Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+13
Pompoen
Rush
Toet
Suus
VeryCherry
Jade
Alex
Sjaantje
Erin
Burn
Ibbeltje
Jordana
Stuiterbal
17 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé Empty Re: DagCafé

Bericht  Stuiterbal zo 5 feb 2012 - 7:31

Jordana schreef:Nee dat weet ik en ik weet ook wel dat jullie dondersgoed gelijk hebben..

Maar het idee alleen al dat je in een diep gat springt niet weet hoe en waar je terecht komt, niet weet hoe je leven eruit gaat zien, je veilige haven en basis zomaar gaat weg gooien, zorgt ervoor dat je angstig genoeg bent om die keuze te kunnen maken.

En zolang die angst de overhand neemt, ben je er nog niet klaar voor om voor jezelf en je eigen geluk te kiezen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jordana zo 5 feb 2012 - 7:32

Stella_ schreef:
Jordana schreef:Nee dat weet ik en ik weet ook wel dat jullie dondersgoed gelijk hebben..

Maar het idee alleen al dat je in een diep gat springt niet weet hoe en waar je terecht komt, niet weet hoe je leven eruit gaat zien, je veilige haven en basis zomaar gaat weg gooien, zorgt ervoor dat je angstig genoeg bent om die keuze te kunnen maken.

En zolang die angst de overhand neemt, ben je er nog niet klaar voor om voor jezelf en je eigen geluk te kiezen.

En dit zijn de woorden die ik voel..
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:39

Als de basis van je relatie is dat je er geen punt achter zet vanwege angstgevoelens, lijkt me het antwoord op zijn kinderwens totaal niet relevant, want dat is in ieder geval niet de basis waarmee ik voor kinderen zou willen gaan en ik hoop niemand.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal zo 5 feb 2012 - 7:39

Jordana schreef:
Stella_ schreef:

Ik weet als geen ander hoe je je voelt en maple nu ook ! Zo'n keuze maak je niet zomaar en ook niet binnen een maand. Bij mij is daar 1 jaar over heen gegaan. Misschien zelfs wel langer. Maar ik was doods en doods bang om voor mezelf te kiezen en al helemaal om niet te weten waar ik terecht zou komen.

En anderen hebben makkelijk praten en ik geloof 100% dat het goed bedoeld is, maar de gevoelens die bij jou erbij komen en de angst voelen en ervaren de anderen niet.
Zij zien alleen de feiten en het is misschien een feit dat je beter af bent zonder hem. Maar JIJ bent nog steeds de persoon die daarvoor moet kiezen. En nogmaals die tijd komt op het moment dat je sterk genoeg bent en er klaar voor bent.

hug hug Je komt er wel !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:40

Stella_ schreef:
Jordana schreef:
Stella_ schreef:

Ik weet als geen ander hoe je je voelt en maple nu ook ! Zo'n keuze maak je niet zomaar en ook niet binnen een maand. Bij mij is daar 1 jaar over heen gegaan. Misschien zelfs wel langer. Maar ik was doods en doods bang om voor mezelf te kiezen en al helemaal om niet te weten waar ik terecht zou komen.

En anderen hebben makkelijk praten en ik geloof 100% dat het goed bedoeld is, maar de gevoelens die bij jou erbij komen en de angst voelen en ervaren de anderen niet.
Zij zien alleen de feiten en het is misschien een feit dat je beter af bent zonder hem. Maar JIJ bent nog steeds de persoon die daarvoor moet kiezen. En nogmaals die tijd komt op het moment dat je sterk genoeg bent en er klaar voor bent.

DagCafé 699888 DagCafé 699888 Je komt er wel !
Helemaal mee eens.

Gast
Gast

Bericht  Jordana zo 5 feb 2012 - 7:42

Reva schreef:Als de basis van je relatie is dat je er geen punt achter zet vanwege angstgevoelens, lijkt me het antwoord op zijn kinderwens totaal niet relevant, want dat is in ieder geval niet de basis waarmee ik voor kinderen zou willen gaan en ik hoop niemand.

Ik wil ook nu geen kinderen maar over aan paar jaar..
Ik ga heus geen kind nemen in de hoop dat dan mijn relatie weer helemaal op en top is.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  Stuiterbal zo 5 feb 2012 - 7:43

Reva schreef:Als de basis van je relatie is dat je er geen punt achter zet vanwege angstgevoelens, lijkt me het antwoord op zijn kinderwens totaal niet relevant, want dat is in ieder geval niet de basis waarmee ik voor kinderen zou willen gaan en ik hoop niemand.

Maar weet je wat het is Reva. Heel veel mensen en echt ik ben er ook 1 van geweest. Kiezen voor een kind omdat ze denken dat dat juist het gene is wat de relatie kan redden.
Bullshit is het en dat zie ik nu ook wel in maar op zo'n moment zie je dat niet. Hoe vaak hoor je niet dat een stel toch uit elkaar gaat terwijl er net een kind is. Ik durf te wedden dat ze hoopte dat het kind de relatie stand zou kunnen houden maar toch bij nader inzien niet is gelukt.

Nu heb ik het niet over mijn zoon die is gepland en gewenst gekomen. Maar daarna wilde ik dolgraag nog een kind, die was er ook en ik was echt kei naief om te hopen en te denken dat dat mijn relatie nog zou redden.
Toen ik inzag dat dat niet werkte, waren we ook vrij snel daarna uit elkaar.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ibbeltje zo 5 feb 2012 - 7:44

Maar Stella het speelt al maanden bij Jor.

En ja misschien heb ik makkelijk praten omdat ik de situatie nooit mee heb gemaakt, maar ik ontken ook niet dat het niet moeilijk zou zijn om de daadwerkelijke stap te zetten.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Stuiterbal zo 5 feb 2012 - 7:47

Ibbeltje schreef:Maar Stella het speelt al maanden bij Jor.

En ja misschien heb ik makkelijk praten omdat ik de situatie nooit mee heb gemaakt, maar ik ontken ook niet dat het niet moeilijk zou zijn om de daadwerkelijke stap te zetten.

Ik weet dat het al maanden speelt. Bij mij speelde het ook flink wat maanden. Sterker nog langer dan een jaar.
Maar nogmaals zolang je zelf niet in die situatie zit, baseer je alles alleen op basis van feiten. Maar de gevoelens die
meespelen ervaar je als buitenstaander niet en daarom is het voor een van ons makkelijk praten.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:48

Stella_ schreef:

Maar weet je wat het is Reva. Heel veel mensen en echt ik ben er ook 1 van geweest. Kiezen voor een kind omdat ze denken dat dat juist het gene is wat de relatie kan redden.
Bullshit is het en dat zie ik nu ook wel in maar op zo'n moment zie je dat niet. Hoe vaak hoor je niet dat een stel toch uit elkaar gaat terwijl er net een kind is. Ik durf te wedden dat ze hoopte dat het kind de relatie stand zou kunnen houden maar toch bij nader inzien niet is gelukt.

Nu heb ik het niet over mijn zoon die is gepland en gewenst gekomen. Maar daarna wilde ik dolgraag nog een kind, die was er ook en ik was echt kei naief om te hopen en te denken dat dat mijn relatie nog zou redden.
Toen ik inzag dat dat niet werkte, waren we ook vrij snel daarna uit elkaar.

Maar daarom zijn er ook mensen die de feiten kunnen doorzien en een relevant advies kunnen geven. Ook al is dat lijnrecht tegenover wat iemand voelt.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje zo 5 feb 2012 - 7:48

Ja snap dat ik niet alles voel wat Jor voelt en dat kan ook niet. Maar buitenstaanders bekijken het gewoon weer vanuit een ander oogpunt. Ik heb het gevoel dat Jor er zo niet uit komt iig.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:49

En toch is het exact het gevoel wat Stella een paar posts eerder beschrijft wat ik bij Jordana ook merk. Rationeel gezien weet ze heus wel wat ze zou moeten doen, maar rationeel denken en je gevoel (en dus ook angst) kunnen soms mijlenver uit elkaar liggen.

Als ik het even op mezelf mag betrekken: Ik heb dit soort reacties ook vaker gehad op het forum, kies voor jezelf, dit ben je niet waard. Maar om heel eelrijk te zijn kwamen die reacties me onderhand de keel uit. Ja, ik wíst dat heus wel, maar wie kon mijn hand vasthouden als ik die keuze maakte, die knoop doorhakte en die sprong in het diepe maakte? Niemand, dat moest ik toch echt zelf doen. En dát was eng. Doodeng.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal zo 5 feb 2012 - 7:53

Ik geef nu het liefste anderen in zo'n situaties ook het advies om voor zichzelf te kiezen. Daar zijn buiten staanders ook idd voor precies van je zegt Youandi. Maar liefde maakt blind en idd verstand en gevoel kunnen en zo niet op 1 lijn liggen.
En tegen wie praat je dan ? Ze zal het aannemen het advies, maar er daadwerkelijk wat mee doen ? Dat gebeurt pas wanneer verstand en gevoel op 1 lijn zitten.
En dat is iets wat Jordana in dit geval helemaal alleen zal moeten doen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:54

Natuurlijk is het moeilijk om uiteindelijk de stap te zetten. Ik begrijp wat jullie bedoelen.

Gast
Gast

Bericht  Jordana zo 5 feb 2012 - 7:55

Mijn verstand en gevoel liggen helemaal niet op een lijn.

Maar onderwerp is klaar. Ik wil het er niet meer over hebben nu.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:58

Ik begrijp het ook wel. Het lijkt me vreselijk om in zo'n situatie te zitten Neutral Je bent al zo lang bij iemand, je hebt al zoveel gedeeld en je bent ingesteld op een toekomst.

Echter lijkt het me niet goed om als omstander niks meer te zeggen, want het lijkt mij juist goed dat je die bevestiging van 'dat het beter is..' krijgt, zodat je, wanneer je er klaar voor bent, ook écht 100% achter je beslissing staat en dat je je daarin gesteund voelt omdat je weet dat de omgeving er ook achter staat.

(Zo, ik ben wel goed in het niet-helder omschrijven..)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:59

Goedzo. Laten we een ander onderwerp aansnijden Very Happy

Wat hebben jullie gegeten? En wat zijn de plannen voor vanavond?

Mijn eten is mislukt. En nu zit ik met een bak koekjes en een kop thee op de bank voor de tv.

Gast
Gast

Bericht  Jordana zo 5 feb 2012 - 8:00

Mijn omgeving roept alleen maar Jor alsjeblieft kies voor jezelf, je verdient beter dan dit..

Maar fijn dat jullie het zeggen en de steun geven maar ik kan niet kiezen.. Ik kan die keuze niet maken omdat het nog niet als een goede keuze aanvoelt. Hart en verstand liggen niet op een lijn dus ik hang er nog steeds in..
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Bericht  Burn zo 5 feb 2012 - 8:01

Pizza en optijd slapen! Ben te moe van een dag skiën!

Mijn skifilmpje staat op facebook!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 8:02

Oeh, even kijken!! Very Happy

Gast
Gast

Ik heb maagpijn, dus nog niet gegeten.

Gast
Gast

Zoooo ik heb heerlijk frietjes gegeten met veeeeeeeel te veel zuurvleessaus en mayo. Maar 't was wel lekker!

Wat zijn lekkere gezonde dingen voor op brood? Ben de laatste tijd verslaafd aan zachte geitenkaas (heeeeeeeeeeerlijk) en had van de week kipfilet, maar wil nu iets anders vlezigs en heb geen zin in ham of rookvlees.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 8:03

Vervelend Reva, word je ziek?

Burn pizza is ook lekker! En ik ben jaloers op je ski- en sauna-activiteiten!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 8:03

Geitenkaas I love you

Gezonde vlezige dingen op brood weet ik niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 8:04

Bruce schreef:Vervelend Reva, word je ziek?

Burn pizza is ook lekker! En ik ben jaloers op je ski- en sauna-activiteiten!

Nee hoor, stresskwaaltje.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: