Taarten Topique
+71
Roodkapje
Dora
Bruintje Beer
Aimee
sabje
Floor
mauwmauw
Blue flower
heartsdale
Theezakje13
joyce0606
TukTuk
Flower_L
norah
Stoplicht
*Noosa
Burn
love
CCC
ChocoChip
Tiara
Printje
Leine
Ibbeltje
Alex
Raven
SoGood
SarahKey
Puggle
-Ieniemienie-
applestar
poppetje
Lilypie
Penélope
Mamsie
Prosecco
Jade
aardbeitje
NoName88
Roos
JustMeDaan
ShallY
bolus26
Danielle1987
Fearie
firda
*Troela*
Tazz
Bosjesvrouw
Minx
Kaat
TGR
duckie
Summerlovin
liesje
Femmem
Highway
Angela_1986
Jerry
Monte
Elsje
Linnie1985
baboeska
Raindrop
flower
Lejow
Mida4you
_Femme
Ella
Rebecca
lyke
75 plaatsers
Pagina 5 van 40
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: Taarten Topique
Gewoon posten misschien valt het wel mee, mijn eerste taart zat onder de bobbels en kuilen was echt geen gezicht haha
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Summerlovin: hij is leuk geworden!!
Jolee: Mijn eerste taart zag er ook vreselijk uit hoor. Ze worden steeds mooier door het oefenen. Gewoon doorzetten. Wat ging er niet lekker?
Jolee: Mijn eerste taart zag er ook vreselijk uit hoor. Ze worden steeds mooier door het oefenen. Gewoon doorzetten. Wat ging er niet lekker?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Nou, ik kan sowieso niet met fondant/marsepein omgaan. Het blijft plakken (gebruik wel poedersuiker als ondergrond) en rollen probeerde ik met een deegroller, maar dat lukt dus niet. Hoe doen jullie dat?
Gast- Gast
Oefenen Jolee!
En geen poedersuiker gebruiken, maar bij de Jamin bijv Crisco kopen. Dit is plantaardig vet, waarmee je de ondergrond en je deegroller in smeert!
En bij de Ikea een bureau onderlegger kopen (zo'n groot doorzichtig ding).
En zorgen dat je handen/de marsepein/de deegroller niet te warm zijn, dan blijft helemaal alles plakken.
En geen poedersuiker gebruiken, maar bij de Jamin bijv Crisco kopen. Dit is plantaardig vet, waarmee je de ondergrond en je deegroller in smeert!
En bij de Ikea een bureau onderlegger kopen (zo'n groot doorzichtig ding).
En zorgen dat je handen/de marsepein/de deegroller niet te warm zijn, dan blijft helemaal alles plakken.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Jolee schreef:Nou, ik kan sowieso niet met fondant/marsepein omgaan. Het blijft plakken (gebruik wel poedersuiker als ondergrond) en rollen probeerde ik met een deegroller, maar dat lukt dus niet. Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik geen poedersuiker maar crisco. Deegrollen is vlgs mij niet heel geschikt.
Ella- Ratel
Thanks Lejow, moet volgende keer ook maar aan de eettafel werken. Het hele aanrecht staat op een gegeven moment vol. Dan kan ik ook zo'n ikea bureau ding neerleggen. En gebruik je wel zo'n houten deegroller?
Gast- Gast
En wat gebruiken jullie eigenlijk als basisrecept voor de taart? En snijden jullie 'm ook dwars door de midden en stoppen daar de vulling tussen?
Gast- Gast
Oke, crisco it is. Nog nooit van gehoord, ga van het weekend in de winkel kijken.
Gast- Gast
Ik heb zo'n doorzichtig zeil die ik altijd op tafel leg. Heb een 6 pers tafel maar nog ligt die altijd helemaal vol
Ella- Ratel
Jolee schreef:En wat gebruiken jullie eigenlijk als basisrecept voor de taart? En snijden jullie 'm ook dwars door de midden en stoppen daar de vulling tussen?
Ik heb zo'n 5 kilo zak van de makro biscuit mix heet het geloof ik. Crisco kan je ook bij sommige supermarkten kopen hoor
Ella- Ratel
Biscuitmix van Funcakes gebruik ik altijd, is bij Jamin te koop, maar ook bij de Makro inderdaad, of de Pipoos, of via internet (hou wel de prijs in de gaten, kan nogal verschillen).
Ik gebruik altijd een houten deegroller ja, maar je hebt ook van die duurdere van plastic (maar die zijn echt 30 euro ofzo..)
Ik gebruik altijd een houten deegroller ja, maar je hebt ook van die duurdere van plastic (maar die zijn echt 30 euro ofzo..)
Lejow- Lady Post-a-lot
Oooh, dat is een kant en klare mix? Vind het altijd zo leuk om zelf het hele beslag te maken, en opzich smaakt het ook wel, maar weet niet of ik het goed had gedaan. Ik zag ook wel mixen bij de zoetwaren winkel, maar die zijn duur. Weet niet hoeveel taarten je er mee kan doen..
Gast- Gast
Lejow schreef:Biscuitmix van Funcakes gebruik ik altijd, is bij Jamin te koop, maar ook bij de Makro inderdaad, of de Pipoos, of via internet (hou wel de prijs in de gaten, kan nogal verschillen).
Ik heb gewoon zo'n witte buis gekocht bij de bouwmarkt, mijn man heeft hem in verschillende maten gezaagd, goed schoongemaakt en je bent voor een paar euro klaar
Ella- Ratel
Als je een taart vult met banketbakkersroom moet je dan ook een dijkje spuiten van botercreme?
Ella- Ratel
Yvette, dat raden ze op het taartenforum af, omdat het niet van voedselveilig materiaal gemaakt is, en er dus in principe 'stoffen' af zouden kunnen komen.
Jolee, ik vond het zelf maken echt een verschrikking. En daarbij vond ik funcakes veel lekkerder smaken, en werd de taart met de kant en klare mix ook een stuk hoger in de oven!
Voor een taart van 20 cm heb je 200 gram biscuitmix nodig, dus van een kilo maak je al 5 taarten.
(http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen)
Al hoewel, ik nam het altijd wat ruimer, dus zeg 4 taarten uit een zak van een kilo.
Jolee, ik vond het zelf maken echt een verschrikking. En daarbij vond ik funcakes veel lekkerder smaken, en werd de taart met de kant en klare mix ook een stuk hoger in de oven!
Voor een taart van 20 cm heb je 200 gram biscuitmix nodig, dus van een kilo maak je al 5 taarten.
(http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen)
Al hoewel, ik nam het altijd wat ruimer, dus zeg 4 taarten uit een zak van een kilo.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb dat van die buizen ook weer via mensen gehoord die dat ook allemaal deden. Nooit over negedacht eigenlijk verder. Maar goed zou het zoveel kwaad kunnen?
Ella- Ratel
Ik ga die mix proberen. Maar hoe rol je die fondant uit? Vind het knap hoor, zo'n hele lap voor een taart uitrollen. Klein stukje lukt me al met moeite (druk het plat met mn handen).
Gast- Gast
Geen idee Yvette
Jolee, tja gewoon rollen hehehe, en de lap vooral draaiende houden in het begin, zodat het niet vast blijft plakken en dan vanuit het midden gaan rollen, naar links/rechts/boven/beneden
Jolee, tja gewoon rollen hehehe, en de lap vooral draaiende houden in het begin, zodat het niet vast blijft plakken en dan vanuit het midden gaan rollen, naar links/rechts/boven/beneden
Lejow- Lady Post-a-lot
Jolee schreef:Ik ga die mix proberen. Maar hoe rol je die fondant uit? Vind het knap hoor, zo'n hele lap voor een taart uitrollen. Klein stukje lukt me al met moeite (druk het plat met mn handen).
Ik leg het als een bal in het midden van de tafel, even platdrukken en verder alleen maar alle hoeken uitrollen
Ella- Ratel
Nog even een vraag, sorry, maar hoeveel gram fondant gebruik je voor een taart te bekleden? Gewoon gemiddelde ronde maat.
Gast- Gast
Bij 20 cm 400 gram
25 cm 500 gram
25 cm 500 gram
Laatst aangepast door Yvette op wo 15 feb 2012 - 8:17; in totaal 1 keer bewerkt
Ella- Ratel
Bedankt voor alle tips. Dan wil ik dit weekend nog wel een poging wagen.
(weet alleen niet wat ik met al die cupcakes en taarten moet, geef al veel weg, maar kan het nooit op)
(weet alleen niet wat ik met al die cupcakes en taarten moet, geef al veel weg, maar kan het nooit op)
Laatst aangepast door Jolee op wo 15 feb 2012 - 8:17; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jolee schreef:Bedankt voor alle tips. Dan wil ik dit weekend nog wel een poging wagen.
(weet alleen niet wat ik met al die cupcakes en taarten moet, geef al veel weg, maar kan het nooit op0
Dan willen wij het resultaat zien ;-)
Ella- Ratel
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 5 van 40
Permissies van dit forum: