School verplicht brugklassers aanschaf Ipad
+11
Susan
Zwerver
Arwyn
Rovine
_Femme
Paper Crown
VeryCherry
Ibbeltje
Monte
Caresses
Marin
15 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: School verplicht brugklassers aanschaf Ipad
Nee alleen op d''ampte( dus alleen de vmbo afdeling)Marin schreef:Wil het Tabor trouwens op alle drie de dependances de iPad invoeren of op slechts één locatie? Want dat vind ik ook nog wel verschil maken.
En dat vind ik nou juist nog slechten. Leerlingen op het vmbo(alle niveaus) hebben toch vaak een lagere spanningsboog en zullen daardoor misschien eerder andere dingen gaan doen op de ipad.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het wel vooruitstrevend.
Aan alle praktische kanten, zoals de kosten en de bijdrage van de ouders, is denk ik wel een mouw te passen.
Aan alle praktische kanten, zoals de kosten en de bijdrage van de ouders, is denk ik wel een mouw te passen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb invaller zulke lessen gegeven. Ik had net zo goed een dagje met de politie mee kunnen lopen. Hele dagen zaten die kids te internetten. Ik snap ook niet dat een school dat niet tegen kan houden. Bij normale bedrijven schermen ze ook vaak de populaire sites af.
Hmm, tijd om een nieuwe studie te kiezen als ze dit echt doorvoeren gaan op alle scholen.
Hmm, tijd om een nieuwe studie te kiezen als ze dit echt doorvoeren gaan op alle scholen.
Gast- Gast
Monte schreef:Nee alleen op d''ampte( dus alleen de vmbo afdeling)Marin schreef:Wil het Tabor trouwens op alle drie de dependances de iPad invoeren of op slechts één locatie? Want dat vind ik ook nog wel verschil maken.
En dat vind ik nou juist nog slechten. Leerlingen op het vmbo(alle niveaus) hebben toch vaak een lagere spanningsboog en zullen daardoor misschien eerder andere dingen gaan doen op de ipad.
Ja dat vind ik ook een rare keuze. Je zou zoiets eerder bij VWO verwachten.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Monte schreef:Nee alleen op d''ampte( dus alleen de vmbo afdeling)Marin schreef:Wil het Tabor trouwens op alle drie de dependances de iPad invoeren of op slechts één locatie? Want dat vind ik ook nog wel verschil maken.
Inderdaad. Op mijn oude school (oscar romero, ook tabor) begonnen ze toen ik examen deed een laptopklas, maar dat was alleen VWO.
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat dit uiteindelijk we de toekomst is, alles via een ipad / laptop doen. Vraag me alleen wel af hoe de praktische invulling plaats gaat vinden.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Huppekee schreef:Marin schreef:Monte schreef:Nee alleen op d''ampte( dus alleen de vmbo afdeling)Marin schreef:Wil het Tabor trouwens op alle drie de dependances de iPad invoeren of op slechts één locatie? Want dat vind ik ook nog wel verschil maken.
Inderdaad. Op mijn oude school (oscar romero, ook tabor) begonnen ze toen ik examen deed een laptopklas, maar dat was alleen VWO.
Ja?? Dat was wel na mijn tijd dan
Gast- Gast
Hier in Emmen zit al een middelbare school die sinds dit schooljaar op deze manier werkt. Er zijn veel oud-leerlingen van mij naartoe gegaan en ze hoefden maar €150 te betalen voor de iPad 2. Hiermee doen ze dan een aantal jaar. Mijn grafische rekenmachine van 'vroeger' was ook 150 gulden. Dus ik vind het niet belachelijk duur of gek.
Je hóeft je kind ook niet persé naar die school te doen.
Op mijn school (basisschool) zijn 15 iPads aanwezig voor de kinderen. Dit zetten we in als extra werk. Er staan dan ook alleen maar educatieve Apps op voor allerlei leeftijden. Ik vind het super leuk!
Je hóeft je kind ook niet persé naar die school te doen.
Op mijn school (basisschool) zijn 15 iPads aanwezig voor de kinderen. Dit zetten we in als extra werk. Er staan dan ook alleen maar educatieve Apps op voor allerlei leeftijden. Ik vind het super leuk!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zie een handeltje ontstaan hier. Zeggen dat hij kapot/gejat is, nieuwe aanschaffen voor die 150 euro en die doorverkopen voor het dubbele.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:Ik zie een handeltje ontstaan hier. Zeggen dat hij kapot is, nieuwe aanschaffen voor die 150 euro en die doorverkopen voor het dubbele.
Ik denk niet dat ze gekke henkie zijn op die school.
Overigens zou ik het als school zo doen dat die dingen deels eigendom blijven van de school gedurende de tijd dat een leerling daar zit en dat de leerling er dus niet zelf apps op kan zetten. Ik zou er ook iets van een schoollogo op laten drukken, dan levert zo'n ding ook niet zoveel meer op.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Rovine schreef:Ik zie een handeltje ontstaan hier. Zeggen dat hij kapot/gejat is, nieuwe aanschaffen voor die 150 euro en die doorverkopen voor het dubbele.
Dat kan niet. Je kunt maar éénmalig de iPad aanschaffen op school (in de brugklas) en de €150 wordt gezien als een soort borg. Je wordt dus verplicht hier 3 jaar mee te doen (ik geloof dat het 3 jaar is, weet dat aantal niet zeker).
Edit: Hier staat hoe het werkt.
http://content.hondsrugcollege.nl/2010-2011/pdf/Overeenkomst_iPad_brugklasleerlingen_rev1.pdf
Aziraphale- Ratel
Mijn man is nu door het dolle heen en wil naar Emmen verhuizen...
Wij hebben gisteren een basisschool bezocht en mijn man zat echt behoorlijk te zoeken of ze wel ICT waardig zijn. Hoezo nerd?
Overigens denk ik wel dat dit de toekomst is. De opmerking betreffende de grafische rekenmachine vind ik ook wel kloppen: als ik er zo eentje moet aanschaffen, dan gooi ik er liever wat meer geld tegen aan en ga ik voor I-pad.
Wij hebben gisteren een basisschool bezocht en mijn man zat echt behoorlijk te zoeken of ze wel ICT waardig zijn. Hoezo nerd?
Overigens denk ik wel dat dit de toekomst is. De opmerking betreffende de grafische rekenmachine vind ik ook wel kloppen: als ik er zo eentje moet aanschaffen, dan gooi ik er liever wat meer geld tegen aan en ga ik voor I-pad.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius, mijn school is heel leuk en ICT-waardig maar staat ook in Emmen
Wij hebben de iPad 1 van de middelbare school die ik noemde in mijn posts overgenomen voor een prikkie, omdat zij dus overgingen op de iPad 2.
Wij hebben de iPad 1 van de middelbare school die ik noemde in mijn posts overgenomen voor een prikkie, omdat zij dus overgingen op de iPad 2.
Aziraphale- Ratel
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zouden jullie doen? {ipad-school}
» Laptop aanschaf. Waaraan denken en erbij kopen?
» iPad / iPad mini
» iPad of iPad mini?
» Boeken verkocht na aanschaf e-reader?
» Laptop aanschaf. Waaraan denken en erbij kopen?
» iPad / iPad mini
» iPad of iPad mini?
» Boeken verkocht na aanschaf e-reader?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: