Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oudercommissie kdv

+3
Susan
Flower_L
Nana
7 plaatsers

Ga naar beneden

Oudercommissie kdv Empty Oudercommissie kdv

Bericht  Nana ma 6 feb 2012 - 10:04

Hoi meiden,

Vandaag vond ik een briefje in het mandje van mijn kinderen op het kinderdagverblijf dat ze op zoek zijn naar ouders voor de oudercommissie.
Ik twijfel of ik me op zal geven. Aan de ene kant wil ik graag betrokken zijn bij de opvang van mijn kinderen, aan de andere kant weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten en of mijn deelname nuttig zal zijn (vind mezelf al gauw een jonge moeder in vergelijking met al die andere ouders... valt overigens wel mee hoor, ben 28, maar zo voel ik dat soms).

Wie zit er ook in de oudercommissie en kan mij wat ervaringsverhalen vertellen?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudercommissie kdv Empty Re: Oudercommissie kdv

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 10:07

Ik zit er niet in, maar ik zou het zeker doen als het me gevraagd werd. Lijkt me leuk en nuttig om betrokken te zijn op die manier.

Laat je vooral niet tegenhouden door de gedachte dat je weinig te voegen hebt als 'jonge' moeder. Waarschijnlijk denkt iedereen dat van zichzelf namelijk Oudercommissie kdv 394967. En je hebt toch een interessante achtergrond qua studie en beroep (als ik me goed herinner...) in dit kader, toch?

Gast
Gast

Bericht  Flower_L ma 6 feb 2012 - 10:09

Begrijp wat je bedoelt. het zou me niets verbazen wanneer ik de jongste mama ben op het kdv, en ben 26....ok, morgen 27 smile commissie bij ond kdv bestaat uit 40+ers geloof ik...althans, zo schat ik de mensen op het infobord in. Heb ook overwogen maar wil dan eerst minder uren werken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Nana ma 6 feb 2012 - 10:15

@ Minneke - ik haat het die onzekerheid van mezelf! Qua studie en werk (orthopedagoog) heb ik inderdaad wel een achtergrond die goed van pas komt maar nu het om mijn eigen kinderen gaat vind ik dat weer lastiger. Wil ook niet de kritische zeurmoeder worden :affraid:

@ FlowerL - ik heb inderdaad ook het idee dat veel ouders bij ons op het kinderdagverblijf 40+ ouders zijn met een o zo belangrijke baan (vinden ze zelf dan).
Nana
Nana
Prater
Prater

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 10:26

Je bent nota bene orthopedagoog, ik denk dat ze in hun handjes mogen knijpen met zo iemand in de oudercommissie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 10:27

En dan nog wat, jij hebt JUIST een o zo belangrijke baan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mom-Of-3 ma 6 feb 2012 - 10:39

Ik zit in de OC van het Kdv waar me kinderen zitten, ik ben de voorzitster. Wij komen ongeveer om de drie maanden bij elkaar. Wel leuk om de nieuwste ontwikkelingen als eerste te horen en je mening daarover te geven. Ook om dingen te organiseren voor de kinderen. Als je nog meer wil weten....

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  holaagirl ma 6 feb 2012 - 11:08

Kom er toevallig net vandaan...eerste keer eigenlijk! Maar vind het ook eng als jonge moeder!
Ben zelf ook juf en vraag mij af of ik niet teveel als professional ga denken ipv ouder...
Misschien eh... raar. Kan niet goed uitleggen nog wat ik bedoel, kom et later op terug.
Maar vind het en prettig idee mee te kunnen denken als ouder bij de kinderopvang.
Ik zeg: doen! Haha
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Nana ma 6 feb 2012 - 11:18

Wat zijn de onderwerpen die bij jullie aan bod komen? Hoe kom je aan agendapunten (eigen inbreng/ ingestuurde vragen/ vragen kdv)?
Nana
Nana
Prater
Prater

Bericht  Diese ma 6 feb 2012 - 11:26

Laatst hadden we een avond over de methodiek op het KDV (kaleidoscoop), en toen bleek dat onze groep -een dependance- van heel veel voordelen geen gebruik kan/mag maken. Bijvoorbeeld dagdelen op de peuterspeel zaal, tuinen ingericht obv de kaleidoscoop methodiek (natuurlijke materialen zoals water en zand). Toen wilde ik me ook aanmelden, om het belang van die groep ook te vertegenwoordigen. Is daarna toch weer weg geebt, vind ik wel heel slecht van mezelf. Ik ga er door dit topic weer aan denken. Ik denk dat het juiste een mooie combi is om vanuit zowel ouder als professional oogpunt te kunnen kijken (ik ben zelf psychologe).

@Minneke: ik denk dat ze altijd op zoek zijn naar actieve ouders hoor, ook al wordt je niet rechtstreeks uitgenodigd. Mijn ervaring is dat ze altijd mensen te kort komen.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Mom-Of-3 ma 6 feb 2012 - 21:10

Natuurlijk onze eigen inbreng en ideeën. En iets te doen vanuit de OC bv met de dag van de leidsters ( hebben we de krant mee gehaald) en de week van de opvoeding bv. Wij hebben vorig jaar vlak voor de zomervakantie een oogstfeest georganiseerd erg leuk. En met Sinterklaas en straks met de Pasen en binnenkort carnaval hier.
En natuurlijk pasgeleden het uurtarief voor 2012, bezuinigingen, veranderingen enz.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  woezel ma 6 feb 2012 - 22:27

Ik heb me opgegeven voor de ouderwerkgroep vd psz.
En heb dezelfde gedachten gehad, zitten ze op mij te wachten enz.
Binnenkort de eerste bijeenkomst dus ben benieuwd.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:47

Ik zit in de oudercommissie van het kdv van mijn zoontje. Ik vind het heel leuk om betrokken te zijn bij de opvang. Daarnaast vind ik het leuk om in contact te komen met andere ouders en mijn mening te kunnen geven over belangrijke issues.

De OC hier is heel gevarieerd van een academische vader tot een huismoeder. En juist dat maakt een oudercommissie in mijn ogen een goede weerspiegeling van de ouders wiens kind op een kdv zit, want je vertegenwoordigt de ouders.

Als je het leuk vindt gewoon doen. Ik ben ook de jongste, maar merk daar eigenlijk niks negatiefs aan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: