'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt
+12
Happy
girli
loesje
Rumble
joyce0606
LMCurious
Phileine
Supertalentje
VeryCherry
Toet
Teddyaapje
RiLiJu
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt
jeetje dat word nog wat als a ouder word als ik het zo lees. a kopieerd nu al dingen als hij bij oma is geweest we kunnen dan precies horen waar ze het over gehad hebben de namen laat hij vallen tijdens het spelen zonder te weten wie er mee bedoelt word. nu vind ik het nog grappig om te horen.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Yup, nu zit hij in een ontzettend leuke klas en doet hij het heel erg goed gelukkig
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Dit is heel herkenbaar, wij waren laatst in supermarkt en toen liet een man een sinasappel vallen en deed net alsof hij niet zag dat hij dat gedaan had en liep door, zegt mijn dochter: 'Is niet normaal ja, opruimen!'
Maar die dingen die ze zeggen, horen ze natuurlijk gewoon van de ouders. Ik let dus wel extra op hoe ik dingen breng, ik he het boekje How2Talk2Kids gelezen daar staan wel goede tips in over positief communiceren.
Maar die dingen die ze zeggen, horen ze natuurlijk gewoon van de ouders. Ik let dus wel extra op hoe ik dingen breng, ik he het boekje How2Talk2Kids gelezen daar staan wel goede tips in over positief communiceren.
Gast- Gast
Twellie schreef:Dit is heel herkenbaar, wij waren laatst in supermarkt en toen liet een man een sinasappel vallen en deed net alsof hij niet zag dat hij dat gedaan had en liep door, zegt mijn dochter: 'Is niet normaal ja, opruimen!'
Misschien moet ik die ook maar gaan lezen. Ik zie hier meer positieve verhalen over dat boek. (of jij hebt dat hier al een paar keer gezegd;))
Ik wil graag zo positief mogelijk opvoeden. Het ging me altijd heel goed af, maar de laatste tijd gaat het me een stuk lastiger af. Ik ben snel geërgerd en merk dat ik veel 'Nee', 'Zeur eens niet zo', 'Gedraag je nou eens' en ga zo maar door verkoop aan mijn dochter. Dat werkt ook gewoon niet, maar ik kan even die omschakeling niet meer maken. Het is er een beetje ingeslopen en daar moet ik nodig weer van af.
Het is voor haar niet prettig en voor mij ook niet.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Haha, volgens mij zeg ik het nu voor de derde keer, maar er zijn volgens mij veel meer mensen enthousiast over het boek.
Het is inderdaad handig om van die ingeslopen gewoontes af te komen die toch niet goed werken, want gezeur werkt gewoon niet. Het heeft mij daarnaast ook handige tips gegeven voor communiceren met mijn dochter.
Het is inderdaad handig om van die ingeslopen gewoontes af te komen die toch niet goed werken, want gezeur werkt gewoon niet. Het heeft mij daarnaast ook handige tips gegeven voor communiceren met mijn dochter.
Gast- Gast
Twellie schreef:Dit is heel herkenbaar, wij waren laatst in supermarkt en toen liet een man een sinasappel vallen en deed net alsof hij niet zag dat hij dat gedaan had en liep door, zegt mijn dochter: 'Is niet normaal ja, opruimen!'
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
girli schreef:Twellie schreef:Dit is heel herkenbaar, wij waren laatst in supermarkt en toen liet een man een sinasappel vallen en deed net alsof hij niet zag dat hij dat gedaan had en liep door, zegt mijn dochter: 'Is niet normaal ja, opruimen!'
Gast- Gast
Ik lees echt heel veel opmerkingen van die kleine wijsneusjes dat ik denk ik als moeder moeite moet doen om mijn lach in te houden. Geweldig .
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Ik moet ook vaak lachen om de opmerkingen van mijn zoon, zo vind hij het bijvoorbeeld "asociaal" als we bij een zebrapad staan en niemand stopt.
Echt een grote mond word hier wel meteen afgestraft, en hij zegt wel een shit als iets niet helemaal lukt, dan zeg ik hem dat hij dat niet mag zeggen, en dan zegt hij er meteen achteraan " maar jij zegt dat ook"
VerryCherry, bij hem in de klas zat ook een allochtoon jongetje die Christ.ian met een zwaard in zijn buik prikte (een plastic zwaard dus), en de reactie van zijn vader was zowat een staande ovatie, lachen en het jongetje over zijn hoofd aaien Later zijn al die dingen verboden in de klas.
Echt een grote mond word hier wel meteen afgestraft, en hij zegt wel een shit als iets niet helemaal lukt, dan zeg ik hem dat hij dat niet mag zeggen, en dan zegt hij er meteen achteraan " maar jij zegt dat ook"
VerryCherry, bij hem in de klas zat ook een allochtoon jongetje die Christ.ian met een zwaard in zijn buik prikte (een plastic zwaard dus), en de reactie van zijn vader was zowat een staande ovatie, lachen en het jongetje over zijn hoofd aaien Later zijn al die dingen verboden in de klas.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Oh van sommige opmerkingen moet ik echt om lachen maar ik snap dat het niet altijd grappig is.
Gisteren is mij het de 1e keer overkomen. Gezien de taal en spraak bij S niet zo vloeiend ging sprak hij ook niet na. Nu zegt hij echt alles na !!!!
We waren samen zijn knuffel aan het zoeken om 20:00 uur nog. Meneer had hem weer ergens verstopt en ik heb echt minstens een half uur lopen zoeken. Hij ging erbij zitten en keek erna. OP een gegeven moment was ik het wel zat want het was bedtijd dan maar zonder knuffel en voor ik er erg in had zei ik "Stik"
Mijn zoontje zat op een afstand en echt het eerste wat hij daarna zegt "Ach stik he mama"
Ohhh shit nu moet ik ook echt op mijn woorden gaan letten.
Gisteren is mij het de 1e keer overkomen. Gezien de taal en spraak bij S niet zo vloeiend ging sprak hij ook niet na. Nu zegt hij echt alles na !!!!
We waren samen zijn knuffel aan het zoeken om 20:00 uur nog. Meneer had hem weer ergens verstopt en ik heb echt minstens een half uur lopen zoeken. Hij ging erbij zitten en keek erna. OP een gegeven moment was ik het wel zat want het was bedtijd dan maar zonder knuffel en voor ik er erg in had zei ik "Stik"
Mijn zoontje zat op een afstand en echt het eerste wat hij daarna zegt "Ach stik he mama"
Ohhh shit nu moet ik ook echt op mijn woorden gaan letten.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik moet ook opletten wat ik zeg hoor. We zaten een keer in de auto en iets in het verkeer zinde me niet dus ik zei 'cholera' Hoor ik vanaf de achterbank 'cholewatte?!' toen moest ik stiekem heel hard lachen
VeryCherry schreef:Ik moet ook opletten wat ik zeg hoor. We zaten een keer in de auto en iets in het verkeer zinde me niet dus ik zei 'cholera' Hoor ik vanaf de achterbank 'cholewatte?!' toen moest ik stiekem heel hard lachen
Wat " grappig"! Dat is in NL toch niet eens een echt vloekwoord? Mijn vaders familie komt uit Polen, en daar is het een echt vloekwoord. Ben nog nooit iemand tegengekomen die het ook gebruikt
Bolleke- Kletskop
Ik zat een keer op de wc te plassen toen mijn zoontje binnenkwam. Achter elk woord plakt hij 'opeten' achteraan dus hij zei vanuit het niets: Mama poep opeten? Daar moest ik zo hard om lachen en nu roept hij het helaas te pas en te onpas
Gast- Gast
Yrsa heeft ook wel eens pottedomme geroepen. Nu roept ze af en toe nog: domme. Dan zeggen wij: 'Ja, vind je dat dom?'
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als Ezra boos is of iets niet wil roept hij altijd: 'Kinderen voor Kinderen.' Of: 'Dahag!' De logica achter de tweede snap ik nog wel, dat houdt gewoon in: oprotten, ik wil dit niet. Die eerste snap ik dan weer niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
kruimelje schreef:VeryCherry schreef:Ik moet ook opletten wat ik zeg hoor. We zaten een keer in de auto en iets in het verkeer zinde me niet dus ik zei 'cholera' Hoor ik vanaf de achterbank 'cholewatte?!' toen moest ik stiekem heel hard lachen
Wat " grappig"! Dat is in NL toch niet eens een echt vloekwoord? Mijn vaders familie komt uit Polen, en daar is het een echt vloekwoord. Ben nog nooit iemand tegengekomen die het ook gebruikt
Ik hoor het inderdaad niet heel veel, heb het zelf van mijn vriend overgenomen. Is het in het Pools eigenlijk het zelfde woord en dezelfde uitspraak?
VeryCherry schreef:Mijn zoontje zit op een openbare school met ontzettend veel allochtone kinderen. Met de meeste kinderen is niks mis. Een deel is tuig, en dan heb je ook nog de meelopers. Het zijn veelal de ouders en/of veel oudere broers en zussen die het nog meer verzieken. Want als je er wat van zegt discrimineer je al.
Sinds september is er een nieuwe directeur en sindsdien gaat het al een stuk beter, hij let er ontzettend goed op en is ontzettend betrokken bij álle kinderen.
Voor mij al een reden een autochtoon kind niet op zo'n school te doen. Of je laat over je heen lopen, of je discrimineert. Het is nooit goed.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
VeryCherry schreef:kruimelje schreef:VeryCherry schreef:Ik moet ook opletten wat ik zeg hoor. We zaten een keer in de auto en iets in het verkeer zinde me niet dus ik zei 'cholera' Hoor ik vanaf de achterbank 'cholewatte?!' toen moest ik stiekem heel hard lachen
Ik hoor het inderdaad niet heel veel, heb het zelf van mijn vriend overgenomen. Is het in het Pools eigenlijk het zelfde woord en dezelfde uitspraak?
Het is een ziekte, vroeger stierven mensen aan de cholera. Wij zeggen het met een korte O en een korte E, en ook een korte A eigenlijk. Chollerra! En dan de nadruk op de tweede lettergreep, compleet oftopic maar goed
Bolleke- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nummer waar je vrolijk van wordt
» muziek waar je vrolijk van wordt
» Antiklit waar je haar niet vet van wordt..
» Waar word jij vrolijk van?
» Muziek ... waar word jij vrolijk van?
» muziek waar je vrolijk van wordt
» Antiklit waar je haar niet vet van wordt..
» Waar word jij vrolijk van?
» Muziek ... waar word jij vrolijk van?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: