpleegster, nou doe maar wel, je stinkt een uur in de wind ). Daarna dus een ander bigshirt, en omdat ik zoveel vruchtwater was verloren en bloed en zo moe was, heeft de zuster me gewassen in bed. Ik kon trouwens niet plassen dus had een plasballon de eerste nacht, en ik heb wel de boel ondergepoept (toen zei ik nog tegen mn vriend, sorry .. ik ben aan het poepen waarop hij zei ; dat rook ik al, al met al niet mn meest charmante ervaring met hem) waarbij de verpleegster het steeds aan het afvegen was haha, heel vies lijkt me dat.
In het zh zelf heb ik mijn joggingpak weer aan gedaan, s'nachts toch nauwelijks geslapen van de pijn en de adrenaline (hele nacht naar dochterlief liggen staren ). Ik ben overigens pas na 2 dagen gaan douchen en mijn haar gaan wassen, maar toen stond ik wel al zelf onder de douche, voordat de kraamverzorgster kwam en toen deed ik volledig gekapt en gekleed de deur open haha
In het zh zelf heb ik mijn joggingpak weer aan gedaan, s'nachts toch nauwelijks geslapen van de pijn en de adrenaline (hele nacht naar dochterlief liggen staren ). Ik ben overigens pas na 2 dagen gaan douchen en mijn haar gaan wassen, maar toen stond ik wel al zelf onder de douche, voordat de kraamverzorgster kwam en toen deed ik volledig gekapt en gekleed de deur open haha
Gast- Gast
Voor de bevalling droeg ik een flanellen pyama, tijdens de bevalling een OK-jasje (vanwege de ruggenprik) en na de bevalling weer een flanellen pyama, want het was bedtijd.
De volgende ochtend weer 'gewone' kleren aangetrokken.
De volgende ochtend weer 'gewone' kleren aangetrokken.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik ben beide keren ondergepoept door de kids toen ik ze gelijk op mijn buik kreeg!!
Moest dus wel onder de douche.
Moest dus wel onder de douche.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Oh als ik deze verhalen hoor kijk ik zoooo uit naar de bevalling
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik droeg voor de bevalling een shirt en boxer in bed. Toen mijn vliezen braken en ik bloed verloor en dus naar het zh moest heb ik een joggingbroek, hempje en vest aan gedaan. In het ziekenhuis lag ik in mijn hempje tijdens de CTG. Toen ik een spoedks kreeg hebben ze me niet meer omgekleed in een operatiejasje, daar was geen tijd meer voor. Ik ben dus bevallen in mijn hempje. Toen ik daarna gewassen ben droeg ik een shirt en netbroekje, want ik moest toch in bed liggen. De rest van de week in het zh heb ik in joggingbroeken en shirts/vestjes rondgelopen.
Ik had in mijn zh tas alleen maar 1 shirt om in te bevallen en 1 pyama en 3 boxers. Veelste weinig dus. Mijn vriend is die ochtend nog wat joggingbroeken en shirts gaan halen, aangezien ik sowieso 3 dagen moest blijven. Ik zou me dus niet te druk maken of je wel genoeg in je tas hebt, want het is toch zo opgehaald.
Ik had in mijn zh tas alleen maar 1 shirt om in te bevallen en 1 pyama en 3 boxers. Veelste weinig dus. Mijn vriend is die ochtend nog wat joggingbroeken en shirts gaan halen, aangezien ik sowieso 3 dagen moest blijven. Ik zou me dus niet te druk maken of je wel genoeg in je tas hebt, want het is toch zo opgehaald.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
ik lag tot mijn nek in het vruchtwater, bloed, poep, meconium en weet ik wat niet allemaal meer.
De kraamhulp zei als dat we het matras weg konden gooien, gelukkig hadden we een waterdichte molton om ons matras heen.
ik stond een uur na de bevalling onder de douche, heerlijk!om vervolgens schoon fris gewassen in ons schone bed te stappen met onze dochter.
volgens de kraamverzorgster rook het allemaal heel "weeig" in de slaapkamer en is zij er nog uit gegaan maar ik heb niks gemerkt hoor
De kraamhulp zei als dat we het matras weg konden gooien, gelukkig hadden we een waterdichte molton om ons matras heen.
ik stond een uur na de bevalling onder de douche, heerlijk!om vervolgens schoon fris gewassen in ons schone bed te stappen met onze dochter.
volgens de kraamverzorgster rook het allemaal heel "weeig" in de slaapkamer en is zij er nog uit gegaan maar ik heb niks gemerkt hoor
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Troost je, het is maar vuil, het is afwasbaar en de rommel gooien ze weg. Je kindje hou je, daar doe je het voorClapperdie schreef:Oh als ik deze verhalen hoor kijk ik zoooo uit naar de bevalling
Gast- Gast
Voor de bevalling: rok en shirt (hoog zomer), tijdens de bevalling droeg ik niets want had het bloedheet, niet lang na de bevalling mocht ik me gaan douchen en heb ik mijn kleding weer aan gedaan die ik daarvoor aan had. Thuis gewoon een makkelijke broek en een wijd shirt.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik ben toevallig gisteren de stad in geweest om makkelijke kleding te kopen, alles zwart Hele charmante hipsters en dunne joggingbroeken. Sowieso voor na de bevalling, heb niet speciaal iets gekocht voor tijdens de bevalling.. denk niet dat ik daar mee bezig ben dan.
Poepen lijkt me echt vreselijk, ik weet dat je er niets aan kunt doen en dat hun er niet van opkijken maar o ik zou me echt kapot schamen..
Poepen lijkt me echt vreselijk, ik weet dat je er niets aan kunt doen en dat hun er niet van opkijken maar o ik zou me echt kapot schamen..
Laatst aangepast door Happy op zo 19 feb 2012 - 5:28; in totaal 1 keer bewerkt
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Oh ik heb ook gepoept tijdens de bevalling! En daar was ik al zo bang voor.
Tijdens de weeen vreselijk aan de diarre geweest dus dacht, dat komt er niet meer uit.
Tot mijn man dag later vertelde: 'en je poepte ook nog eens zo van je af'
Nee....
'Maar dat haalde ze meteen weg hoor, bijna niets van gezien'
En de geur van de bevalling, wat een apart geurtje. Siem rook er dag erna nog naar.
Hier wel veel bloed, maar alleen van onderen dus zat er zelf niet tot mijn nek onder.
Siem was ook aardig schoon dus mijn bevallingsshirt was niet zo heel vies.
Mocht gelukkig wel al heel snel douchen. Wel moest mijn man mee en op een stoel ernaast zitten. Was maar goed ook want werd opeens erg duizelig en hij moest me snel neer zetten.
Tijdens de weeen vreselijk aan de diarre geweest dus dacht, dat komt er niet meer uit.
Tot mijn man dag later vertelde: 'en je poepte ook nog eens zo van je af'
Nee....
'Maar dat haalde ze meteen weg hoor, bijna niets van gezien'
En de geur van de bevalling, wat een apart geurtje. Siem rook er dag erna nog naar.
Hier wel veel bloed, maar alleen van onderen dus zat er zelf niet tot mijn nek onder.
Siem was ook aardig schoon dus mijn bevallingsshirt was niet zo heel vies.
Mocht gelukkig wel al heel snel douchen. Wel moest mijn man mee en op een stoel ernaast zitten. Was maar goed ook want werd opeens erg duizelig en hij moest me snel neer zetten.
Voor de bevalling; Ik ben het ziekenhuis in gegaan met mijn zwangerschapskleding, spijkerbroek, schoenen, t-shirt. Daar aangekomen en op het moment dat ik werd ingeleid deed ik een zwart t-shirt aan en verder niks. (onderlijf dus lekker bloot). Later kreeg ik een blauw schortje aan ivm de ruggenprik en toen ik terug kwam en in ene volledige ontsluiting had en mevr. zich aankondigde was er geen tijd meer om me verder om te kleden, dus hield ik het blauwe schotje (tijdens de bevalling) aan (charmant!)
Na de bevalling had ik lekker mijn nachtpon aan, en de dag erna, moesten 1 nachtje blijven, heb ik me lekker in mijn huispak gehesen, gympies eronder en klaar.
Thuis heb ik lekker nog een enkele dagen in mijn huispak gelopen of pyjama en daarna weer in mijn eigen kleding, heerlijk!
Na de bevalling had ik lekker mijn nachtpon aan, en de dag erna, moesten 1 nachtje blijven, heb ik me lekker in mijn huispak gehesen, gympies eronder en klaar.
Thuis heb ik lekker nog een enkele dagen in mijn huispak gelopen of pyjama en daarna weer in mijn eigen kleding, heerlijk!
Gast- Gast
Ik had voor de bevalling allerlei pyjama's/slaapshirts gekocht.
De nacht voor de uitgerekende datum lag ik in een oude nachtjapon te slapen toen de vliezen braken. Dus ik ben bevallen met dat shirt aan.
Na de bevalling heb ik wel veel aan de nieuwe pyjama's gehad, haha!
De nacht voor de uitgerekende datum lag ik in een oude nachtjapon te slapen toen de vliezen braken. Dus ik ben bevallen met dat shirt aan.
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Toen mijn vliezen braken droeg ik een spijkerbroek en een paars hemdje met een roze shirtje erover.
Broek heb ik erna niet meer gedragen, alleen een joggingbroek van mijn vriend toen we naar het ziekenhuis moesten.
Ik ben in datzelfde hemdje en shirt bevallen.
De dagen na de bevalling heb ik zwangerschapsjoggingbroeken gedragen en jurkjes met legging.
Na de bevalling ben ik niet gaan douchen. Kon amper op mijn benen staan vanwege bekkenklachten. Ze hebben me op de verloskamer gewassen. Dag erna thuis heb ik wel lekker gedoucht.
Verder was ik ook erg bang voor alle 'viezigheid'. Ik bleef ook veel vruchtwater verliezen.. De verloskundige zei toen heel nuchter dat het nog wel viezer ging worden die avond/ nacht. Daar heb ik me maar bij neergelegd toen. Ik heb ook liggen poepen tijdens het persen, maar de verpleegkundige veegde dit telkens meteen weg.
Verpleegkundige moest na de bevalling een nieuw uniform aan gaan trekken. Golf vruchtwater kwam over haar heen
Broek heb ik erna niet meer gedragen, alleen een joggingbroek van mijn vriend toen we naar het ziekenhuis moesten.
Ik ben in datzelfde hemdje en shirt bevallen.
De dagen na de bevalling heb ik zwangerschapsjoggingbroeken gedragen en jurkjes met legging.
Na de bevalling ben ik niet gaan douchen. Kon amper op mijn benen staan vanwege bekkenklachten. Ze hebben me op de verloskamer gewassen. Dag erna thuis heb ik wel lekker gedoucht.
Verder was ik ook erg bang voor alle 'viezigheid'. Ik bleef ook veel vruchtwater verliezen.. De verloskundige zei toen heel nuchter dat het nog wel viezer ging worden die avond/ nacht. Daar heb ik me maar bij neergelegd toen. Ik heb ook liggen poepen tijdens het persen, maar de verpleegkundige veegde dit telkens meteen weg.
Verpleegkundige moest na de bevalling een nieuw uniform aan gaan trekken. Golf vruchtwater kwam over haar heen
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
wendygirl schreef:Ik had voor de bevalling allerlei pyjama's/slaapshirts gekocht.
en dan bevallen in je oude pyama. Dat vind ik dan zo'n humor haha.
Mijn man had me na de bevalling ook eens stom aangekeken. Ik moest van het bed in de rolstoel gaan zitten en het bloed droop nog op de grond. Dus ik zo, oh jee ik drup bloed! Zegt mijn man, wat denk je wat er net allemaal is uitgekomen qua bloed enzo. Dan maken die paar druppels ook niet uit. Maja dat had ik niet gezien dus vond die paar druppels echt erg.
SarahKey schreef:wendygirl schreef:Ik had voor de bevalling allerlei pyjama's/slaapshirts gekocht.
Mijn man had me na de bevalling ook eens stom aangekeken. Ik moest van het bed in de rolstoel gaan zitten en het bloed droop nog op de grond. Dus ik zo, oh jee ik drup bloed! Zegt mijn man, wat denk je wat er net allemaal is uitgekomen qua bloed enzo. Dan maken die paar druppels ook niet uit. Maja dat had ik niet gezien dus vond die paar druppels echt erg.
Hihi.. Ik had ook zoiets.
Ik ben met sokken aan bevallen.
Zegt mijn vriend na de bevalling, gooi die sokker maar weg. Ik tegensputteren, ik was ze gewoon uit.
Zegt hij weer, weggooien..
Later toen ik foto's zag snapte ik waarom. 1 van de 2 zat behoorlijk onder het bloed, en dat heb ik helemaal niet in de gaten gehad..
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
De eerste keer een grijs T-shirt met een kunstwerk van Corneille dat mijn vader ooit uit Praag heeft meegenomen, de tweede keer een zwart tuniekje dat ik overdag toevallig aan had, ik heb me toen niet omgekleed, alleen mijn broek uitgetrokken in het ziekenhuis.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
SarahKey schreef:wendygirl schreef:Ik had voor de bevalling allerlei pyjama's/slaapshirts gekocht.
Ja, haha. Dat had ik dus ook. Heb zelfs tijdens de bevalling nog gedacht: waarom heb ik geen nieuwe pyjama aangedaan? Maar toen kwamen de weeen al zo snel dat ik ook geen zin meer had om een andere aan te trekken
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Lejow schreef:Stofzuiger schreef:Ik heb tijdens het persen ook de boel onder gepoept, doe je niks aan... Alles wat er nog in zit komt mee.
Hier geen poep.. wel plas.. Heb denk ik 3 keer het zeiltje dat onder mijn kont lag ondergepiest
Ik kon er echt niet uit om op de po te gaan zitten..
Tijdens het persen heb ik heel veel bloed verloren of ik geplast heb weet ik niet maar ik heb wel gepoept (dat had ik zelf ook door) maar dat werd telkens netjes weg gehaald. Het ergste was pas toen ik op de operatietafel lag, dat blauwe doek kwam over me heen maar ondertussen trokken ze de katheter eruit, een man (verpleger) verdween toen onder het doek om de katheter goed te doen, echter had ik al een ruggenprik en voelde ik geen onderkant meer.. met als gevolg dat ik heel de boel onderpoepte terwijl hij onder bezig was :affraid: (je hoorde alles gewoon op de grond kletteren ) Hij riep ondertussen, 'ja lekker zeg, mag ik dat ook weer opruimen' (en de gyn en de rest lachen).
voor de duidelijkheid, het was een aardige verpleger hij maakte ook de foto's tijdens de keizersnede maar ik vond het wel vreselijk voorschut.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.
» Hoe voelde jullie je voor de bevalling begon.
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Zijn jullie ook wel 'ns bang geweest voor de (2e+) bevalling
» laatste lijstjes voor bevalling wat deden/hadden jullie?
» Hoe voelde jullie je voor de bevalling begon.
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Zijn jullie ook wel 'ns bang geweest voor de (2e+) bevalling
» laatste lijstjes voor bevalling wat deden/hadden jullie?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: