Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prins Friso, onder een lawine

+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers

Pagina 26 van 31 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 31  Volgende

Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 26 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  Monte vr 24 feb 2012 - 7:22

Maar dan kun je eigenlijk helemaal niet meer skiën, want dan kun je ook je nek breken en doodgaan. Hij is niet off piste gegaan, dus heeft ook niet super dom gedaan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 26 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  studiebol vr 24 feb 2012 - 7:26

Monte schreef:
studiebol schreef:Ik vind het ook heel erg dat de familie dit moet verwerken en hier mee om moet zien gaan.. en het is natuurlijk vreselijk.

Maar eerlijk gezegd ik ben er niet door van slag ofzo..klinkt misschien hard. Maar er gebeuren heel veel erge dingen met mensen, en tja dit is de prins en daardoor komt het in het nieuws maar omdat hij de prins is is het voor mij niet minder erg of juist erger. Het is gewoon erg, vreselijke voor de familie, wat een vreselijke tijd hebben zij in het vooruitzicht. Maar er hebben zoveel mensen naar nieuws te verwerken en daardoor ben ik ook niet van slag ofzo.

Dat ik er niet door van slag bent komt natuurlijk ook omdat ik ze niet persoonlijk ken, als dit in mijn directe omgeving zou gebeuren zou het mij meer raken maar dat vind ik logisch.
Nee ik ben ook echt niet van slag, maar vind het wel zeer verdrietig en vreselijk

Maar dat is het ook! Het is vreselijk en verdrietig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Makamba vr 24 feb 2012 - 7:32

Cimic schreef:Het maakt niet uit of het wel of niet zijn schuld is. Ik vind het gewoon erg voor zijn vrouw en kinderen. Hij zal zijn kinderen nooit meer zien opgroeien, zijn vrouw zal nooit meer haar man herkennen + dat de kinderen hun papa 'kwijt' zijn. Dat moet toch een hel zijn ongeacht schuld of niet, dom of niet. Ik leef in ieder geval mee. Prins Friso, onder een lawine - Pagina 26 699888

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Minx vr 24 feb 2012 - 7:39

Heel erg heftig nieuws. Schrok er van toen ik het hoorde. Vind de foto van de koningin Mabel en broers er ook heel slecht uit zien. Weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Volgens mij zijn ze nl. Nog niet eerder met zijn vieren bij hem geweest.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  loura vr 24 feb 2012 - 7:48

Alex schreef:
Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.

Eens. Ik vind het ook een ondoordachte opmerking.

Idd vind ik ook
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SleepingBeauty vr 24 feb 2012 - 7:53

Makamba schreef:
Cimic schreef:Het maakt niet uit of het wel of niet zijn schuld is. Ik vind het gewoon erg voor zijn vrouw en kinderen. Hij zal zijn kinderen nooit meer zien opgroeien, zijn vrouw zal nooit meer haar man herkennen + dat de kinderen hun papa 'kwijt' zijn. Dat moet toch een hel zijn ongeacht schuld of niet, dom of niet. Ik leef in ieder geval mee. Prins Friso, onder een lawine - Pagina 26 699888

+1
vind ik ook. Goed gezegd!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 8:02

loura schreef:
Alex schreef:
Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.

Idd vind ik ook

Ik vind die opmerking niet ondoordacht. Wanneer je risico's neemt, kan zoiets gebeuren. Als hij zo'n soort airbag mee had genomen, was het risico al kleiner geweest.

Het is heel erg triest allemaal, helemaal voor de nabestaanden, maar we mogen toch zeggen waar het op slaat? Ik denk dat Mabel haar man stiekem ook vervloekt op zijn niet-heel-slimme actie. 'Verdomme, had hij maar....'

Gast
Gast

Bericht  loura vr 24 feb 2012 - 8:04

Youandi schreef:
loura schreef:
Alex schreef:

Idd vind ik ook

Ik vind die opmerking niet ondoordacht. Wanneer je risico's neemt, kan zoiets gebeuren. Als hij zo'n soort airbag mee had genomen, was het risico al kleiner geweest.

Het is heel erg triest allemaal, helemaal voor de nabestaanden, maar we mogen toch zeggen waar het op slaat? Ik denk dat Mabel haar man stiekem ook vervloekt op zijn niet-heel-slimme actie. 'Verdomme, had hij maar....'

Ik vind eigen schuld dikke bult in deze situatie niet op gaan...
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin vr 24 feb 2012 - 8:11

Of het nou zn eigen schuld is of niet, ik vind het zo hard en cru over komen om dat zo te zeggen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 8:11

Maar zo wordt het toch ook niet gebracht? Het wordt hem niet toegewenst ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 8:15

Marin schreef:Of het nou zn eigen schuld is of niet, ik vind het zo hard en cru over komen om dat zo te zeggen.

Je mag het wel denken, maar niet zeggen? Luister, ik vind het zeer triest en wil ook geen betoog houden verder, maar ik begrijp de reactie. Die reactie hoef je niet van de daken te schreeuwen, zoals sommigen op facebook of twitter doen, maar op een forum mag je het toch zeggen?

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 24 feb 2012 - 8:16

Er zijn wel dingen waarvan ik vind dat je ze wel kunt denken, maar niet kunt zeggen. Je hoeft niet altijd alles wat je vindt hardop te zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Ella vr 24 feb 2012 - 8:20

Susan schreef:Er zijn wel dingen waarvan ik vind dat je ze wel kunt denken, maar niet kunt zeggen. Je hoeft niet altijd alles wat je vindt hardop te zeggen.
helemaal mee eens
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 8:56

Yvette schreef:
Susan schreef:Er zijn wel dingen waarvan ik vind dat je ze wel kunt denken, maar niet kunt zeggen. Je hoeft niet altijd alles wat je vindt hardop te zeggen.
helemaal mee eens

Maar daarin tegen vind ik ook niet dat je altijd alles maar voor je moet houden, omdat het wellicht niet de reactie is die mensen horen te geven op zo'n moment (volgens anderen).

Gast
Gast

Bericht  Monte vr 24 feb 2012 - 9:02

Pippa schreef:
Yvette schreef:
helemaal mee eens

Maar daarin tegen vind ik ook niet dat je altijd alles maar voor je moet houden, omdat het wellicht niet de reactie is die mensen horen te geven op zo'n moment (volgens anderen).
Maar waarom zou je moeten benadrukken dat het zijn eigen schuld is of dat hij stom is geweest. Wat heeft dat voor nut dan? Waarom zou je dan niet moeten inhouden? Dat is toch hetzelfde als jij nu zegt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 9:15

Monte schreef:
Pippa schreef:
Yvette schreef:
helemaal mee eens

Maar waarom zou je moeten benadrukken dat het zijn eigen schuld is of dat hij stom is geweest. Wat heeft dat voor nut dan? Waarom zou je dan niet moeten inhouden? Dat is toch hetzelfde als jij nu zegt.

Als dat hetgeen is dat in je opkomt, waarom zou je dat dan niet mogen zeggen?

De één denkt meteen: 'Aggossie, wat zielig...' en de ander denkt: 'Wat vreselijk, wat zonde, wat jammer van zijn keuze zo onverantwoord op pad te gaan...'

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 9:34

Monte schreef:
Pippa schreef:
Yvette schreef:
helemaal mee eens

Precies. Ik hou mijn mond hier ook vaak genoeg en met mijn wel meer. Zou anders een mooie boel worden.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 24 feb 2012 - 10:04

SuperGrover schreef:
Lady4 schreef:
SuperGrover schreef:
Lady4 schreef:Ik had dit eigenlijk wel verwacht. Het duurde gewoon te lang, hij had allang wakker moeten zijn geworden.
Maar eerder werd hij kunstmatig in coma gehouden, dus dat zei niets.

Ik vind het wel erg.

Het post-reanimatie protocol houdt in dat je na het reanimeren iemand 24 uur gaat koelen, om zo de kans op hersenbeschadiging te beperken. Na die 24 uur ga je iemand langzaam weer opwarmen tot 37 graden en daarna gaat men de slaapmedicatie omlaag brengen om te kijken of iemand zelf wakker wordt. Prins Friso is blijkbaar niet zelf wakker geworden. Hij was pas gisteren in staat om enkele onderzoeken te ondergaan, dus waarschijnlijk heeft hij de afgelopen week nog veel problemen gehad met betrekking tot zijn ademhaling, hartslag, bloeddruk, etc.

Pin me er niet op vast, zoveel IC ervaring heb ik niet, maar dit is wel hoe ik het me herinner van stages enzo.
Zoiets zei de neuroloog van Leeuwarden idd ook. Heftig wel. Lijkt me ook heftig voor het personeel. Moet jij weleens mensen reanimeren?

Ja, ik reanimeer regelmatig. Ze komen bij ons binnen en wij nemen het dus over van de ambu. Van die mensen gaat hooguit de helft naar de IC, de rest overlijdt bij ons. De kans van slagen bij een reanimatie is helaas slechts 15 procent.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Guus vr 24 feb 2012 - 10:07

Ik vind zeggend at dit zijn eigen schuld is vergelijkbaar met zeggen dat het iemands eigen schuld is dat diegene wordt aangereden en geen licht had op zijn/haar fiets...
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Antibes vr 24 feb 2012 - 10:08

Het eerste dat ik dacht was, waarom in godsnaam 50 minuten reanimeren..

Ik vind het écht heel triest..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Lady4 vr 24 feb 2012 - 10:11

Antibes schreef:Het eerste dat ik dacht was, waarom in godsnaam 50 minuten reanimeren..

Omdat het een jong en gezond iemand is. Wij hebben weleens iemand anderhalf uur staan reanimeren, die twee weken later lopend het ziekenhuis verliet. Je geeft het gewoon niet zomaar op, wilt zeker weten dat je alles op alles hebt gezet om iemand te redden. Gelukkig soms ook met succes.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 10:13

Lady4 schreef:
Antibes schreef:Het eerste dat ik dacht was, waarom in godsnaam 50 minuten reanimeren..

Omdat het een jong en gezond iemand is. Wij hebben weleens iemand anderhalf uur staan reanimeren, die twee weken later lopend het ziekenhuis verliet. Je geeft het gewoon niet zomaar op, wilt zeker weten dat je alles op alles hebt gezet om iemand te redden. Gelukkig soms ook met succes.

Wow! Bizar idee zeg, dat als jullie na een ure waren gestopt... :shock:

Gast
Gast

Bericht  Antibes vr 24 feb 2012 - 10:14

Lady4 schreef:

Ik snap het wel, maar toch.. Al ruim 20 minuten zuurstoftekort onder de sneeuw en dan nog bijna een uur een (natuurlijk niet continu maar echt op gang kwam het ook niet) hartstilstand.. Daar kom je bijna nooit uit zonder flinke hersenbeschadiging natuurlijk..

Ik snap wel dat je het probeert hoor en helemáál bij een lid van het Koninklijk huis waarbij de hele wereld op je vingers kijkt. Maar toch, ik weet niet, ik zou het toch wel lastig vinden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 vr 24 feb 2012 - 10:19

Geen reanimatie is gelijk natuurlijk. Wanneer je, bij wijze van, al drie kwartier bezig bent en je hebt nul resultaat, dan wordt stoppen natuurlijk de optie. Maar heb je iemand in die drie kwartier wel af en toe een normaal ritme weten te krijgen, dan ga je langer door. Er zit in principe geen tijd vast aan een reanimatie, je doorloopt wel je protocol en en kijkt naar het totaalplaatje. Op basis daarvan worden beslissingen genomen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes vr 24 feb 2012 - 10:21

Dat snap ik wel, maar ik bedoel meer met het hersenletsel in je achterhoofd. Je hebt toch de kennis dat er al zo'n lange periode geen tot bijzonder weinig zuurstof naar de hersenen gaat. Zelfs als je af en toe even hartslag krijgt. Dat vind ik toch wel dubbel. Ik snap ook dat je daar op DAT moment niet mee bezig bent, maar ik als buitenstaander vraag me wel af of het goed is geweest om zolang door te gaan. Heb daar gewoon net met mijn nicht (revalidatiearts) over lopen brainstormen. Hoever moet je gaan qua "leven willen redden".

Ik zeg niet dat ze het niet hadden moeten doen. Jij begint nu over protocollen, ik weet wel zeker dat ze gewoon afgewogen beslissingen hebben genomen. Ik vraag me alleen af of de protocollen ideaal zijn en of het wel verstandig is om in een dergelijke situatie zolang door te reanimeren. Of je niet buiten die protocollen om zou moeten denken aan de verwachtingen voor de patiënt qua mogelijk herstel. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 31 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 31  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: