Prins Friso, onder een lawine
+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers
Pagina 9 van 31
Pagina 9 van 31 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 20 ... 31
Re: Prins Friso, onder een lawine
Maar dat is juist niet afgelast omdat ze bang werden dat er anders gezeik met dronken jongeren zou komen.Yoyo schreef:Maar waarom kon Koninginnedag wel af gelast worden en Carnaval niet? Daar waren toch wel wat meer mensen mee gemoeid...
Nouja, ik hoop dat de beste man het gewoon overleefd.
Gast- Gast
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/31/
Afgelasten it is, weer wat geleerd.
Nu weer ontopic.
Afgelasten it is, weer wat geleerd.
Nu weer ontopic.
Laatst aangepast door Chipp op vr 17 feb 2012 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Yoyo schreef:Puk schreef:Smikkell schreef:Ik vind het, mocht er iemand overlijden, nogal ongepast en egoistisch.Chipp schreef:Yoyo schreef:Ehm.. Koninginnedag is destijds toch ook op de meeste plaatsen gecanceld en dat heeft ook veel mensen heel veel geld gekost. Waarom zou Carnaval dan niet gecanceld kunnen worden?? Rare gedachtegang.. :S
Koninginnedag heeft dan ook een duidelijk verband met het Koninklijk Huis, dus dit vind ik een andere situatie.
Daarnaast is carnaval, zoals eerder ook genoemd, 'gewoon' stappen in carnavalskleding. Met Koninginnedag worden speciale Oranjefeesten georganiseerd.
En ik denk zeker wel dat elke feest kan worden afgelast als er wordt gevonden dat dat gepast is. Welke kosten, moeite of achtergrond ook.
De een schrijft dat carnaval veel meer is, en een geloofsfeest is. De ander pst weer dat het gewoon stappen is in verkleedkleding
Of het feest nou wel of niet direct een verband heeft met het Koninklijk huis, het Koninklijk huis staat voor Nederland en carnaval vindt op dat moment in Nederland plaats.
Bea, je zoon is dood, maar wij hebben hier geld in zitten en we keken er zo naar uit, we hebben weken gebouwd aan onze wagens dus rouw maar. Wij vieren eerst een paar dagen feest, hossen als koeien en clowns, zuipen ons kapot en daarna rouwen we wel met je mee..
Bea moet eens proberen om haar vakantie niet af te breken als er in Nederland iets aan de hand is, dan heb je de poppen, ook in het zuiden, aan het dansen.
Wat heeft de koninklijke familie eraan als carnaval niet door zou gaan? Daar wordt toch niemand beter van? Er worden alleen duizenden mensen teleurgesteld.....Ik zou het supererg vinden voor de familie mocht bij overlijden, maar een minuut later ga ik weer verder met mijn leven! Life goes on, koninklijke familie of niet.....
Wegen die duizend mensen meer dan de rest van NL die in rouw zijn? En anders zorgen ze maar voor een gepaste regeling bv tot 22 uur 's avonds.
Gast- Gast
Yoyo schreef:Maar waarom kon Koninginnedag wel af gelast worden en Carnaval niet? Daar waren toch wel wat meer mensen mee gemoeid...
Dat was een aanslag en dit is een ongeluk. Koninginnedag draait om hun, carnaval niet.
Ik zou ook na een minuut weer verder gaan met mijn dingen hoor. Ik ken heel die man toch niet.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Charlie schreef:
Ook carnaval als event kán je dus helemaal niet cancellen. Dat is praktisch gezien gewoon onmogelijk en niet billijk.
Maar alle losse events kan je wél cancellen. Simpel geval van kroegen sluiten en optochten aflassen. Ik zeg niet dat dat nu het geval moet zijn, maar in geval van overlijden vind ik dat niet meer dan normaal en mag ik hopen dat ook de zuidelijke Nederlanders zich zodanig betrokken voelen bij hun land in rouw dat ze daar respect voor op kunnen brengen.
Maar het is wel een beetje een nogal wat-als discussie.
Dit is waar ik ook een beetje op doel.. Waarom zou het niet kunnen als het destijds ook kon landelijk?
Gast- Gast
Ik denk dat het zeker wel makkelijk te doen is, als de staat het opdraagt.
Maar inderdaad, wat Lorna zegt: Hoop dat ie het eerst maar eens overleeft, met name voor z'n eigen familie uiteraard.
Maar inderdaad, wat Lorna zegt: Hoop dat ie het eerst maar eens overleeft, met name voor z'n eigen familie uiteraard.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
koninginnedag is toen niet afgelast hoor (hier tenminste niet) verder sluiti k me aan wat charlie zegt (ze kan het beter verwoorden dan ik/mij)
Gast- Gast
Ook carnaval als event kán je dus helemaal niet cancellen. Dat is praktisch gezien gewoon onmogelijk en niet billijk.
Maar alle losse events kan je wél cancellen. Simpel geval van kroegen sluiten en optochten aflassen. Ik zeg niet dat dat nu het geval moet zijn, maar in geval van overlijden vind ik dat niet meer dan normaal en mag ik hopen dat ook de zuidelijke Nederlanders zich zodanig betrokken voelen bij hun land in rouw dat ze daar respect voor op kunnen brengen.
Vind je dat echt?
Ik ken de beste man niet, en ja natuurlijk zal ik meeleven.
Maar moet ik dan maar ff stoppen met alles vanwege die man?
Dan kun je ook maar geen verjaardag mee vieren... Want NL moet rouwen.
Gast- Gast
Daar kan ik me wel in vinden. Ook omdat je bij die missen heel goed stil kunt staan bij het overlijden en omdat ik een mis niet onrespectvol vind.Charlie schreef:Smikkell schreef:Dat ze er niet om geven is een ander punt. Maar dat vind ik geen reden om het door te laten gaan in het geval van overlijden van een lid van Koninklijk huis. En als Koningen Beatrix overlijdt kan ik me echt echt niet voorstellen dat er een feest door zou gaan. Dan moet je toch niet willen feesten.Lily schreef:Smikkel, ik snap je standpunt maar de jeugd denkt nu alleen maar aan carnaval, op stap gaan en zuipen. Die zullen er echt niet om malen dat er een prins overleden zou zijn die gaan toch wel (mocht dit gebeuren) Wil je dit tegenhouden dan zou je toch in heel NL de kroegen/horeca gelegenheden moeten gaan sluiten en ik denk dat die eigenaren daar ook niet blij mee zijn. Ik denk dat zelfs als bea zou overlijden dat de horeca gewoon open blijft.
Er worden ook wel een TV programma's of concerten afgelast. Dat kost ook allemaal geld. Eigenaren van winkels of kroegen zijn er vast niet allemaal blij mee, maar het gaat nou even niet alleen om jezelf. Er is ook nog iets als respect en nationale rouw.
Als dit met kerst zou gebeuren, zou er misschien een kerstfeestje of borrel hier en daar worden afgezegd, maar niet de kerstmissen in de kerk bijvoorbeeld.
Dus 'kerst' als event wordt niet afgezegd, alleen bepaalde activiteiten die ermee samenhangen.
Carnaval hetzelfde, ik zou me misschien kunnen voorstellen dat er hier en daar een optocht niet doorgaat, maar ik zie niet in waarom de carnavalsmis niet door zou mogen gaan.
Perse willen uitgaan en feesten, dat vind ik wel onrespectvol. En dat kan wat mij betreft prima worden afgelast.
Gast- Gast
Precies, ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Dat wat Charlie zegt is puur gebaseerd op gevoel. Natuurlijk kán je wel kroegen sluiten en kerkmissen aflassen, als dat echt nodig blijkt te zijn. Wat die reden dan ook is, natuurlijk kán dat.
Marin- Lady Post-a-lot
Yoyo schreef:Marin schreef:Charlie schreef:
Dit is waar ik ook een beetje op doel.. Waarom zou het niet kunnen als het destijds ook kon landelijk?
Een dag georganiseerde feesten aflassen is totaal wat anders dan de hele horeca 5 dagen lamleggen, kerken sluiten, scholen sluiten en mensen opdragen binnen te blijven.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:
Vind je dat echt?
Vier jij je verjaardag dan met de gehele zuidelijke provincies tegelijk? Hoppin party!
Maar ja, ik vind dat echt. Als we landelijk een verjaardag van een koningin kunnen vieren, kunnen we ook landelijk rouwen, als dat zou moeten. Al is het voor een dag. Ik zou zelf echt werkelijk het niet op kunnen brengen om lekker te gaan feesten op zo'n moment en ook niet snappen waarom iemand dat wel zou doen. Of ik de man nou wel of niet persoonlijk ken. Dat is nationalisme.
Marin- Lady Post-a-lot
Charlie schreef:
Een dag georganiseerde feesten aflassen is totaal wat anders dan de hele horeca 5 dagen lamleggen, kerken sluiten, scholen sluiten en mensen opdragen binnen te blijven.
Lekker overdreven ook weer..
Marin- Lady Post-a-lot
Lekker overdreven ook weer..
Had ik net ook getypt.. Ik neem aan dat je best begrijpt Charlie wat er wordt bedoeld.
Gast- Gast
dan even iets anders, een aantal personen hier vinden dat mocht de koninging of friso of iemand van de koninklijke familie overlijden dat de horeca ed moet sluiten vanwege respect. Maar stel je gaat trouwen die dag maar owjee beatrix overlijd moet je dan ook heel je bruiloft annuleren omdat dat respectvol is naar beatrix toe?
Gast- Gast
Eens. Ik mis een beetje het nationale gevoel.Marin schreef:PrinsesBo schreef:
Vind je dat echt?
Vier jij je verjaardag dan met de gehele zuidelijke provincies tegelijk? Hoppin party!
Maar ja, ik vind dat echt. Als we landelijk een verjaardag van een koningin kunnen vieren, kunnen we ook landelijk rouwen, als dat zou moeten. Al is het voor een dag. Ik zou zelf echt werkelijk het niet op kunnen brengen om lekker te gaan feesten op zo'n moment en ook niet snappen waarom iemand dat wel zou doen. Of ik de man nou wel of niet persoonlijk ken. Dat is nationalisme.
Gast- Gast
Lily schreef:koninginnedag is toen niet afgelast hoor (hier tenminste niet) verder sluiti k me aan wat charlie zegt (ze kan het beter verwoorden dan ik/mij)
Maar dat vind ik ook belachelijk slecht. Ik zat op dat moment in Bulgarije en daar was Koninginnedag zelfs afgezegd. Dat was weliswaar een officiele bijeenkomst, door de ambassade, en daarom afgelast, maar ik snap werkelijk niet dat mensen op zo'n moment kunnen feesten. Joepie, lol. (tenzij je het niet weet natuurlijk).
Marin- Lady Post-a-lot
Ja.Lily schreef:dan even iets anders, een aantal personen hier vinden dat mocht de koninging of friso of iemand van de koninklijke familie overlijden dat de horeca ed moet sluiten vanwege respect. Maar stel je gaat trouwen die dag maar owjee beatrix overlijd moet je dan ook heel je bruiloft annuleren omdat dat respectvol is naar beatrix toe?
Gast- Gast
Marin schreef:PrinsesBo schreef:
Vind je dat echt?
Maar wat is hij meer dan jou of mij?
Voor ons wordt toch ook niet t hele land platgelegd?
Ik hoop trouwens echt dat dit allemaal niet aan de orde hoeft te komen.
Gast- Gast
Kunnen ze anders niet een maatregel treffen? Bv carnavallen tot 22 uur of de boel inkorten!
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ja.Lily schreef:dan even iets anders, een aantal personen hier vinden dat mocht de koninging of friso of iemand van de koninklijke familie overlijden dat de horeca ed moet sluiten vanwege respect. Maar stel je gaat trouwen die dag maar owjee beatrix overlijd moet je dan ook heel je bruiloft annuleren omdat dat respectvol is naar beatrix toe?
meen je dat nu serieus of is het een grapje?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Respect van de bevolking, dat heeft de familie er aan.Puk schreef:
Wat heeft de koninklijke familie eraan als carnaval niet door zou gaan? Daar wordt toch niemand beter van? Er worden alleen duizenden mensen teleurgesteld.....Ik zou het supererg vinden voor de familie mocht bij overlijden, maar een minuut later ga ik weer verder met mijn leven! Life goes on, koninklijke familie of niet.....
Ik vind het nogal schokkend en gevoelloos als je zegt dat je een minuut later weer verder gaat met je leven. Ben benieuwd wat jij verwacht van je omgeving als iemand in jouw directe kring komt te overlijden.
Ik vind het schokkend dat jij vindt dat alles en iedereen moet stoppen als er iemand van het koninklijk huis overlijd. Als iemand uit mijn directe omgeving dood zou gaan verwacht ik van bekenden wel steun ja, maar van wild vreemden? Neuh!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Smikkell schreef:Ja.Lily schreef:dan even iets anders, een aantal personen hier vinden dat mocht de koninging of friso of iemand van de koninklijke familie overlijden dat de horeca ed moet sluiten vanwege respect. Maar stel je gaat trouwen die dag maar owjee beatrix overlijd moet je dan ook heel je bruiloft annuleren omdat dat respectvol is naar beatrix toe?
Gast- Gast
Lily schreef:dan even iets anders, een aantal personen hier vinden dat mocht de koninging of friso of iemand van de koninklijke familie overlijden dat de horeca ed moet sluiten vanwege respect. Maar stel je gaat trouwen die dag maar owjee beatrix overlijd moet je dan ook heel je bruiloft annuleren omdat dat respectvol is naar beatrix toe?
Een bruiloft is een besloten aangelegenheid, dus dat kan niemand voor jou bepalen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 9 van 31 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 20 ... 31
Soortgelijke onderwerpen
» Prins Friso is overleden
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?
» Show je Prins/Prinses!
» Friso pep 1 en 2
» Friso bewaarbus
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?