Prins Friso, onder een lawine
+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers
Pagina 15 van 31
Pagina 15 van 31 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 31
Re: Prins Friso, onder een lawine
24 pagina's sinds het topic gestart is een paar uur geleden wow!!
Verschrikkelijk dat het gebeurd is, zon jonge kerel met een gezin. Het AD schreef dat hij hersendood is maar het NOS heeft het over een stabiele situatie.. Nja laten we het beste maar hopen en dat hij weer beter wordt (al heb ik er een hard hoofd in).
Ik vind overigens wel dat je het hem mag aanrekenen dat hij gaat skiën wanneer er een lawinewaarschuwing is afgegeven. Dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Maar het maakt de gevolgen niet minder erg.
Verschrikkelijk dat het gebeurd is, zon jonge kerel met een gezin. Het AD schreef dat hij hersendood is maar het NOS heeft het over een stabiele situatie.. Nja laten we het beste maar hopen en dat hij weer beter wordt (al heb ik er een hard hoofd in).
Ik vind overigens wel dat je het hem mag aanrekenen dat hij gaat skiën wanneer er een lawinewaarschuwing is afgegeven. Dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Maar het maakt de gevolgen niet minder erg.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik denk dat de omgeving er inderdaad buiten staan. Die overkomt het. Het slachtoffer heeft nog een keus in het opzoeken van het gevaar.Lizardje schreef:Smikkell schreef:Heb je in zo'n geval minder medelijden met het slachtoffer?Lizardje schreef:Geen idee. Dat eigen schuld staat er ook echt veel nonchalanter/harder dan ik het bedoelde.
Je weet toch dat je soms risico's neemt? Dan is het nog steeds heel erg als er iets gebeurd, maar nouja laat maar ik weet ook niet hoe ik beter uit kan leggen wat ik bedoel.
nee dat dan weer niet, en al helemaal niet minder met de mensen uit die persoon zijn omgeving.
Gast- Gast
Lizardje schreef:Smikkell schreef:
En ik vraag me af of de sneeuw rekening houdt met het feit of iemand er bekend is of niet. Tegen zoveel sneeuw/een lawine kan je gewoon niet beginnen. Al heb je nog zoveel ervaring.
En daarin bedoel ik dus dat het onverantwoord van hem is geweest dan toch buiten de piste te gaan. Als je weet dat er zoveel sneeuw is gevallen en dat de kans op lawines zoveel groter is, dat vind ik dan gewoon niet zo slim. En idd daar heeft familie etc helemaal niks aan en het maakt hun verdriet niet minder erg maar ja.
Dus wat heeft het dan voor meerwaarde te benoemen dat het dom van hem was, dat het zijn eigen schuld was, etc?
Gast- Gast
zoveel pagina's gebeurt wel vaker, toch! Niet echt schokkend.Atelier Madame schreef: 24 pagina's sinds het topic gestart is een paar uur geleden wow!!
Als je hersendood ben, ben je heel stabiel. Stabieler kan bijna niet. Dus dat vind ik ook niet zo vreemd.
Eens met het feit dat hij kiest om in deze situatie off piste te gaan. Juist voor iemand met ervaring vind ik dat vreemd.
Gast- Gast
Smikkell schreef:zoveel pagina's gebeurt wel vaker, toch! Niet echt schokkend.Atelier Madame schreef: 24 pagina's sinds het topic gestart is een paar uur geleden wow!!
Als je hersendood ben, ben je heel stabiel. Stabieler kan bijna niet. Dus dat vind ik ook niet zo vreemd.
Eens met het feit dat hij kiest om in deze situatie off piste te gaan. Juist voor iemand met ervaring vind ik dat vreemd.
Meestal als ergens in zo'n korte tijd 24 pagina's over worden volgeschreven is er een vette rel aan de gang
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Zusje schreef:Lizardje schreef:Smikkell schreef:
En ik vraag me af of de sneeuw rekening houdt met het feit of iemand er bekend is of niet. Tegen zoveel sneeuw/een lawine kan je gewoon niet beginnen. Al heb je nog zoveel ervaring.
En daarin bedoel ik dus dat het onverantwoord van hem is geweest dan toch buiten de piste te gaan. Als je weet dat er zoveel sneeuw is gevallen en dat de kans op lawines zoveel groter is, dat vind ik dan gewoon niet zo slim. En idd daar heeft familie etc helemaal niks aan en het maakt hun verdriet niet minder erg maar ja.
Dus wat heeft het dan voor meerwaarde te benoemen dat het dom van hem was, dat het zijn eigen schuld was, etc?
geen, maar ik mag hier toch zeggen hoe ik er over denk? Snap niet dat je zulke keuzes kunt maken als je zo ervaren bent.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Niet mee eens. Ook een goede discussie, een actueel onderwerp of een schokkende gebeurtenis rondom een forummer leveren veel pagina´s op in korte tijd.Atelier Madame schreef:Smikkell schreef:zoveel pagina's gebeurt wel vaker, toch! Niet echt schokkend.Atelier Madame schreef: 24 pagina's sinds het topic gestart is een paar uur geleden wow!!
Meestal als ergens in zo'n korte tijd 24 pagina's over worden volgeschreven is er een vette rel aan de gang
Gast- Gast
Het zijn twee verschillende dingen. Vandaar.Lizardje schreef:Zusje schreef:Lizardje schreef:Smikkell schreef:
geen, maar ik mag hier toch zeggen hoe ik er over denk? Snap niet dat je zulke keuzes kunt maken als je zo ervaren bent.
Gast- Gast
Wat zijn 2 verschillende dingen?
Had ik nu alleen maar mogen zeggen dat ik het erg vind dat het is gebeurd?
Had ik nu alleen maar mogen zeggen dat ik het erg vind dat het is gebeurd?
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Hoezo snap je niet dat iemand een dergelijke keuze maakt? Hij is een zeer ervaren skieer... Mensen denken soms nu eenmaal dat ze meer kunnen dan daadwerkelijk het geval of dat hun zoiets niet overkomt, of dat ze precies weten wat ze doen etc etc. Mensen maken fouten, verkeerde inschattingen. Dat maakt ons menselijk.
Gast- Gast
Zusje schreef:Hoezo snap je niet dat iemand een dergelijke keuze maakt? Hij is een zeer ervaren skieer... Mensen denken soms nu eenmaal dat ze meer kunnen dan daadwerkelijk het geval of dat hun zoiets niet overkomt, of dat ze precies weten wat ze doen etc etc. Mensen maken fouten, verkeerde inschattingen. Dat maakt ons menselijk.
Eens, of je nou "blauw bloed" hebt of niet: het blijft - in mijn ogen - een onverstandige keuze..
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik had het risico niet genomen om buiten de piste te gaan skien, aangezien ze een waarschuwing va niveau 4 hebben gegeven en het hoogst 5 was. Maarja mensen maken fouten.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Zusje schreef:Hoezo snap je niet dat iemand een dergelijke keuze maakt? Hij is een zeer ervaren skieer... Mensen denken soms nu eenmaal dat ze meer kunnen dan daadwerkelijk het geval of dat hun zoiets niet overkomt, of dat ze precies weten wat ze doen etc etc. Mensen maken fouten, verkeerde inschattingen. Dat maakt ons menselijk.
Inderdaad. En ik had ook ergens gelezen dat in die regio vaker lawinewaarschuwingen gegeven worden en die ook veel vaker genegeerd worden.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
heftig zeg.
Op twitter word gezegd dat die hersendood is en dat daarom de familie uit Nederland is gekomen. Het vliegtuig is inmiddels geland in Zwitserland .
Om 21.25 extra nieuws op ned 1
Op twitter word gezegd dat die hersendood is en dat daarom de familie uit Nederland is gekomen. Het vliegtuig is inmiddels geland in Zwitserland .
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Even voor mijn beeldvorming; Als hij hersendood is, dan is hij toch eigenlijk overleden?
Gast- Gast
Sarah1985 schreef:heftig zeg.
Wilde net naar bed gaan maar dat kan ik nu dus niet... Ze roepen al vanaf het begin dat hij hersendood is dus dat neem ik nu niet zo heel serieus meer eigenlijk. Ik wacht het officiële nieuws wel af.
Gast- Gast
Als Friso sterft denk ik niet dat het lang duurt voor de koningin aftreedt Wat triest zeg...
Gast- Gast
Sarah1985 schreef:heftig zeg.
Bij schooltv-weekjournaal zeiden ze vandaag dat de koningin in Lech was en dat de rest van de familie dit weekend af zou reizen (had niet helemaal opgelet, dus alleen dat de koningin er al was is me bijgebleven, wie verder niet).
Rebecca schreef:Sarah1985 schreef:heftig zeg.
Bij schooltv-weekjournaal zeiden ze vandaag dat de koningin in Lech was en dat de rest van de familie dit weekend af zou reizen (had niet helemaal opgelet, dus alleen dat de koningin er al was is me bijgebleven, wie verder niet).
Ik vind het sowieso een rare conclusie. Je broer ligt op de IC, natuurlijk ga je daar naar toe. Wil toch niet perse zeggen dat hij hersendood is? Al zie ik het somber in eerlijk gezegd, het is nog niet bekend... Dus moeten we gewoon afwachten tot er een officieel bericht komt hoe het er voor staat.
Gast- Gast
Als ik te horen zou krijgen dat mijn broer een zwaar ongeluk heeft gehad en in het ziekenhuis is opgenomen, zou ik ook per direct in de auto springen!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Zusje schreef:Rebecca schreef:Sarah1985 schreef:heftig zeg.
Ik vind het sowieso een rare conclusie. Je broer ligt op de IC, natuurlijk ga je daar naanaartoe. Wil toch niet perse zeggen dat hij hersendood is? Al zie ik het somber in eerlijk gezegd, het is nog niet bekend... Dus moeten we gewoon afwachten tot er een officieel bericht komt hoe het er voor staat.
Lijkt mij ook, dat je dat gelijk naartoe gaat, maar wat ik begreep zouden eerst alleen Willem en Constantijn gaan en zijn ze nu met hun vrouwen en kinderen gegaan en inmiddels geland.
Gast- Gast
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Zusje schreef:Als Friso sterft denk ik niet dat het lang duurt voor de koningin aftreedt Wat triest zeg...
zou je best nog wel eens gelijk in kunnen hebben, al moet een aftreden natuurlijk vrolijk zijn en zou dit een erg trieste reden zijn.
Ik krijg nu ook steeds de beelden terug van mijn oma hoe verdrietig en machteloos die er uit zag toen mijn oom overleed. En ik zie de koningin ook echt als een hele lieve oma, heb echt zo met haar te doen. (ook met de rest van de familie natuurlijk)
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Pagina 15 van 31 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 31
Soortgelijke onderwerpen
» Prins Friso is overleden
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?
» Show je Prins/Prinses!
» Friso pep 1 en 2
» Friso bewaarbus
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?