Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prins Friso, onder een lawine

+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers

Pagina 22 van 31 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 26 ... 31  Volgende

Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 22 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:18

Bah, ik word er naar van.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 22 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  ijsjemeisje vr 24 feb 2012 - 0:18

wow...wat heb heftig.
Wat ik mij dan afvraag is er ook een protocol voor hoelang je iemand mag reanimeren? Een tijd aan verbonden??
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover vr 24 feb 2012 - 0:18

Lady4 schreef:Ik had dit eigenlijk wel verwacht. Het duurde gewoon te lang, hij had allang wakker moeten zijn geworden.
Maar eerder werd hij kunstmatig in coma gehouden, dus dat zei niets.

Ik vind het wel erg.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:19

ijsjemeisje schreef:wow...wat heb heftig.
Wat ik mij dan afvraag is er ook een protocol voor hoelang je iemand mag reanimeren? Een tijd aan verbonden??

lijkt me wel, maar weet niet hoelang.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal vr 24 feb 2012 - 0:19

Jeetje wat een nieuws. En 50 minuten reanimeren jemig is dat wel normaal zolang ???? IK heb geen idee na hoelang reanimeren ze normaal "opgeven"

Maar wat erg voor de familie Sad
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 0:20

Ik schrok er wel van. Ik ben bang dat hij het niet red.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Bazinga vr 24 feb 2012 - 0:21

Lady4 schreef:Ik had dit eigenlijk wel verwacht. Het duurde gewoon te lang, hij had allang wakker moeten zijn geworden.

Dat dacht ik ook. En 50 min hartstilstand is ook niet niks...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:22

hoor nu op de radio dat ze normaal 30min reanimeren maar ze hoopte door de onderkoeling dat de hersenen minder schade op zouden lopen. Ook weten ze niet of hij ooit nog gaat ontwaken.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 24 feb 2012 - 0:24

SuperGrover schreef:

Ik vind het wel erg.

Het post-reanimatie protocol houdt in dat je na het reanimeren iemand 24 uur gaat koelen, om zo de kans op hersenbeschadiging te beperken. Na die 24 uur ga je iemand langzaam weer opwarmen tot 37 graden en daarna gaat men de slaapmedicatie omlaag brengen om te kijken of iemand zelf wakker wordt. Prins Friso is blijkbaar niet zelf wakker geworden. Hij was pas gisteren in staat om enkele onderzoeken te ondergaan, dus waarschijnlijk heeft hij de afgelopen week nog veel problemen gehad met betrekking tot zijn ademhaling, hartslag, bloeddruk, etc.

Pin me er niet op vast, zoveel IC ervaring heb ik niet, maar dit is wel hoe ik het me herinner van stages enzo.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Lady4 vr 24 feb 2012 - 0:25

Stella_ schreef:Jeetje wat een nieuws. En 50 minuten reanimeren jemig is dat wel normaal zolang ???? IK heb geen idee na hoelang reanimeren ze normaal "opgeven"

Maar wat erg voor de familie Sad

50 minuten is lang, maar ook niet uitzonderlijk. Wij staan soms ook zo lang te reanimeren. Het zijn vooral die 25 minuten vóór de reanimatie die de meeste schade toegebracht hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:25

Lady4, volgens mij vertelden ze dat, wat jij zegt, net ook op de televisie.

Gast
Gast

Bericht  Ella vr 24 feb 2012 - 0:29

Gisele schreef:Volgens de Intensivist van het Ziekenhuis in Leeuwarden, kan revalidatie starten op het moment dat de patient stabiel is zonder behulp van beademingapparatuur.

Zolang hij in coma is zal hij beademt worden. Dus die revalidatie lijkt mij dan nog heel ver weg
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  tuttebel vr 24 feb 2012 - 0:31

wat een naar om dit te horen! Lijkt me echt vreselijk voor de familie om zoveel onduidelijkheid te hebben.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Bolleke vr 24 feb 2012 - 0:31

Ik vind het oprecht erg.. Arme koningin en vrouw en kinderen... Sad
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:32

Hoewel ik het verwacht had, schrik er toch erg van.
Zo erg!

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 24 feb 2012 - 0:32

Yvette schreef:
Gisele schreef:Volgens de Intensivist van het Ziekenhuis in Leeuwarden, kan revalidatie starten op het moment dat de patient stabiel is zonder behulp van beademingapparatuur.

Zolang hij in coma is zal hij beademt worden. Dus die revalidatie lijkt mij dan nog heel ver weg

Dat hoeft niet perse hoor Yvette. Sommige comateuze patiënten hebben een eigen ademhaling en kunnen dan dus wel naar revalidatiecentrum.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover vr 24 feb 2012 - 0:34

Lady4 schreef:
SuperGrover schreef:

Ik vind het wel erg.

Het post-reanimatie protocol houdt in dat je na het reanimeren iemand 24 uur gaat koelen, om zo de kans op hersenbeschadiging te beperken. Na die 24 uur ga je iemand langzaam weer opwarmen tot 37 graden en daarna gaat men de slaapmedicatie omlaag brengen om te kijken of iemand zelf wakker wordt. Prins Friso is blijkbaar niet zelf wakker geworden. Hij was pas gisteren in staat om enkele onderzoeken te ondergaan, dus waarschijnlijk heeft hij de afgelopen week nog veel problemen gehad met betrekking tot zijn ademhaling, hartslag, bloeddruk, etc.

Pin me er niet op vast, zoveel IC ervaring heb ik niet, maar dit is wel hoe ik het me herinner van stages enzo.
Zoiets zei de neuroloog van Leeuwarden idd ook. Heftig wel. Lijkt me ook heftig voor het personeel. Moet jij weleens mensen reanimeren?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ella vr 24 feb 2012 - 0:36

Lady4 schreef:
Yvette schreef:

Dat hoeft niet perse hoor Yvette. Sommige comateuze patiënten hebben een eigen ademhaling en kunnen dan dus wel naar revalidatiecentrum.

Oh dat wist ik dan weer niet. Ik dacht dat coma patienten niet zelfstandig konden ademen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Sarah1985 vr 24 feb 2012 - 0:41

Heftig zeg
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Roza vr 24 feb 2012 - 0:44

Yvette schreef:
Lady4 schreef:
Yvette schreef:

Oh dat wist ik dan weer niet. Ik dacht dat coma patienten niet zelfstandig konden ademen

Dat dacht ik ook altijd, totdat mijn oma een aantal jaren geleden ook in coma lag na een hartstilstand. Eerst een de beademing, daarna zonder beademing. Zij zou ook naar een revalidatiecentrum ofzo iets gaan, want ze ademde immers zelf. Dan heb je (hoe raar het klinkt) niets te zoeken in het ziekenhuis. Helaas kreeg mijn oma op de dag dat ze weg zou gaan longontsteking, en overleed ze.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Tania vr 24 feb 2012 - 0:47

Ik vind het echt zo zielig voor zijn kindjes en vrouw. Dat verwacht je toch niet als je gezellig een weekje gaat skieen met de hele familie Sad .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Tsjip vr 24 feb 2012 - 0:49

Pfoeh wel verwacht maar het komt toch wel hard aan.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Chocoholic vr 24 feb 2012 - 0:52

Heel sneu, mijn medeleven gaat uit naar de familie. Cry
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  rapa nui vr 24 feb 2012 - 0:53

Ik schrik hier toch wel heel erg van. Had eigenlijk stiekem de hele tijd nog hoop dat het nog wel goed zou komen. Eigenlijk wel tegen beter weten in maar toch had dit niet verwacht.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:56

rapa nui schreef:Ik schrik hier toch wel heel erg van. Had eigenlijk stiekem de hele tijd nog hoop dat het nog wel goed zou komen. Eigenlijk wel tegen beter weten in maar toch had dit niet verwacht.

Ik dacht hetzelfde.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 22 van 31 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 26 ... 31  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: