Prins Friso, onder een lawine
+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers
Pagina 25 van 31
Pagina 25 van 31 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 31
Re: Prins Friso, onder een lawine
Nee ik ben ook echt niet van slag, maar vind het wel zeer verdrietig en vreselijkstudiebol schreef:Ik vind het ook heel erg dat de familie dit moet verwerken en hier mee om moet zien gaan.. en het is natuurlijk vreselijk.
Maar eerlijk gezegd ik ben er niet door van slag ofzo..klinkt misschien hard. Maar er gebeuren heel veel erge dingen met mensen, en tja dit is de prins en daardoor komt het in het nieuws maar omdat hij de prins is is het voor mij niet minder erg of juist erger. Het is gewoon erg, vreselijke voor de familie, wat een vreselijke tijd hebben zij in het vooruitzicht. Maar er hebben zoveel mensen naar nieuws te verwerken en daardoor ben ik ook niet van slag ofzo.
Dat ik er niet door van slag bent komt natuurlijk ook omdat ik ze niet persoonlijk ken, als dit in mijn directe omgeving zou gebeuren zou het mij meer raken maar dat vind ik logisch.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
SO geeft gewoon haar mening, moet iedereen heir dan maar zeggen van oooh wat erg. Ik snap haar wel. Ik bedoel hoe je het ook wend of keert hij is zelf off piste gegaan terwijl het lawinegevaar erg hoog was. Dit was al niet slim van `m.
En ze zegt niet dat het minder erg is omdat het haar eigen schuld of dat het haar niks doet, maar zij wordt er niet emotioneel o.i.d. van. Dat wil niet zeggen dat ze niet meeleeft met de familie
En ze zegt niet dat het minder erg is omdat het haar eigen schuld of dat het haar niks doet, maar zij wordt er niet emotioneel o.i.d. van. Dat wil niet zeggen dat ze niet meeleeft met de familie
Gast- Gast
Oh misschien vat ik het anders op. Ik zie meeleven ook wel een vorm van verdrietig zijn, voor de familie dan. Want zelf ben ik ook niet verdrietig voor mijzelf, wel voor de familie. Dus misschien bedoelt ze het anders dan ik het zie(komt denk ik ook door de tig nare en respectloze berichten die op twitter lees)Lily schreef:SO geeft gewoon haar mening, moet iedereen heir dan maar zeggen van oooh wat erg. Ik snap haar wel. Ik bedoel hoe je het ook wend of keert hij is zelf off piste gegaan terwijl het lawinegevaar erg hoog was. Dit was al niet slim van `m.
Laatst aangepast door Monte op vr 24 feb 2012 - 5:34; in totaal 1 keer bewerkt
Monte- Ratel
Hier in Oostenrijk leeft het ook erg. Vind het echt verschrikkelijk voor de familie. heb zo met Beatrix te doen, je zult je zoon maar zo zien liggen, niet wetend of het ooit beter wordt.
Overigens is niet bekend of ie kunstmatig beademd wordt of spontaan ademt.
Overigens is niet bekend of ie kunstmatig beademd wordt of spontaan ademt.
Laatst aangepast door Marin op vr 24 feb 2012 - 5:39; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Maar als hij zelf niet ademt, is hij dan niet hersendood? Want daar hadden ze het niet over. Of kun je ook comateus zijn en toch niet zelf ademen?Marin schreef:Hier in Oostenrijk leeft het ook erg. Vind het echt verschrikkelijk voor de familie. heb zo met Beatrix te doen, je zult je zoon maar zo zien liggen, niet wetend of het ooit beter wordt.
Overigens is nut bekend of ie kunstmatig beademd wordt of spontaan ademt.
Waar zit jij trouwens in Oostenrijk?
Monte- Ratel
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Monte schreef:Maar als hij zelf niet ademt, is hij dan niet hersendood? Want daar hadden ze het niet over. Of kun je ook comateus zijn en toch niet zelf ademen?Marin schreef:Hier in Oostenrijk leeft het ook erg. Vind het echt verschrikkelijk voor de familie. heb zo met Beatrix te doen, je zult je zoon maar zo zien liggen, niet wetend of het ooit beter wordt.
Je kunt hersendood én toch zelf ademen..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.
Inderdaad. Alsof het dan niet erg of verdrietig is.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Roza schreef:Monte schreef:Maar als hij zelf niet ademt, is hij dan niet hersendood? Want daar hadden ze het niet over. Of kun je ook comateus zijn en toch niet zelf ademen?Marin schreef:Hier in Oostenrijk leeft het ook erg. Vind het echt verschrikkelijk voor de familie. heb zo met Beatrix te doen, je zult je zoon maar zo zien liggen, niet wetend of het ooit beter wordt.
Je kunt hersendood én toch zelf ademen..
Volgens m'n vader kan je Comatuws zijn en zelf ademen of kunstmatig. De hersendood weet ik niet precies.
P
Ik ben trouwens bij Obergurgl in de buurt, maar voor zondag wel vanaf Innsruck.
Marin- Lady Post-a-lot
Natuurlijk is het wel erg, maar wat ze zojuist ook op de radio zeiden. Hij was zo`n ervaren skiër, en als je zo ervaren bent zou je toch moeten weten dat je met code 4 van de 5 voor lawin`s niet buiten de piste moet gaan.
Ook hoorde ik zojuist dat ze wel van die bommen of hoe noem je die dingen buiten de piste hebben geschoten om lawine`s op te wekken zodat de lawinekans al wat minder wordt. Maar eigen schuld of niet het blijft natuurlijk verschrikkelijk nieuws.
Ook hoorde ik zojuist dat ze wel van die bommen of hoe noem je die dingen buiten de piste hebben geschoten om lawine`s op te wekken zodat de lawinekans al wat minder wordt. Maar eigen schuld of niet het blijft natuurlijk verschrikkelijk nieuws.
Gast- Gast
Je kunt je best afvragen waarom iemand zo onverstandig is geweest om zo'n risico te nemen en je mag het ook best dom vinden, maar ik kan er echt met mijn pet niet bij dat dát maakt dat je er minder verdrietig om bent, echt puur het gegeven dat het zijn eigen schuld is. Wat er nu met hem gebeurt staat toch in geen enkele verhouding tot de onverstandige keuze die hij heeft gemaakt, dat is toch hoe dan ook verschrikkelijk erg?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sorry m'n bericht is echt warrig door de typefouten maar de verbinding is zo klote dat ik niet zie wat ik typ.
Maar ik geloof dat m'n vader zei dat het afhankelijk was van of ie zelf of kunstmatig ademt, hoe het verder zal gaan. Als ie spontaan ademt, kan hij in een verpleeginstelling terecht en hopen dat hij ooit ontwaakt en kan revalideren. Als hij kunstmatig ademt, kunnen ze er ook nog voor kiezen die beademing te stoppen en dan zal hij dus sterven.
Dat zal uiteindelijk aan de familie zijn dan, en wat de mogelijkheden zijn.
Overigens was hij toch niet 50min gereanimeerd maar stond zijn hart 50 min stil incl reanimeren?
Er zijn hier trouwens ook lawines, we zitten ingesloten in t dorp ;-)
Maar ik geloof dat m'n vader zei dat het afhankelijk was van of ie zelf of kunstmatig ademt, hoe het verder zal gaan. Als ie spontaan ademt, kan hij in een verpleeginstelling terecht en hopen dat hij ooit ontwaakt en kan revalideren. Als hij kunstmatig ademt, kunnen ze er ook nog voor kiezen die beademing te stoppen en dan zal hij dus sterven.
Dat zal uiteindelijk aan de familie zijn dan, en wat de mogelijkheden zijn.
Overigens was hij toch niet 50min gereanimeerd maar stond zijn hart 50 min stil incl reanimeren?
Er zijn hier trouwens ook lawines, we zitten ingesloten in t dorp ;-)
Marin- Lady Post-a-lot
Lily schreef:Natuurlijk is het wel erg, maar wat ze zojuist ook op de radio zeiden. Hij was zo`n ervaren skiër, en als je zo ervaren bent zou je toch moeten weten dat je met code 4 van de 5 voor lawin`s niet buiten de piste moet gaan.
Ja, dat inderdaad. We zijn het er vast allemaal over eens dat het niet bepaald handig was, maar dingen als 'ja, stom van hem, eigen schuld', dat vind ik ook niet nodig inderdaad.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Overigens snap ik wel dat je er niet emotioneel van wordt, je kent hem niet persoonlijk en niet iedereen raakt persoonlijk geëmotioneerd door dit soort gebeurtenissen, maar dat het je minder doet puur omdat het zijn eigen schuld was, dat vind ik wel raar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Lily schreef:Natuurlijk is het wel erg, maar wat ze zojuist ook op de radio zeiden. Hij was zo`n ervaren skiër, en als je zo ervaren bent zou je toch moeten weten dat je met code 4 van de 5 voor lawin`s niet buiten de piste moet gaan.
Maar wisten hij en Florian van die code 4? Want het is niet zo dat als je off piste gaat er een groot bord hangt van hallo jij daar, het is code vier hoor, je bent gewaarschuwd.
Misschien staat de bij de liftjes (maar nog nooit gezien eigenlijk) of bij het lokale nieuws.
Marin- Lady Post-a-lot
Ze wisten het wel ja, het lijkt me eigenlijk sterk dat ze het niet wisten. Bovendien als er een dag van tevoren 70CM sneeuw op 1 dag valt dan kan je (als je een beetje nadenkt) toch ook al nagaan dat de lawinekans veel hoger is. Maar de gidsen met wie ze waren die vonden het toch veilig genoeg om buiten de piste te gaan.
Gast- Gast
Inderdaad. Ik snap het nog dat je het zegt over zaplap die zichzelf en 3 anderen dood rijdt. Maar in dit geval? We doen allemaal wel eens iets wat achteraf best risicovol is maar wat wel goed gaat. Misschien wist hij wel niet eens van die code. Tis daar niet zoals hier boven de snelweg.Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Lily schreef:Ze wisten het wel ja, het lijkt me eigenlijk sterk dat ze het niet wisten. Bovendien als er een dag van tevoren 70CM sneeuw op 1 dag valt dan kan je (als je een beetje nadenkt) toch ook al nagaan dat de lawinekans veel hoger is. Maar de gidsen met wie ze waren die vonden het toch veilig genoeg om buiten de piste te gaan.
Maar al die dingen moet je dan dus inderdaad wel weten. Ik heb geen idee of ze dat daadwerkelijk wisten maar als ik ga skiën weet ik echt niet hoe e sneeuw er is gevallen en wat voor lawine gevaar er is. Zal misschien in hotel post wel aangegeven staan of dat de gidsen het wisten (ik dacht dat hij alleen met Florian was overigens) maar neuh ik vind het nier vanzelfsprekend dat je die kennis hebt als je gaat skiën. Dat t wel vrij nuttige indormatie is zeker als je off piste gaat staat wel buiten kijf.
Marin- Lady Post-a-lot
Het maakt niet uit of het wel of niet zijn schuld is. Ik vind het gewoon erg voor zijn vrouw en kinderen. Hij zal zijn kinderen nooit meer zien opgroeien, zijn vrouw zal nooit meer haar man herkennen + dat de kinderen hun papa 'kwijt' zijn. Dat moet toch een hel zijn ongeacht schuld of niet, dom of niet. Ik leef in ieder geval mee.
Gast- Gast
Marin schreef:Lily schreef:Natuurlijk is het wel erg, maar wat ze zojuist ook op de radio zeiden. Hij was zo`n ervaren skiër, en als je zo ervaren bent zou je toch moeten weten dat je met code 4 van de 5 voor lawin`s niet buiten de piste moet gaan.
Maar wisten hij en Florian van die code 4? Want het is niet zo dat als je off piste gaat er een groot bord hangt van hallo jij daar, het is code vier hoor, je bent gewaarschuwd.
Misschien staat de bij de liftjes (maar nog nooit gezien eigenlijk) of bij het lokale nieuws.
Meestal in skigebieden hangt er bij het piste-/liftoverzicht een indicatie van de lawinedreiging. Vanaf niveau 3, en anders vanaf 4, (dat weet ik even niet zeker) staat er dan ook een zwaailicht (zon oranje) aan. Daarbij komt dat het ook al dagen gesneeuwd had en dan kun je op je klompen aanvoelen dat de lawinekans groter wordt. Dus ja, ik denk wel dat ze het geweten hebben...
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.
Eens. Ik vind het ook een ondoordachte opmerking.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Alex schreef:Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.
Als iemand weet dat zijn longkanker daar door komt, dan is het misschien een lompe opmerking maar moeten we dan allemaal braaf zeggen wat ze willen horen?
Hoe je het wendt of keert, het is triest voor iedereen die achter blijft. Toch vind ik wel dat hij als ervaren skiër beter had kunnen/moeten weten. Je weet dan dat dit een risico is en nu loopt het verkeerd af. Triest, maar wel het gevolg van een genomen risico.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
tuurlijk hij zal vast geweten hebben dat hij een risico nam. hoevaak nemem we zelf eem risico waarvan wij ook denken dat het wel kansilly-one schreef:Alex schreef:Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.
Als iemand weet dat zijn longkanker daar door komt, dan is het misschien een lompe opmerking maar moeten we dan allemaal braaf zeggen wat ze willen horen?
Hoe je het wendt of keert, het is triest voor iedereen die achter blijft. Toch vind ik wel dat hij als ervaren skiër beter had kunnen/moeten weten. Je weet dan dat dit een risico is en nu loopt het verkeerd af. Triest, maar wel het gevolg van een genomn risico.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik had dit wel aan zien komen... Erg triest voor zijn vrouw, kinderen en alle nabestaanden.
Gast- Gast
Yvette schreef:tuurlijk hij zal vast geweten hebben dat hij een risico nam. hoevaak nemem we zelf eem risico waarvan wij ook denken dat het wel kansilly-one schreef:Alex schreef:Zelda schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is, wat heeft diegene eraan? Ik vind dat vrij lomp om dat te zeggen, zoiets zeg je ook niet tegen iemand die aan longkanker sterft door het roken bijvoorbeeld.
Hoe je het wendt of keert, het is triest voor iedereen die achter blijft. Toch vind ik wel dat hij als ervaren skiër beter had kunnen/moeten weten. Je weet dan dat dit een risico is en nu loopt het verkeerd af. Triest, maar wel het gevolg van een genomn risico.
Dit keer ging het mis, das dikke pech. Maar dat weet je als je een risico neemt. Ik blijf erbij het is triest voor iedereen die achterblijft. Maar dat is wel het risico van risico nemen. Het kan mis gaan en dit keer ging het mis.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Pagina 25 van 31 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 31
Soortgelijke onderwerpen
» Prins Friso is overleden
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?
» Show je Prins/Prinses!
» Friso pep 1 en 2
» Friso bewaarbus
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?