Prins Friso, onder een lawine
+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers
Pagina 4 van 31
Pagina 4 van 31 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 17 ... 31
Re: Prins Friso, onder een lawine
Ik vind het ook meer dan eigenwijs. Je brengt met een lawine niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Friso heeft een vrouw en twee kinderen. Ik zou zelf dit soort gevaar niet opzoeken.Marin schreef:Smikkell schreef:
Vraag me af he: Zouden Prins Willem Alexander en Koninging Beatrix met lawinegevaar 4 dit soort off piste tochten mogen maken? Of hebben ze daar niet helemaal 100% vrije keus in?
Dat is een interessante vraag. Prins Friso is de enige die niet meer in de troonopvolging staat. Misschien mocht hij daarom als enige mee, de rest mocht misschien niet eens. Maar dat is speculatie natuurlijk. (Maar wel ergens een reeele gedachte, dat zij dit soort tochten niet eens mogen maken).
Geen idee of de anderen daarom niet meewaren. Vraag me alleen af of ze beperkt worden in bepaalde keuzes.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Friso heeft een vrouw en twee kinderen. Ik zou zelf dit soort gevaar niet opzoeken.Marin schreef:Smikkell schreef:
Vraag me af he: Zouden Prins Willem Alexander en Koninging Beatrix met lawinegevaar 4 dit soort off piste tochten mogen maken? Of hebben ze daar niet helemaal 100% vrije keus in?
Dat is een interessante vraag. Prins Friso is de enige die niet meer in de troonopvolging staat. Misschien mocht hij daarom als enige mee, de rest mocht misschien niet eens. Maar dat is speculatie natuurlijk. (Maar wel ergens een reeele gedachte, dat zij dit soort tochten niet eens mogen maken).
Geen idee of de anderen daarom niet meewaren. Vraag me alleen af of ze beperkt worden in bepaalde keuzes.
Nee, maar ik vraag me daarom ook af of hij (en de gids) daadwerkelijk wisten van het lawine gevaar. Lijkt me wel, maar tegelijkertijd lijkt het me dan sterk dat ze toch zijn gegaan.
Maar goed, geen idee of we antwoord op dat soort vragen krijgen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Monte schreef:Heftig allemaal. Ik vraag me ook af of je dan onder de sneeuw nog iets kan ademen of dat je zonder zuurstof zit, want dan is 15 min heel veel.
Als je slim bent probeer je met je handen en armen een soort van kuil je maken voor extra zuurstof. Sneeuw bevriest namelijk gelijk weer zodra het stil ligt, dan is het net beton en dan is ademen erg moeilijk. En ja het is dom maar ook zeer zeker eigenwijs. Maar ik hoop dat Friso beeld had waar hij mee bezig was en dat hij hopelijk ook wist wat hij moest doen. Volgens mij heeft hij een lawinepieper bij zich gehad want ik moet zeggen dat hij vrij snel gevonden is, soms kun je iemand helemaal niet terug vinden.
Gast- Gast
ik vond ook dat ie redelijk snel terug is gevonden dus hij zal dan wel iets van een pieper of melder bij zich gehad hebben. En het lijkt mij ook niet meer dan aannemelijk dat de kroonprins en beatrix dit soort tochtjes niet mogen maken.
Gast- Gast
Wat ik net hoorde is het in sneeuw zoals het naar benedenschuift niet mogelijk om ook maar je pink te bewegen.Cimic schreef:Monte schreef:Heftig allemaal. Ik vraag me ook af of je dan onder de sneeuw nog iets kan ademen of dat je zonder zuurstof zit, want dan is 15 min heel veel.
Als je slim bent probeer je met je handen en armen een soort van kuil je maken voor extra zuurstof. Sneeuw bevriest namelijk gelijk weer zodra het stil ligt, dan is het net beton en dan is ademen erg moeilijk. En ja het is dom maar ook zeer zeker eigenwijs. Maar ik hoop dat Friso beeld had waar hij mee bezig was en dat hij hopelijk ook wist wat hij moest doen. Volgens mij heeft hij een lawinepieper bij zich gehad want ik moet zeggen dat hij vrij snel gevonden is, soms kun je iemand helemaal niet terug vinden.
Gast- Gast
Prima wat jij vindt, ik was/ben gewoon zeer verbaasd dat hij dit heeft gedaan, daarom ging ik er op in. En over de andere topics: ik zou werkelijk niet weten waar je het over hebt en als je iets kwijt wil stuur je maar een pm.Princess schreef:Monte schreef:Waar komt dit nu opeens vandaan?Princess schreef:Monte schreef:Maar de dreiging was enorm hoog, dan doe je dat toch niet? Ik vind dit niet echt even een klein eigenwijs dingetje, maar een reëel gevaar. Zeker omdat er de afgelopen dagen veel lawines al zijn geweest.Cimic schreef:Monte schreef:Ik moet wel zeggen dat ik niet echt snap waarom hij off piste is gegaan terwijl er een zeer hoge dreiging voor lawines is. Dan blijf je toch gewoon op de piste? Ook al heb je een ervaren gids.
Heet zoiets niet eigenwijs? Tja slim zeker niet, maar iedereen doet wel eens domme dingen.
Monte, waarom herhaal je jezelf? Wil je graag je gelijk halen?
Ik vind je zeikerig overkomen, niet alleen nu maar in meerdere topics.
Ontopic: Heel erg, voor hem en de familie!
Vanochtend viel een aantal van jouw posts mij ook al op.
Cimic zegt in principe hetzelfde, het kwam op mij over alsof wij jou gelijk moesten geven.
Maargoed, zoals ik al zei, dat is wat ik vind.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik hoop dat t goed met hem komt, maar 20 min is lang en reanimeren is lang niet altijd succesvol....ookal krijg je weer een hartslag, dan nog kun je dusdanig zuurstoftekort hebben opgelopen dat je een kasplantje wordt.
Vind het heel verdrietig, met name voor zijn vrouw en kinderen.
Gast- Gast
ik heb een keer een docu gezien op Discovery, en je moet inderdaad proberen om een kuil te maken zodat je kan ademen. Maar je moet geen energie verspillen in het proberen uit te graven doordat je niet weet of je goed ligt of op je kop ligt. (als ik het me goed kan herinneren)
Gast- Gast
Ik lees net dat hij inderdaad een schedelbasisfractuur heeft.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Ik hoop dat t goed met hem komt, maar 20 min is lang en reanimeren is lang niet altijd succesvol....ookal krijg je weer een hartslag, dan nog kun je dusdanig zuurstoftekort hebben opgelopen dat je een kasplantje wordt.
Eens. Echt verschrikkelijk. Ik hoop dat hij er bovenop komt.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Smikkell schreef:Wat ik net hoorde is het in sneeuw zoals het naar benedenschuift niet mogelijk om ook maar je pink te bewegen.Cimic schreef:Monte schreef:Heftig allemaal. Ik vraag me ook af of je dan onder de sneeuw nog iets kan ademen of dat je zonder zuurstof zit, want dan is 15 min heel veel.
Das niet helemaal waar, het is belangrijk dat je zoveel mogelijk boven op de sneeuw probeerd te zwemmen, dat klinkt raar maar dan heb je wel de meeste overlevings kans. Natuurlijk kun je tegen een paar ton sneeuw niet opboksen maar je moet je wel op deze manieren zo goed proberen te helpen. Ooit gezien op Discovery
Gast- Gast
Laat ik het zo zeggen. De sneeuw zoals op dit moment daar op de bergen ligt en vandaag naar beneden is geschoven, is het type sneeuw waarin je niet meer kunt bewegen. PlaklawineCimic schreef:Smikkell schreef:Wat ik net hoorde is het in sneeuw zoals het naar benedenschuift niet mogelijk om ook maar je pink te bewegen.Cimic schreef:Monte schreef:Heftig allemaal. Ik vraag me ook af of je dan onder de sneeuw nog iets kan ademen of dat je zonder zuurstof zit, want dan is 15 min heel veel.
Das niet helemaal waar, het is belangrijk dat je zoveel mogelijk boven op de sneeuw probeerd te zwemmen, dat klinkt raar maar dan heb je wel de meeste overlevings kans. Natuurlijk kun je tegen een paar ton sneeuw niet opboksen maar je moet je wel op deze manieren zo goed proberen te helpen. Ooit gezien op Discovery
Gast- Gast
meest bizarre vind ik altijd hoe snel dit soort dingen op wikipedia staan
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Smikkell schreef:Laat ik het zo zeggen. De sneeuw zoals op dit moment daar op de bergen ligt en vandaag naar beneden is geschoven, is het type sneeuw waarin je niet meer kunt bewegen. PlaklawineCimic schreef:Smikkell schreef:Wat ik net hoorde is het in sneeuw zoals het naar benedenschuift niet mogelijk om ook maar je pink te bewegen.Cimic schreef:Monte schreef:Heftig allemaal. Ik vraag me ook af of je dan onder de sneeuw nog iets kan ademen of dat je zonder zuurstof zit, want dan is 15 min heel veel.
Cimic bedoelt denk ik wanneer de sneeuw nog naar beneden valt, dat je dan moet proberen omhoog te 'zwemmen'.
Als het eenmaal stil ligt, wordt de sneeuw inderdaad hard en kun je jezelf niet meer uitgraven.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Smikkell schreef:Laat ik het zo zeggen. De sneeuw zoals op dit moment daar op de bergen ligt en vandaag naar beneden is geschoven, is het type sneeuw waarin je niet meer kunt bewegen. PlaklawineCimic schreef:Smikkell schreef:Wat ik net hoorde is het in sneeuw zoals het naar benedenschuift niet mogelijk om ook maar je pink te bewegen.Cimic schreef:Monte schreef:Heftig allemaal. Ik vraag me ook af of je dan onder de sneeuw nog iets kan ademen of dat je zonder zuurstof zit, want dan is 15 min heel veel.
Sorry Smikkel, dat maakt niet uit, je kan je wel degelijk iets bewegen plak of niet. Het kost alleen een hoop moeite en je bent zo uitgeput.
Gast- Gast
Tullow schreef:Smikkell schreef:Laat ik het zo zeggen. De sneeuw zoals op dit moment daar op de bergen ligt en vandaag naar beneden is geschoven, is het type sneeuw waarin je niet meer kunt bewegen. PlaklawineCimic schreef:Smikkell schreef:Wat ik net hoorde is het in sneeuw zoals het naar benedenschuift niet mogelijk om ook maar je pink te bewegen.Cimic schreef:Monte schreef:Heftig allemaal. Ik vraag me ook af of je dan onder de sneeuw nog iets kan ademen of dat je zonder zuurstof zit, want dan is 15 min heel veel.
Cimic bedoelt denk ik wanneer de sneeuw nog naar beneden valt, dat je dan moet proberen omhoog te 'zwemmen'.
Als het eenmaal stil ligt, wordt de sneeuw inderdaad hard en kun je jezelf niet meer uitgraven.
Juist.
Gast- Gast
Dit staat nu op nu.nl:
Op Twitter wordt beweerd dat Friso "volgens Oostenrijkse media" hersendood zou zijn verklaard. Wij kunnen daar vooralsnog geen enkele bron voor vinden.
Op Twitter wordt beweerd dat Friso "volgens Oostenrijkse media" hersendood zou zijn verklaard. Wij kunnen daar vooralsnog geen enkele bron voor vinden.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Alex schreef:Dit staat nu op nu.nl:
Gast- Gast
Vreemd dat ze dingen plaatsen die op Twitter worden gezegd, daar kunnen mensen toch van alles beweren?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zelda schreef:Alex schreef:Dit staat nu op nu.nl:
Twitter zou ik niet zo snel geloven.
Gast- Gast
Zelda schreef:Alex schreef:Dit staat nu op nu.nl:
neem toch aan dat ze dat in nederland eerder melden dan in oostenrijk
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Vind je het heel erg als ik deskundigen uit dat gebied sneller geloof dan jou, omdat je ooit eens iets hebt gezien op Discovery?Cimic schreef:Sorry Smikkel, dat maakt niet uit, je kan je wel degelijk iets bewegen plak of niet. Het kost alleen een hoop moeite en je bent zo uitgeput.
Gast- Gast
Dat wordt geen carnaval.Fairytale schreef:Zelda schreef:Alex schreef:Dit staat nu op nu.nl:
neem toch aan dat ze dat in nederland eerder melden dan in oostenrijk
Edit: NEE DAT IS NIET HET EERSTE EN ENIGE WAAR IK AAN DENK, MAAR HOORDE NET DAT MEN ZICH DAAR ZORGEN OM MAAKTE
Laatst aangepast door Smikkell op vr 17 feb 2012 - 4:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
in NL is nog helemaal niet veel bekend, die gaan uit van de oostenrijkse media. Zo om 17.05 komt er een verklaring van een arts van het ziekenhuis waar hij ligt.
Gast- Gast
Pagina 4 van 31 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 17 ... 31
Soortgelijke onderwerpen
» Prins Friso is overleden
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?
» Show je Prins/Prinses!
» Friso pep 1 en 2
» Friso bewaarbus
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?
» Show je Prins/Prinses!
» Friso pep 1 en 2
» Friso bewaarbus