Zoon ziek. Wat te doen?
+5
loesje
CCC
Lindsya
Stuiterbal
Darius
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zoon ziek. Wat te doen?
Mijn zoon is al vanaf gister ziek. Gister heeft hij 2x overgegeven. En vanaf vannacht heeft hij constant buikpijn. Hij komt niet van de bank en huilt steeds. Ik had de huisarts gebeld maar de assistent vond dat het wel tot morgen kan wachten. Hij heeft nu een temperatuur van 38,9. Paracetamol werkt niet echt.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet. Toch tot morgen wachten of de huisartsenpost bellen? ( ik wil ook niet zo'n overbezorgde moeder zijn)
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet. Toch tot morgen wachten of de huisartsenpost bellen? ( ik wil ook niet zo'n overbezorgde moeder zijn)
Gast- Gast
Re: Zoon ziek. Wat te doen?
Ik ben geen moeder hoor, op m'n ziekelijke relatie met m'n kat na, maar ik zou liever een overbezorgde moeder zijn en te váák bij de HAP zitten, dan te laat zijn, m'n kindje ziek te laten voelen of wat dan ook.. Daar is de HAP toch voor?
Gast- Gast
Bazinga schreef:Ik ben geen moeder hoor, op m'n ziekelijke relatie met m'n kat na, maar ik zou liever een overbezorgde moeder zijn en te váák bij de HAP zitten, dan te laat zijn, m'n kindje ziek te laten voelen of wat dan ook.. Daar is de HAP toch voor?
Meestal bel ik ook wel hoor maar ik zat net een ander topic te lezen over de SEH en begon eigenlijk een beetje te twijfelen.
Gast- Gast
Hoezo? Jij belt toch eerst, dan overleg je dus met die persoon en die schatten in of het nodig is om jullie nu te zien, of dat je toch moet proberen het tot morgen uit te zingen. Daar is zo'n assistente toch voor, om je verhaal aan te horen en mee te denken? Dit is ook niks voor jouw kleintje.
Gast- Gast
Wat wil je dat ze gaan doen op de SEH?
Edit: niet lullig bedoeld hoor, maar zo wordt het misschien voor jezelf wat duidelijker.
Edit: niet lullig bedoeld hoor, maar zo wordt het misschien voor jezelf wat duidelijker.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Wat wil je dat ze gaan doen op de SEH?
Ze heeft het over de huisartsenpost.
Gast- Gast
Darius schreef:Wat wil je dat ze gaan doen op de SEH?
Niet de SEH. Maar in dat topic ging het er over dat mensen vaak onnodig er heen gaan.
En ik weet eigenlijk ook niet wat ze er aan kunnen doen. Daarom twijfel ik om te bellen want dat vragen ze vaak ook aan de telefoon.
Gast- Gast
Als je het niet vertrouwd zou ik bellen om advies te vragen. Aan hun of je langs moet komen ja of nee.
Beterschap !
Beterschap !
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Mijn zoontje is ook vandaag ziek thuis gekomen uit school. Hij klaagde over hoofdpijn en hij heeft inmiddels al een aantal keren overgegeven. Hij heeft nog geen koorts maar hij is nu ook al voor de tweede keer op de bank in slaap gevallen. De vorige keer werd hij ook ziek met precies dezelfde voor klachten en ik had ook de HAP gebeld maar mocht niet komen want het was het begin van het ziek worden. En de andere dag had die inderdaad hoge koorts en oorontsteking dus ik verwacht dat die morgen nog zieker is. Als die hoofdpijn heeft maakt het mij ook angstig.
Ik zou als de klachten niet erger worden, wachten tot morgen op je eigen huisarts. Mochten de klachten erger worden dan kan je altijd even bellen met de HAP en overleggen. Beterschap met je zoontje.
Ik zou als de klachten niet erger worden, wachten tot morgen op je eigen huisarts. Mochten de klachten erger worden dan kan je altijd even bellen met de HAP en overleggen. Beterschap met je zoontje.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Gewoon even bellen, ik zou liever het zekere voor het onzekere nemen.. Sowieso zorgen dat hij genoeg drinkt voorlopig, kleine slokjes... en hopen dat er iets binnen blijft... En telefonisch overleg is altijd wel prettig in zo'n situatie. SEH is inderdaad heel wat anders dan de Huisartsenpost. Kindjes drogen snel uit he, en dan ben je verder van huis.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Zolang hij niet suf is en genoeg drinkt, hoef je niet naar de HAP.
Gast- Gast
ga jezelf gelijk na de huisarts als je net 2 dagen de griep hebt? ik niet want griep kan 2 weken aanhouden en dan gewoon spontaan overgaan. griepverschijnselen zijn: koorts, overgeven, hoofdpijn, misselijk, buikpijn.
maar vertrouw je het echt niet dan gewoon morgen na de huisarts gaan.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Bel anders de hap voor advies.
En mocht het dan wat erger worden hebben ze je al een keer aan de lijn gehad en kunnen ze de situatie herzien
(mmm, ik krijg het er niet lekker uitgetypt, maar hopelijk snap je wat ik bedoel)
En mocht het dan wat erger worden hebben ze je al een keer aan de lijn gehad en kunnen ze de situatie herzien
(mmm, ik krijg het er niet lekker uitgetypt, maar hopelijk snap je wat ik bedoel)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik zou bij twijfel bellen. Even overleggen kan nooit kwaad. Hier trouwens laatst ook gehad, toen had ze buikgriep. Dat was op zich wel duidelijk, maar ik maakte me wel wat zorgen over bijvoorbeeld de hoeveelheid vocht die ze binnen kreeg. Toen heb ik toch even gebeld, hoefde inderdaad niet langs te komen, maar was wel weer gerustgesteld en wist waar ik op moest letten.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
bellen kan altijd, al is het even voor advies wat je kunt doen en waar je allert op moet zijn.
Hier ook al 2,5 week ziekenboeg hier. Eers N die voor het eerst in zijn leven en ziek was, een week later volgde J en die is nog steeds niet fit. Het leek goed te gaan maar nu is ze schor en hoest als een verkouden zeehond. Ze hebben trouwens beide 40.3 graden koorst gehad. En ik mocht er ook van meegenieten want ik ben ook 5 dagen ziek geweest.
N en J waren verder niet suf, maar N was echt heel beroerd bij hem heb ik nog even getwijfeld om te bellen en voor J bel ik morgen denk ik toch even de HA (zo voor het weekend).. Bij twijfel bellen hoor!
Hier ook al 2,5 week ziekenboeg hier. Eers N die voor het eerst in zijn leven en ziek was, een week later volgde J en die is nog steeds niet fit. Het leek goed te gaan maar nu is ze schor en hoest als een verkouden zeehond. Ze hebben trouwens beide 40.3 graden koorst gehad. En ik mocht er ook van meegenieten want ik ben ook 5 dagen ziek geweest.
N en J waren verder niet suf, maar N was echt heel beroerd bij hem heb ik nog even getwijfeld om te bellen en voor J bel ik morgen denk ik toch even de HA (zo voor het weekend).. Bij twijfel bellen hoor!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb rond half 9 toch maar even gebeld. De assistent zei dat ze er weinig aan kunnen doen en dat ik hem in een warm bad moet doen als hij heel erg buikpijn heeft vannacht. En als ik persé wou kon ik om 22:30 nog wel met hem langs komen.
Weet niet meer wie het zei maar als ik zelf de griep heb ga ik niet naar de huisarts maar hij had vandaag zoveel pijn. Dat was gewoon echt zielig.
@ Maia: beterschap voor jullie!
Weet niet meer wie het zei maar als ik zelf de griep heb ga ik niet naar de huisarts maar hij had vandaag zoveel pijn. Dat was gewoon echt zielig.
@ Maia: beterschap voor jullie!
Gast- Gast
loesje schreef:ga jezelf gelijk na de huisarts als je net 2 dagen de griep hebt? ik niet want griep kan 2 weken aanhouden en dan gewoon spontaan overgaan. griepverschijnselen zijn: koorts, overgeven, hoofdpijn, misselijk, buikpijn.
Ja, maar je kind kan zelf wat minder goed inschatten hoe ernstig het is en kan zelf ook niet aangeven dat het nu toch echt wel tijd wordt om naar de huisarts te gaan. Ik ga met mijn kinderen ook eerder naar de huisarts dan dat ik zelf zou gaan, en zéker niet pas na twee weken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
N heeft ook hele erge buikpijn gehad, hij kroop helemaal in elkaar, had er een flinke koortspiek bij en gilde van de pijn. Na een minuut of 10 zakte de buikpijn af en zakte de koorts weer. Bij N ging de buikpijn na 2 dagen weer weg, bij J was het een middagje dat ze er last van had.
maiadebij- Kletskop
em jullie natuurlijk ook heel veel beterschap!
maiadebij- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou jij doen kind ziek??
» Ontwikkeling zoon
» Zoon met hypospadie
» Ik ben bevallen van een zoon!
» Zoon die 7 wordt
» Ontwikkeling zoon
» Zoon met hypospadie