Prins Friso, onder een lawine
+77
frolic
Paper Crown
Snoopy
teletascha
Ilargi
Blond
ellibre
Lady Starstruck
Jilke
Caribbeanlover
Guus
SleepingBeauty
Makamba
RYW
studiebol
Caramba
lyke
silly-one
Printje
Kqip
Rovine
rapa nui
Chocoholic
Tania
Roza
Bolleke
tuttebel
Bazinga
Ayla
Stuiterbal
ijsjemeisje
Lady4
Mom-Of-3
Jasmine
Niekske
sanne-84
SuperGrover
Lynn_
TukTuk
Bubbelicious
Vanilla Queen
Pompoen
Burn
Ella
Olijfje
Inge
iloverocknroll1984
Tsjip
Rebecca
Sarah1985
Antibes
Middleme
Atelier Madame
Mermaid
Arwyn
patjuhhh
May
Tyrael
loura
Lejow
Ster
Raindrop
Puk
Evalynn
Jordana
Tullow
Alex
Aziraphale
Ibbeltje
Mamsie
Monte
Rush
Susan
Marin
Jade
Minx
Fayebella
81 plaatsers
Pagina 6 van 31
Pagina 6 van 31 • 1 ... 5, 6, 7 ... 18 ... 31
Re: Prins Friso, onder een lawine
Fairytale schreef:Alex schreef:Fairytale schreef:Smikkell schreef:Ik denk het wel ja!Susan schreef:Smikkell schreef:Dat wordt geen carnaval.
Daar moest ik ook net aan denken, ik neem aan dat dat in dat geval wel wordt afgelast, toch?
denk het niet aangezien hij officieel geen prins meer is
Dan nog is hij lid van de koninklijke familie.
hij is nog wel lid van de koninklijke familie maar geen lid meer van het koninklijk huis, en hoe lullig ook hij betekend voor Nederland nu net zo veel als Margarita bijvoorbeeld. Al zal het waarschijnlijk wel iets anders zijn aangezien hij toch de zoon van de koningin is, maar officieel is hij niets van Nederland
Dus? Dan is het minder erg? Rare gedachtengang heb jij.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Cimic schreef:Hersendood is dat niet pas officieel na 24 uur?
Nee je bent hersendood wanneer er geen functies meer zijn, je word dan in leven gehouden door allerlei apperatuur. Wanneer je die afsluit dan ga je dood.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
De koninklijke familie leeft hier in het zuiden totaal niet...ze zijn niet katholiek en carnaval is een katholiek feest.
Ik denk dat je een Limburger moet zijn om dit te begrijpen.
Maar ik weet zeker dat het gros doorgaat met feesten. En dat is heus niet alleen zuipen en neuken. Dat zijn kerkdiensten, proclamaties en officiële gelegenheden en of afgelast of niet, daar zullen velen zich vrees ik niks van aantrekken.
Ik denk dat je een Limburger moet zijn om dit te begrijpen.
Maar ik weet zeker dat het gros doorgaat met feesten. En dat is heus niet alleen zuipen en neuken. Dat zijn kerkdiensten, proclamaties en officiële gelegenheden en of afgelast of niet, daar zullen velen zich vrees ik niks van aantrekken.
Gast- Gast
Is er inmiddels al een persconferentie begonnen?
Alex- Ratel
De tijd die men in wagens steekt en de financiele kant, zijn denk geen redenen om zo'n beslissing wel of niet te nemen.Fayebella schreef:Susan schreef:Charlie schreef:Smikkell schreef:Ik denk het wel ja!Susan schreef:Smikkell schreef:Dat wordt geen carnaval.
Daar moest ik ook net aan denken, ik neem aan dat dat in dat geval wel wordt afgelast, toch?
Maar dat kan toch helemaal niet? Je kan toch ook kerst of pasen niet aflassen?
Kerst en Pasen vieren mensen in de privacy van hun eigen gezin, carnaval niet.
En dan nog denk ik dat het niet afgelast wordt. Ik denk eerder dat ze er bij stil zullen staan, mocht hij overlijden. Weet je hoeveel tijd en geld er wagens zit voor de optocht ed. En hoeveel er in elk dorp/stad georganiseerd is. Ik denk niet dat ze dat zomaar aflassen.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Daarbij is Carnaval ook geen officieel feest meer dus kun je dat zo ook zo cancelen lijkt mij.Susan schreef:Charlie schreef:Smikkell schreef:Ik denk het wel ja!Susan schreef:Smikkell schreef:Dat wordt geen carnaval.
Ow ja dat doen we hier wel even, carnaval cancelen weet je hoeveel wagens er gebouwd zijn, hoeveel geld daarin zit. Wat er allemaal georganiseerd is. Ik kan me voorstellen dat er eventueel bij stilgestaan wordt mocht hij overlijden. Maar carnaval helemaal aflassen nee dat gaat niet gebeuren.
Gast- Gast
Alex schreef:
Dus? Dan is het minder erg? Rare gedachtengang heb jij.
Nu vat je hem verkeerd op, het ging hier over de discussie carnaval door laten gaan of niet. Ik schrijf nergens dat het minder erg is. Alleen heeft Nederland officieel gezien niets met hem te maken.
edit: staat er nu wel erg bot, maar hij heeft afstand gedaan van zijn status van het koningklijk huis. En daarom ook de vergelijking met margarita
Laatst aangepast door Fairytale op vr 17 feb 2012 - 5:10; in totaal 1 keer bewerkt
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Alex schreef:Is er inmiddels al een persconferentie begonnen?
Nee.
Gast- Gast
Oké Lily. Als jij maar met je wagen kan rijden.
Alex- Ratel
Dan begrijp ik dat wij dit hetzelfde zien. Is ook moeilijk voor te stellen als je er niet mee bent opgegroeid. 'T is iets harstikke katholieks en het koningshuis zijn geen katholieken daarom viert hier ook niemand koninginnedag ofzo.
Gast- Gast
Rond 17.15 begint de persconferentie.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Denk ook echt niet dat carnaval gecanceld gaat worden.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Charlie schreef:Susan schreef:Charlie schreef:Smikkell schreef:Ik denk het wel ja!Susan schreef:Smikkell schreef:Dat wordt geen carnaval.
Het gaat niet om de privacy van gezin of niet, het gaat erom dat het een religieuze betekenis heeft, zeker hier in het zuiden en het voor veel mensen gewoon bij hun geloof hoort (bij velen ook niet). En voor velen hier is het ook een zeer belangrijk gezinsfeest.
Het gaat mij in die zin om de privacy van je gezin dat je in je eigen huis zelf bepaalt of je iets viert en hoe uitbundig je dat doet, niemand kan daar invloed op uitoefenen. Carnaval zal misschien niet helemaal geskipt worden, maar wellicht wel heel sober worden gevierd. Dat zou ik me in ieder geval wel kunnen voorstellen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Charlie schreef:Dan begrijp ik dat wij dit hetzelfde zien. Is ook moeilijk voor te stellen als je er niet mee bent opgegroeid. 'T is iets harstikke katholieks en het koningshuis zijn geen katholieken daarom viert hier ook niemand koninginnedag ofzo.
Zijn jullie wel gewoon vrij?
Alex- Ratel
Bij de Koninging en Prins Willem Alexander weet ik bijna wel zeker dat carnaval niet wordt gevierd. Nogal ongepast om iets te vieren op zo'n moment. Jammer van alle tijd en wagens of de financiele kant. Maar dat mag toch niet opwegen.
Gast- Gast
Nou, inderdaad.Alex schreef:Oké Lily. Als jij maar met je wagen kan rijden.
Gast- Gast
Hier de volledige verklaring van de RVD: "Naar aanleiding van het ongeval van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso deelt de Rijksvoorlichtingsdienst mee dat volgens de behandelend artsen pas over enkele dagen een prognose kan worden gegeven. Op dit moment is zijn toestand stabiel, maar hij is niet buiten levensgevaar. Hare Majesteit de Koningin en Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Mabel zijn bij Prins Friso."
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Charlie schreef:Dan begrijp ik dat wij dit hetzelfde zien. Is ook moeilijk voor te stellen als je er niet mee bent opgegroeid. 'T is iets harstikke katholieks en het koningshuis zijn geen katholieken daarom viert hier ook niemand koninginnedag ofzo.
Koninginnedag is hier idd ook niet zo heel erg als bijv in Amsterdam of zo (hier = Brabant).
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
ow ik doe verder niet mee met een wagen o.i.d. hoor, maar ik wil maar zeggen dat je carnaval hier niet zo maar even af kan lassen. Bovendien een hele hoop mensen gaan toch vanavond/morgen op stap, zou dat ook niet mogen omdat hij overleden zou zijn? Carnaval is ook gewoon verkleed feest vieren. Dus of je nu gewoon op stap gaat of je viert carnaval ... Dan zouden ze de gehele horeca al dicht moeten doen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:De tijd die men in wagens steekt en de financiele kant, zijn denk geen redenen om zo'n beslissing wel of niet te nemen.Fayebella schreef:Susan schreef:Charlie schreef:Smikkell schreef:Ik denk het wel ja!Susan schreef:Smikkell schreef:Dat wordt geen carnaval.
En dan nog denk ik dat het niet afgelast wordt. Ik denk eerder dat ze er bij stil zullen staan, mocht hij overlijden. Weet je hoeveel tijd en geld er wagens zit voor de optocht ed. En hoeveel er in elk dorp/stad georganiseerd is. Ik denk niet dat ze dat zomaar aflassen.
Dat zullen niet alleen redenen zijn, maar ook het gevoel erbij. Ik denk dat Charlie in haar post ook heel goed verwoord wat ik denk/voel. Ik vind het echt heel erg, en ik krijg ook echt kriebels van deze berichten. Maar carnaval gaat dan bij mij ook echt voor, ik ga vanavond ook al carnaval vieren en ik zal zeker als ik thuiskom even nalezen op teletekst hoe het met hem is.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Ehm.. Koninginnedag is destijds toch ook op de meeste plaatsen gecanceld en dat heeft ook veel mensen heel veel geld gekost. Waarom zou Carnaval dan niet gecanceld kunnen worden?? Rare gedachtegang.. :S
Gast- Gast
Ik denk niet dat nu een menig carnavalvierder doorheeft wat er aan de gang is.
Ik weet niet of er nu dan opeens allemaal in cafe's de tv aangaan met dit nieuws.
Ik denk dat de meeste die ik hier in mijn dorp zie rondlopen het nogeens weten en druk met carnavallen zijn.
Maar het aflassen mmhh denk dat iedereen er eerder bij stil staat en het rustiger houdt dan het aflast.
Maar ik hoop echt dat alles goed gaat, Hoorde het op het nieuws in de auto.
Ik weet niet of er nu dan opeens allemaal in cafe's de tv aangaan met dit nieuws.
Ik denk dat de meeste die ik hier in mijn dorp zie rondlopen het nogeens weten en druk met carnavallen zijn.
Maar het aflassen mmhh denk dat iedereen er eerder bij stil staat en het rustiger houdt dan het aflast.
Maar ik hoop echt dat alles goed gaat, Hoorde het op het nieuws in de auto.
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Pagina 6 van 31 • 1 ... 5, 6, 7 ... 18 ... 31
Soortgelijke onderwerpen
» Prins Friso is overleden
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?
» Show je Prins/Prinses!
» Friso pep 1 en 2
» Friso bewaarbus
» Zou jij met een prins kunnen trouwen?