Nekplooimeting en verder onderzoek.
+15
PapillonRose
Darius
Monnie
studiebol
Puggle
CCC
Makamba
pippeloentje
Supertalentje
Floor
Lejow
LotteK
*Troela*
blondje1313
Susan
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Nekplooimeting en verder onderzoek.
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:47; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het laten doen, mede door de situatie waar ik op dat moment in zat. Wilde me in elk geval optimaal voor kunnen bereiden als ik een verhoogde kans zou hebben, voor het geval dat. Ik denk overigens niet dat ik voor abortus had gekozen, dat kan ik echt niet denk ik. Maar ik wilde het wel weten als ik een hele grote kans zou hebben, al zegt dat natuurlijk nog niks. Uiteindelijk was de kans echt heel erg klein en durfde ik wat dat betreft wel gerust te zijn, en de rest zou ik dan wel na de bevalling zien, of alles inderdaad goed was.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Susan schreef:Wij hebben het niet gedaan, ten eerste omdat het een kansberekening is en dus geen absolute zekerheid geeft, ten tweede omdat er ook afwijkingen zijn waar deze test niets over zegt en ten derde omdat een kindje met Down bij ons ook welkom was geweest.
Dit dus
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Susan schreef:Wij hebben het niet gedaan, ten eerste omdat het een kansberekening is en dus geen absolute zekerheid geeft, ten tweede omdat er ook afwijkingen zijn waar deze test niets over zegt en ten derde omdat een kindje met Down bij ons ook welkom was geweest.
Dit dus
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Darius schreef:Bij alledrietwee niet, ten eerste omdat het een kansberekening is. Ten tweede omdat er geen bijzondere afwijkingen in de familie voorkomen en wij beiden zelf ook gezond zijn.
.
+1
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Darius schreef:Bij alle drie niet, ten eerste omdat het een kansberekening is. Ten tweede omdat er geen bijzondere afwijkingen in de familie voorkomen en wij beiden zelf ook gezond zijn.
Als laatste, en dit vind ik echt heel moeilijk om te verwoorden. Susan, ik hoop niet dat ik je hiermee kwets. Je kunt een stoornis in het autistisch spectrum niet opsporen met een vlokkentest oid. En misschien is ASS wel 'erger' dan het syndroom van Down. Ik bedoel: bij Down kun je zien dat je kindje 'iets' heeft, en is daar alle begrip voor. Bij ASS niet, en dat maakt het misschien juist zo moeilijk.
Dat zou fijn zijn, alleen is dat echt totaal niet mijn ervaring als ik met gehandicapte mensen van mijn werk buiten loop. Er zijn gelukkig mensen die wel begrip hebben. Maar er zijn zoveel mensen die maar blijven staren, lopen fluisteren tegen mekaar en als toppunt hun gedrag na gaan doen (dus geluiden nadoen, net doen alsof ze ook spastisch zijn enz.) .
On topic; wij hebben geen combinatietest laten doen omdat we toch niks zouden doen met de uitslag. Vervolgonderzoek zou ik niet laten doen door de risico's dus dan heb je nog geen zekerheid.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nekplooimeting, waarom wel of niet?
» Nekplooimeting niet goed
» HSG onderzoek, ervaringen?
» Hoe nu verder?
» Hoe nu verder?
» Nekplooimeting niet goed