Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer ontucht op een kinderdagverblijf.........

+10
Printje
Susan
Ibbeltje
Antibes
TGR
Makamba
frolic
LMCurious
loesje
Mom-Of-3
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Weer ontucht op een kinderdagverblijf......... Empty Weer ontucht op een kinderdagverblijf.........

Bericht  Mom-Of-3 di 7 feb 2012 - 20:56

Ik zat net het nieuws te kijken en zag ik dat er weer ontucht is gepleegd op een kinderdagverblijf bij een meisje van 3. Door een mannelijke medewerker van 24.

Vreselijk weer,

Mijn eigen kinderen gaan ook naar het kinderdagverblijf maar ik had net echt het gevoel van bah zoiets wil je toch niet meemaken. Op zo'n manier krijg ik echt een beetje het gevoel dat ik ze gewoon het liefst thuis zou willen houden, ook al werken er alleen maar vrouwen ( maar vrouwen kunnen het net zo goed doen natuurlijk).

Nou vraag ik me af hebben jullie dat ook als je dan zoiets weer hoort dat je het toch niet een fijn idee vind om je kind/ kinderen daar achter te moeten laten?
En als er nou een man bij jullie op het kinderdagverblijf zou komen te werken, hoe denk je daarover? Zou je je kind er bv afhalen of niet?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer ontucht op een kinderdagverblijf......... Empty Re: Weer ontucht op een kinderdagverblijf.........

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 20:58

Nee, ik heb het volste vertrouwen in mijn kdv, anders zou ik hem er ook niet heen brengen. En bij mij werken er wel 2 mannen.

Gast
Gast

Weer ontucht op een kinderdagverblijf......... Empty Re: Weer ontucht op een kinderdagverblijf.........

Bericht  loesje di 7 feb 2012 - 21:03

ik vind persoonlijk ook niet dat er mannen moeten werken op een kinderdagverblijf. ik krijg daar toch een raar gevoel bij.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mom-Of-3 di 7 feb 2012 - 21:04

Onze kinderen gaan vanaf volgende maand naar een ander kinderdagverblijf daarom misschien ook even dat gevoel?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:06

Dat vind ik nou echt zo'n onzin! Waarom mogen mannen niet met kinderen werken, mannen kunnen net zoveel om kinderen geven als de vrouwen/meiden die op een kdv werken. Ik denk dat je niet wil weten hoeveel vrouwen kinderen (kunnen) misbruiken of mishandelen.
Daarnaast, hoeveel kdv zullen er zijn in Nederland? (honderd)duizenden.....dan zijn er wel héél veel kdv waar niets gebeurt natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:15

Lieskuh schreef:Dat vind ik nou echt zo'n onzin! Waarom mogen mannen niet met kinderen werken, mannen kunnen net zoveel om kinderen geven als de vrouwen/meiden die op een kdv werken. Ik denk dat je niet wil weten hoeveel vrouwen kinderen (kunnen) misbruiken of mishandelen.
Daarnaast, hoeveel kdv zullen er zijn in Nederland? (honderd)duizenden.....dan zijn er wel héél veel kdv waar niets gebeurt natuurlijk.

Mee eens!

Gast
Gast

Bericht  LMCurious di 7 feb 2012 - 21:21

Ik vind het heel naar om weer zoiets te lezen. maar betrek het niet naar mijn eigen gevoel met ons kdv. Waar overigens ook een man op Joris zijn groep staat. Ik heb daar alle vertrouwen in.

Wel heb ik altijd even kort het idee, de moeders daar hadden waarschijnlijk ook het volste vertrouwen in hun kdv. Maar zoals Lieskuh ook zegt, er gebeuren op heel veel kdv's alleen goede dingen. En als je overal rekening mee moet houden kun je natuurlijk niets meer.

Mv2, ik snap wel dat het even dubbel is als je net nieuw naar een kdv gaat. Dan is je vertrouwen natuurlijk nog niet op heel veel ervaringen gebaseerd. Maar probeer daar niet al te lang bij stil te staan.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:24

Tja je leest zoveel in kranten en hoort zoveel op het nieuws. Zo komt er ook wel eens aan het licht dat kinderen zijn betast tijdens de zwemles door de zwemleraar, dat wil niet zeggen dat alleen vrouwen maar zwemles moeten gaan geven natuurlijk. Zo geldt dat natuurlijk ook voor gymleraren en ga zo maar door. Niet alle mannen die met kinderen werken plegen ontucht, sommige houden er gewoon van om met kinderen te werken.

Gast
Gast

Bericht  frolic di 7 feb 2012 - 21:26

Ja dat is hier niet ver vandaan , zag het net op het regionale nieuws ..

Man of vrouw maakt echt niks uit , ik heb zelf in de gehandicaptenzorg gewerkt , die instantie is een paar jaar terug ook in het nieuws geweest voor mishandelingszaken .. dat waren toch echt allemaal vrouwlijke collega's hoor.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  loesje di 7 feb 2012 - 21:27

nee maar baby's zijn gewoon heel kwestbaar (kleuters kunnen meer zeggen)tuurlijk zijn er genoeg mannen die dat niet doen maar je zult maar net die man treffen die dat dus wel doet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  frolic di 7 feb 2012 - 21:30

Jah tja .. maar is dat niet met alles in het leven ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  LMCurious di 7 feb 2012 - 21:30

loesje schreef:nee maar baby's zijn gewoon heel kwestbaar (kleuters kunnen meer zeggen)tuurlijk zijn er genoeg mannen die dat niet doen maar je zult maar net die man treffen die dat dus wel doet.

punt is dus dat je net zo goed die ene vrouw kunt treffen de het wel doet....dus dan kun je je kind niet meer naar een kdv brengen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:31

Ooh jeetje wat triest dit... Sad word er ook altijd zo verdrietig van.

En ik vind het ook onzin dat mannen niet meer op een kinderdagverblijf mogen werken, alsof elke man een pedofiel is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:40

loesje schreef:nee maar baby's zijn gewoon heel kwestbaar (kleuters kunnen meer zeggen)tuurlijk zijn er genoeg mannen die dat niet doen maar je zult maar net die man treffen die dat dus wel doet.
En hoe zit het dan met leraren op school? Krijg je daar ook een naar gevoel bij straks? Op school werken toch ook heel veel leraren en die hebben ook de zorg over je kind. Kijk, het is verschrikkelijk dat zoiets überhaupt gebeurt natuurlijk, maar als je zo gaat denken dan kun je je kind nergens meer naartoe brengen natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:40

Ow en begrijp me niet verkeerd hoor. De eerste de beste die op zo'n manier aan een van mijn kinderen zit die maak ik af, man of vrouw! angel

Gast
Gast

Bericht  frolic di 7 feb 2012 - 21:48

Lieskuh schreef:Ow en begrijp me niet verkeerd hoor. De eerste de beste die op zo'n manier aan een van mijn kinderen zit die maak ik af, man of vrouw! Weer ontucht op een kinderdagverblijf......... 166342

Eensgelijks..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mom-Of-3 di 7 feb 2012 - 21:55

Ik ben het wel eens met lieskuh. Dan kan een man helemaal niet meer met kinderen werken( leraar, gymleraar, zwemleraar) en bv een mannelijke verpleegkundige.

Toch denk ik ook weleens hoe kan het gebeuren want ze moeten met 2 op een groep kinderen staan, hoe kan de andere leidster het niet doorhebben.

Baby, peuter of kleuter, het is allemaal net zo erg. En het is voor een baby niet erger omdat het niet kan praten of iets duidelijk kan maken.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Mom-Of-3 di 7 feb 2012 - 21:56

Lieskuh schreef:Ow en begrijp me niet verkeerd hoor. De eerste de beste die op zo'n manier aan een van mijn kinderen zit die maak ik af, man of vrouw! angel

Heeeeel erg mee eens

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Makamba di 7 feb 2012 - 21:58

Laurientje85 schreef:
Lieskuh schreef:Dat vind ik nou echt zo'n onzin! Waarom mogen mannen niet met kinderen werken, mannen kunnen net zoveel om kinderen geven als de vrouwen/meiden die op een kdv werken. Ik denk dat je niet wil weten hoeveel vrouwen kinderen (kunnen) misbruiken of mishandelen.

Mee eens!

En nog een keer mee eens.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  TGR di 7 feb 2012 - 21:59

Vrouwen kunnen denk ik ook gewoon wat verder gaan met kinderen dan mannen zonder dat er gek naar wordt gekeken.

Een vriend van een vriend van me studeerde pedagogiek en hij mocht niet altijd dezelfde opdrachten doen als zijn vrouwelijke medestudenten, gewoon omdat het misschien raar of intimiderend was naar de ouders.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:02

TGR schreef:Vrouwen kunnen denk ik ook gewoon wat verder gaan met kinderen dan mannen zonder dat er gek naar wordt gekeken.
Nou ja het is een feit dat er meer mannelijke pedofielen zijn dan vrouwelijke, die zijn er amper (maar ze zijn er wel!) dus er wordt veel meer op mannen gelet dan op vrouwen.

Gast
Gast

Bericht  TGR di 7 feb 2012 - 22:07

Zelda schreef:
TGR schreef:Vrouwen kunnen denk ik ook gewoon wat verder gaan met kinderen dan mannen zonder dat er gek naar wordt gekeken.
Nou ja het is een feit dat er meer mannelijke pedofielen zijn dan vrouwelijke, die zijn er amper (maar ze zijn er wel!) dus er wordt veel meer op mannen gelet dan op vrouwen.

Dat snap ik, maar daar doelde ik niet op. Ik denk dat vrouwen best wel speels en liefkozend kusjes kunnen geven aan een baby die ze niet kennen, maar dat mannen daar niet mee weg kunnen komen.

Pedofilie bij vrouwen wordt denk ik sneller gezien als "ontplofte" moederliefde omdat ze geen geslachtsdelen hebben waar ze iemand mee kunnen penetreren.

En daarbij is het algemeen bekend dat vrouwen onderling ook veel aanrakeriger zijn dan mannen onderling.

Kortom: Lichamelijk contact door vrouwen wordt veel minder snel gezien als seksueel.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:09

Zelda schreef:Ooh jeetje wat triest dit... Sad word er ook altijd zo verdrietig van.

En ik vind het ook onzin dat mannen niet meer op een kinderdagverblijf mogen werken, alsof elke man een pedofiel is.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:32

Kinderen worden altijd nog vaker misbruikt door een vader/opa/oom/buurman dan door iemand op een KDV. Dus ik zou dan willen voorstellen dat we kinderen gewoon opvoeden uit de buurt van mannen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:57

Ik vind kinderopvang een opvallende carrierekeuze voor een man. Het is gewoon een feit dat er beroepen bestaan waarin veel meer mannen werken en beroepen waarin veel meer vrouwen werken (kinderopvang). Een man die wel in kinderopvang werkt, maakt dus een keuze die uit de toon valt. Daarom zou ik wel graag willen weten waarom hij die keuze heeft gemaakt als er een mannelijke begeleider zou beginnen op het kinderdagverblijf waar mijn dochter zit.

En voor de mensen die hetzelfde tegen mannelijke en vrouwelijke begeleiders aankijken: mijn dochter wordt daar haar vaste leidster op de dagen dat ze er zit uitgebreid geknuffeld bij brengen en ophalen en vast ook wel tussendoor, krijgt kusjes enzovoorts. Hebben jullie er geen problemen mee als een man hetzelfde zou doen?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: