Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

School verplicht brugklassers aanschaf Ipad

+11
Susan
Zwerver
Arwyn
Rovine
_Femme
Paper Crown
VeryCherry
Ibbeltje
Monte
Caresses
Marin
15 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

School verplicht brugklassers aanschaf Ipad - Pagina 3 Empty Re: School verplicht brugklassers aanschaf Ipad

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 23:49

maar ik zou dan ook zoiets hebben van als er vrije toegang is tot internet dat dat voor de kinderen hun eigen verantwoordelijkheid is. Vanaf die leeftijd vind ik ze best in staat om de keus te maken les volgen of op internet wat rondsurfen of spelletjes spelen. De gevolgen zijn toch voor zichzelf namelijk slechtere punten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

School verplicht brugklassers aanschaf Ipad - Pagina 3 Empty Re: School verplicht brugklassers aanschaf Ipad

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 23:50

Gisele schreef:
Jolee schreef:Ja, maar Gisele, schoolgaande kinderen kosten gewoon geld. Naar school gaan is niet gratis nee. Dus heel balen dat je die dingen moest aanschaffen, maar dat weet je wel als ouder.

+ die dingen die je noemt, zijn naslagwerken. Dat ligt meestal gewoon voor in te kijken op school, dus hoef je het niet eens verplicht aan te schaffen.

Klopt, de bosatlas en Dikke van Dale lagen gewoon op school. Naderhand had ik enkel de rekenmachine hoeven aan te schaffen. Het kost geld om kinderen naar school te laten gaan. Dat is algemeen bekend. Mijn ouders vonden het alleen maar niets. Ze hebben niet voor niets vanaf onze 16e niet meer voor school betaald. Eén diploma was voldoende en als we verder wilden leren, dan betaalden we dat zelf maar.

Wat ik daar eigenlijk mee wil zeggen, is dat ik soms het idee krijg dat dit ook gaat gebeuren met kinderen uit een huishouden waarbij geld een enorme rol speelt. Want niet iedereen kan alles betalen wat een school oplegt.

Het zal ook zeker moeilijk zijn voor sommige ouders. Maar om bij 16 jaar de kraan dicht te draaien en te zeggen dat je zelf maar kijkt hoe en wat. Nee, ik vind dat schandalig. Ja, mijn vader was ook zo. Misschien juist daardoor zal ik er later alles aan doen mijn kinderen te stimuleren en zo goed en kwaad voor de kosten op te draaien. In ieder geval tot hun 18e.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 23:51

Toen ik in de brugklas zat was er ook een brugklas die bij wijze van test allemaal een laptop n bruikleen kregen van school, om zo de tassen minder zwaar te maken, proef is mislukt, ze zaten alleen maar te gamen op die laptop...zal met ipad niet anders zijn.

Overigena huurden wij de boeken ook, niet koop. De ouders van mijn vriend moesten ze wel kopen...zit je dan met 5 kinderen, dure grap.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 23:52

Er zullen vast voordelen aan zitten, dat geloof ik ook wel. Ik vind er alleen te veel nadelen aanzitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 23:52

Ik vind de vergelijking met boekengeld niet heel relevant eigenlijk. Boeken koop je -als je ze al moet betalen, is niet overal zo- per jaar, dit is een aanschaf die in 1 keer gedaan moet worden. Daarnaast zijn boeken een stuk minder of zelfs niet gevoelig voor diefstal, veroudering, kapot gaan/vervangen moeten worden. En je gaat mij niet vertrouwen dat als die kinderen hun ipad elke dag zo intensief gebruiken op school en geheid ook thuis voor de lol dat die dingen de gehele schoolcarriere overleven.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 feb 2012 - 23:54

_Leaf_ schreef:zal met ipad niet anders zijn.

Toch schijnt het bij die iPad docent vriendin van me wel heel goed te gaan. Zij is ook echt een computer nerd én heel actief in ICT ontwikkeling in 't onderwijs, dus zij is daar ook de uitgelezen docent voor. Ik kan me dus voorstellen dat zij haar lessen zodanig inricht dat het gebruik van de iPad wel degelijk wat toevoegd aan haar lessen en het leerproces van de leerlingen. Maar denk dat je wel een vrij specifiek type docent daar voor moet zijn en om heel eerlijk te zijn denk ik dat het gros van de docenten dat niet is, en dan is extra begeleiding/training heel lastig.

Maar deze school in Hoorn wil het dus echt verplichten aan álle brugklassers en voor alle docenten verplichten hier gebruik van te maken? Want dát vind ik wel heel erg ambitieus en heb ik m'n twijfels bij.

Jammer, ik heb beide vriendinnen echt gisteren net gezien (en ik zie ze bijna nooit). Had ik dit topic een dag eerder gelezen, had ik interessante gespreksstof gehad met beiden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 23:56

Chipp schreef:
Reva schreef:
Ze vragen de ouders niet om een bijdrage, de ouders kopen het apparaat. De school doet een bijdrage, wat vaak gewoon als betekenis heeft dat je iets tegen een gereduceerde prijs kan kopen, maar dan hebben we het nog steeds over een paar honderd Euro.

Boeken, werkboeken, grafische rekenmachine, woordenboeken, collegeschriften, etc., wordt ook al snel een paar honderd euro.
Ik begrijp dat de ouders het apparaat kopen, ik bedoelde meer een bijdrage in het onderwijs van hun kind.
Maar ik denk dat ze nog steeds jaarlijks wel gedeeltelijk werkboeken, collegeblokken etc nodig hebben. En de grafische rekenmachine ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:00

En dan krijgt de helft van de klas de nieuwe versie in het tweede jaar en moeten anderen - als dat al mogelijk is- vier jaar met het zelfde, verouderde ding doen. Krijg je daar weer verschillen in. Ik zie weer mogelijkheden tot pesten nerd

Zitten die dingen dan ook heel de dag aan 't stroom?

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 0:00

Reva, het is trouwens niet de enige vmbo school in Hoorn. Vriendin werkt op een andere.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:01

Ik vraag me af of ze verplicht die van Apple moeten kopen of dat het ook een ander tablet mag zijn? Volgens mij zijn de Ipads het duurst van alle tablets.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:02

Wanneer gaat dit in? Ik trommel even wat vrienden op en wacht een paar brugklassers op. Binnenkort open ik een topic bij vraag en aanbod. Verschillende ipads te koop. De rest van het jaar hoef ik niet meer te werken laughcry

Mijn neefje gaat dit jaar ook naar de brugklas. Maar nu hij een paar dorpen verder woont, gaat hij niet naar deze school. Geen idee of hij er anders wel heen was gegaan hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:02

Batterij gaat 10 uur mee, langgenoeg voor een schooldag dus...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:03

Marin schreef:Reva, het is trouwens niet de enige vmbo school in Hoorn. Vriendin werkt op een andere.

Jij hebt het over vrij kiezen. Als je een vmbo school wil en niet deze met ipadverplichting, blijft er dus maar eentje over. Dat bedoel ik.

Laatst aangepast door Reva op wo 15 feb 2012 - 0:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Marin schreef:Reva, het is trouwens niet de enige vmbo school in Hoorn. Vriendin werkt op een andere.
Bestaat Prisma nog?

Ik zat op Copernicus nerd

Gast
Gast

Break Of Day schreef:Ik vraag me af of ze verplicht die van Apple moeten kopen of dat het ook een ander tablet mag zijn? Volgens mij zijn de Ipads het duurst van alle tablets.

Lijkt me dat het een bepaald type tablet moet zijn, en niet de een een android en de ander een ipad, dat werkt ook niet met de boeken ed.

Gast
Gast

_Leaf_ schreef:Batterij gaat 10 uur mee, langgenoeg voor een schooldag dus...
Ook na een jaar? En bij intensief gebruik?

Laatst aangepast door Smikkell op wo 15 feb 2012 - 0:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 15 feb 2012 - 0:03

Een iPad doet het ong. 10 uur op een volle batterij. Genoeg voor een schooldag dus, iets minder genoeg als er huiswerk en spelletjes op gedaan moeten worden.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 0:04

Smikkell schreef:
Bestaat Prisma nog?

Nee je hebt het Tabor (met drie dependances) en het Clusius. En verder weet ik 't niet.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:04

Break Of Day schreef:Ik vraag me af of ze verplicht die van Apple moeten kopen of dat het ook een ander tablet mag zijn? Volgens mij zijn de Ipads het duurst van alle tablets.

Het gaat om een ipad.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:07

Reva schreef:

Jij hebt het over vrij kiezen. Als je een vmbo school wil en niet deze met ipadverplichting, blijft er dus maar eentje over. Dat bedoel ik.
Hier heb je ook niet helemaal vrije keus in de middelbare school. Vooral havo en hoger is een probleem. Je mag een voorkeur opgeven. Dan wordt er geloot en als je er niet bij zit heb je een probleem. Je 2e keus zit dan ook al vol en met een beetje pech, je 3e keus ook.
Bij VMBO is dat, geloof ik, niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:08

Marin schreef:
Smikkell schreef:
Bestaat Prisma nog?

Nee je hebt het Tabor (met drie dependances) en het Clusius. En verder weet ik 't niet.

Ah, qua VMBO ken ik alleen Prisma. Maar heel VMBO bestond toen nog niet. Was mavo/(i)vbo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 0:10

Zie dat er op de plek van Prisma nu wel een VMBO school van het Atlas College zit.

Edit: het Celsius had ook een andere naam toen. Bedenk me nu dat ik die school inderdaad ook ken. Had een heel slechte naam.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 0:13

Smikkell schreef:Zie dat er op de plek van Prisma nu wel een VMBO school van het Atlas College zit.

Ah kijk, dan is er toch nog wel meer keuze. Kon me al niet voorstellen, Hoorn is geen wereldstad, maar toch wel een stad.. In ons dorp heb je alleen al 2 verschillende middelbare scholen (waarvan mijn oude net is verkozen tot coolste school van 't land en 538 optreden had, jaja nerd )
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 0:14

Wil het Tabor trouwens op alle drie de dependances de iPad invoeren of op slechts één locatie? Want dat vind ik ook nog wel verschil maken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zwerver wo 15 feb 2012 - 0:14

Op mijn school (mbo) is een laptop ook verplicht. Zonder laptop mogen wij geen eens les volgen.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: