Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prins Friso, onder een lawine

+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers

Pagina 8 van 31 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 19 ... 31  Volgende

Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 8 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  Fayebella vr 17 feb 2012 - 5:28

Charlie schreef:Smikkel wat je ervan vindt is één ding.

Het is meer praktisch gezien niet mogelijk.

Gaan we even ervanuit dat t stappen in feestkleding is Prins Friso, onder een lawine - Pagina 8 394967 . Wat er ook gebeurt, 'stappen' kun je niet een weekend voor heel Nederland aflassen. Je kan een heel volk namelijk niet verbieden op stap te gaan of 5 dagen kroegen en winkels te sluiten. Er zullen altijd mensen zijn die het tóch doen.

Wat je ervan vindt, is een andere discussie.

Charlie, je verwoord erg goed wat ik ook denk. Al krijg ik het niet zo getypt. Ik ben het dan ook met je eens.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prins Friso, onder een lawine - Pagina 8 Empty Re: Prins Friso, onder een lawine

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:29

Charlie schreef:Smikkel wat je ervan vindt is één ding.

Het is meer praktisch gezien niet mogelijk.

Gaan we even ervanuit dat t stappen in feestkleding is laughcry . Wat er ook gebeurt, 'stappen' kun je niet een weekend voor heel Nederland aflassen. Je kan een heel volk namelijk niet verbieden op stap te gaan of 5 dagen kroegen en winkels te sluiten. Er zullen altijd mensen zijn die het tóch doen.

Wat je ervan vindt, is een andere discussie.

Dit bedoel ik inderdaad. En ik weet ook wel dat er veel meer achter zit, maar wat Charlie zegt, het is niet "af te lassen".

Jouw vergelijking met Beatrix vind ik niet relevant.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:31

Marin schreef:Mocht ie echt overlijden, vind ik het niet meer dan normaal dat er feestelijke gebeurtenissen (en dus carnaval) worden gestaakt. Béétje nationalistisch meeleven en nationale rouw is dan wel zo gepast.

Maar vooralsnog valt er nog te weinig over te zeggen.

+1 doe het dan uit respect! Maar goed zover is het nog niet. Laten we het niet hopen.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 17 feb 2012 - 5:31

Het werkwoord is afgelasten, maar dat terzijde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Fayebella vr 17 feb 2012 - 5:31

Ik krijg een beetje het idee, dat het meer een discussie wordt, waarom er wel of niet carnaval afgelast moet worden. Ik denk dat de mensen die er mee opgegroeid zijn, echt niet gaan stoppen met carnaval vieren en al zeker niet op dit moment. Mensen die niet zijn opgegroeid met carnaval, voelen en weten niet hoe dit gebeuren speelt in het zuiden. Hier wil ik niemand mee veroordelen, maar ik denk dat degenen die nooit carnaval hebben gevierd, weten hoe het leeft in het zuiden.

Daarbij, hoop ik oprecht dat alles goed komt met de prins. Maar ik ga zo ook de kroeg in. Als hij wel overlijdt, dan zullen we wel zien wat er gebeurd.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:33

Lily schreef:Smikkel, ik snap je standpunt maar de jeugd denkt nu alleen maar aan carnaval, op stap gaan en zuipen. Die zullen er echt niet om malen dat er een prins overleden zou zijn die gaan toch wel (mocht dit gebeuren) Wil je dit tegenhouden dan zou je toch in heel NL de kroegen/horeca gelegenheden moeten gaan sluiten en ik denk dat die eigenaren daar ook niet blij mee zijn. Ik denk dat zelfs als bea zou overlijden dat de horeca gewoon open blijft.
Dat ze er niet om geven is een ander punt. Maar dat vind ik geen reden om het door te laten gaan in het geval van overlijden van een lid van Koninklijk huis. En als Koningen Beatrix overlijdt kan ik me echt echt niet voorstellen dat er een feest door zou gaan. Dan moet je toch niet willen feesten.

Er worden ook wel een TV programma's of concerten afgelast. Dat kost ook allemaal geld. Eigenaren van winkels of kroegen zijn er vast niet allemaal blij mee, maar het gaat nou even niet alleen om jezelf. Er is ook nog iets als respect en nationale rouw.

Laatst aangepast door Smikkell op vr 17 feb 2012 - 5:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Puk vr 17 feb 2012 - 5:33

Smikkell schreef:
Chipp schreef:
Yoyo schreef:Ehm.. Koninginnedag is destijds toch ook op de meeste plaatsen gecanceld en dat heeft ook veel mensen heel veel geld gekost. Waarom zou Carnaval dan niet gecanceld kunnen worden?? Rare gedachtegang.. :S

Koninginnedag heeft dan ook een duidelijk verband met het Koninklijk Huis, dus dit vind ik een andere situatie.
Daarnaast is carnaval, zoals eerder ook genoemd, 'gewoon' stappen in carnavalskleding. Met Koninginnedag worden speciale Oranjefeesten georganiseerd.
Ik vind het, mocht er iemand overlijden, nogal ongepast en egoistisch.

En ik denk zeker wel dat elke feest kan worden afgelast als er wordt gevonden dat dat gepast is. Welke kosten, moeite of achtergrond ook.

De een schrijft dat carnaval veel meer is, en een geloofsfeest is. De ander pst weer dat het gewoon stappen is in verkleedkleding Prins Friso, onder een lawine - Pagina 8 394967

Of het feest nou wel of niet direct een verband heeft met het Koninklijk huis, het Koninklijk huis staat voor Nederland en carnaval vindt op dat moment in Nederland plaats.

Bea, je zoon is dood, maar wij hebben hier geld in zitten en we keken er zo naar uit, we hebben weken gebouwd aan onze wagens dus rouw maar. Wij vieren eerst een paar dagen feest, hossen als koeien en clowns, zuipen ons kapot en daarna rouwen we wel met je mee..
Bea moet eens proberen om haar vakantie niet af te breken als er in Nederland iets aan de hand is, dan heb je de poppen, ook in het zuiden, aan het dansen.

Wat heeft de koninklijke familie eraan als carnaval niet door zou gaan? Daar wordt toch niemand beter van? Er worden alleen duizenden mensen teleurgesteld.....Ik zou het supererg vinden voor de familie mocht bij overlijden, maar een minuut later ga ik weer verder met mijn leven! Life goes on, koninklijke familie of niet.....
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:33

Susan schreef:Het werkwoord is afgelasten, maar dat terzijde.

Moet het dan dus zijn af te gelasten? (serieuze vraag!)

Gast
Gast

Bericht  Raindrop vr 17 feb 2012 - 5:33

Hier schrik ik wel van! Hopelijk komt alles goed met hem!

En het kan mij niet schelen of carnaval wel of niet doorgaat..
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Susan vr 17 feb 2012 - 5:35

Chipp schreef:

Ja, volgens mij wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Evalynn vr 17 feb 2012 - 5:36

Éven serieus. Carnaval is écht niet tegen te houden, zelfs als de koningin dood zou gaan, zou het hier nog gewoon door gaan.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Alex vr 17 feb 2012 - 5:36

Charlie schreef:Gaan we even ervanuit dat t stappen in feestkleding is laughcry . Wat er ook gebeurt, 'stappen' kun je niet een weekend voor heel Nederland aflassen. Je kan een heel volk namelijk niet verbieden op stap te gaan of 5 dagen kroegen en winkels te sluiten. Er zullen altijd mensen zijn die het tóch doen.

Dit snap ik ook wel, maar sommigen doen alsof de wereld vergaat als carnaval niet doorgaat en dat stoort me. Waarschijnlijk omdat ik he-le-maal niets met carnaval heb.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:36

Susan schreef:
Chipp schreef:

Ja, volgens mij wel.

Nooit geweten, klinkt raar nerd

Gast
Gast

Susan schreef:
Chipp schreef:

Ja, volgens mij wel.
Volgens mij mag beide. Net als bij jij wil/wilt is dit ook een uitzondering.

Gast
Gast

Puk schreef:
Wat heeft de koninklijke familie eraan als carnaval niet door zou gaan? Daar wordt toch niemand beter van? Er worden alleen duizenden mensen teleurgesteld.....Ik zou het supererg vinden voor de familie mocht bij overlijden, maar een minuut later ga ik weer verder met mijn leven! Life goes on, koninklijke familie of niet.....
Respect van de bevolking, dat heeft de familie er aan.
Ik vind het nogal schokkend en gevoelloos als je zegt dat je een minuut later weer verder gaat met je leven. Ben benieuwd wat jij verwacht van je omgeving als iemand in jouw directe kring komt te overlijden.

Gast
Gast

Puk schreef:
Smikkell schreef:
Chipp schreef:
Yoyo schreef:Ehm.. Koninginnedag is destijds toch ook op de meeste plaatsen gecanceld en dat heeft ook veel mensen heel veel geld gekost. Waarom zou Carnaval dan niet gecanceld kunnen worden?? Rare gedachtegang.. :S

Koninginnedag heeft dan ook een duidelijk verband met het Koninklijk Huis, dus dit vind ik een andere situatie.
Daarnaast is carnaval, zoals eerder ook genoemd, 'gewoon' stappen in carnavalskleding. Met Koninginnedag worden speciale Oranjefeesten georganiseerd.
Ik vind het, mocht er iemand overlijden, nogal ongepast en egoistisch.

En ik denk zeker wel dat elke feest kan worden afgelast als er wordt gevonden dat dat gepast is. Welke kosten, moeite of achtergrond ook.

De een schrijft dat carnaval veel meer is, en een geloofsfeest is. De ander pst weer dat het gewoon stappen is in verkleedkleding Prins Friso, onder een lawine - Pagina 8 394967

Of het feest nou wel of niet direct een verband heeft met het Koninklijk huis, het Koninklijk huis staat voor Nederland en carnaval vindt op dat moment in Nederland plaats.

Bea, je zoon is dood, maar wij hebben hier geld in zitten en we keken er zo naar uit, we hebben weken gebouwd aan onze wagens dus rouw maar. Wij vieren eerst een paar dagen feest, hossen als koeien en clowns, zuipen ons kapot en daarna rouwen we wel met je mee..
Bea moet eens proberen om haar vakantie niet af te breken als er in Nederland iets aan de hand is, dan heb je de poppen, ook in het zuiden, aan het dansen.

:shock:

Gast
Gast

Smikkell schreef:
Lily schreef:Smikkel, ik snap je standpunt maar de jeugd denkt nu alleen maar aan carnaval, op stap gaan en zuipen. Die zullen er echt niet om malen dat er een prins overleden zou zijn die gaan toch wel (mocht dit gebeuren) Wil je dit tegenhouden dan zou je toch in heel NL de kroegen/horeca gelegenheden moeten gaan sluiten en ik denk dat die eigenaren daar ook niet blij mee zijn. Ik denk dat zelfs als bea zou overlijden dat de horeca gewoon open blijft.
Dat ze er niet om geven is een ander punt. Maar dat vind ik geen reden om het door te laten gaan in het geval van overlijden van een lid van Koninklijk huis. En als Koningen Beatrix overlijdt kan ik me echt echt niet voorstellen dat er een feest door zou gaan. Dan moet je toch niet willen feesten.

Er worden ook wel een TV programma's of concerten afgelast. Dat kost ook allemaal geld. Eigenaren van winkels of kroegen zijn er vast niet allemaal blij mee, maar het gaat nou even niet alleen om jezelf. Er is ook nog iets als respect en nationale rouw.

Als dit met kerst zou gebeuren, zou er misschien een kerstfeestje of borrel hier en daar worden afgezegd, maar niet de kerstmissen in de kerk bijvoorbeeld.

Dus 'kerst' als event wordt niet afgezegd, alleen bepaalde activiteiten die ermee samenhangen.

Carnaval hetzelfde, ik zou me misschien kunnen voorstellen dat er hier en daar een optocht niet doorgaat, maar ik zie niet in waarom de carnavalsmis niet door zou mogen gaan.

Ook carnaval als event kán je dus helemaal niet cancellen. Dat is praktisch gezien gewoon onmogelijk en niet billijk.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop vr 17 feb 2012 - 5:36

Susan schreef:
Chipp schreef:

Ja, volgens mij wel.

Hier staan ook handige vervoegingen, niet dat het iets met het topic te maken heeft Wink
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/afgelasten
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:37

Ik vind het erg klote voor hem en zn familie. Hoop dat alles goed komt.

Maar mocht hij komen te overlijden, hoe erg ik dat dan ook voor zn familie zal vinden, ik zal er niet minder carnaval om vieren hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:37

Maar waarom kon Koninginnedag wel af gelast worden en Carnaval niet? Daar waren toch wel wat meer mensen mee gemoeid...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:38

Yoyo schreef:Maar waarom kon Koninginnedag wel af gelast worden en Carnaval niet? Daar waren toch wel wat meer mensen mee gemoeid...

Lees nou toch eens, jij vergelijk appels met peren, seriously.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 17 feb 2012 - 5:39

Charlie schreef:
Ook carnaval als event kán je dus helemaal niet cancellen. Dat is praktisch gezien gewoon onmogelijk en niet billijk.

Maar alle losse events kan je wél cancellen. Simpel geval van kroegen sluiten en optochten aflassen. Ik zeg niet dat dat nu het geval moet zijn, maar in geval van overlijden vind ik dat niet meer dan normaal en mag ik hopen dat ook de zuidelijke Nederlanders zich zodanig betrokken voelen bij hun land in rouw dat ze daar respect voor op kunnen brengen.

Maar het is wel een beetje een nogal wat-als discussie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:39

[color:6af7=#fff]afgelasten [af·ge·las·ten], ww., gelastte af [ge·last·te af], afgelast [af·ge·last]

http://woordenlijst.org/zoek/?q=afgelasten&w=w

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:39

Omdat koninginnedag om de koningin gaat en eigenlijk een feest voor hun is?
En ook omdat er iets verschrikkelijks was gebeurd op een feest tev koninginnedag.

Carnaval staat toch los van de koningin en haar familie?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:40

Marin schreef:
Charlie schreef:

Maar alle losse events kan je wél cancellen. Simpel geval van kroegen sluiten en optochten aflassen. Ik zeg niet dat dat nu het geval moet zijn, maar in geval van overlijden vind ik dat niet meer dan normaal en mag ik hopen dat ook de zuidelijke Nederlanders zich zodanig betrokken voelen bij hun land in rouw dat ze daar respect voor op kunnen brengen.

Maar het is wel een beetje een nogal wat-als discussie.

Zo simpel is het niet 5 dagen de hele horeca te sluiten hoor laughcry .

En de kerk kan je ook niet sluiten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 31 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 19 ... 31  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: