Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+20
Creabea_28
_Lana_
pitbullgup
truestar
Floor
Aimee
Poisongirl
Steep
joyce0606
MissD
Supertalentje
blondje1313
pindaatje
Annie24
studiebol
Lejow
Star007
mickey
LindaK
Ayla
24 plaatsers

Pagina 29 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 29 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  blondje1313 vr 24 feb 2012 - 2:15

Ze heeft eigenlijk altijd als ik temperatuur een temp van tussen de 37 en 37,5 dus ik ben er altijd van uit gegaan dat ze warm genoeg gekleed was.
Ik zal haar nu maar slofjes aan geven, nu heeft ze altijd alleen sokjes aan.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 29 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Supertalentje vr 24 feb 2012 - 2:23

Ayla schreef:Ja hoor Super, een fase... Komt ie weer: Spuugt hij lang na de voedingen? Denk aan 1,5 a 2 uur. Ruikt hij tussendoor zuur? Hoor je hem "hikken" voor dat hij begint te huilen? Slaapt hij slecht(er)? Ik denk wederom aan reflux.

Stoere jas! En mooi mannetje.

Eum, ja, ja, ja. Maar het punt is, niet altijd. Volgens cb was het normaal dat hij uren na de voeding ineens maagzuur overgaf, dit doet hij niet na iedere voeding, of ik heb het niet altijd door.

Het kwam erop neer dat ik het probleem ben en niet hij. Ik kan hem nl niet laten huilen, daar raak ik weer gestrest van, want alles dat hij doet is volkomen normaal en baby's huilen nou eenmaal, dat hoort erbij. Krampjes en spugen doen alle baby's, ik kon hem rustig laten huilen. Punt is, ik kan dat gewoon niet. Ik heb het niet over zeurhuiltjes of mekkeren, gewoon overstuur huilen, grote tranen, helemaal rood en warm, overstrekken en gebalde vuistjes.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 2:39

Oh Super! Dan heeft ie toch pijn? Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 29 699888 Ja, alle baby's huilen, ja alle baby's spugen, maar als je merkt dat hij er last van heeft, ga dan naar de huisarts. Je stelt je niet aan. Ik ga zo ook weer bellen omdat ik denk dat ze last van haar keel heeft, en een naar hoestje. Overleggen of ik haar even na moet laten kijken of af moet wachten (ook omdat ze nog steeds spuugt 5 dagen nadat ik de medicijnen opgehoogd heb). Dat is heel wat minder erg dan wat jou mannetje heeft. Dus mijn advies, bel de ha. Ze zullen je echt niet terugsturen met een "stel je niet zo aan". En bovendien, als hij eerst goed sliep, en niet zuur rook, en je merkt duidelijk dat hij pijn heeft (en dat denk ik al hoe je het omschrijft) heb je ook reden om de huisarts te bellen.

Blondje ik weet het niet helemaal zeker, maar lichaamstemperatuur zegt misschien niet altijd wat. Vind het bij E. ook moeilijk bepalen of ze het niet te warm of te koud heeft, ook als ik aan haar nekje voel, maar als ze het echt te koud heeft is haar nekje ook koud, en haar handjes en voetjes ook. Vanmorgen werd ze ook om kwart voor 6 wakker van de kou, toen waren haar handjes en nekje ook koud.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Aimee vr 24 feb 2012 - 2:54

Supertalentje: Als jij denkt dat het niet goed is, dan IS het ook niet goed! Ze kunnen zoveel zeggen op het consultatiebureau, maar jij moet met hem leven. Als jij het zo niet trekt, en denkt dat dit niet gewoon is, dan moet er nu iets gaan gebeuren.
Luuk huilde ook alleen maar. Ik kan hem ook niet laten huilen, dus liep ik 24 uur pd met kind op mijn buik(enige manier waarop hij stil was). Ik zei tegen de mevrouw van het consultatiebureau dat ik het niet meer trok omdat ik zelf geen slaap meer kreeg en toen zei zij: 'dan leg je hem toch op zijn eigen kamer?'. Ja en dan? Dan huilt hij daar in zijn eentje. Super zielig! Ik had ook meteen geen vertrouwen meer in die stomme mutsen Wink Dus ben ik zelf gaan zoeken. We zijn nu 2x bij de osteopaat geweest en ik heb een heel ander kind. Tuurlijk huilt hij nog wel eens, maar niet meer zo erg als een paar weken geleden en als hij nu huilt is hij nog te troosten. 's Nachts bakenen we hem in in de swaddle me, en hij slaapt nu zowaar zelfs een paar uurtjes.
Vandaag moest ik weer naar het bureau en ik vertelde dat we hem nu inbakenen 's nachts en dat dat goed gaat. Kreeg ik me toch een preek van wie ik dat advies had gekregen en dat ik dat eerst wel eens met hun had mogen overleggen (zoals ik al zei; stomme mutsen op het bureau Wink )

Maargoed; wat ik wilde zeggen, vertrouw op je eigen gevoel! Je bent geen idioot, je weet dat babies huilen en jouw baby huilt extreem. Trek aan de bel voordat je het straks echt niet trekt hug
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 2:54

Bij E.lena was het ook niet altijd trouwens, maar het ging wel steeds "slechter" meer huilen, minder slapen. Ze was 's morgens en 's middags echt uitgeput, maar slapen lukte niet. Werd net een spookje, lijkbleek, rooie oogjes.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 3:05

Super(moeder) ; check je telefoon!

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup vr 24 feb 2012 - 4:50

even ego hoor:

N blijft vanavond logeren bij mijn schoonouders maar ik zie dr nou toch wel erg tegenop zeg. We hadden eigenlijk een feestje maar dat gaat niet door wegens omstandigheden en nu vind ik het dus nog moeilijker omdat er dus niet echt meer een reden is (ja een opa en een oma die zich er op verheugd hebben :S )
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  studiebol vr 24 feb 2012 - 5:45

Ooh PBG dat snap ik wel, als je weg gaat heb je wat afleiding.. en nu zit je zelf ook gewoon thuis. Kan je niet als nog wat met je vriend samen gaan doen?
V was eerst super gek op de speen.. maar sinds ander halve week wil ze die gewoon niet meer, als je die in haar mond stopt gaat ze nog harder krijsen Very Happy

Super..als ze hier zo huilen, zoals jij het huiltje omschrijft, dan laat ik ze ook echt niet huilen hoor! vind dat ook een raar advies van het CB.. daar kan je toch niks mee. Misschien toch het zekere voor het onzekere nemen en doen wat Ayla zegt, toch laten checken op reflux? Ik vind zeggen dat het een fase is toch wel iets te makkelijk... want mijn dames hebben die fase dan niet gehad.

Poison klinkt goed wat je gaat koken! Eet smakelijk en een fijne avond!

pindaatje, tja de dames hier hadden een heel lekker ritme dat ze tussen 8 en 9 savonds hun laatste fles kregen en toen lekker tot de volgende ochtend sliepen maar dat ritme is weer weg... ze zijn er vanzelf mee gestopt om snachts te drinken.

Blondje wat balen dat L niet is aangekomen zeg. Kan je niet ene keer borstvoeding geven, en dan de andere keer flesvoeding.. of je borstvoeding kolfen en dat geven, dan weet je wel een paar keer per dag wat ze precies binnen krijgt.

Zo vanmorgen op kraambezoek geweest bij een vriendinnetje, haar dochter is bijna 3 weken oud, we hebben ze bij elkaar gelegd maar ze zijn ongeveer net zo groot. Pffff die meisjes van ons zijn echt wel super klein nog hoor.. nou ja ze worden vanzelf groot.

Was wel grappig net, mijn vriend was een kiwi aan het eten en gaf daar echt een heeeeeeel klein stukje van aan L. Ze was wat aan het sabbelen en slikte het toen door en ging toen lachen en het tweede inimini stukje ging er ook lekker in. V die heeft ook iets gehad zij reageerde iets minder enthousiast.

Nu zat ik te denken, als wij nou een banaan of een kiwi ofzo eten en hun een heel klein stukje geven zou dat kwaad kunnen? Dus echt niet als een extra voeding of ter vervaning van een voeding, want ze hebben nog helemaal niet van die grote flessen, maar gewoon een klein hapje om alvast wat te proeven.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 6:42

Studie, kiwi´s worden niet aangeraden om te geven voordat ze 1 jaar zijn geloof ik. Dit ivm met het grote aantal vitamines dat erin zìt, en de grote kans op allergieën. Voor de rest moet je het natuurlijk zelf weten! Aardbeien bijv worden ook niet aangeraden, maar vraag me niet waarom!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 6:46

aardbei en kiwi zijn inderdaad heel allergiegevoelig door die zwarte pitjes die erin zitten (bij de aardbei op de buitenkant). Als je zou willen beginnen, zou ik daar niet mee beginnen. Banaan is heel verstoppingsgevoelig, dus daar zou ik ook mee uitkijken.

Hier is een voedselintroductieschema, ook handig om te lezen in welke volgorde je het voedsel kunt introduceren:

http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 6:51

Des te bruiner de schil van de banaan, des te minder verstoppingsgevoelig!

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 24 feb 2012 - 7:09

Oke geen kiwi en aardbei dus.. en met de banaan ook oppasen... Arme L ze leek het wel lekker te vinden die kiwi.

Das wel vervelend want dat zijn veel fruitsoorten die wij eten, en omdat ik het gewoon voor erbij wil geven.. heeft het geen zin om allemaal fruit te kopen, voor hun wat wij dan weer niet eten met die inimini hapjes die ze krijgen.

Rejoy bedankt voor je site, ik zal het is ff checken.

blondje en Ayla jullie geven ook al voeding.. waar hebben jullie de informatie vandaan gehaald, of wisten jullie alles zomaar?? Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 29 561177

oh wat ik ook nog wilde zeggen, heb nog ff met mijn vriend over gehad of er misschien iemand hier in de straat om half 5/ 5 uur weg gaat. MAar we kunnen niemand bedenken... dus ik denk toch niet dat het dat is..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 7:16

studie, banaan kan je prakken.
appel kan je pureren.
koop je elke week 2 appels en 2 bananen, dan kunnen ze daar samen een week van eten?
dan maak je gewoon elke keer zeg maar een halve banaan klaar, en geef je ze dat als bijvoeding. ze zijn nu 4 maanden dus in principe mag het gewoon.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 vr 24 feb 2012 - 7:17

ik geef juist geen bijvoeding, maar informatie heb ik bijvoorbeeld op het cb gehad (folder over bijvoeding)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 7:21

Ja ik wist dat gewoon Wink Nee heb de potjes van olvarit bekeken, beetje zelf nagedacht, en op de site van het voedingscentrum gekeken. Maar zoveel lust ze nog niet, fruit alleen gemenge potjes, groente alleen brocolli en sperzieboontjes tot nu toe.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol vr 24 feb 2012 - 7:34

Ayla, doe mij een paar van die hersencellen die dat gewoon weten :P oke kan ook wel wat potjes bestuderen.. maar ja ik wil het eigenlijk gewoon echt niet als bijvoeding doen,maar gewoon af en toe..

Ik heb appels in huis en ook bananen, die eten wij ook wel. Als ik dan een banaan eet kan ik ze wel eens een stukje geven kijken wat ze er op doen.

Parel in principe zijn ze 4 maanden ja.. maar ze drinken nog niet voor een kindje van 4 maanden, ze zitten namelijk echt nog maar op 150 cc..(zijn weer helemaal terug gezakt) en omdat ze nog niet zulke grote flessen drinken wil ik niet beginnen met bijvoeding.

Ik was net een beetje ana het googlen, daar staat weer dat kiwi wel mag, maar dat ze het adviseren vanaf 6 maand. Pff wat een gedoe zeg dat de een dat zegt en de ander weer dat. Ik hou het wel bij een appel en een banaan zo is af en toe Very Happy

Parel hoe zijn de prikjes gegaan? En hoe was je laatste verlof dag?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 8:01

Loïs is idd ook teruggevallen!
Ga maar weer naar 4 flessen van 150 cc en 1 van 180cc ..
En als ze dan nog honger heeft, maak ik wel een fles extra, er is echt geen peil op te trekken nu!

De prikjes gingen wel ok, ze weegt nu 5640 gr en 60 cm. Ze was heel lief en heel alert, volop lachen en kletsen met de mevrouw van het cb. Dat lachen verging dr alleen op een gegeven moment wel! Ze heeft best wel last gehad vandaag, maar heb er gewoon een zetpil in gedaan, wat extra eten gegeven en lekker gekroeld (waar ze echt niet zo heel erg van houdt als het mij uitkomt, alleen als het haar uitkomt).

Heb eigenlijk echt geen ene reet gedaan haha, morgen ga ik denk ik wat leuks met mijn 'gezin' doen!

Pas nu op de babyfoon van de buren, ze gaan wat doen maar de buurvrouw weet niet wat. Ze is wel 2x op kraambezoek geweest maar zonder zoontje (van 2). Hij huilt normaal nooit, slaapt lekker door, is welgeteld 1x doorgekomen dat hij ging huilen. Ze zijn nog geen 3 minuten weg, en ik hoor geluid uit de babyfoon hahaa ik ga hem anders straks wel troosten als hij echt heel erg gaat huilen. Maar ja, denk niet dat hij weer goed gaat slapen als ik (een bijna wildvreemde) hem kom troosten haha, heb ze wel gezegd dat ik hem dan naast me op de bank zet met chippies en wat drinken. Dat vonden ze prima Wink ben erg benieuwd wat ze nu zijn gaan doen! Misschien vraagt ie dr wel ten huwelijk! Al heb ik geen idee of ze al getrouwd zijn haha

Gast
Gast

Bericht  pindaatje vr 24 feb 2012 - 8:43

Ayla: wij geven het idd ook als hij plat op zijn rug ligt, maar dat maakt hem niet uit... hij werkt het er toch wel uit... We geven het met een spuitje trouwens..

Floor: wij hebben nu diflucan tegen de spruw, ken je dat?? Hebben dit gekregen omdat de nystatine niet geholpen heeft.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Floor vr 24 feb 2012 - 10:23

weg!

Laatst aangepast door Floor op vr 24 feb 2012 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol vr 24 feb 2012 - 10:26

Floor wat leuk dat je een foto Plaatst! Vind het een mooie jurk!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 10:26

Ach!
Ik weet er niks vanaf hoor, hoort dat altijd een jurk te zijn?
Vind hem wel heel erg mooi, maar moet even wennen bij je zoon haha

Gast
Gast

Bericht  Floor vr 24 feb 2012 - 10:31

Laughing nee hoor het mag ook een pakje zijn maar zoals ik een pagina of 3 terug schreef:
Onze zoon is gedoopt in een doopjurk, de jurk is gemaakt door mijn oma (zijn overgrootoma dus). Oma heeft hem 56 jaar geleden gemaakt voor de doop van mijn moeder, daarna zijn alle zussen er ook nog in gedoopt, later ikzelf, mijn broer en al mijn nichtjes. En zondag dus ook onze zoon.
We hadden wel een nieuwe onderjurk gemaakt (een blauwe) waar de jurk van kant overheen ging, hij is echt teer, maar heeft de doop in elk geval overleeft.

Het is voor mij dus emotionele waarde, mijn man vond het best en de peetoom van onze zoon bleef maar zeggen 'hij kijkt boos..vind ik niet gek,hij moet een jurk aan van jou!' (waarop mijn antwoord was 'het is toch carnaval')
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Star007 vr 24 feb 2012 - 11:17

@Floor: Had de foto nog gezien, voordat hij weg was. Wat een schatje is het !Laughing Ben ook benieuwd naar jou eigenlijk. Heb je ook FB? Very Happy

Ik ben ook zo benieuwd naar Studie Laughing Maar ik weet dat je graag beetje anoniem blijft.

Vanavond nog even vlug naar kruidvat geweest, ff luiers, voeding enzo gekocht. Was weer een flink gesjouw dus haha. Nu the voice kids aan het terug kijken. Wat zijn die kinderen van 12/13 voortaan al 'volwassen' he. Dat zie ik ook bij mijn zusje van 13.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 12:06

Floor wat een geniale reactie op die peetoom!

Star ; ja he! Mijn nichtje is 8 en die draagt dezelfde oorbellen enzo als ik! Ze jat ook altijd mijn make-up als ze hier is en ik moet dr haar stylen haha

Gast
Gast

Bericht  Star007 vr 24 feb 2012 - 12:32

@Parel: Ja moet je zien , 8 jaar en dan al make-uppen. Ik speelde toen nog met barbies Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 29 394967 Raad eens wat mijn zusje voor haar verjaardag wil ( is morgen jarig): Make-up :P ..oja en niet te vergeten ze heeft ook een Black berry whahaMama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 29 561177
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 29 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: