Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trouwtopic 2012

+54
Saxy
Shy
Bet Weter
Gizmo
silly-one
Chantal1984
Jelleke
Primrose
sweetladyy1
Lavendel
sanne-84
Raven
Loes263
Supertalentje
Qiara
Suus
Fayebella
Julia
Roos
Shisha
Pien
Jacolien
Sjonno
Tsjip
Melis_je
vlinder-2011
Quet
RedRose
Bibi2010
Dennenappel
ChocoChip
Tazz
TNMN
Jordana
mzcharlotte
Zwoesj
Snoes
Lejow
TukTuk
Kamperseboekenwurm
famke88
Beachgirl
Sjors
Miss G
Minx
Fred
Live Laugh Love
me1987
Inge
Arwyn
Ella
Emma_
bolus26
**_pearl_**
58 plaatsers

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

trouwtopic 2012 - Pagina 22 Empty Re: trouwtopic 2012

Bericht  Loes263 do 4 aug 2011 - 19:22

Hier nog 1 die op vakantie is gevraagd. Ik ben vorige week in Oostenrijk bovenop een berg ten huwelijk gevraagd. Mijn vriend heeft helemaal een picknickmand met broodjes en een deken naar boven gesjouwd en na het aanzoek hebben we lekker gepicknickd (al zag het er wel erg grappig uit om mijn vriend met die picknickmand naar boven te zien lopen, terwijl ik nog geen idee had wat hij van plan was).

Wij hebben inmiddels al verschillende dingen geregeld: gemeentehuis, zaal en dj. Maandag hebben we nog een afspraak met iemand die foto's maakt voor de hobby, om te kijken of het wat is.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Inge do 4 aug 2011 - 20:28

raven nice smile

Welkom Loes, wat leuk! Gefeliciteerd!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Suus do 4 aug 2011 - 20:39

Wow, wat heb je al snel veel geregeld, Loes! Very Happy Ik ben bijna twee weken geleden gevraagd, maar we hebben nog niks vastgelegd. Het duurt ook nog meer dan een jaar dat we gaan trouwen Very Happy Wanneer willen jullie trouwen?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raven vr 5 aug 2011 - 6:23

Suus schreef:Leuk Raven Very Happy Al een idee wanneer jullie gaan trouwen?

Wij gaan in mei trouwen we denken zelf 3 mei 2012, maar dan moet alles nog wel beschikbaar zijn. We gaan morgen wel alvast de zaal in een kasteel reserveren waar we willen trouwen. En die was toen we het navroegen nog alle donderdagen in mei vrij. We gaan ook nog bij andere kasteeltjes kijken of die leuk zijn.

We zijn ook al in een erg leuke feestzaal geweest die we waarschijnlijk ook reserveren en de rest zoals het eten, dj en fotograaf etc zijn we nu aan het nakijken.

We hebben wel al onze ringen besteld we hadden een tip gekregen over iemand waar je zelf je trouwringen kan maken. Je bent dan een hele dag bezig met het maken van de ringen en krijgt een lunch en drinkt op het einde van de dag een lekkere fles wijn leeg. Het zijn gewoon supermooie ringen we hebben ze uitgezocht en past ze aan zoals je wilt. Ik wil b.v. maar een steen i.v.p de hele rij die op de voorbeeld ring zat. en aanbetaald en november gaan we ze maken.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  Loes263 vr 5 aug 2011 - 6:26

Suus schreef:Wow, wat heb je al snel veel geregeld, Loes! Very Happy Ik ben bijna twee weken geleden gevraagd, maar we hebben nog niks vastgelegd. Het duurt ook nog meer dan een jaar dat we gaan trouwen Very Happy Wanneer willen jullie trouwen?

Wij hebben deze week nog vakantie vandaar! Wij gaan trouwen op 16 mei. (woensdag voor hemelvaart) Die dag is een gewilde trouwdatum hebben wij gemerkt, vandaar dat we alles zsm willen regelen.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Raven za 6 aug 2011 - 0:07

Nog een brutale vraag van mij, wat gaan jullie ongeveer totaal uitgeven? Wij wilden echt een budget bruiloft ongeveer 5000 tot 6000 euro uitgeven.
Maar met alles waar we al offertes voor hebben aangevraagd zitten we op zo'n 8000 euro totaal. Hopelijk blijven we hier op hangen.
Wat zijn jullie kosten ongeveer en hebben jullie nog tips voor een lowbudget huwelijk.

groetjes
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 0:10

@Loes & Raven: gefeliciteerd, welkom bij de club Wink

Met lowbudget kan ik je helaas niet helpen Raven. Veel budgetten staan tot 3 pagina's terug smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:14

Shisha, ik ben ook erg benieuwd naar je jurk! Pm? smile smile

Wij trouwen ook budget, zo'n €3000 zijn we kwijt.

Mijn jurk en accesoires waren samen €500 (een Linea Raffaeli) het pak van mijn vriend en toebehoren was €200 (hou acties in de gaten, scheelt echt enorm!) Als je een beetje creatief bent kan je er echt heel wat van maken. Onze bruiloft heeft alles erop en eraan.
Nu ik ook zo bezig ben met organiseren, moet ik er werkelijk niet aan denken om
€10000 uit te geven voor 1 dag.. Man, wat voor leuks je daar allemaal van kopen!

Gast
Gast

Bericht  Tsjip za 6 aug 2011 - 4:28

Raven schreef:Nog een brutale vraag van mij, wat gaan jullie ongeveer totaal uitgeven? Wij wilden echt een budget bruiloft ongeveer 5000 tot 6000 euro uitgeven.
Maar met alles waar we al offertes voor hebben aangevraagd zitten we op zo'n 8000 euro totaal. Hopelijk blijven we hier op hangen.
Wat zijn jullie kosten ongeveer en hebben jullie nog tips voor een lowbudget huwelijk.

groetjes

Als je hyves hebt zou ik hier eens gaan kijken: http://trouwen-bruiloft.hyves.nl/forum/3034698/cDXK/Low_Budget_bruiloft/ Daar staan weet ik hoeveel tips voor een lowbudget huwelijk.

En idd wat James ook al aangaf: Creatief zijn met allerlei dingen en de prijzen goed vergelijken. Het kost wat meer tijd maar het scheelt je een hoop geld!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Julia za 6 aug 2011 - 6:53

James wij willen ook ongeveer zoiets kwijt zijn voor de bruiloft, dus ik ben heel erg benieuwd hoe jij je dag hebt ingevuld en waarop je hebt kunnen bespraren. Zou je dat willen delen Very Happy
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Shisha za 6 aug 2011 - 7:34

Jaaa ik heb net mijn trouwjurk opgehaald!! Gelijk nog even gepast thuis haha! En mijn ouders vinden hem ook helemaal geweldig! Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Inge za 6 aug 2011 - 7:58

Gaaf shisha

James, waar heeft je vriend zijn pak gekocht?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:11

Ja hoor, dat mag wel! Ik heb even het lijstje van Tsjip gejat:

Trouwjurk en accessoires plus minus €500
Trouwpak plus schoenen €250
Trouwkaarten € 50, zelf gemaakt. Mensen vroegen waar we ze besteld hadden, dus dat hebben we dan goed gedaan smile
Ringen € 250,- Zilveren ringen met goud. Mijn verlovingsring was goud, dus die laten we verwerken in onze zilveren ringen die we nog hadden en die we nog heel mooi vonden en eigenlijk niet kwijt wilden.
Fotograaf, net beginnend, maar maakt erg mooie foto's!
Kapper € 150, inclusief proefkapsels, haarstukjes, kapsels vriend en zoon. Onze thuiskapster doet dit.
Vervoer gratis, mijn ouders kennen iemand met een ouderwetse Jaguar.
Boeket / Corsages € 25-€30. Boeket maak ik zelf van van die echte boeketrozen, verder alleen corsage voor mijn vriend. We hebben zo'n 50 daggasten, dus vind het onzin om daar allemaal dure corsages voor te bestellen of te maken. Veel mensen om ons heen zeggen ook dat ze het absoluut niet missen. Dat gaf voor ons de doorslag.
Bedankjes € 30
Taart € 50, maakt vriend zelf (is kok), voor zo'n 50-70 personen.
Muziek € 200 voor DJ
Eten en drinken, zo rond de €1000 voor de hele dag.
Gemeentehuis plus trouwboekje, €320

Onze dagdeling is ongeveer:

12.30 word ik opgehaald door vriend. Dan worden er foto's gemaakt.
15.30: trouwen gemeentehuis
Daarna naar mijn ouders huis, waar we gaan eten en waar het feest ook is. Mijn ouders wonen in een vrijstaande villa met grote tuin. Daar kan met gemak een hele grote feesttent staan. We hebben 2 mensen voor de bediening ingehuurd en 1 kok. Daar wordt alles door geregeld in overleg met de ceremoniemeesters. We gaan na het taart eten barbecuen met uitgebreide luxe salades enz. We hebben een bar gehuurd bij een partycentrumbedrijf, statafels, eettafels, stoelen, glazen enz kunnen we lenen van het restaurant waar we beiden ooit gewerkt hebben. Rond half 8 komt de DJ tot plus minus 12 uur , half 1.

We hebben gekozen voor een tuinfeest, omdat mijn ouders een erg mooie tuin hebben en omdat dit weer scheelt in de kosten. Voor een feest in een mooie zaal waren we hier al €25 p.p kwijt voor alleen maar de drankjes en de hapjes. Diner zat daar nog niet eens bij in. Ik vind dat zonde van mijn geld als het ook op een andere manier kan. Nu kleed ik de tuin zelf aan in de kleuren lila en ivoor (themakleur bruiloft) en ik weet zeker dat het ontzettend leuk gaat worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:13

Inge schreef:Gaaf shisha

James, waar heeft je vriend zijn pak gekocht?

Bij een kledingwinkel in Elburg. Daar hadden ze nu een actie, 2 pakken voor €200. Die pakken kosten normaal zo'n €500 per stuk. Maar dit was dus in de uitverkoop. Mijn vader en mijn vriend hebben allebei een pak. Gewoon even op de aanbiedingen letten. Rond deze tijd zijn de acties. Bij Piet Zoomers hebben ze ook binnenkort een aanbieding: 2 pakken voor €250. Als je er snel bij bent heb je nog genoeg keus.

Gast
Gast

Bericht  Inge za 6 aug 2011 - 8:18

Thanks voor de tip
Ik denk dat ik wel weet welke zaak in Elburg, volgens mij hebben wij daar een tijdje terug een folder van gehad (kan ook een ander zijn want weet de naam niet meer)
Piet Zoomers had ik idd ook aan gedacht, alleen denk ik dat vriend pas volgend jaar voor pak gaat kijken.
Klinkt goed die thuiskapper, heeft die toevallig ook een site of doet ze freelance werk :p (ik zoek nog een kapster haha).
wat voor bedankjes doen jullie? zelf gemaakt of ergens besteld?

en jullie kaarten waren idd prachtig, dacht echt dat het dezelfde kaarten waren als ik ooit in een kaartenboek gezien had smile aaahhh het is al bijna jullie dag Very Happy

Wij gaan vrijdag waarschijnlijk bij het stadhuis in Elburg kijken en dan de datum vast leggen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 6 aug 2011 - 8:38

Oh Piet zoomers zit hier ook in Arnhem dus dan moet ik mijn vriend daar maar even heen sturen! smile Wanneer is die aanbieding precies? Want hij gaat volgende maand voor een pak kijken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:42

Moet je even de website in de gaten houden!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:47

Inge schreef:Thanks voor de tip
Ik denk dat ik wel weet welke zaak in Elburg, volgens mij hebben wij daar een tijdje terug een folder van gehad (kan ook een ander zijn want weet de naam niet meer)
Piet Zoomers had ik idd ook aan gedacht, alleen denk ik dat vriend pas volgend jaar voor pak gaat kijken.
Klinkt goed die thuiskapper, heeft die toevallig ook een site of doet ze freelance werk :p (ik zoek nog een kapster haha).
wat voor bedankjes doen jullie? zelf gemaakt of ergens besteld?

en jullie kaarten waren idd prachtig, dacht echt dat het dezelfde kaarten waren als ik ooit in een kaartenboek gezien had smile aaahhh het is al bijna jullie dag Very Happy

Wij gaan vrijdag waarschijnlijk bij het stadhuis in Elburg kijken en dan de datum vast leggen.

Het was Trendpark in Elburg: http://www.trendpark.nl/ Ik kan wel even voor je vragen of mijn kapster een website heeft, volgens mij wel! Ze is nu op vakantie, maar zodra ze terug is zal ik even informeren.

Qua bedankjes nemen we van die Organza zakjes van ivoor. Daar doen we 2 snoephartjes in en misschien nog een badparel en daar hangen we een kaartje aan. Moet de zakjes nog even bestellen. Weet iemand een goede site?

Gast
Gast

Bericht  Inge za 6 aug 2011 - 8:51

Graag :-)
Was volgens mij toch een andere winkel die ik bedoelde in Elburg, naja gaan er als het goed is vrijdag heen voor de trouwzaal kijken, dus kunnen dan ook wel even langs die winkel

Leuk die bedankjes.
wij hadden gister een bruiloft van een collega en die hadden een harten zeepje in een zakje met een bedankkaartje erin, vond ik ook erg leuk

Ik vind de site van santasimport leuk, nog nooit besteld, maar neus er graag :-)
Ebay kan je ook goedkoop van die zakjes scoren

http://www.dantasimport.nl/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=organza+zakjes&Submit=zoeken
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:58

Leuke site!! Even rondneuzen. Ik had ook op crealina.nl gekeken, daar zijn ze wel wat goedkoper. Misschien dat ik maandag ook even ga kijken bij de hobbywinkels in de buurt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 9:01

Trouwens, dit is nog een handige site als je zelf je boeket wilt maken: http://www.trouwshop.com/_forum/printer_friendly_posts.asp?TID=21313

Gast
Gast

Bericht  Raven za 6 aug 2011 - 23:22

Dank je voor jullie tips,

Ik snap nu ook waarom wij rond de 8000 zitten. Die kan waarschijnlijk nog wel terug gebracht worden. ik heb heel veel bedrijven aangeschreven voor de catering en wacht hun offertes af.
Maar wij krijgen niets van onze ouders en we hebben al erg dure ringen 1200 euro.
We moeten wel een zaaltje huren en dat is gewoon duur.
De rest zal wel meevallen in de kosten.
We hebben een beginnende fotograve aangeschreven en die doet het waarschijnlijk ook goedkoper dan dat wij hebben opgeschreven.
Een auto kunnen we als het goed is lenen.

Wel leuk om te lezen hoe creatief iedereen is met het bedenken van dingen om geld te besparen.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 6:38

Ik zie dat er weer een aantal meiden bij zijn gekomen! Leuk hoor!
Hier is het even rustig aangezien we drie weken vakantie hebben gehad.
Volgende week hebben we een gesprek met de fotograaf. Waarschijnlijk nemen we 8 uur de fotograaf, incl. alle foto's op cd-rom en een boek kost het 1050 euro. Meerdere bekende hebben deze fotograaf gehad en waren zeer tevreden (en wij ook over de foto's).

Voor mijn jurk ga ik denk ik ergens in oktober kijken.

Gast
Gast

Bericht  Miss G zo 7 aug 2011 - 8:07

Weer een paar nieuwe meiden die ook gaan trouwen in 2012, welkom!

Ik lees vooral veel mee, heb niet meer echt iets bijzonders te melden. Heb wel een nieuwe pasafspraak gemaakt bij iemand die zelf de jurken maakt en precies zoals jij het wilt. Dus moet plaatjes meenemen of tekeningen maken wat ik ongeveer wil, ben benieuwd!
Ik ben nog steeds verliefd op die ene jurk dus ben benieuwd of ik een nog mooiere jurk tegen ga komen :-)
Ben benieuwd, hoever van te voren gaan jullie kijken voor ringen?
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  mzcharlotte zo 7 aug 2011 - 8:35

Mbt ringen, daar zijn wij al geruime tijd mee bezig omdat onze smaken op dat vlak blijkbaar uiteen lopen. Ons budget voor ringen is ook kleiner dan wat je er gemiddeld aan uitgeeft, dus dat is ook wel lastig. Ik mag van mijn beide ouders hun ringen gebruiken (ze zijn gescheiden) om de kosten te drukken, maar nu hebben we via via een adres in België gevonden waar ze ringen hebben rond ons budget in de stijl die we allebei mooi vinden! We hebben er volgende week een afspraak, dus ik ben benieuwd.

Overigens is ons verteld dat er een gemiddelde levertijd van 6 tot 8 weken is, dus daar zou ik rekening mee houden. Ongetwijfeld kun je bij haast vast wel uitzonderingen treffen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud