Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling?
+23
Makamba
Star007
Bruintje Beer
Jasmine
Ezzer
Mamsie
Pien
Ayla
SarahKey
MissD
nillis
Lejow
sabje
Flip Fluitketel
PiP
Happydobby
kwak
Floor
Fearie
chipa
Printje
Annie24
Clapperdie
27 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling?
Stofzuiger schreef:Je onderkant bedoel je? Ik zette alleen de spoeier erop, boenen met een washand wilde ik niet eens over nadenken...
+1 dat laatste moest ik ook echt niet aan denken nee!
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Bij de eerste ging het zo snel dat ik mijn gewone kleding nog aan had en geen schone kleding had meegenomen naar het ziekenhuis, dus dat moest mijn man eerst thuis gaan halen.
Bij de tweede lag ik al een week in het ziekenhuis, dus was ik beter voorbereid. Tijdens de bevalling een bigshirt en na de bevalling een joggingbroek, hemdje en overslagvestje.
Bij de tweede lag ik al een week in het ziekenhuis, dus was ik beter voorbereid. Tijdens de bevalling een bigshirt en na de bevalling een joggingbroek, hemdje en overslagvestje.
Gast- Gast
MissD schreef:Stofzuiger schreef:Je onderkant bedoel je? Ik zette alleen de spoeier erop, boenen met een washand wilde ik niet eens over nadenken...
+1 dat laatste moest ik ook echt niet aan denken nee!
Uhh nee niet met een washand de onderkant flink boenen maar gewoon lekker wasgel voor de rest van je lichaam maar dat loopt toch via beneden naar de grond zeg maar kan me voorstellen dat er dan wel iets van zeep langs het gehavende gebied komt.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb me gewoon lekker gedouched met een lekkere douchegel en haren gewassen etc. Daarna gewoon de onderkant afsproeien, dan ben je weer zeeprest- vrij.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik heb me gewoon lekker gedouched met een lekkere douchegel en haren gewassen etc. Daarna gewoon de onderkant afsproeien, dan ben je weer zeeprest- vrij.
Oh dat is wel fijn! Ik ben al lichtelijk smetvrezerig (is dat een woord, vast niet maar jullie snappen me vast wel) als het gaat om lichamelijke hygiene. Zie al die viezigheid niet zo zitten die bij een bevalling komt kijken dus ben heel blij dat je lekker mag douchen met zeep na de bevalling.
Clapperdie- Kletskop
Tja, ik kan je niet geruststellen dat de viezigheid wel mee valt...
Gast- Gast
Haha Clapperdie, vies wordt je toch wel... En stinken zal je ook Ik had een bigshirt aan, dat is na de bevalling weggegooid (hoefde ik echt niet te wassen en bewaren...) Toen ze E.lena hadden aangekleed en alles ben ik zelf nog gedoucht, was wel echt heerlijk. Onderkant ook alleen maar afgesproeid, verder niks. Daarna een slaapshirt aan, en toen ik naar huis ging een joggingbroek en shirtje.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Oef, ja vies word je zeker, en ja stinken doe je ook..
Ik ging om 3 uur 's nachts zonder iets naar het ziekenhuis en had dus geen deo op niets... En dat heb ik geweten ook whaha, tijdens de weeen heb ik gevraagd aan de zusters of ze deo bij zich hadden
Die avond durfde ik nog niet uit bed om te douchen, ik had wel een schoon shirt aan gedaan, maar meer had ik niet bij me.
De volgende ochtend toen mijn vriend er was, met schone kleren, douchegel, shampoo, tandpasta en deo, heb ik me heerlijk gedoucht (terwijl hij er naast zat, ik durfde niet alleen).
En het zeep loopt wel langs je lichaam, gewoon zorgen dat je het goed afspoelt.
Down under heb ik er ook alleen de sproeier een beetje opgezet.
Ik ging om 3 uur 's nachts zonder iets naar het ziekenhuis en had dus geen deo op niets... En dat heb ik geweten ook whaha, tijdens de weeen heb ik gevraagd aan de zusters of ze deo bij zich hadden
Die avond durfde ik nog niet uit bed om te douchen, ik had wel een schoon shirt aan gedaan, maar meer had ik niet bij me.
De volgende ochtend toen mijn vriend er was, met schone kleren, douchegel, shampoo, tandpasta en deo, heb ik me heerlijk gedoucht (terwijl hij er naast zat, ik durfde niet alleen).
En het zeep loopt wel langs je lichaam, gewoon zorgen dat je het goed afspoelt.
Down under heb ik er ook alleen de sproeier een beetje opgezet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had voor de bevalling een slaapjurkje aan.... Die had ik al uit voor ik er erg in had! Ik had het zo ongelvelijk warm dus vond in mijn blote nakie toch wel het lekkerst...
edit: na de bevalling had ik de meest fijne pyama/joggingbroek aan met een hempje. Ik ben op maandag bevallen, vrijdags ben ik ontslagen uit het ziekenhuis en zaterdags kon ik mijn eigen oude kleding weer aan.
edit: na de bevalling had ik de meest fijne pyama/joggingbroek aan met een hempje. Ik ben op maandag bevallen, vrijdags ben ik ontslagen uit het ziekenhuis en zaterdags kon ik mijn eigen oude kleding weer aan.
Laatst aangepast door Pien op za 18 feb 2012 - 23:33; in totaal 1 keer bewerkt
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Ik kwam toen ik bevallen was, er achter dat ik mijn bh nog aan had (en zelfs de stiekjes van mijn beugel zaten er nog whahaha)
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar ik wil niet stinken! Zijn er geen meiden die niet gestonken hebben? tips please!
Clapperdie- Kletskop
Clapperdie schreef: Maar ik wil niet stinken! Zijn er geen meiden die niet gestonken hebben? tips please!
Ik niet Ik heb ongeveer de hele tijd onder de douche gezeten .. haha
Gast- Gast
Ik vrees met grote vrezen meis...
Je zweet je te pletter, om maar niet over al het bloed/smeer/vruchtwater te spreken wat er vrij komt haha
Bij een perswee, knalden mijn vliezen werkelijk uit elkaar... Zuster kon nog net op tijd op zij springen
Je zweet je te pletter, om maar niet over al het bloed/smeer/vruchtwater te spreken wat er vrij komt haha
Bij een perswee, knalden mijn vliezen werkelijk uit elkaar... Zuster kon nog net op tijd op zij springen
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik kan me niet herinneren of ik gestonken heb! Heb heel erg liggen zweten maar mijn man heeft me vaak met een koel washandje opgefrist. Verder had ik ook van die vochtige baby washandjes bij me en die heb ik ook vaak even gebruikt!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Clapperdie schreef:Stofzuiger schreef:Ik heb me gewoon lekker gedouched met een lekkere douchegel en haren gewassen etc. Daarna gewoon de onderkant afsproeien, dan ben je weer zeeprest- vrij.
Oh dat is wel fijn! Ik ben al lichtelijk smetvrezerig (is dat een woord, vast niet maar jullie snappen me vast wel) als het gaat om lichamelijke hygiene. Zie al die viezigheid niet zo zitten die bij een bevalling komt kijken dus ben heel blij dat je lekker mag douchen met zeep na de bevalling.
euhhmmm....dit wil je vast niet horen: Y. is op vrijdag om 18.29 uur geboren en ik kon pas op zondag om 10.00 uur douchen. Daarvoor werd ik 's morgens en 's avonds gewassen met een washandje. Ik was behoorlijk toegetakeld uit de strijd gekomen en kon het ziekenhuis bed niet eens uit. Had ook een katheter.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik heb ook de hele tijd (nou ja, 2 uurtjes) onder de douche gestaan. Vies word je wel maar ik mocht redelijk snel onder de douche na de bevalling.
Gast- Gast
gelukkig kan het je geen bal meer schelen of je stinkt en hoe je eruit ziet als je midden in je bevalling zit
Gast- Gast
Rejoy. schreef:gelukkig kan het je geen bal meer schelen of je stinkt en hoe je eruit ziet als je midden in je bevalling zit
Zoooooooo +1
Lejow- Lady Post-a-lot
Geen idee van het stinken weet wel dat ik het erg koud had, geloof niet dat ik erg gezweet heb. En over dat bloed/smeer/vruchtwater, dat viel hier ook enorm mee... heb gister nog foto's gekeken en T. was zo goed als "schoon", had maar een klein beetje bloed op mijn shirt en op mijn neus en verder niets.
T. is om 18.30uur geboren en tegen (ik denk) 19.30 zat ik onder de douche, rondom 20.00uur hebben we familie gebeld om te vertellen dat T. er was.
T. is om 18.30uur geboren en tegen (ik denk) 19.30 zat ik onder de douche, rondom 20.00uur hebben we familie gebeld om te vertellen dat T. er was.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Ik heb tijdens het persen ook de boel onder gepoept, doe je niks aan... Alles wat er nog in zit komt mee.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik heb tijdens het persen ook de boel onder gepoept, doe je niks aan... Alles wat er nog in zit komt mee.
Hier geen poep.. wel plas.. Heb denk ik 3 keer het zeiltje dat onder mijn kont lag ondergepiest
Ik kon er echt niet uit om op de po te gaan zitten..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik was er juist wel heel erg mee bezig of ik niet al te vies werd. Heb zelfs nog woorden met de verpleegster gehad over dat zij vond dat ik wel op een po kon poepen terwijl iedereen er bij was.
Gast- Gast
Tja ik vond het het wel meevallen. Ik heb niet gepoept, er was weinig bloed etc en oké bij de laatste was mijn shirt nat aan de onderkant van t vruchtwater. Ik heb tijdens mijn bevalling onder de douche gestaan en daarna droeg ik een big shirt ( ik ben overigens 3x in het zelfde shirt bevallen). Mijn kinderen waren ook niet zo vies. Alle 3 de keren ben ik na de bevalling al snel gaan douche en was ik weer lekker fris in mijn jogging pak.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
ik had trouwens nog woorden met de kraamhulp dat ik mijn haar niet mocht wassen, terwijl ik tot mijn haar in het vruchtwater had gelegen.
Gast- Gast
Clapperdie schreef:
Ik werd pas 26 uur na de bevalling gewassen, ik mag wel een keizersnee hebben gehad, ik heb 29 uur weeën gehad en ook een uur geperst. Na de keizersnee gevraagd ik gewassen werd maar ik kreeg te horen dat er geen tijd was. Heb met een washandje mijn gezicht zelf opgefrist.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.
» Hoe voelde jullie je voor de bevalling begon.
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Zijn jullie ook wel 'ns bang geweest voor de (2e+) bevalling
» laatste lijstjes voor bevalling wat deden/hadden jullie?
» Hoe voelde jullie je voor de bevalling begon.
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Zijn jullie ook wel 'ns bang geweest voor de (2e+) bevalling
» laatste lijstjes voor bevalling wat deden/hadden jullie?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: