Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunstvoedingsmaffia ;)

+16
Steep
PapillonRose
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
LMCurious
*Troela*
Liadan
moepie
Darius
Kat1980
*Lookie*
Linda
Susan
Smaragdje
Happydobby
Teddyaapje
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kunstvoedingsmaffia ;) - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoedingsmaffia ;)

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:46

Ik zag het ook als een opoffering en ik zag elke keer weer tegen het voeden op. Ik wilde gewoon weer mijn eigen lichaam terug...voor velen klinkt dit vast vreemd in de oren maar borstvoeding kostte mij zoveel energie, en het deed zoveel pijn dat ik na 3 maand besloten heb om te stoppen.

Toen ik eenmaal flesjes gaf met Nutrilon knapte ik gek genoeg ook sneller op.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Flip Fluitketel ma 13 feb 2012 - 7:59

Ik heb 8 maanden de BV volledig gekolfd. Regelmatig kreeg ik te horen ook op CB 'wat knap dat je het volhoudt en dat zeker met volledig kolven' om eerlijk te zijn vond ik het wel fijn en leuk om dat te horen. Maar aan de andere kant dacht ik, dat lijkt mij toch vanzelfsprekend dat je dat overhebt voor je kind zeker als je er zelf voor de volle 100% achterstaat. Voor mij was het op dat moment iets wat heel normaal was en dat er bij hoorde. Op mijn werk/afdeling was ik de eerste die echt ging kolven tijdens het werk. Regelmatig op mijn werk discussies hierover gehad, deze waren vaak positief maar soms ook negatief.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:12

Flip Fluitketel schreef:Ik heb 8 maanden de BV volledig gekolfd. Regelmatig kreeg ik te horen ook op CB 'wat knap dat je het volhoudt en dat zeker met volledig kolven' om eerlijk te zijn vond ik het wel fijn en leuk om dat te horen. Maar aan de andere kant dacht ik, dat lijkt mij toch vanzelfsprekend dat je dat overhebt voor je kind zeker als je er zelf voor de volle 100% achterstaat. Voor mij was het op dat moment iets wat heel normaal was en dat er bij hoorde. Op mijn werk/afdeling was ik de eerste die echt ging kolven tijdens het werk. Regelmatig op mijn werk discussies hierover gehad, deze waren vaak positief maar soms ook negatief.
Vind je dat echt vanzelfsprekend? Ik vind dit zinnetje overkomen alsof je, als je niet wilt kolven/bv geven, je het niet 'overhebt' voor je kind. Voor mij was het iig niet vanzelfsprekend allemaal.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel ma 13 feb 2012 - 8:19

Zelda schreef:
Flip Fluitketel schreef:Ik heb 8 maanden de BV volledig gekolfd. Regelmatig kreeg ik te horen ook op CB 'wat knap dat je het volhoudt en dat zeker met volledig kolven' om eerlijk te zijn vond ik het wel fijn en leuk om dat te horen. Maar aan de andere kant dacht ik, dat lijkt mij toch vanzelfsprekend dat je dat overhebt voor je kind zeker als je er zelf voor de volle 100% achterstaat. Voor mij was het op dat moment iets wat heel normaal was en dat er bij hoorde. Op mijn werk/afdeling was ik de eerste die echt ging kolven tijdens het werk. Regelmatig op mijn werk discussies hierover gehad, deze waren vaak positief maar soms ook negatief.
Vind je dat echt vanzelfsprekend? Ik vind dit zinnetje overkomen alsof je, als je niet wilt kolven/bv geven, je het niet 'overhebt' voor je kind. Voor mij was het iig niet vanzelfsprekend allemaal.

Maar dan moet je ook lezen wat ik erachter schrijft.....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:20

Flip Fluitketel schreef:
Zelda schreef:

Dat heb ik gelezen idd, maar ik vind dat zinnetje een beetje vreemd. Maar neem aan dat je het niet zo bedoelt zoals het er staat.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel ma 13 feb 2012 - 8:26

Zelda schreef:
Flip Fluitketel schreef:
Zelda schreef:

Dat heb ik gelezen idd, maar ik vind dat zinnetje een beetje vreemd. Maar neem aan dat je het niet zo bedoelt zoals het er staat.

Zo bedoel ik het idd niet. Ik denk dat iedere moeder alles voor haar kind over heeft of je nou BV of KV geef.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Bericht  PapillonRose ma 13 feb 2012 - 8:30

Als ik het goed begrijp zitten dus lang niet alles BV mama's te wachten op complimenten over het feit dat ze BV geven? Want ik heb me daar wel eens schuldig aan gemaakt Embarassed

Als ik tegen iemand zeg dat ik het knap vind en er respect voor heb, dan bedoel ik dat ook oprecht. Juist omdat ik weet dat het niet vanzelfsprekend is om het te kunnen geven, en allerlei belemmeringen die het je lastig kunnen maken. Dan kan ik het best knap vinden dat iemand het ondanks eventuele tegenslagen toch een lange periode weet te doen.

Maar ik kan me nu ik erover nadenk ook wel voorstellen dat het misschien niet leuk is als je steeds maar hoort hoe goed je het wel niet doet als je BV geeft, dan komt het misschien op een gegeven moment over alsof het niet 'normaal' is aangezien je er zoveel opmerkingen over krijgt?

En de bijvoedingsmaffia, daar kan inderdaad vast ook een topic mee gevuld worden laughcry Daar ben ik ook veelvuldig mee geconfronteerd Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Steep ma 13 feb 2012 - 8:31

Ik zeg ook (bijvoorbeeld tegen SZ) dat ik het knap vind. Maar dat is ook deels omdat ik het zelf graag had gewilt. Door de tumor en de stress die ik daarvan had was het van de 1 op de andere dag gewoon over. Kolven als een gek, maar daar kreeg ik nog meer stress van omdat het niet lukte. En nu is het niet zeker of ik nog bv kan geven omdat ik geopereerd ben aan 1 borst (misschien dat het nog wel gaat met 1 borst, daar zou ik me nog in moeten verdiepen) en sowieso heb ik vlakke tepels dus werkte ik met tepelhoedjes. Ik zou het graag willen, maar ik vind het zo ook prima. Misschien omdat ik er gewoon geen goede ervaringen mee had (het liep vanaf dag 10 al niet goed omdat ik die tumor had, de vk, de lk, het cb en de huisarts zeiden dat het een beginnende borstontsteking was en ik dus heel lang ermee heb doorgelopen en ik aan die kant dus nooit goed voeding heb kunnen geven en de andere kant dat bijna niet opving).

Al met al, ik bedoel het echt positief omdat ik het in mijn ogen dus wel knap vind omdat het mij niet is gelukt.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 8:33

papillonrose, ik vind het helemaal niet vervelend om te horen dat iemand het knap vind of er respect voor heeft.
Als iemand tegen mij zegt 'ik vind het knap dat je het zolang volhoud', dan vind ik dat ook niet vervelend, maar voor mij voelt het niet als volhouden. Dat is het enige wat ik van die opmerking vind. Maar ik vind het altijd leuk om te horen dat iemand er respect voor heeft dat ik mijn kinderen borstvoeding geef smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Smaragdje ma 13 feb 2012 - 8:37

Liadan schreef:papillonrose, ik vind het helemaal niet vervelend om te horen dat iemand het knap vind of er respect voor heeft.
Als iemand tegen mij zegt 'ik vind het knap dat je het zolang volhoud', dan vind ik dat ook niet vervelend, maar voor mij voelt het niet als volhouden. Dat is het enige wat ik van die opmerking vind. Maar ik vind het altijd leuk om te horen dat iemand er respect voor heeft dat ik mijn kinderen borstvoeding geef Kunstvoedingsmaffia ;) - Pagina 2 561177 .

+ 1

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje ma 13 feb 2012 - 8:47

Ik zeg hier inderdaad ook regelmatig dat ik bewonderin heb voor meiden die kosten wat kost doorgaan met bv. Ik vind dat knap omdat ik het er zelf nooit voor over zou hebben en ik dan echt bewondering heb voor het doorzettingsvermogen van die dames.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Luna di 14 feb 2012 - 3:02

Wat ik een hele vervelende opmerking vind: "Ja, maar bij jou gaat het zo lekker makkelijk". Van mama's die om wat voor reden dan ook geen bv gegeven hebben of snel gestopt zijn. Net of als je het lang(er) geeft, je geen problemen ermee gehad hebt.

Ik vind het zelf wel fijn om te horen dat mensen er respect voor hebben of het knap vinden. Ik vind het namelijk zelf ook best knap en zie het soms wel als "volhouden". Het gaat hier vaak niet van een leien dakje, maar ik wilde gewoon 6 maanden halen. Nu twijfel ik al 1,5 maand of ik zal afbouwen, maar kan er nog niet echt afscheid van nemen ondanks de probleempjes.

Om bovenstaande vind ik de opmerking dat kv tegenwoordig net zo goed is als bv ook erg storend. Ik doe hier mn uiterste best om bv te blijven geven omdat dit het beste is en dat wordt met zo'n opmerking in één keer van tafel geveegd. Gelukkig weet ik zelf wel beter.
Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 3:07

Luna schreef:
Om bovenstaande vind ik de opmerking dat kv tegenwoordig net zo goed is als bv ook erg storend. Ik doe hier mn uiterste best om bv te blijven geven omdat dit het beste is en dat wordt met zo'n opmerking in één keer van tafel geveegd. Gelukkig weet ik zelf wel beter.

Dat vind ik inderdaad ook wel eens storend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 3:12

Susan schreef:
Luna schreef:

Dat vind ik inderdaad ook wel eens storend.

Dat is toch ook helemaal niet waar? Mijn vk zei het toen ik overstapte op KV en ik heb haar zowat van het balkon gegooid Evil or Very Mad Dat was trouwens omdat ik van de bv-maffia was, het zo ontzettend graag wilde, en met pijn in mn hart (nog steeds) ben overgestapt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Smaragdje di 14 feb 2012 - 3:48

Ja, maar ik denk dat sommige het ook voor henzelf een fijn gevoel vinden om te zeggen dat het even goed is. Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen dat om die reden doet hoor!

Ik voed mijn zoontje op verzoek en toen hij twee/3 maanden was kreeg ik van iemand te horen: "Moet hij nu al weer drinken, zo vaak drinken is toch helemaal niet meer nodig! (En dat ook nog op een snikhete dag Mad ) Dat je zo wie zo nog borstvoeding geeft! Nu kan flesvoeding toch ook goed!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Teddyaapje di 14 feb 2012 - 4:20

Luna schreef:Wat ik een hele vervelende opmerking vind: "Ja, maar bij jou gaat het zo lekker makkelijk". Van mama's die om wat voor reden dan ook geen bv gegeven hebben of snel gestopt zijn. Net of als je het lang(er) geeft, je geen problemen ermee gehad hebt.

Ik vind het zelf wel fijn om te horen dat mensen er respect voor hebben of het knap vinden. Ik vind het namelijk zelf ook best knap en zie het soms wel als "volhouden". Het gaat hier vaak niet van een leien dakje, maar ik wilde gewoon 6 maanden halen. Nu twijfel ik al 1,5 maand of ik zal afbouwen, maar kan er nog niet echt afscheid van nemen ondanks de probleempjes.

Heel herkenbaar! Ze moesten eens weten!

Als iemand tegen mij zegt dat kv net zo goed is moet ik heel langzaam in mezelf tot 10 tellen. Dat ze het goed genoeg vinden is heel wat anders. Ik heb wat beters en dat geef ik mijn zoontje dus. Als bij mij de bv niet was gelukt had ik geen andere keus gehad en had ik kv ook goed genoeg gevonden, maar dat t net zo goed is zou ik echt nooit zeggen. Zeg dan gewoon dat je t jammer vindt dat het niet gelukt is of, als je er meteen voor gekozen hebt het niet te proberen, dat je de voordelen niet vond opwegen tegen de, in jouw ogen, nadelen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 4:25

Je kan er lang of kort over discussiëren, maar iedereen moet toch doen wat hij goed vindt.

Ik, mijn zussen, mijn nichtjes en neefje, allemaal zijn we groot geworden via kv, ik wist dus simpelweg ook niet beter en ben er nooit mee bezig geweest. Het voelt voor mij dan ook absoluut niet als vanzelfsprekend. Ik vind overigens niet dat ik mijn dochter tekort doe omdat ze kv krijgt, ik vind het makkelijk en fijn dat ik precies kan zien hoe ze op iets reageert en hoeveel ze drinkt.

Maar iemand die bv geeft, zal ik nooit veroordelen. Ik vind het inderdaad indrukwekkend dat er moeders zijn die kostte wat kost doorgaan met bv geven, om hun kindje in hun opinie het beste te geven. Zelf had ik allang het bijltje erbij neergegooid. Dus niks dan respect, alleen voor mij was het geen optie.

Misschien vinden mensen het lui, onverantwoordelijk en weet ik het wat, maar ik voel me er prettig bij, daardoor ben ik ontspannender en is het ook goed voor mijn dochter.

Enige nadeel vind ik dat ik geen extra kilo's verlies.

Gast
Gast

Bericht  mickey di 14 feb 2012 - 4:45

Ik ben er best trots op dat de bv goed gaat. Als iemand daar een compliment over geeft, vind ik dat ook fijn.
Ik heb een tijdje terug, F was toen een week of 7, de vraag gekregen of ik al zo lang bv gaf. Kan aan mij liggen, maar 7 weken vind ik niet lang Wink Heb toen ook geantwoord dat ik het minstens een half jaar wil geven, als dat lukt.

Ik heb wel een punt gehad, waarop ik twijfelde. F was 3 weken oud toen ik in het ziekenhuis kwam met een blinde darm ontsteking. Ik kreeg contrastvloeistof, omdat er een CT-scan gemaakt moest worden. Ik ben toen gaan kolven om de productie op gang te houden, F kreeg fv. Toen gaf de arts ineens aan dat als de blinde darm gesprongen was, dat ik dan minstens 5 dagen aan het infuus moest, met anti-biotica. Toen ik dat hoorde, dacht ik wel even: "ga ik dan echt minstens 5 dagen kolven voor de gootsteen?". Ik wilde namelijk niet dat F dan die AB binnen zou krijgen. Ik kolfde in het ziekenhuis, vanwege de contrastvloeistof en daarna de narcose, en dat gooide ik weg. Zou wat zijn als ik hem dan wel liet drinken, terwijl ik AB kreeg. Gelukkig heb ik er niet over na hoeven denken, want de blinde darm is verwijderd, terwijl die nog intact was. F heeft toen 3 dagen fv gehad, en daarna is hij weer bij mij gaan drinken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby di 14 feb 2012 - 5:17

mickey schreef: F heeft toen 3 dagen fv gehad, en daarna is hij weer bij mij gaan drinken.
.

Gelukkig bestaat kv he, op zo'n moment is het wel fijn.

ik was pas gebeld om extra te werken en kon toen geen bv meer ontdooien, op z'n moment ben ik blij dat ik M. kv kan geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  mickey di 14 feb 2012 - 5:51

Happydobby schreef:
mickey schreef: F heeft toen 3 dagen fv gehad, en daarna is hij weer bij mij gaan drinken.
.

Gelukkig bestaat kv he, op zo'n moment is het wel fijn.

ik was pas gebeld om extra te werken en kon toen geen bv meer ontdooien, op z'n moment ben ik blij dat ik M. kv kan geven.
Zeker fijn dat het bestaat! Ik ben ook blij dat hij het gewoon accepteerde. Maar ik ben nog blijer dat hij nu weer gewoon bij mij drinkt Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: