NEE!
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
NEE!
Mijn zoontje is 22 maanden en alles is: NEE, nee nee nee en nog eens nee..
De bekende nee fase dus...
Ik vind t af en tke behoorlijk lastig hier mee om te gaan omdat hij gelijk nee zegt maar naar mijn idee wel eens te vlug en dan toch wel ja bedoeld...
Wat dan bij hem weer resulteert in een driftbui...
Bijv. Ik vraag aan hem: wil je wat drinken? NEE! Dus ik laat de beker met sap toch zien en vraag dan nog een keer: wil je drinken? Weet je t zeker?
Dan is t vaak weer: NEE! Dus dan zeg ik: oke en ruim de beker op.. Vervolgens wil jij opeens toch wel en zet de boel op stelten...
Wat te doen? Ik wil niet dat hij "misbruik" maakt van mij door net als ik zijn nee accepteer hij toch opeens ja zegt...
Dit gebeurd de hele dag door, met alles...
Erg vermoeiend nu ik ook nog eens 31 weken zwanger ben..
De bekende nee fase dus...
Ik vind t af en tke behoorlijk lastig hier mee om te gaan omdat hij gelijk nee zegt maar naar mijn idee wel eens te vlug en dan toch wel ja bedoeld...
Wat dan bij hem weer resulteert in een driftbui...
Bijv. Ik vraag aan hem: wil je wat drinken? NEE! Dus ik laat de beker met sap toch zien en vraag dan nog een keer: wil je drinken? Weet je t zeker?
Dan is t vaak weer: NEE! Dus dan zeg ik: oke en ruim de beker op.. Vervolgens wil jij opeens toch wel en zet de boel op stelten...
Wat te doen? Ik wil niet dat hij "misbruik" maakt van mij door net als ik zijn nee accepteer hij toch opeens ja zegt...
Dit gebeurd de hele dag door, met alles...
Erg vermoeiend nu ik ook nog eens 31 weken zwanger ben..
Gast- Gast
Re: NEE!
Lastig he Minder vragen stellen (waar hij dus al 'nee' op kan antwoorden) kan soms helpen. Dus eerder 'kom hier is je drinken' ipv 'wil je drinken'? En keuzes laten maken...wil je dit..of wil je dat. Dan ben jij niet degene die het kiest maar doet hij het 'zelf'.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
gewoon niet vragen en een beker drinken op tafel zetten? Dan kan hij alsnog zelf beslissen of hij wil drinken of niet. Of direct vragen wat hij wil drinken, dan geef je hem wel het gevoel de touwtjes in handen te hebben, terwijl jij de belangrijkste keuze al gemaakt hebt.
Gast- Gast
Ja dat zou ik dan kunnen doen ja..
Maar het gebeurd ook vaak genoeg als ik geen keuze neer leg..
Alles is gewoon nee..
Maar het gebeurd ook vaak genoeg als ik geen keuze neer leg..
Alles is gewoon nee..
Gast- Gast
Rejoy. schreef:gewoon niet vragen en een beker drinken op tafel zetten? Dan kan hij alsnog zelf beslissen of hij wil drinken of niet. Of direct vragen wat hij wil drinken, dan geef je hem wel het gevoel de touwtjes in handen te hebben, terwijl jij de belangrijkste keuze al gemaakt hebt.
Eens, zo doe ik het meestal ook. Hoewel Yrsa tegenwoordig wel duidelijk zegt wat ze wel en niet wil en niet alleen maar nee zegt om het nee zeggen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Rejoy. schreef:gewoon niet vragen en een beker drinken op tafel zetten? Dan kan hij alsnog zelf beslissen of hij wil drinken of niet. Of direct vragen wat hij wil drinken, dan geef je hem wel het gevoel de touwtjes in handen te hebben, terwijl jij de belangrijkste keuze al gemaakt hebt.
Eens, zo doe ik het meestal ook. Hoewel Yrsa tegenwoordig wel duidelijk zegt wat ze wel en niet wil en niet alleen maar nee zegt om het nee zeggen.
Mijn zoontje wist naar mijn idee ook eerst heel duidelijk wat hij wel en niet wilde en daarom kon hij goed keuzes maken.. Maar nu is hij echt omgeslagen in het nee om het nee zeggen.... Ook even omschakelen voor mij dus..
Gast- Gast
Hier is het gelukkig nog vaker ja dan nee. Hij weet echt precies wanneer hij ja/nee bedoeld.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Dingen die moeten gebeuren die vraag ik niet meer aan hem omdat hij dan nee om het nee zeggen zegt, de andere dingen vraag ik wel aan hem en dan is de keus ook echt aan hem, zegt hij dan nee dan zijn de consequenties dan ook voor hem ( bijv geen wanten aan = koude handen) hij moet ook leren dat nee zeggen niet altijd handig is.
Gelukkig leid dat hier over het algemeen niet tot een driftbui, en zo wel dan negeer ik dat.
Gelukkig leid dat hier over het algemeen niet tot een driftbui, en zo wel dan negeer ik dat.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: