Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trouwtopic 2012

+54
Saxy
Shy
Bet Weter
Gizmo
silly-one
Chantal1984
Jelleke
Primrose
sweetladyy1
Lavendel
sanne-84
Raven
Loes263
Supertalentje
Qiara
Suus
Fayebella
Julia
Roos
Shisha
Pien
Jacolien
Sjonno
Tsjip
Melis_je
vlinder-2011
Quet
RedRose
Bibi2010
Dennenappel
ChocoChip
Tazz
TNMN
Jordana
mzcharlotte
Zwoesj
Snoes
Lejow
TukTuk
Kamperseboekenwurm
famke88
Beachgirl
Sjors
Miss G
Minx
Fred
Live Laugh Love
me1987
Inge
Arwyn
Ella
Emma_
bolus26
**_pearl_**
58 plaatsers

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

trouwtopic 2012 - Pagina 31 Empty Re: trouwtopic 2012

Bericht  sanne-84 di 27 sep 2011 - 5:13

inge, ik zou ook voor de 1e optie gaan.

en qua daggasten.. aangezien we nog niet veel bruiloften hebben gehad, ging ik ervan uit dat de daggasten zich ergens zouden verzamelen bij iemand, en dan gezamelijk (incl bruidegom) de bruid gaan halen. in ons geval zal het zijn dat ik 'sochtends naar ons mam ga, en dat de daggasten dan hier (de bruidegom) komen en mij dan bij ons mam komen halen, en dan met zn allen naar hetkasteel gaan.
kvind het zelf wat kaaltjes als alleen mn vriend mij zou ophalen..vind het wel leuk als ik me toonbaar maak ik dan ook meteen veel;) reacties krijg haha. maar mss toch eens opperen bij mn vriend.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Shisha di 27 sep 2011 - 5:22

Ik zou ook voor optie 1 gaan Inge.

Mijn vader geeft mij weg dus mijn vriend komt mij ook niet ophalen van te voren. Wij trouwen om 13.00u, daarna taart aansnijden en de fotorapportage. En dan rond 17.00u de bbq.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 6:03

Ik heb net de feestlocatie gebeld en daar hebben we 8 oktober de 2e afspraak, kunnen we weer even het e.e.a. doornemen. Er zijn al een aantal dingen duidelijker geworden sinds maart dus een mooi moment om weer even bij te kletsen.

De fotograaf wilde graag in september nog eens afspreken zodra er een dagindeling was gemaakt. Ik heb dit tot oktober gerekt en net gemaild voor een 2e afspraak.

Onze dagindeling is tot nu toe als volgt:
9.30 fotograaf bij ons
10.30 vertrek om foto's te maken
13.15 terug thuis
14.00 - 14.45 trouwen + groepsfoto
15.00 - 15.15 aankomst feestlocatie + taart aansnijden
16.00 familiefoto's
17.00 - 18.30 diner (fotograaf blijft tot 17.30)
18.30 opfrismoment
19.00 - 20.00 receptie
20.00 opfrismoment?
20.30 aanvang feest
01.00 einde feest

Opstaan, ontbijt en tijd kapper/visagist is nog niet bekend.

EDIT: de roze paraplu is leuk. Hij is vandaag binnen gekomen en hij is groot!

Laatst aangepast door Birgit op di 11 okt 2011 - 9:19; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  vlinder-2011 di 27 sep 2011 - 6:12

planning is bij ons tot nu toe:
9:45 ophalen bruid bij ouders
Foto's maken op locatie
12:30 aanvang daggasten (34)
13:30 trouwen op locatie en foto's maken met daggasten
15:00 vanaf andere locatie gaan we met de boot naar het diner + feestlocatie (borrelen en bruidstaart aan boord)
17:00 aankomst locatie
17:30 3 gangen diner (wilden geen lopend buffet omdat ik daar niet van hou)
20:30 aanvang feest (ongeveer 175 personen) 3 borrelhapjes p.p.
23:00 Live cooking
0:30 einde feest

@ Birgit: is jullie planning niet iets te krap? Binnen een uur trouwen en al op andere locatie? En met het diner heb je dan nog wat ruimte over? Wij hadden 2 weken terug een bruiloft en dit liep echt heel erg uit waardoor we echt veel te snel moesten eten, was echt heel erg jammer..

@ iedereen: Heb wel geleerd; reken ruim tijd want anders kan het wel eens te krap worden wat zonde is..

Laatst aangepast door vlinder-2011 op di 27 sep 2011 - 6:15; in totaal 1 keer bewerkt
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  Tsjip di 27 sep 2011 - 6:13

Dit is onze dagplanning
8.00 uur Opstaan/ontbijten
8.30 uur Kapper/omkleden
10.00 uur Bruid ophalen
10.30 - 12.30 uur Fotoreportage
12.45 uur Richting gemeentehuis
13.00 uur Trouwen
14.30 uur Naar de feestlocatie
15.00 uur Foto's maken met daggasten
17.30 uur Diner
19.30 uur Opfrissen
20.30 uur Begin feest

Wij slapen trouwens ook beide thuis. Ontbijten gezellig samen en dan gaat mijn vriend naar het huis van zijn ouders om zich om te kleden. Mijn moeder, zusje en schoonmoeder zullen hier wel komen om mij in de jurk te hijsen. Daarna komt mijn vriend mij ophalen waar onze ouders dus bij zullen zijn. De rest van de daggasten zijn hier niet bij omdat we daarna foto's gaan maken. Dan zijn ze al een paar uur bij ons thuis terwijl er niets gebeurd. Eerst hebben we er ook nog aangedacht om ze bij het gemeentehuis te laten komen. Toch voelde dat voor mij raar. De daggasten zouden ons dan pas echt zien. Nu laten we ze rond 12 uur bij ons thuis komen. De corsages kunnen dan uitgedeeld worden en zo kan iedereen ons al even zien en wij hen natuurlijk. Gezellig al even een praatje maken en dan is het ijs ook een beetje gebroken. Het middagprogramma kan nog alle kanten op. Dit ligt helemaal aan mij. Als ik op dat moment een klas heb komt er zeer waarschijnlijk nog een kinderreceptie tussendoor. Maar wat er ook ging gebeuren, voor de feestlocatie was het geen probleem. Als ze het een dag van te voren maar weten Wink .

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 6:26

vlinder-2011 schreef:
@ Birgit: is jullie planning niet iets te krap? Binnen een uur trouwen en al op andere locatie? En met het diner heb je dan nog wat ruimte over? Wij hadden 2 weken terug een bruiloft en dit liep echt heel erg uit waardoor we echt veel te snel moesten eten, was echt heel erg jammer..

Trouwlocatie is zowat om de hoek. Eigenlijk hebben we daar geen trouwauto voor nodig :-)
Trouwen is binnen 20-30 minuten gebeurd.
Feestlocatie is in dezelfde plaats, maar dat kan ook 15.30 uur worden. Dit was geen probleem.

Als diner doen we zo goed als zeker een lopend buffet, dit scheelt tijd doordat je niet steeds op de volgende gang hoeft te wachten. De mevrouw van de feestlocatie heeft ons verzekerd dat we met dit schema genoeg tijd zouden hebben.
Ze heeft jarenlange ervaring met bruiloften dus ik neem graag van haar aan dat het klopt Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 6:30

@Tjip: je hebt helemaal gelijk wat de corsages betreft ... misschien toch beter even bij ons verzamelen smile

Gast
Gast

Bericht  Inge di 27 sep 2011 - 6:36

Ik slaap in ons eigen huis samen met mijn ouders, zusje en haar vriend (omdat die hier een eindje vandaan wonen) en mijn vriend gaat bij zijn ouders slapen.
Zodoende dat vriend mij op komt halen in ons eigen huis :p
Ik zou het zelf erg leuk vinden als de daggasten bij ons thuis verzamelen en dat die dan buiten staan als mijn vriend mij op komt halen.
Dan gaan wij foto's maken en de daggasten kunnen bij ons thuis lunchen met lekkere broodjes, hapjes en soep

Corsages zijn wij nog niet helemaal uit of we dat doen, twijfel gevalletje nog
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  sanne-84 di 27 sep 2011 - 6:39

blijft denk ik erg moeilijk in te schatten..
onze planning;
wakker worden en samen ontbijten.
ik ga naar ouderlijk huis.
12uur daggasten komen bij vriend (25-30)
13uur mij ophalen
14uur trouwen
14.30 aankomst dinerlocatie (daar moet ik ff achteraan haha, maar dat half uurtje zal niet uitmaken!) en proosten met prosecco en bruidstaart
daarna foto's maken (geen idee waar)
17.30 3 gangendiner
20.00 naar feestlocatie
20.30 aanvang feest (+/- 130 personen, 8 borrelhapjes pp)
01.00 einde

zie nu dat het middag wat krap is, maar als we de bruidstaart naar 15.oo zetten en om 15.30 foto's maken hebben we daar nog 2 uur voor. bovendien zou het diner ook naar 18uur gezet kunnen worden.
foto's met de daggasten weet ik alleen nog ff niet waar te maken.. kan op trouwlocatie, dus of ervoor, of erna. hoeft toch niet lang te duren??

corsages zullen wij waarschijnlijk ook niet doen.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 11:27

@ Inge, ik zou ook voor de 1e optie gaan, om zelfde reden die Birgit noemt.

Ik wordt al rond 9.15 uur opgehaald door mijn vriend, daarna gaan wij foto's maken en zullen de daggasten zich rond half 11 verzamelen bij mijn ouders. Als ik opgehaald wordt door mijn vriend zullen dus nog niet alle daggasten er zijn, maar mogelijk dat mijn schoonouders er wel al zijn en sowieso mijn ouders, broertje (woont nog thuis) en mijn oudste zus met haar vriend en kin (ons bruidsmeisje). Voor de rest hebben we over dit moment nog niet echt nagedacht verder, dus kan ook nog veranderen.

Gast
Gast

Bericht  vlinder-2011 di 27 sep 2011 - 20:40

@ birgit: ow ja als heet zo dicht bij is Wink

@ iedereen: toch wel lastig om een dagplanning te maken, het loopt altijd weer anders dan je denkt angel
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Emma_ di 27 sep 2011 - 20:59

Onze dagplanning:
Ik slaap bij mijn ouders en mijn vriend slaapt in ons huis. In de ochtend komt dan de kapster en de visagiste (die laatste moet ik nog regelen)en mijn moeder en zus gaan mij helpen met mijn jurk aantrekken. Daar krijgen ze nog les in als ik de laatste keer ga passen haha. Mijn vriend haalt mij bij mijn ouders op. Alleen de ouders en broers en zussen zijn hierbij. De daggasten verzamelen zich bij mijn ouders als wij zijn foto's maken.

10.00 foto's maken
12.00 Lunch met de daggasten bij mijn ouders
13.30 Trouwen
14.00/14.30 aankomst op feestlocatie. Proosten met champagne en bruidstaart eten. (De feestlocatie is in dezelfde straat als de trouwlocatie dus we hebben geen reistijd.)
17.00 Diner
19.00 Klaarmaken voor het feest
20.00 Binnenkomst feestgasten
21.00 Openingsdans

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 22:10

Onze dagplanning ziet er momenteel als volgt uit:

Ongeveer om 7.00 opstaan, ontbijten, haren, make-up en jurk aan
9.15 bruid wordt opgehaald
9.45-11.15 foto's maken
10.30 daggasten verzamelen bij ouderlijk huis
11.30 naar gemeentehuis
12.00 trouwen
12.45 foto's met familie/daggasten
13.15 naar ouderlijk huis terug
13.45 bruidstaart aansnijden
14.30 naar de kerk
15.00 -16.00 kerkelijke inzegening
16.30-18.00 receptie op feestlocatie
18.15-20.15 diner
20.30 start feestavond
0.30 afsluitend hapje
1.00 eind feest, misschien dat wij ook nog een wensballon oplaten

Gast
Gast

Bericht  Tsjip wo 28 sep 2011 - 5:41

Birgit schreef:@Tjip: je hebt helemaal gelijk wat de corsages betreft ... misschien toch beter even bij ons verzamelen smile

Ik wilde in eerste instantie geen corsages maar mijn vriend wil het wel graag. Het heeft eigenlijk ook wel wat feestelijks dus ach. Ik ga ze alleen wel zelf maken dus hoe ze eruit komen te zien gaan we nog even over bakkeleien! Wink
Verder denk ik dat als ik de daggasten allemaal gezien heb dat de eerste spanning er ook wel af is.

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  vlinder-2011 wo 28 sep 2011 - 18:44

Was laatst op een bruiloft waar de dames de corsage om de arm kregen, was echt heel leuk.. Misschien is dat een idee?

Heb gisteren mijn verlovingsring gekregen (had geen omdat we gewoon besloten hadden om te gaan trouwen maar mijn vriend wilde toch graag officieel een ring geven) dus ben nu officieel verloofd angel

@ inge: Nog bedankt voor de recepten!
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jelleke do 29 sep 2011 - 4:53

Hoi aanstaande bruidjes,

Leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met alle voorbereidingen. Ikzelf ben vorige maand getrouwd en probeer mijn jurk nu te verkopen. Het doet me wel pijn maar ik weet niet zo goed wat ik anders met mijn jurk aan moet en misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.. Als hier nog iemand op zoek is naar een hele mooie bruidsjurk kijk dan even in het vraag & aanbod onderdeel!

Succes met alle voorbereidingen en geniet!!

x Jelleke
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Tsjip za 1 okt 2011 - 6:52

Hallo allemaal!

Vandaag zijn mijn vriend en ik naar de L&M beurs in Utrecht geweest. Het viel ons erg tegen eerlijk gezegd! We hadden het allebei veel groter verwacht maar het was maar 1 hal. Na een half uur keken we elkaar aan van huh is dit alles? Toen zijn we maar naar de bruidsshow geweest. Dat was wel erg mooi. Na de show alles nog maar eens rustig bekeken. De ringen die ik al op internet heb gezien hebben we nu in het echt gezien. In het echt zijn ze nog mooier dus dat gaan ze waarschijnlijk wel worden. We gaan nog wel even bij een juwelier hier in de buurt kijken maar als de ringen daar duurder zijn gaan we naar de zaak die we vandaag hebben gezien op de beurs.

Ook hebben we een mooie auto gezien. Ik zei afgelopen week nog dat het geen oldtimer zou worden maar toen we deze zagen waren we helemaal om! Vooral bij mijn vriend was ik erg verbaasd haha! Het gaat om deze:

trouwtopic 2012 - Pagina 31 Pickup

Ik heb ze meteen gemaild of hij nog beschikbaar is natuurlijk en of het mogelijk is dat wij 'm kunnen gebruiken in onze regio. We wonen in de Achterhoek en dat is op het gebied van trouwen wel te merken Sad

Nou ja na dat de beurs zo tegenviel hebben we toch nog 2 belangrijke dingen gezien waar we enthousiast door zijn geworden. Maar als je niet naar de beurs kunt mis je er ook weinig aan. Ik had gehoopt op veel nieuwe ideeën maar dat viel even tegen. Je kunt beter internet afstruinen naar ideeën!

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:08

Jammer dat de beurs tegen viel. Ik ga morgen met mijn zus en zie het allemaal wel. Vind het voornamelijk ook gewoon gezellig om dit te doen met mijn zus. Verwacht er ook niet mega veel van (ben toen naar de 9-maandenbeurs geweest en dat was ook niet enorm groot). Wel leuk dat je toch weer een aantal dingen hebt gezien die bevielen.

Ben wel benieuwd naar de modeshow want ga over twee weken kijken voor een jurk, dus ben heel benieuwd of ik iets mooi zie.

Gast
Gast

Bericht  Julia zo 2 okt 2011 - 19:48

Hoi meiden

Ik heb me een tijdje terug al voorgesteld, maar tot nu toe is er van meeschrijven weinig gekomen. Ik heb
net wel paar pagina's terug gelezen, dus ik ben wel een beetje op de hoogte laughcry

Tsjip: Jammer dat de beurs tegen viel...het leek me erg leuk om naar toe te gaan, alleen al voor de bruidsshow. Verder
vind ik de auto erg leuk, stoer!

We hebben het er gisteren eens goed over gehad wat voor bruiloft we nu willen en we gaan voor een kleinere
bruiloft. Ik denk dat er ongeveer 40 a 60 gasten komen, moeten we nog even goed nakijken. En we willen het
feest plaats laten vinden in de tuin van mijn vriend zijn ouders. Ze hebben een ontzettende mooie en grote tuin, incl
een vijver en appelbomen end. Het lijkt me dan erg mooi om dan allemaal lampionnen end in de bomen te hangen, zodat
het er romantisch uitziet. Verder willen we wel zorgen voor goed en veel eten. We zetten een kennis achter de barbecue en
verder veel lekkere salades end. Ik denk dat we het drinken zelf laten pakken door de gasten, maar we wel voor iemand zorgen
die de glazen en troep opruimt. Hopelijk creeeren we op deze manier een romantische, intieme maar ook losse sfeer.
Wel wil ik een echte bruidsjurk, dus ik moet maar eens wat afspraken gaan maken Very Happy
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Shisha zo 2 okt 2011 - 21:41

Klinkt leuk en romantisch Julia! Handig dat je schoonouders hebt met een mooie tuin! En wij gaan ook barbecueën!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 22:38

Heey meiden,

Nou ik ben gister naar de L&M beurs geweest en vond het erg leuk hoor (ondanks dat we al aardig veel hebben geregeld). Ik was samen met mijn zus dus we hebben lekker rondgelopen, champagne geproeft, fotoboeken, kaarten en bedankjes bekeken etc., natuurlijk naar de modeshow geweest, prachtig!
We zijn zo een 3,5 uur binnen geweest en toen hadden we alles wel gezien. Ik heb nu helemaal zin om jurken te gaan passen, nog een kleine twee weken wachten!

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 2 okt 2011 - 23:33

Julia, klinkt goed

Ik heb gister met mijn moeder en zusje een datum geprikt om trouwjurken te passen / kijken en hopelijk DE jurk vinden...
29 november is de dag smile duurt nog even maar goed... Heb ik nog even de kans om af te vallen smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Tsjip ma 3 okt 2011 - 5:01

@ Mila: Die modeshow was echt wel heel mooi! Niet gewoon een paar meiden die met een jurk heen en weer liepen maar ze hebben er echt een show van gemaakt. Alleen mijn vriend begon zich na een tijdje wel te vervelen :P Maar daar heb ik lekker niet op gereageerd haha!
Hierdoor heb ik inderdaad ook veel meer zin gekregen in het jurken passen.
En wat zijn jurken zwaar trouwens! Ik heb er wel lekker tussen gekeken en mijn vriend werd steeds maar stom aangekeken door de 'verkoopsters'. Hij heeft trouwens lekker stom teruggekeken. :P Een verkoopster hield hem ook nog aan maar daar heb ik weinig van meegekregen. Ik was druk op dat moment Cool

Bedankjes hebben wij overgeslagen, de fotoboeken ook, de corsages/boeketten vond ik erg weinig jammer genoeg en de kappers/visagie hoek hebben we ook maar overgeslagen. Het is jammer dat deze beurs niet wat dichter bij ons in de buurt is dan spreekt het denk ik ook meer aan. Maar we hebben een gezellige dag gehad!

@ Inge: 29 november lijkt nog heel ver weg maar voor je het weet is het zo ver! Ik had mijn afspraak in augustus ook al gemaakt maar nu is het over 2 weken al zo ver! De tijd vliegt echt. Waar ga jij naartoe? Al een bepaalde jurk in gedachten?

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 5:11

Tsjip, Ik heb juist de jurken overgeslagen, vond het daar te druk. Vond het ook wel jammer dat er maar weinig bloemen stands waren en wij hadden ook gehoopt op wat meer stands met taarten. Mijn zus gaat namelijk de taart maken en hadden gehoopt hier wat ideeen op te kunnen doen, maar helaas. De stand die er stond met taarten was echt te slecht voor woorden, sorry maar dat kan echt veel mooier en beter!

Haar stands heb ik ook overgeslagen, vond het zonde om daar een tijd te gaan zitten.
Ja die show was mooi, duurde inderdaad wel een tijd, maar geweldig. Ik was blij dat ik lekker met mijn zus was, want mijn vriend zou gek worden daar haha.
Ik heb trouwens ook nog een witte hartvormige paraplu gekocht op de beurs, vond hem toch wel erg gaaf. Leuk voor de foto's maken en hoop hem verder niet nodig te hebben haha.

Gast
Gast

Bericht  Tsjip ma 3 okt 2011 - 5:28

Mila schreef:Tsjip, Ik heb juist de jurken overgeslagen, vond het daar te druk. Vond het ook wel jammer dat er maar weinig bloemen stands waren en wij hadden ook gehoopt op wat meer stands met taarten. Mijn zus gaat namelijk de taart maken en hadden gehoopt hier wat ideeen op te kunnen doen, maar helaas. De stand die er stond met taarten was echt te slecht voor woorden, sorry maar dat kan echt veel mooier en beter!

Haar stands heb ik ook overgeslagen, vond het zonde om daar een tijd te gaan zitten.
Ja die show was mooi, duurde inderdaad wel een tijd, maar geweldig. Ik was blij dat ik lekker met mijn zus was, want mijn vriend zou gek worden daar haha.
Ik heb trouwens ook nog een witte hartvormige paraplu gekocht op de beurs, vond hem toch wel erg gaaf. Leuk voor de foto's maken en hoop hem verder niet nodig te hebben haha.

Ik heb de jurken de eerste 2 rondjes ook overgeslagen maar bij het 3e rondje heb ik me ook tussen alle dames gepropt. Ik wilde perse even wat jurken in mijn handen houden haha! Stands met taarten waren inderdaad ook erg weinig.

In mijn ogen had de beurs best heel wat groter kunnen zijn. De meeste stands waren zo klein! Je kon daar niet eens even rustig kijken want dan stond je al midden in het pad.

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende