Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prins Friso, onder een lawine

+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers

Pagina 10 van 31 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 31  Volgende

Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 10 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  Marin vr 17 feb 2012 - 5:47

PrinsesBo schreef:

Maar wat is hij meer dan jou of mij?
Voor ons wordt toch ook niet t hele land platgelegd?

Ik hoop trouwens echt dat dit allemaal niet aan de orde hoeft te komen.

Hij is zeker meer dan wij. Hij is een Prins van Oranje. Dat maakt het automatisch meer dan wij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 10 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:48

Lily schreef:dan even iets anders, een aantal personen hier vinden dat mocht de koninging of friso of iemand van de koninklijke familie overlijden dat de horeca ed moet sluiten vanwege respect. Maar stel je gaat trouwen die dag maar owjee beatrix overlijd moet je dan ook heel je bruiloft annuleren omdat dat respectvol is naar beatrix toe?
Hele rare vergelijking. Echt heel bizar.

Gast
Gast

Marin schreef:
Lily schreef:koninginnedag is toen niet afgelast hoor (hier tenminste niet) verder sluiti k me aan wat charlie zegt (ze kan het beter verwoorden dan ik/mij)

Maar dat vind ik ook belachelijk slecht. Ik zat op dat moment in Bulgarije en daar was Koninginnedag zelfs afgezegd. Dat was weliswaar een officiele bijeenkomst, door de ambassade, en daarom afgelast, maar ik snap werkelijk niet dat mensen op zo'n moment kunnen feesten. Joepie, lol. (tenzij je het niet weet natuurlijk).
Er zijn toen best wat dingen afgelast. Alleen iedereen op plekken zoals Museumplein op dat moment naar huis sturen was een te groot risico en dat snap ik eigenlijk wel. Het programma is wel aangepast, een aantal artiesten wilden niet meer komen en ze hebben stilte gehouden.

Gast
Gast

De staat kan gelukkig niemand zoiets opdragen Marin, we leven niet in een communistische staat en dat is maar goed ook.

Verder slaat de vergelijking met koninginnedag nérgens op.

Dat duurt 1 dag, geen 5.

Is niet religieus.

Was een aanslag op het koningshuis.

Was een feest t.b.v. het koningshuis.

Het zou niet redelijk en billijk zijn, ieder mag gelukkig zelf bepalen wat hij zij doet, je kan mensen niet verbieden hun geloof uit te oefenen of zaken te doen of laten die niemand direct schaden. Of je het daar nou mee eens bent of niet.

Nog maar afgezien van het feit wat het voor de economie betekent voor de staat en particulieren als je ze dwingt 5 dagen hun zaak te sluiten. Denk even na.

Gast
Gast

Bericht  Ster vr 17 feb 2012 - 5:48

Waarom kan carnaval niet afgelast worden? Ieder dorp/stad heeft zijn eigen carnavalsvereniging en die is weer aangesloten bij een bond. Deze bond staat boven de verenigingen, dus als deze zeggen dat het niet door gaat, zal er geen optocht zijn, geen boerenbruiloft enz. In een losse kroeg kan het wel gevierd worden, maar de grote evenementen en carnaval in een gemeenschapshuis of cultureelcentrum kunnen ze dan toch wel aflassen? Maar...ik hoop natuurlijk dat de prins het redt en er niks aan over houdt.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow vr 17 feb 2012 - 5:49

Lorna mercedez schreef:
Lily schreef:dan even iets anders, een aantal personen hier vinden dat mocht de koninging of friso of iemand van de koninklijke familie overlijden dat de horeca ed moet sluiten vanwege respect. Maar stel je gaat trouwen die dag maar owjee beatrix overlijd moet je dan ook heel je bruiloft annuleren omdat dat respectvol is naar beatrix toe?
Hele rare vergelijking. Echt heel bizar.

Ja, inderdaad wel wat raar
Alleen wat nou als de kroeg waar jij je feest gepland had zijn deuren sluit... Dan heb je wel een probleem.

Ik vind het echt heel erg sneu Sad Ik hoop voor de familie dat hij er boven op komt, maar vrees het ergste.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:49

Marin schreef:
PrinsesBo schreef:

Hij is zeker meer dan wij. Hij is een Prins van Oranje. Dat maakt het automatisch meer dan wij.

Aan een dergelijke titel heb ik dus écht geen boodschap he.

Gast
Gast

Charlie schreef:De staat kan gelukkig niemand zoiets opdragen Marin, we leven niet in een communistische staat en dat is maar goed ook.

Verder slaat de vergelijking met koninginnedag nérgens op.

Dat duurt 1 dag, geen 5.

Is niet religieus.

Was een aanslag op het koningshuis.

Was een feest t.b.v. het koningshuis.

Het zou niet redelijk en billijk zijn, ieder mag gelukkig zelf bepalen wat hij zij doet, je kan mensen niet verbieden hun geloof uit te oefenen of zaken te doen of laten die niemand direct schaden. Of je het daar nou mee eens bent of niet.

Nog maar afgezien van het feit wat het voor de economie betekent voor de staat en particulieren als je ze dwingt 5 dagen hun zaak te sluiten. Denk even na.
Dat is Carnaval ook allang niet meer officieel.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 17 feb 2012 - 5:49

Smikkell schreef:
Marin schreef:
Lily schreef:koninginnedag is toen niet afgelast hoor (hier tenminste niet) verder sluiti k me aan wat charlie zegt (ze kan het beter verwoorden dan ik/mij)

Maar dat vind ik ook belachelijk slecht. Ik zat op dat moment in Bulgarije en daar was Koninginnedag zelfs afgezegd. Dat was weliswaar een officiele bijeenkomst, door de ambassade, en daarom afgelast, maar ik snap werkelijk niet dat mensen op zo'n moment kunnen feesten. Joepie, lol. (tenzij je het niet weet natuurlijk).
Er zijn toen best wat dingen afgelast. Alleen iedereen op plekken zoals Museumplein op dat moment naar huis sturen was een te groot risico en dat snap ik eigenlijk wel. Het programma is wel aangepast, een aantal artiesten wilden niet meer komen en ze hebben stilte gehouden.

Ja dat is een hele slimme logistieke zet. En ik vind het inderdaad niet meer dan normaal dat er dingen zijn afgelast toen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Lily schreef:
Smikkell schreef:
Ja.

meen je dat nu serieus of is het een grapje?
Nee, ik ben serieus. Naast dat ik het een rare vergelijking vind. Ik vraag me af of je nog kunt en mag trouwen als Beatrix overlijdt. Of een ambtenaar je nog wil, kan en mag trouwen op dat moment.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:50

Lorna, misschien voor jou niet.

Dat betekent niet dat dat niet zo is. Verdiep je er maar eens in. Echt, je hebt ongelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:50

Charlie schreef:
Marin schreef:
PrinsesBo schreef:

Ik ook niet laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:51

Marin schreef:
PrinsesBo schreef:

Ik merk dat ik slecht kan tegen uitspraken als 'ze zijn niet meer als ik' en 'voor ons wordt ook niet alles stilgelegd'. Vraag me af of je dan serieus het verschil niet snapt?

Als ik dood ga word ik ook niet op de stip van de Arena gelegd. Daar heb ik alle begrip voor.

Gast
Gast

Bericht  Puk vr 17 feb 2012 - 5:52

PrinsesBo schreef:
Charlie schreef:
Marin schreef:
PrinsesBo schreef:

Ik ook niet Prins Friso, onder een lawine - Pagina 10 394967

Ik ook niet.....
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:52

Ster schreef:Waarom kan carnaval niet afgelast worden? Ieder dorp/stad heeft zijn eigen carnavalsvereniging en die is weer aangesloten bij een bond. Deze bond staat boven de verenigingen, dus als deze zeggen dat het niet door gaat, zal er geen optocht zijn, geen boerenbruiloft enz. In een losse kroeg kan het wel gevierd worden, maar de grote evenementen en carnaval in een gemeenschapshuis of cultureelcentrum kunnen ze dan toch wel aflassen? .

Ik vrees dat heel veel verenigingen maling aan zo'n verbod zouden hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:52

achja ieder zijn mening, ik heb helemaal niks met het koningshuis. Prins Friso zegt mij net zoveel als Boer Piet hier in het dorp.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:53

Charlie schreef:Lorna, misschien voor jou niet.

Dat betekent niet dat dat niet zo is. Verdiep je er maar eens in. Echt, je hebt ongelijk.
Maar vroeger was hij echt officieel voor het hele land bedoel ik (net als Kerst enzo) en toen kreeg je er vrij voor. Nu hoort hij niet meer bij de officieel Christelijke feestdagen. Per ongeluk weet ik dat omdat ik me er in heb moeten verdiepen.
Maar anyway, ik hoop dat we hier helemaal niet mee te maken krijgen en de beste man gewoon blijft leven.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:53

Ik zou alsnog carnaval vieren, maar goed, ik ben in het buitenland. Carnaval heeft voor mij niets met Nederland te maken, want daar vind ik het niet leuk. (De vraag is nog maar of ik dat hier wel leuk vind)

Ik voel me niet verbonden met de koninklijke familie, maar een paar minuten stilte lijken me dan wel gepast.
Ik geef niet veel om carnaval en zou het kunnen missen als ze het zouden cancelen, maar ja... was dit gebeurt tijdens Lowlands dan was ik ook op mijn achterste benen gaan staan als ze dat probeerde te aflassen.
Ik snap best dat mensen er moeite mee hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:54

Smikkell schreef:
Marin schreef:
PrinsesBo schreef:

Ik merk dat ik slecht kan tegen uitspraken als 'ze zijn niet meer als ik' en 'voor ons wordt ook niet alles stilgelegd'. Vraag me af of je dan serieus het verschil niet snapt?

Als ik dood ga word ik ook niet op de stip van de Arena gelegd. Daar heb ik alle begrip voor.

Ik vind niemand meer dan iemand anders, ook niet al is ie prins, koning, president of weet ik wat.
Die zitten net zo goed te schijten op de pot savonds..
Dus nee.. Ik zie hun niet als 'meer'..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:54

Een radio uitzending die ik in de auto zat te luisteren werd onderbroken. Ik schrok er echt enorm van want toen wisten ze nog niet om wie het ging. Ik heb gelijk mijn moeder gebeld en gevraagd of ze me op de hoogte wil houden omdat ik ook niet de hele tijd in de auto zit natuurlijk. Wat een vreselijk nieuws. Ik heb er geen goed gevoel over. Hij is nog zo jong, twee kleine kinderen... Vreselijk. Die arme familie...

Ik zie dat er inmiddels een hele discussie is ontstaan of Carnaval afgelast moet worden. Tja, mss de officiële dingen hebben ze dan in de hand maar de rest niet echt, lijkt mij. Daarnaast geven ze nu aan dat het nog een paar dagen kan duren voor er meer informatie is dus ik denk niet dat het aan de orde is. Ze zullen hem wel in coma houden om te kijken of er iets verbeterd en welke mogelijkheden er nog zijn. Discussie lijkt me dus nogal onzinnig eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:55

Zero schreef:
Ik zou alsnog carnaval vieren, maar goed, ik ben in het buitenland. Carnaval heeft voor mij niets met Nederland te maken, want daar vind ik het niet leuk. (De vraag is nog maar of ik dat hier wel leuk vind)

Ik voel me niet verbonden met de koninklijke familie, maar een paar minuten stilte lijken me dan wel gepast.
Ik geef niet veel om carnaval en zou het kunnen missen als ze het zouden cancelen, maar ja... was dit gebeurt tijdens Lowlands dan was ik ook op mijn achterste benen gaan staan als ze dat probeerde te aflassen.
Ik snap best dat mensen er moeite mee hebben.

Tuurlijk, paar minuten stilte!
Maar dat vind ik ook wat anders.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:56

Eigenlijk is de hele carnavalsdiscussie loos.

We leven in een democratisch land, wat inhoudt dat wij niet voor anderen kunnen en mogen bepalen wat zij wél en wat zij niet te doen en te laten hebben tot op zekere hoogte. Dit is zoiets.

De meeste tijd is iedereen daar maar wat blij mee, of vind het vanzelfsprekend. In gevallen als deze zie je dat mensen van mening switchen en graag anderen hun normen en waarden willen opleggen, ook al worden ze er zelf niet door beschadigd als dit niet zo gebeurt als zij zich het voorstellen.

Tuurlijk mag je hier een mening over hebben, maar het is vrij hypocriet eigenlijk toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:57

PrinsesBo schreef:Ik vind niemand meer dan iemand anders, ook niet al is ie prins, koning, president of weet ik wat.
Die zitten net zo goed te schijten op de pot savonds..
Dus nee.. Ik zie hun niet als 'meer'..

Je hebt gelijk, iedereen is ook maar een mens en dat heb je mooi weten te onderbouwen. Maar dat je er werkelijk waar niet bij kunt dat de dood van een prins of koninging iets meer betekenis heeft op landelijk gebied dan de dood van een, voor de meeste mensen, onbekend persoon vind ik dan weer onbegrijpelijk. 'Oh Friso is dood maar Sesamstraat begint dus dat lezen de mensen anders wel morgen in de krant joh' Echt? Zou je het zo willen zien?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:57

Zusje schreef:Een radio uitzending die ik in de auto zat te luisteren werd onderbroken. Ik schrok er echt enorm van want toen wisten ze nog niet om wie het ging. Ik heb gelijk mijn moeder gebeld en gevraagd of ze me op de hoogte wil houden omdat ik ook niet de hele tijd in de auto zit natuurlijk. Wat een vreselijk nieuws. Ik heb er geen goed gevoel over. Hij is nog zo jong, twee kleine kinderen... Vreselijk. Die arme familie...

Ik zie dat er inmiddels een hele discussie is ontstaan of Carnaval afgelast moet worden. Tja, mss de officiële dingen hebben ze dan in de hand maar de rest niet echt, lijkt mij. Daarnaast geven ze nu aan dat het nog een paar dagen kan duren voor er meer informatie is dus ik denk niet dat het aan de orde is. Ze zullen hem wel in coma houden om te kijken of er iets verbeterd en welke mogelijkheden er nog zijn. Discussie lijkt me dus nogal onzinnig eigenlijk.
Onzinnig als je alleen kijkt naar de situatie nu, omdat het (nog) niet ter sprake is nu.
Maar wel interessant om te zien hoe Nederland hier in staat, mocht dit wel een keer voorkomen. En dat het voor kan komen, dat wordt op een dag als vandaag weer even duidelijk. Zo heel raar vind ik het onderwerp en de discussie dus niet.

Gast
Gast

Bericht  loura vr 17 feb 2012 - 5:57

Erg voor hem en zijn familie. Ik heb gister nog mooiste meisje uit de klas gezien. Dat ging over een goede vriendin van Mabel. Je zag hun huwelijk enzo voorbij komen waar zij getuige was. Zelf heb ik niet veel met het koningshuis maar dat betekend niet dat het niet erg is dat zoiets is gebeurd.

Jammer dat er hier zo gehamerd word over het feit of carnaval door gaat of niet.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 31 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 31  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: