Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trouwtopic 2012

+54
Saxy
Shy
Bet Weter
Gizmo
silly-one
Chantal1984
Jelleke
Primrose
sweetladyy1
Lavendel
sanne-84
Raven
Loes263
Supertalentje
Qiara
Suus
Fayebella
Julia
Roos
Shisha
Pien
Jacolien
Sjonno
Tsjip
Melis_je
vlinder-2011
Quet
RedRose
Bibi2010
Dennenappel
ChocoChip
Tazz
TNMN
Jordana
mzcharlotte
Zwoesj
Snoes
Lejow
TukTuk
Kamperseboekenwurm
famke88
Beachgirl
Sjors
Miss G
Minx
Fred
Live Laugh Love
me1987
Inge
Arwyn
Ella
Emma_
bolus26
**_pearl_**
58 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

trouwtopic 2012 - Pagina 5 Empty Re: trouwtopic 2012

Bericht  Tazz di 15 feb 2011 - 22:43

jaaa ik mag ook mee komen kletsen!! Ik ben twee dagen geleden gevraagd op valentijnsdag! Hij had geen ring want die gaan we samen uitzoeken. Wel had hij het geurtje Cacharel van Amor Amor, een geurtje wat hij me ook had gegeven aan het begin van onze relatie, en hij na een heel lief verhaaltje, ik wil een nieuw begin maken met jou, wil je met me trouwen? Echt zo lief vond ik dat.

We willen waarschijnlijk in mei/juni 2012 gaan trouwen als het mooi weer is. Het wordt een low-budget bruiloft met een knallend feest. fotografie is mijn hobby is ik vind het erg belangrijk dat de foto's van die dag ook echt mooi zijn, alleen een fotograaf van 800 euro vind ik eigenlijk al teveel geld, we hebben gisteravond een begroting gemaakt en schatten de kosten rond de 3000 euro in totaal. Als iemand low-budget ideeën en adresjes in Brabant weet hoor ik het graag!

@inge jij krijgt echt een droomhuwelijk na een droomaanzoek!! Ik zou het wel zo willen als jij het doet maar dat kunnen wij helaas niet betalen!

@iedereen allemaal gefeliciteerd met het aanzoek, wat een mooi gevoel is dat zeg als je ten huwelijk gevraagd wordt. En het klinkt misschien een beetje gek omdat wij al twee kinderen hebben maar het voelt zo 'volwassen' als je zegt dat je gaat trouwen! Ik moet er zelf nog een beetje aan wennen, maar heb enorm veel zin om alles langzaamaan al te gaan voorbereiden, en we moeten nog flink gaan sparen!

Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  ChocoChip wo 16 feb 2011 - 3:48

Hoi Meiden,

Ik ben nieuw hier op het forum, lees veelal mee, en nu wil ik ook actief mee gaan schrijven in dit topic.

Ik ben nu 3 weken geleden ten huwelijk gevraagd op de eiffeltoren, hadden een weekendje disney/parijs ivm ons 5 jaar samen zijn. Heel onverwachts en jeetje wat dat wel niet allemaal met je doet zo'n aanzoek. Idd hysterische je familie opbellen, en die zijn allemaal enorm enthousiast.
Onze datum word volgend jaar 20 april 2012. Wel trouwkleding/auto/fotograaf en heel belangrijk voor ons heel goed eten. Omdat reizen onze hobby is, geven wij liever wat meer uit aan de huwelijksreis, en hebben besloten om de trouwerij klein en intiem te houden. Op een kasteellocatie, tenminste hier in brabant heb je veel kasteels waar je in kan trouwen.

Nou dit was een kleine intro van mijzelf, en zou het erg leuk vinden om hier alle voorbereidingen te delen, en ook de ervaringen van jullie te lezen, en op in haken.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Miss G wo 16 feb 2011 - 5:59

Welkom ChocChip!

Vandaag is het nieuwe bruid magazine in de bus gevallen, dus ik kan weer aankomende zaterdag lekker bankhangen met een vriendin en leuke dingen uitzoeken Laughing
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  mzcharlotte wo 16 feb 2011 - 6:19

Wanneer plannen jullie "de foto's"?

Wij willen laat op de dag trouwens, zodat niet iedereen op ons hoeft te wachten en we gelijk daarna naar de locatie voor het diner kunnen. We willen dus vóórdat we gaan trouwen eventueel een shoot doen. Niet dat ik me er wat van aantrek, maar kreeg gelijk de opmerking van een andere bruid-to-be, dat dat niet hoort. Onze dag, ons feestje, onze planning Very Happy
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Miss G wo 16 feb 2011 - 6:22

zegmaar_ schreef:Wanneer plannen jullie "de foto's"?

Wij willen laat op de dag trouwens, zodat niet iedereen op ons hoeft te wachten en we gelijk daarna naar de locatie voor het diner kunnen. We willen dus vóórdat we gaan trouwen eventueel een shoot doen. Niet dat ik me er wat van aantrek, maar kreeg gelijk de opmerking van een andere bruid-to-be, dat dat niet hoort. Onze dag, ons feestje, onze planning Very Happy

Waarom zou dat niet horen? Je hebt gelijk hoor, jouw dag, jouw feestje Very Happy
Wij gaan vroeg trouwen (9 uur stadhuis, 11 uur kerk) dus wij hebben de shoot tussen de kerk en het feest. En volgens mij kan een shoot ook best lang duren, dus ik vind het niet raar als je het ervoor doet!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Sjors wo 16 feb 2011 - 7:32

zegmaar_ schreef:Wanneer plannen jullie "de foto's"?

Wat een onzin zeg! Wij trouwen ook pas laat (16.00) en wij willen de foto's er ook voor doen. Dan doen we het maar niet volgens de regeltjes :P
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Inge wo 16 feb 2011 - 10:21

Tazz en chocochip welkom hier en gefeliciteerd allebei smile
Leuk om hier lekker met elkaar te kletsen

Tazz, we sparen er idd wel voor, maar als je kids hebt gaat het geld wel aan hele andere dingen op natuurlijk Wink
En naja elke bruiloft is mooi natuurlijk Wink

Birgit, handig lijstje idd.
Meiden er is ook een 2012 hyves www.trouw2012.hyves.nl is heel handig Very Happy

Wij gaan ook foto's maken voor we gaan trouwen, hoor ik bijna alleen maar trouwens :p
wij doen denk; bruidegom haalt bruid op, foto's maken, daggasten verzamelen, trouwen, koffie thee bruidstaart, diner en daarna opfrissen, dan feest

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 10:24

Tazz & Chocochip: gefeliciteerd!

@Inge: ik wacht nog even met lid worden van de hyve, we gaan zondag nog bij mensen op visite die we het graag persoonlijk willen vertellen. Iedereen kan natuurlijk zien dat je lid bent geworden van zo'n hyve Wink

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 16 feb 2011 - 10:30

de 2012 hyves is een prive hyves dus volgens mij ziet niemand dat je er lid van bent.
Maar snap idd dat je daar liever mee wacht
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Emma_ wo 16 feb 2011 - 22:34

Leuk dat er weer een aantal nieuwe mensen zijn bijgekomen die ook in 2012 gaan trouwen! Gefeliciteerd allemaal!

Wij gaan morgen een aantal feestlocaties bekijken. Ik ben benieuwd of dat er een goede bij zit! Ik ben echt de hele tijd bang dat op "onze datum" de dingen die wij willen al bezet zijn. Wat echt stom van mezelf is natuurlijk omdat we nog niet eens precies weten wat we willen en omdat het pas 29 juni 2012 is, dus nog meer dan een jaar te gaan!

Van die bruidsjurken wist ik niet dat het ook nog korter van te voren kon. Dan ga ik denk ik ook pas na de zomer, dus ergens in september, afspraken maken om te passen denk ik.

Ik wil trouwens ook echt geen 800 euro betalen voor een fotograaf, dat vind ik echt veel te veel. Mijn vriend kent een hobby fotograaf die al enkele trouwreportages gedaan heeft en daar betaal je een stuk minder voor. Ik heb dus een afspraak gemaakt om naar wat werk van die fotograaf te gaan kijken om te bedenken of dit misschien een optie voor ons is.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Dennenappel do 17 feb 2011 - 3:27

Jaaaahoeeeee Birgit wat leuk voor je!! Eindelijk!! Very Happy Geniet ervan!

En alle anderen natuurlijk ook Wink
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  ChocoChip do 17 feb 2011 - 6:11

We hadden beide een locatie op het oog, kan je trouwen en eventueel je diner en feest houden. Wij willen trouwen, en dan diner en geen feest. Ik schrok behoorlijk van de prijzen. Alleen al het gebruik maken van de locatie kostte al E1250 dan ben je nog niet getrouwd, en heb je nog geen glas drinken. Nu zijn we net zoekende, en vroeg me af, of meiden in verder stadium dit herkennen? Of ben ik een ongelofelijke zeur? Haha

ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Sjors do 17 feb 2011 - 6:47

ChocoChip schreef:We hadden beide een locatie op het oog, kan je trouwen en eventueel je diner en feest houden. Wij willen trouwen, en dan diner en geen feest. Ik schrok behoorlijk van de prijzen. Alleen al het gebruik maken van de locatie kostte al E1250 dan ben je nog niet getrouwd, en heb je nog geen glas drinken. Nu zijn we net zoekende, en vroeg me af, of meiden in verder stadium dit herkennen? Of ben ik een ongelofelijke zeur? Haha

Uh, nee, eigenlijk herken ik dit niet. Wij betalen niet extra voor de locatie. We hebben de ceremonie, diner en feest op 1 locatie en betalen wel voor de ceremonie (€370) en verder alleen wat we nuttigen.
Ik vind je geen zeur, vind die prijs voor alleen het gebruik van de locatie echt bizar...
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mzcharlotte do 17 feb 2011 - 8:43

We hebben de datum bij het gemeentehuis vastgelegd! Zo leuk!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Sjors do 17 feb 2011 - 8:58

zegmaar_ schreef:We hebben de datum bij het gemeentehuis vastgelegd! Zo leuk!

cheers

Dat moeten wij nog doen. Gemeente gaat pas akkoord zodra de locatie akkoord is. Opzich zijn we redelijk rond met de locatie maar ze hebben iets in de offerte gezet waar wij het niet mee eens zijn. Hoop dat we daar snel uitkomen...
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tazz do 17 feb 2011 - 9:15

Wat is jullie dagindeling?

sorry voor mijn korte reactie, we waren er net even mee bezig dus vroeg het me af. smile

Laatst aangepast door Tazz op do 17 feb 2011 - 10:42; in totaal 1 keer bewerkt
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 9:35

zegmaar_ schreef:We hebben de datum bij het gemeentehuis vastgelegd! Zo leuk!

Kan dat langer dan een jaar van te voren?

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte do 17 feb 2011 - 11:30

Bij deze gemeente dus vanaf 13 maanden van te voren.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 19:24

Dan ga ik binnenkort toch ook eens informeren anders zit je straks te wachten terwijl blijkt dat het misschien ook wat eerder kan. :-)

Gast
Gast

Bericht  Tazz vr 18 feb 2011 - 10:35

Oeh ik heb wat mooie jurken gezien, jammer dat ze zo duur zijn!

trouwtopic 2012 - Pagina 5 760_427_csupload_23260898
trouwtopic 2012 - Pagina 5 760_427_csupload_23260905

Weet iemand waar je redelijk goedkoop een jurk kan huren?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Bericht  Inge za 19 feb 2011 - 1:01

wow zoveel voor alleen de locatie :o Dat is duur.
Wij betalen voor het feest 27,50 of 32,- per persoon (ligt er aan welk arrangement wij doen) en daar zitten onbeperkt drankjes en hapjes bij in maar ook de locatie.

Onze dagindeling weten we nog niet helemaal zeker, maar dat zal iets in de trant zijn van:
ochtend: make-up, kapsel en bruidsjurk
vriend haalt mij thuis op (ik slaap in ons huis met mijn ouders en zusje + vriend en mijn vriend bij zijn ouders)
foto's maken
trouwen ergens in de middag
daggasten verzamelen
Trouwen
daggasten -> koffie / thee bruidstaart
daggasten -> diner
opfrissen
rond 20.00uur feest

goedkope jurk huren weet ik eigenlijk niet waar dat kan?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Kamperseboekenwurm za 19 feb 2011 - 2:59

Tazz schreef:Wat is jullie dagindeling?

sorry voor mijn korte reactie, we waren er net even mee bezig dus vroeg het me af. smile

Wij willen trouwen op 28 september 2012. Het duurt nog een hele tijd, maar ons 'concept' dagindeling is:
- mijn vriend haalt mij bij mijn ouders thuis op (daar slaap ik 's nachts)
- samen trouwfoto's maken
- lunch met directe familie en getuigen
- burgelijk huwelijk
- huwelijk in de kerk
- receptie / bruiloftsfeestje
- diner voor directe familie en getuigen

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779

Bericht  mzcharlotte za 19 feb 2011 - 3:49

Onze draft indeling is als volgt;

Dag 1
Samen opstaan (niet traditioneel dus)
Samen uitgebreid ontbijten
Omkleden en opmaak (daarvoor ga ik naar mijn zusje)
Foto's maken
Gemeentehuis
Met de daggasten naar het restaurant

Dag 2
Omkleden
Open borrel

Ik twijfel alleen nog hoe en wanneer we de gasten willen ontvangen.

mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 4:55

Zoals ik het nu ongeveer in mijn hoofd heb:

* samen opstaan en ontbijten
* omkleden, opmaken, haar opsteken (in bijzijn van moeder en beste vriendin)
* foto's maken
* met de trouwauto naar het trouwkerkje
* high tea met daggasten op feestlocatie?
* tussendoor misschien nog foto's maken?
* diner met daggasten op feestlocatie
* receptie
* feest (met veel muziek uit de jaren 90!)

We hebben vandaag tegen verschillende mensen verteld dat we volgend jaar gaan trouwen. Iedereen reageerde enthousiast, erg fijn na de reactie van mijn ouders. Ik was gisteren bij mijn moeder en er is geen woord meer over gezegd ....
Misschien vindt ze dat het nog veel te lang duurt om er nu allemaal al over te praten ofzo?

Vanmiddag heb ik m'n vriendin gesproken, ze was zo blij! Wilde zich totaal niet opdringen maar zou het heel leuk vinden als ze bij wat dingen betrokken wordt en als er iets geregeld moet worden wil ze dit ook wel voor haar rekening nemen.
Ik heb haar gevraagd of ze eventueel wat dingen zou willen doen die een ceremoniemeester normaal gesproken doet, dit vond ze hartstikke leuk. Ze zei ook dat zij mijn vrijgezellenfeest wel zou organiseren omdat ze dan zeker weet dat ik het leuk zal vinden.

Vanavond gaan we op visite bij mijn 2e getuige. Als we thuis zijn stuur ik naar de vrienden/kennisen die we de komende weken niet zien een e-mail zodat ze het niet via via horen.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte zo 20 feb 2011 - 6:37

Vervelend dat je een lauwe reactie van je eigen ouders krijgt. Mijn schoonmoeder heeft ons weten te feliciteren, maar verder hoef ik van haar niks te verwachten. Eigenlijk is haar hele interesse in mij non-existent. Hoewel ik niet had verwacht dat ik als aanwinst in de familie werd ontvangen, vind ik het toch wel een beetje een domper. Te meer omdat ze zich bij een ander familielid bekant opdrong om te helpen en te vragen hoe het er nu voor stond. Het gaat immers wel om háár zoon.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud