hoogwater
+11
Cato
Mizz_S
minoessepoes
VeryCherry
silly-one
Steep
M-G
Cherique
Prosecco
Jeanette
shadow
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
hoogwater
Wie merkt er hier ook iets van het hoge water van de maas of andere rivier?
Ik kan op dit moment alleen het dorp in en uit met een legervoertuig.
Gelukkig staat het hier niet in de huizen en staat het hier netjes achter de dijken.
Wat ik het begrepen zou het deze hele week nog kunnen duren voor we weer zelf in en uit kunnen rijden.
Morgen maar even regelen met een collega of iemand me kan oppikken bij het opstappunt.
Hopelijk ook bij de anderen geen/ weinig schade
Ik kan op dit moment alleen het dorp in en uit met een legervoertuig.
Gelukkig staat het hier niet in de huizen en staat het hier netjes achter de dijken.
Wat ik het begrepen zou het deze hele week nog kunnen duren voor we weer zelf in en uit kunnen rijden.
Morgen maar even regelen met een collega of iemand me kan oppikken bij het opstappunt.
Hopelijk ook bij de anderen geen/ weinig schade
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10
Re: hoogwater
Oow dat zag ik ook op tv ja dat je alleen met van die legerwagens kon. Erg zeg :S Zo afhankelijk zijn. Wij hebben er geen last van.
Gast- Gast
Ik zag het gisteren op het nieuws idd. Ik woon langs de afgedamde Maas, maar hier is gelukkig niks aan de hand.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Voordat ik last heb van het hoge waterpeil staat heel Nederland al onder water. Gelukkig hoef ik me daar dus geen zorgen om te maken.
Wel vervelend dat het bij jullie zo erg is. Laten we hopen dat alle huizen wel gewoon droog blijven en het snel zal zakken!
Wel vervelend dat het bij jullie zo erg is. Laten we hopen dat alle huizen wel gewoon droog blijven en het snel zal zakken!
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik zag net wel op het nieuws dat het water heel hoog stond. Lijkt me best wel bizar!
Gast- Gast
Geen last van. Hoorde net wel dat er 1 dode is gevallen. De man wilde zijn hond redden, maar werd zelf door het water meegesleurd
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Hier helemaal niks; ik woon aan de kust.
Maar de broek van de buurman ziet er niet uit zo.
Maar de broek van de buurman ziet er niet uit zo.
Gast- Gast
Cherique schreef:Geen last van. Hoorde net wel dat er 1 dode is gevallen. De man wilde zijn hond redden, maar werd zelf door het water meegesleurd
Ja, hoorde dat ook. Echt super zielig! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook mijn hond achterna was gesprongen als die in het water terecht was gekomen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Jeanette schreef:Cherique schreef:Geen last van. Hoorde net wel dat er 1 dode is gevallen. De man wilde zijn hond redden, maar werd zelf door het water meegesleurd
Ja, hoorde dat ook. Echt super zielig! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook mijn hond achterna was gesprongen als die in het water terecht was gekomen.
Ik ook! Zou het ook al doen als het iemand anders zijn dier was geweest!
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
ik weet niet wat ik zou doen. Het water stroomt hier echt heel hard. Ook denk ik dat een hond vaak veel beter zwemt dan mensen. Maar kan me ook voorstellen dat als je ziet dat je hond het moeilijk heeft dat je iets wil doen.
Helaas is deze persoon eigenlijk voor niets gestorven, de hond heeft zich zelf kunnen redden.Erg triest nieuws. Ook voor de zoon lijkt me dit heel moeilijk, hij stond erbij en heeft hem eruit proberen te halen. Lijkt me zo'n machteloos gevoel
Helaas is deze persoon eigenlijk voor niets gestorven, de hond heeft zich zelf kunnen redden.Erg triest nieuws. Ook voor de zoon lijkt me dit heel moeilijk, hij stond erbij en heeft hem eruit proberen te halen. Lijkt me zo'n machteloos gevoel
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Gelukkig niet nee tegen de tijd dat wij dat hier krijgen staat half Nederland al onder water.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ja in Arnhem.. Staat het water gelijk aan de rijnkade (en die boel staat al zo stevig daar..)
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
In Roermond stond het water heel erg hoog. Bij een huis langs de Roer kwam het raampje nog net boven het water uit. Hier in Maastricht staat het water zo hoog dat de kade is afgesloten, omdat die helemaal onder water staat. Als je naar de drugsboten wil, moet je over een heeeeeeele lange loopplank
Gast- Gast
Ik ga maandag of dinsdag even kijken hoe het bij de Waal is. De schuiven schijnen gesloten te zijn van de waalkade. Dinsdag wordt hier de hoogste stand verwacht. Verder zit ik hoog in Nijmegen dus ik heb verder nergens last van.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
silly-one schreef:Ik ga maandag of dinsdag even kijken hoe het bij de Waal is. De schuiven schijnen gesloten te zijn van de waalkade. Dinsdag wordt hier de hoogste stand verwacht. Verder zit ik hoog in Nijmegen dus ik heb verder nergens last van.
Ik wil inderdaad ook even gaan kijken morgen. Maak me verder geen zorgen, ik woon toch hoog .
Gast- Gast
Ik had helemaal niet door dat het zo erg was. Wat naar zeg.
Ik dacht trouwens toen ik de topic titel las, dat het ging over hoog-water-broeken ;-)
Ik dacht trouwens toen ik de topic titel las, dat het ging over hoog-water-broeken ;-)
Gast- Gast
Weet je wat ik niet snap? Dat die man zijn hond los liet lopen...
En wat ik al helemaal bizar vind is dat vanmorgen op het RTL nieuws gezegd werd dat er geen problemen zijn ontstaan door het hoge water, terwijl er wel iemand verdronken is.
En wat ik al helemaal bizar vind is dat vanmorgen op het RTL nieuws gezegd werd dat er geen problemen zijn ontstaan door het hoge water, terwijl er wel iemand verdronken is.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
June schreef:silly-one schreef:Ik ga maandag of dinsdag even kijken hoe het bij de Waal is. De schuiven schijnen gesloten te zijn van de waalkade. Dinsdag wordt hier de hoogste stand verwacht. Verder zit ik hoog in Nijmegen dus ik heb verder nergens last van.
Ik wil inderdaad ook even gaan kijken morgen. Maak me verder geen zorgen, ik woon toch hoog .
Alleen onder we waalbrug is het een klein beetje "spannend" verder is er nog niks aan de hand.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Wij wonen bijna aan de Rijn, maar tot nu toe is er nog niet echt wat aan de hand. Ik zag wel op internet dat mensen aan het einde van onze straat planken oid hadden neergezet tegen het water (zij wonen lager en dichter bij het water dan wij).
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Bij ons dorpje langs de maas zeker wel last van ... de middelbare scholieren gaan altijd met de veerpont naar school maar de pont ligt eruit. En mijn vader kan niet op het werk komen met de auto die wordt met de bellewage ( zo noemen ze bij ons z'n leger/brandweerauto met hoogwater) gebracht.
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: