Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer ontucht op een kinderdagverblijf.........

+10
Printje
Susan
Ibbeltje
Antibes
TGR
Makamba
frolic
LMCurious
loesje
Mom-Of-3
14 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Weer ontucht op een kinderdagverblijf......... - Pagina 2 Empty Re: Weer ontucht op een kinderdagverblijf.........

Bericht  frolic di 7 feb 2012 - 23:00

Nee ik zou daar geen probleem mee hebben..

Blijkbaar ben ik hier dan weer makkelijker mee ( en dan ik de hysterische ) zo vond iemand in mijn omgeving het maar "eng"dat T.eun op school kleutermassage en snoezelen krijgt .. had ik helemáál niet bij stil gestaan dat dat door iemand anders als eng beschouwd kan worden scratch en of het dan juf miep of meester klaas is , dat maakt mij dan echt geen drol uit.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer ontucht op een kinderdagverblijf......... - Pagina 2 Empty Re: Weer ontucht op een kinderdagverblijf.........

Bericht  Antibes di 7 feb 2012 - 23:04

Twellie schreef:Ik vind kinderopvang een opvallende carrierekeuze voor een man. Het is gewoon een feit dat er beroepen bestaan waarin veel meer mannen werken en beroepen waarin veel meer vrouwen werken (kinderopvang). Een man die wel in kinderopvang werkt, maakt dus een keuze die uit de toon valt. Daarom zou ik wel graag willen weten waarom hij die keuze heeft gemaakt als er een mannelijke begeleider zou beginnen op het kinderdagverblijf waar mijn dochter zit.

En voor de mensen die hetzelfde tegen mannelijke en vrouwelijke begeleiders aankijken: mijn dochter wordt daar haar vaste leidster op de dagen dat ze er zit uitgebreid geknuffeld bij brengen en ophalen en vast ook wel tussendoor, krijgt kusjes enzovoorts. Hebben jullie er geen problemen mee als een man hetzelfde zou doen?

En het is ook gewoon een feit dat er mannen zijn met karakter/interesse die meer naar vrouwenbanen werken, net zoals er vrouwen zijn die meer naar mannenbanen neigen. Daar zit niet gelijk een verborgen belang achter, dat zijn gewoon individuen dier niet stereotype geslacht zijn.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 23:10

Antibes schreef:
Twellie schreef:Ik vind kinderopvang een opvallende carrierekeuze voor een man. Het is gewoon een feit dat er beroepen bestaan waarin veel meer mannen werken en beroepen waarin veel meer vrouwen werken (kinderopvang). Een man die wel in kinderopvang werkt, maakt dus een keuze die uit de toon valt. Daarom zou ik wel graag willen weten waarom hij die keuze heeft gemaakt als er een mannelijke begeleider zou beginnen op het kinderdagverblijf waar mijn dochter zit.

En voor de mensen die hetzelfde tegen mannelijke en vrouwelijke begeleiders aankijken: mijn dochter wordt daar haar vaste leidster op de dagen dat ze er zit uitgebreid geknuffeld bij brengen en ophalen en vast ook wel tussendoor, krijgt kusjes enzovoorts. Hebben jullie er geen problemen mee als een man hetzelfde zou doen?

En het is ook gewoon een feit dat er mannen zijn met karakter/interesse die meer naar vrouwenbanen werken, net zoals er vrouwen zijn die meer naar mannenbanen neigen. Daar zit niet gelijk een verborgen belang achter, dat zijn gewoon individuen dier niet stereotype geslacht zijn.

Dat is inderdaad een mogelijkheid, daarom zou ik er ook naar vragen. Een andere mogelijkheid is dat er toch wat duisterdere motieven achter zitten, daarom zou ik een man ook willen peilen.

Het is gewoon een feit dat er bijzonder weinig mannen in de kinderopvang werken en er toch om de haverklap zedenzaken aan het licht komen. Het is ook nog eens een misdrijf dat makkelijk te verdoezelen is, Robert M. had het bijvoorbeeld wel zo slim aangepakt dat het nog een wonder is dat het uberhaupt is uitgekomen. Ik denk dat dan ook dat 90% van het misbruik niet aan het licht komt en dat het dus nog veel vaker voorkomt.

Vandaar dat ik zeker wel wat te vragen heb aan een mannelijke begeleider, al heb ik niet de illusie dat ik dwars door zo iemand heen zal kunnen kijken en uitmaken of hij een 'goede' of een 'slechte' is.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje di 7 feb 2012 - 23:30

Ben echt blij te lezen (omdat ik op een kdv werk) dat mensen er niet gelijk negatief over denken over een kdv. Ik vond het namelijk heel erg om dit nieuws te lezen dat er weer een voorval heeft plaats gevonden.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:03

Gelukkig stellen ze mij nooit die vraag terwijl ik werk in een complete mannenorganisatie en ik dus een 'mannen'beroep heb. Ik zou er persoonlijk totaal niet van gedient zijn als iemand aan mij zou vragen waarom ik die keuze heb gemaakt om 'uit de toon te vallen.' Daar heeft toch niemand iets mee te maken, jij hoeft als vrouw toch ook niet uit te leggen waarom je gekozen hebt voor een beroep als kinderleidster. Als jij je niet prettig voelt dan heb je denk ik eerder zelf uit te leggen waarom niet, dan hem te veroordelen om zijn beroepskeuze.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 3:06

Twellie schreef:Daarom zou ik wel graag willen weten waarom hij die keuze heeft gemaakt als er een mannelijke begeleider zou beginnen op het kinderdagverblijf waar mijn dochter zit.

Zou je dan serieus verwachten dat zo'n man dat aan jou gaat uitleggen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:06

Komt misbruik niet veel vaker voor in en om het huis, dan op een KDV?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:07

Twellie schreef:

Het is gewoon een feit dat er bijzonder weinig mannen in de kinderopvang werken en er toch om de haverklap zedenzaken aan het licht komen.
Serieus, om de haverklap? Draaf je nu niet lichtelijk door? Er zijn honderd duizenden kdv in Nederland....

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:07

Susan schreef:
Twellie schreef:Daarom zou ik wel graag willen weten waarom hij die keuze heeft gemaakt als er een mannelijke begeleider zou beginnen op het kinderdagverblijf waar mijn dochter zit.

En waarom zou hij het uit moeten leggen en zijn vrouwelijke collega niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:08

Susan schreef:

Waar haal je überhaupt het recht vandaan om het te vragen? Natuurlijk staat vragen vrij, maar sommige vragen kún je gewoon niet maken om te stellen. Vind ik dan he!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:10

Men wil meer mannen in het onderwijs, want dat zou beter zijn voor de kinderen en ondertussen worden mannen die met kinderen willen werken keihard veroordeeld.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 3:12

Men wil ook meer mannen in de kinderopvang.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:26

Ik heb zelf een mannenberoep en mensen stellen mij vaak vragen over mijn beroepskeuze, ik vind het geen enkel probleem om daarover te praten. Ik zou zo'n man ook niet gaan ondervragen in zin van: 'En leg nou eens even goed uit waarom je dít nou doet, he?!' Maar ik zou op subtielere wijze zeker informeren naar zijn keuze om te gaan werken op een opvang.

Volgens mij is dit minstens de derde zedenzaak op een verblijf van het afgelopen jaar, in mijn optiek is dat om de haverklap. Er zouden zodanig goede richtlijnen opgesteld moeten worden en nageleefd moeten worden dat dit gewoon niet meer voorkomt. Elke keer dat er kinderen misbruikt worden en mogelijk beschadigd voor het leven op een verblijf is er één teveel en dat dit tot drie keer binnen zo'n korte tijd kan gebeuren vind ik totaal onacceptabel.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 8 feb 2012 - 3:28

Ik vind dat een man net zo goed in de opvang mag werken als een vrouw, kom op zeg. Wie weet zijn er ook wel vrouwen die dat soort dingen doen maar omdat er bij vrouwen geen achterdocht is komen ze er misschien sneller mee weg weet jij veel.

Ik vind het juist een pre als er ook een man op het dagverblijf zou zijn, mannen gaan toch heel anders met kinderen om dan vrouwen. Ik ga daar echt niet meteen dingen achterzoeken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:29

Twellie schreef:Ik heb zelf een mannenberoep en mensen stellen mij vaak vragen over mijn beroepskeuze, ik vind het geen enkel probleem om daarover te praten. Ik zou zo'n man ook niet gaan ondervragen in zin van: 'En leg nou eens even goed uit waarom je dít nou doet, he?!' Maar ik zou op subtielere wijze zeker informeren naar zijn keuze om te gaan werken op een opvang.

Volgens mij is dit minstens de derde zedenzaak op een verblijf van het afgelopen jaar, in mijn optiek is dat om de haverklap. Er zouden zodanig goede richtlijnen opgesteld moeten worden en nageleefd moeten worden dat dit gewoon niet meer voorkomt. Elke keer dat er kinderen misbruikt worden en mogelijk beschadigd voor het leven op een verblijf is er één teveel en dat dit tot drie keer binnen zo'n korte tijd kan gebeuren vind ik totaal onacceptabel.
Maar daar zit verder ook geen verdenking achter.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:33

Nee klopt, maar ik zette het erneer omdat Lieskuh aangaf dat soort vragen niet prettig te vinden in haar typische mannenberoep.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 3:38

Ik denk dat zo'n man er echt wel doorheen prikt als je zogenaamd terloops en uit interesse informeert waarom hij dat beroep heeft gekozen terwijl je het eigenlijk wil weten uit achterdocht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:41

Twellie schreef:Nee klopt, maar ik zette het erneer omdat Lieskuh aangaf dat soort vragen niet prettig te vinden in haar typische mannenberoep.
Bij mij vragen ze het ook niet. Er zit een ander soort lading achter als ze mij naar mijn beroepskeuze vragen. Maar dan vind ik nog dat ze er niets mee te maken hebben. Ik bedoelde het inderdaad meer in de zin dat jij er meteen een bepaald soort achterdocht op nahoudt omdat hij in een 'vrouwen'tak werkt. Je vraagt het hem immers wel omdat je hem dan min of meer 'verdenkt'. Anders zou je het niet eens vragen. Maar hoe doe je dat straks als je kindje zwemles krijgt van een man, of gymles? Zeker bij zwemles worden ze flink veel aangeraakt en je ziet echt niet wat er onder water gebeurt.

Jij noemt 3 zaken en dat is om de haverklap. Ik zie het meer als incidenten aangezien je een verhouding hebt van honderd duizend op 3. Begrijp me niet verkeerd, 3 zijn er in mijn ogen ook minstens 10 teveel natuurlijk he. Maar goed, niet alle mannen zijn bij een kdv gaan werken om kinderen te misbruiken, dat is meer mijn punt.

Gast
Gast

Bericht  jena wo 8 feb 2012 - 3:45

Tuurlijk heeft elke man op een kdv door waarom die vraag wordt gesteld.
Ik denk dat het geen nut heeft om zoiets te vragen; als je je echt niet prettig bij iemand voelt, zal je je kind ergens anders moeten laten opvangen.

Geef trouwens maar eens een 'goed' antwoord op de vraag waarom je als man (of vrouw) op een kdv werkt: "Ik houd veel van kinderen. Vind het erg leuk om te zien hoe ze ontwikkelen, activiteiten met ze te doen en te zien dat ik iets belangrijks bijdraag in hun leven."
Dat is mijns inziens DE reden waarom men op een kdv zou gaan werken, maar als je ouder al je gevoel/ oordeel/ mening klaar hebt, kan elk woord van deze reden erg zorgwekkend of dubbelzinnig klinken.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Roza wo 8 feb 2012 - 3:46

Twellie schreef:Ik heb zelf een mannenberoep en mensen stellen mij vaak vragen over mijn beroepskeuze, ik vind het geen enkel probleem om daarover te praten. Ik zou zo'n man ook niet gaan ondervragen in zin van: 'En leg nou eens even goed uit waarom je dít nou doet, he?!' Maar ik zou op subtielere wijze zeker informeren naar zijn keuze om te gaan werken op een opvang.

Zoals? Je kúnt het niet waterdicht krijgen. Je bent verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag in te leveren als je aangenomen wordt. Maar verder.. Hoe willen ze het verder controleren? Er kunnen nog zulke strikte regels zijn, het zal nooit verdwijnen helaas. Je kunt nog zulke strenge regels opstellen, mensen screenen, camera's ophangen etc... Je zult het er moeilijker mee maken, maar voorkomen? Dat nooit vrees ik.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 3:54

Je mag ook van een KDV verwachten dat ze iedereen die aangenomen wordt, goed gescreent wordt van te voren. Ook al kun je het simpelweg nooit voorkomen. Ik heb een aantal keer zo'n zaak mee mogen (meer moeten eigenlijk) draaien en het zijn altijd mannen waar niemand het ooit van heeft verwacht. Dat viel me toen wel op.

Gast
Gast

Bericht  Mikkie29 wo 8 feb 2012 - 4:04

Mijn kinderen gaan naar DAT kinderdagverblijf, ben me gisteren rot geschrokken! Maar laten we alsjeblieft niet te hard van stapel lopen, hij is op voorhand al veroordeeld. Ik kan me er niets bij voorstellen, juist hij. Maar aan de andere kant je zou maar die ouder zijn die de aangifte moet gaan doen.....

We moeten geduld hebben en wachten waar de politie mee gaat komen.

Mikkie29
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3

Bericht  loesje wo 8 feb 2012 - 4:41

klinkt me mischien kruw maar zo bedoel ik het niet maar waarom kun je er niks bij voorstellen?was hij zo lief voor de kinderen?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 4:58

loesje schreef:klinkt me mischien kruw maar zo bedoel ik het niet maar waarom kun je er niks bij voorstellen?was hij zo lief voor de kinderen?
Waarschijnlijk wel, anders had ze zich er vast wél iets bij voor kunnen stellen.

Gast
Gast

Bericht  Mikkie29 wo 8 feb 2012 - 5:13

Alle kinderen zijn gek op hem, ze willen allemaal door hem uit school gehaald worden, hij is gewoon ontzettend populair. Bij ons werken er trouwens meerdere mannen. Mocht het waar zijn dan veranderd de situatie uiteraard, maar mijn reactie was de reactie van de meeste ouders gisteren tijdens de info avond.

Mikkie29
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: