Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+20
Creabea_28
_Lana_
pitbullgup
truestar
Floor
Aimee
Poisongirl
Steep
joyce0606
MissD
Supertalentje
blondje1313
pindaatje
Annie24
studiebol
Lejow
Star007
mickey
LindaK
Ayla
24 plaatsers

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  pitbullgup do 23 feb 2012 - 8:23

Parel schreef:
pitbullgup schreef:koken voor mezelf doe ik ook nooit... vind ik de moeite niet waard Wink

voedingsschema van Ninthe;

7.30-8.00 180 +5
11.00-11.30 180 +5
15.00 180 +5
18.30 180 +5
22.00 180 +5 (voor hongerige kindjes/goede nacht)

Waarom 5 schepjes? Het is toch 1 schepje per elke 30cc water?

Ja je hebt helemaal gelijk stom
Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 166342

fijn dat de KA je zo goed heeft geholpen!

Laatst aangepast door pitbullgup op do 23 feb 2012 - 8:25; in totaal 1 keer bewerkt
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Ayla do 23 feb 2012 - 8:24

Hier werkt het niet, pap die beter blijft zitten. Ze spuugt na elke fles na 1,5-2 uur nog wat terug, nu nog.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 8:41

Ayla schreef:Hier werkt het niet, pap die beter blijft zitten. Ze spuugt na elke fles na 1,5-2 uur nog wat terug, nu nog.

Ze moeten er echt overheen groeien idd. Maar L. spuugt echt SLOTEN, ook al is het een half uur na de fles, een minuut of 4, een uur, 3 uur, elke keer komt er flink veel terug. Als ze eraan toe is, en s´nachts er niet genoeg meer aan heeft, ga ik een papfles geven. Msschien heel binnenkort al, eens even kijken.

Gast
Gast

Bericht  Tiara do 23 feb 2012 - 9:12

Parel schreef:
Ayla schreef:Hier werkt het niet, pap die beter blijft zitten. Ze spuugt na elke fles na 1,5-2 uur nog wat terug, nu nog.

Ze moeten er echt overheen groeien idd. Maar L. spuugt echt SLOTEN, ook al is het een half uur na de fles, een minuut of 4, een uur, 3 uur, elke keer komt er flink veel terug. Als ze eraan toe is, en s´nachts er niet genoeg meer aan heeft, ga ik een papfles geven. Msschien heel binnenkort al, eens even kijken.

Parel, ik weet niet of je het al doet, maar hier helpt een half uur na een voeding rustig rechtop houden erg goed.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:23

Vaak valt ze alweer in slaap of gooit ze zich achterover, dat ze wil liggen. Als ze slaapt valt het mee, en in de box komt het er wel weer uit, maar last heeft ze niet echt, anders dan dat ze haar speen kwijt is dan. Overigens is ze heel beweeglijk, dus stilzitten is hier heel moeilijk! Ze kraait het in dr wipper uit, zwaait gierend met haar armen en schopt met haar benen. Maar de zeldzame keren dat ze rechtop zit helpt het ook niet, helaas! Mama shopt wel extra Wink

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 23 feb 2012 - 9:29

Parel, R. heeft het ook heel erg gehad, maakte niet uit of hij een half uur recht op werd gezet of niet (wat overigens zelden bij hem kon omdat hij echt niet stil kan zitten) want hij spuugde zelfs nog na 4 uur voeding. Gelukkig heeft R. er eigenlijk niet echt last van gehad, meer ik omdat ik het zielig vond en non stop aan het wassen was, was het op een gegeven moment wel zat om iedere dag constant alles uit te moeten wassen Embarassed . Maar sinds hij 9 maanden is geweest is het voorbij cheers . Je hebt dus nog even te gaan maar het gaat idd echt over.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:36

Hahahaha, Limburg ik ben idd ook heel lui (en het soms heel erg zat, maar als ze dan je decolletee onderspuugt en keihard lacht is het vergeven!), heb wel 10 extra hydrofieldoeken nieuw gekocht en extra rompers zodat ik minder hoef te wassen haha maar 9 maanden, dat is al over 6 maanden Laughing En dan zitten we in de zomer, dus desnoods gooi ik dr buiten in bad en laat ik dr drogen in het zonnetje Wink

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 23 feb 2012 - 9:40

Wij hebben/hadden ook echt heel veel hydrofiele luiers, 3 boxkleden, spuugdoeken en kleding voor R. maar het was ook echt nodig.
Ik dacht dat het nooit over zou gaan, iedereen zei als die eenmaal vast voedsel gaat eten word het minder en gaat het over maar dat heeft hier dus nog echt wel een hele tijd geduurd en toen was het 'ineens' over leek het wel.

Ik werd er soms ook echt even chagrijnig van als alles incl. mezelf werd ondergespuugd en om me daarna weer schuldig te voelen tegenover R. want hij kon er ook niks aan doen Embarassed .
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:50

Ach, ergens maakt het L ook wel weer uniek! Mama heeft ook een handleiding Laughing
Heb ik eindelijk mijn mini-me!

Gast
Gast

Bericht  mickey do 23 feb 2012 - 21:00

Goeiemorgen meiden!

@Parel: geniet van je laatste verlof dagje en succes met L haar prikjes.

@All: weer een heerlijke nacht. F sliep rond 22.30/22.45 en werd 6.45 wakker. Hij wordt steeds wakker van de wekker van mijn vriend. Gister sliep hij toen nog verder, vanmorgen niet. Maar das geen probleem. Heb genoeg te doen vandaag. Moet toch echt eens gaan strijken, heb sowieso 2 manden vol (heb er maar 2, dus is waarschijnlijk veel meer Laughing ). Ook spullen inpakken, want we gaan vanavond naar de 9 maanden beurs en overnachten ook in Amsterdam. Wij wonen in Zuid-Limburg, dus het is een flinke rit. We zien het niet zitten om dan midden in de nacht nog terug te moeten rijden, dus blijven we lekker daar. Morgen nog een dagje Amsterdam eraan plakken, heb er zin in!!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol do 23 feb 2012 - 21:20

Mickey wat leuk zeg! Veel plezier op de beurs en dan in amsterdam! Gezellig! Jullie eerste nachtje weg met zijn 3en?

Parel fijn dat het een goed gesprek was bij de arts, dat is altijd een stuk prettiger! En je laatste verlof dag! Sjonge wat gaat dat toch snel zeg, moet je nu maandag ook vor het eerst werken??

Sorry op de rest reageer ik ff niet... wat een horror nacht toch weer... standaard om half 5 word V wakker ik kom er maar niet achter wat er is, echt honger heeft ze ook niet want ze wil niet echt de fles. Maar omdat ze nu zoooo aan het krijsen was en ik haar echt niet stil kreeg.. werd L ook wakker dus toen was het helemaal feest :shock: En dan daarna weer in slaap vallen en heel lang slapen he.. pff maar ik heb ze wakker gemaakt want ik moet zo weg, op kraambezoek bij een vriendin, en ze zitte nu ontzettend vrolijk met zijn tweeen mij aan te kijken vanuit hun wippers...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Star007 do 23 feb 2012 - 21:26

@Parel: Gelukkig was het een fijn gesprek bij de K.A. Fijn dat je het toch gewoon lijkt te accepteren en gewoon geniet van je meisje Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 561177 Ja je kunt natuurlijk ook niets anders als gewoon afwachten tot ze er over heen groeit.
Geniet maar lekker van je laatste verlofdag , want je zit zo weer in het normale riedeltje van werken. Dat merk ik nu al na 2 weken ( al hoefde ik niet zoveel te werken de afgelopen 2 weken). En succes met de spuitjes.

@Mickey: Hier wordt D. ook altijd wakker van onze wekker. Als die bijvoorbeeld in het weekend niet afgaat, dan slaapt ze ook goed door tot 7.30/7.45.
Lekker zeg een dagje Amsterdam erachteraan! Ik hoop volgend jaar ook naar de 9 maandenbeurs te gaan ( met misschien wel weer een dikke buik Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 166342 ) en dan plakken wij er denk ik ook een weekendje achteraan met ons drietjes.

@Studiebol: Wat raar he dat ze dat iedere nacht doet. Ik kan me ook niets anders bedenken dan dromen, maarja altijd op de zelfde tijd is ook weer vreemd. Is er geen buurman/buurvrouw van wie de wekker om half 5 afgaat ofzo?

Gisteravond lag D. meteen na de laatste fles, om 19.15 al in bed. Ze heeft goed doorgeslapen tot mijn vriend zijn wekker om 7.00 ging. Toen flesje gehad en lekker in bad geweest en nu ligt ze alweer te slapen haha.
Straks even naar het winkelcentrum om mijn kraamcadeautje ( morgen op kraamviste) compleet te maken. Ik heb nu een leuk felblauw polotje van Stoer en dan zoek ik er nog een wit broekje bij, voor in de zomer.
Het weekend is weer vol verjaardagen en op kraamvisite, gezellig Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  mickey do 23 feb 2012 - 21:41

@Studie: ja, wordt inderdaad ons eerste nachtje weg met zijn drieën. F is wel vorige week uit logeren geweest en hij ligt al 1,5 week in het campingbedje, dus dat zal wel goedkomen met zijn nacht rust. Vraag me wel af hoe wij zullen slapen, aangezien we met zijn drieën op één kamer slapen...
Wat raar zeg van je meisje. Eerst dacht ik nog aan dromen, maar iedere nacht op hetzelfde tijdstip? Das wel vreemd. Misschien inderdaad geluid van buiten of van de buren ofzo?

@Star: het vreemde is dat F in het weekend, als de wekker niet af gaat, een stuk vroeger wakker wordt... De afgelopen weekenden was dat in ieder geval zo. Ach... ik mag absoluut niet klagen over zijn nachten, dus dat doe ik ook niet Very Happy
In eerste instantie zag ik het niet zo zitten om net nu weg te gaan, want mijn zus is vandaag uitgeteld, maar besloten het toch maar te doen. Mijn zus heeft afgelopen week nog controle gehad bij de VK, die had ook een inwendig onderzoek gedaan, maar er was nog geen enkel teken van een aanstaande bevalling. Ze heeft ook nergens last van, dus hopelijk blijft de baby nog ff zitten Wink En als de baby wat weg heeft van zijn/haar broer en neefje, dan duurt het nog wel 2 weken Laughing Mijn neefje kwam 13 dagen te laat en F ook, al heeft dat natuurlijk niks te zeggen.
Druk weekend voor de boeg, gezellig wel. Ik vind kraamvisite altijd erg leuk. Ik heb afgelopen week ook een witte broek voor F gekregen, dus ze moeten ergens al in de winkels hangen.
Wat fijn, dat D zo goed slaapt! Slaapt ze iedere nacht zo lang?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Poisongirl do 23 feb 2012 - 21:57

@mickey veel,plezier met jullie nachtje weg!!

@ studie, vervelend zeg dat V. Nog steeds wakker wordt

@Parel, fijn dat het bij de K.A. Goed ging. Ach shoppen is altijd leuk!!!

@all. Hier alles goed. Gister samen uit eten geweest, J. Naar mijn schoonouders gebracht. Ging heel erg goed. Gisteravond kreeg j. Om half twaalf zijn laatste fles maar die heeft hij nog niet voor de helft gedronken en vannacht om vijf uur werd hij weer wakker voor zijn fles. Hijnwordt meestal tussen vijf en zes wakker voor eenmfles en hij krijgt om tiennuur zijn volgende fles. Dus echt helemaal doorslapenmzit er helaas nog niet in. Hoe hebben julliemdit gedaan? Kwam julliemkindje vanzelf steeds later?

Vandaag lekker dagje thuismrommelen. Ga appeltaart bakken,manmiddag komen vrienden van ons enndie blijven eten. Maak zelf uiensoep, gevulde aardappels, sla en asperges met ham en kaas uit de oven. Iemand nog een idee voor een toetje?

Edit: sorry voor de typfouten, heb ook gsm getypt en daarom heb ik ook niet op iedereen gereageerd!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Star007 do 23 feb 2012 - 22:00

@Mickey: Ze sliep normaal altijd vanaf ongeveer 20.00 tot volgende ochtend Very Happy . Maar sinds gisteren nieuw voedingsschema en laatse fles is dus om 19.00.
Nou het is inderdaad te hopen dat de kleine van je zus nog even blijft zitten haha Laughing

@Poison: D. kwam in het begin altijd rond 3.00 snachts en op een gegeven moment werd dat steeds wat later. en vanaf 1-1-2012 sliep ze van 21.00/21.30-6.30 en tijdje daarna van 20.00-7.00 en nu dus van 19.15-7.00.
Dus ik denk dat dat vanzelf goed gaat komen! Nu lees ik dat je een appeltaart gaat maken, je brengt me op een idee hahah. Hier staat nog Cakemix en choco glazuur, dus dat ga ik straks eens lekker maken Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  pindaatje do 23 feb 2012 - 22:31

Mickey: veel plezier in A'dam!

Studie: Raar dat V steeds wakker wordt op dat tijdstip. En ook lastig dat je er niet achter kan komen wat er dan is... Voor V niet leuk, en voor jullie ook niet.

Poison: wij zitten ongeveer in hetzelfde ritme als jullie... Hier is het ook elke morgen rond 5 uur/half 6.. Hier was het eerst 2x per nacht, toen het 1x werd was het eerst rond 3u, daarna werd het ineens 4u, en nu al 5u/5.30u.. Laatste fles hebben we hier tussen half 10 en half 11. Krijg hem echt niet later.. Naja, scheelt straks weer in het afbouwen van de laatste fles, hoop ik. Maar het komt dus echt vanzelf! Misschien de laatste fles wat meer indoen??

En wat ga je lekker koken zeg! Jummie!

Star: wauw, wat kan D al lekker doorslapen zeg!

Hier hadden we ook weer een goede nacht. Zoontje heeft om 22.00 zijn fles gehad, en werd vanmorgen om 5.30 weer wakker. Hij wil dan alleen de fles daarna, rond 10u niet leegdrinken.. Geen idee waarom niet, want hij schreeuwt eerst alles bij mekaar om de fles en laat vervolgens altijd zo'n 50 cc staan (krijgt 150+5), en wil dan 2u later weer... Frustrerend is het wel.. Ook wil hij zijn medicijnen voor spruw niet hebben. Als wij het geven, is het binnen 3 sec weer uitgespuugd... Iemand idee wat we daar aan kunnen doen??

Nou, ik ga even met mijn kids naar buiten, even een wandeling maken, en daarna maar eens een poging doen voor het huishouden.. Krijgen morgenmiddag weer kraamvisite, en dan moet het hier wel een beetje op orde zijn he..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  blondje1313 do 23 feb 2012 - 22:33

Gisteren uiteindelijk 6 voedingen gegeven, om 21.30 werd Lotte huilend wakker, toen dus gevoed. Ik was erg bang dat het een dramatische nacht zou worden omdat ze normaal nooit wakker wordt als ze om half 8/8 uur in bed gaat (en als ik haar wakker maak voor een voeding is dat ook altijd wat later). Maar gelukkig heeft ze tot kwart voor 7 geslapen, en uiteindelijk om half 8 gegeten.
Helaas waren de honden wel aan het janken en ben ik nog 4 keer wakker geworden totdat ik ze om half 4 maar uit ben gaan laten en toen binnen in de bijkeuken heb gelaten ipv buiten. Daar waren ze ook niet helemaal stil, maar dit hoorde ik in elk geval minder goed.

Iedereen die vandaag gaat bakken, veel plezier!
Poison, wil je een toetje ook zelf maken? Wij houden het meestal gewoon op ijs of viennetta (want dat lust iedereen, heb ook wel eens een bosvruchtencrumble gemaakt wat ik zelf heerlijk vond, maar ja, daar hield mijn man al niet zo van).
Lotte kwam trouwens vanzelf steeds later.

Mickey, succes weer met de geluiden van F vannacht, lijkt me erg wennen!

Studiebol, balen dat ze dat iedere nacht doet. Hopelijk gaat het snel vanzelf weer over.

Hier ga ik vanmiddag nog maar eens wegen op het cb, want dat had ik met ze afgesproken. Het was de bedoeling (van mij) om op 4 voedingen over te gaan, maar dat is er de afgelopen week denk ik maar 2x van gekomen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ayla do 23 feb 2012 - 23:47

Pindaatje als je hem plat op zijn rug in de box legt en dan met een lepeltje de medicijnen geven? Zo geef ik E.lena de Zantac ook, dat is ook zo'n smerig spul, en als ze plat op haar rug ligt "moet" ze het wel doorslikken. Vind het niet leuk om het zo te doen, maarja, het is ook niet leuk als ze last krijgt van maagzuur.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  pitbullgup vr 24 feb 2012 - 0:13

@ Mickey; veel plezier op de beurs!
@ studie; vervelend zeg en met de speen is dan niet tevreden?
@ star: wat goed van D smile
@ poison; wij deden dan de speen er in en dan viel N meestal weer in slaap tot half 7 of zo. En een week daarna hebben we ze gewoon een kwartier laten huilen en meestal was ze dan wel stil en ging weer slapen (was dus geen honger maar een ritme wat we moesten doorbreken)
Wat gezellig eters! en als toetje misschiemn zelf gemaakte hangop met vers fruit?
@ pinda; ik heb helemaal geen ervraring met spruw dus kan je geen tips geven
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Floor vr 24 feb 2012 - 0:15

@pinda, wat voor spruwmedicatie heb je? Onze zoon is 3 maanden oud en heeft in totaal 3 weken geen spruwmedicatie gehad, verder altijd dus ben er inmiddels erg bedreven in Laughing
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Supertalentje vr 24 feb 2012 - 0:48

Wat is er veel geschreven!

Kleine man huilt heel veel en spuugt maagzuur, maar volgens het CB is het allemaal een fase, hoort het er allemaal bij en hoef ik me nergens druk om te maken. Hij heeft geen ritme en ik dus ook niet, maar dat zou allemaal goed moeten komen. Hij was wel goed aangekomen, 2 weken geleden 4050 gram en gister 4680 gram. Maar hij heeft vannacht mooi weer bij mijn schoonouders geslapen, ik was helemaal kapot. De hele week vond ik het prima, maar na een paar dagen begint dat huilen en gebroken nachten me op te breken.

Dit is trouwens zijn nieuwe Z8 jas + sjaal die ik van de week gekocht heb;

***Helaas, de knapste baby van het noordelijk halfrond gemist!*** :P

Laatst aangepast door Supertalentje op vr 24 feb 2012 - 10:43; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Poisongirl vr 24 feb 2012 - 1:19

Ik was de zelfgemaakte hamburgers vergeten te zeggen, als toetje heb ik besloten een aarbei/framboos/witte chocolade trifle te maken. Ga nu vlug verder met de voorbereidingen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 1:32

Ja hoor Super, een fase... Komt ie weer: Spuugt hij lang na de voedingen? Denk aan 1,5 a 2 uur. Ruikt hij tussendoor zuur? Hoor je hem "hikken" voor dat hij begint te huilen? Slaapt hij slecht(er)? Ik denk wederom aan reflux.

Stoere jas! En mooi mannetje.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 vr 24 feb 2012 - 1:55

Even een egoberichtje, net met Lotte naar het weeguurtje geweest en ze is in twee weken tijd niet aangekomen (en in 4 weken tijd 120 gram).
Maandag ga ik maar weer, kijken of het dan al scheelt, ze begint nu in elk geval wel flink van de lijn af te wijken denk ik, ben bang dat het toch kv gaat worden. Met deze wvp had ik ook niet zoveel, hopelijk is maandag de gewone er weer.
Lotte heeft ook vaak last van koude en blauw/paarse handjes en voetjes, haar mondslijm zag er goed uit, dus eerst maakte ze zich nergens druk om, maar toen mijn moeder vertelde dat mijn zusje aan een hartafwijking is overleden was er opeens paniek. Ze zei dat ze nu vannacht niet meer kon slapen, wat heb ik daar nou aan? Mijn moeder gaf wel aan dat Lotte echt veel actiever is dan mijn zusje was, die was altijd extreem rustig (is na 9 maanden overleden), zij denkt ook niet dat er echt wat aan de hand is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 2:12

Blondje dit komt misschien over als kritiek *en zo is het dus absoluut niet bedoeld* (of een hele stomme vraag) maar je kleed haar wel warm genoeg aan? Als kindjes zichzelf constant op temperatuur moeten houden groeien ze ook niet. Dat denk ik omdat je zegt dat ze vaak zo'n koude en blauwe handjes en voetjes heeft. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het heel belangrijk is dat babies warme voeten hebben, dan hebben ze het lekker warm.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: