DE schoonmaaktip?
+18
Flip Fluitketel
PiP
-Ieniemienie-
PapillonRose
Bruintje Beer
nillis
Tiara
loesje
*Troela*
Parisienne
Happydobby
Novalee
Océane
Mamsie
Printje
Liadan
Susan
Steep
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
DE schoonmaaktip?
En dan vooral met kleding. R. had net echt een verschrikkelijke spuitluier alleen zat het niet alleen in zijn luier. Werkelijk alles was vies, tot zijn sokken toe (ook zijn oren..)! Volens mij was het een mini ontploffing Hoe krijg je dat er nou goed uit? Tot nu toe hebben we het nog nooit zo erg gehad (en meneer maar lachen ;-)). Wie heeft de tip?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Re: DE schoonmaaktip?
Het kan toch gewoon in de wasmachine?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, dat snap ik , maar dan gaat het er niet uit.. Er blijft een gele vlek in zitten. Ook als ik het eerst schoon heb gespoelt en heb laten weken.
Steep- Kletskop
In de wasmachine .
En als er dan nog poepvlekken in zitten kan je het in de zon leggen. Dat gaat nu natuurlijk niet zo snel maar als je het in de vensterbank legt, dan verdwijnen de vlekken ook door de zon.
En als er dan nog poepvlekken in zitten kan je het in de zon leggen. Dat gaat nu natuurlijk niet zo snel maar als je het in de vensterbank legt, dan verdwijnen de vlekken ook door de zon.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Thnx! Dat ga ik proberen . Ik zal de volgende keer erbij vermelden dat ik een wasmachine heb goed
Steep- Kletskop
Mijn moeder zet witte kledingstukken altijd in een chloorbadje, maar dan moet het wel effen wit zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bedankt, ik zal morgen eens chloor gaan halen, want het was/is een witte romper. De rest zal ik dan in de vensterbank leggen (en heel hard hopen dat de zon gaat schijnen).
Steep- Kletskop
Shout erop doen. Werkt top.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
haha die gooide ik gewoon weg.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:haha die gooide ik gewoon weg.
Dat deed ik dus ook, maar ik vond het nu wel een beetje zonde haha!
De shout schrijf ik op het boodschappenlijstje erbij
Steep- Kletskop
Ik probeerde witte kledingstukken nog een keer te weken in een chloorbadje en daarna in de wasmachine met extra vanish. Als het er dan nog niet uit was gooide ik het inderdaad ook weg...
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Ik kreeg hier van iemand (ik meen MamaRosa?) de tip om Dasty te gebruiken en dat werkt perfect! Gewoon de poep zelf eraf spoelen en dan inspuiten. Eventjes in laten trekken en dan in de wasmachine, zelfs op 30 graden gaat het er gewoon uit. En dit kan ook op gekleurde kleding.
Heerlijk hè, die luiers? Ik ben zo blij dat die rompers van de Hema ook onderlangs uit kunnen!
Heerlijk hè, die luiers? Ik ben zo blij dat die rompers van de Hema ook onderlangs uit kunnen!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Mamsie schreef:haha die gooide ik gewoon weg.
Haha
Wat ik doe is met ossegal zeep, werkt perfect, zo'n zeepblokje kost bij het kruitvat 1 euro ongeveer en het werkt perfect.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Dasty! Het is stinkend rotspul (ontvetter) maar krijgt echt bijna alle vlekken uit kleding. Ik spuitte de poepvlekken altijd in met Dasty, liet het even tien minuutjes intrekken en deed het daarna met de rest van de was in de wasmachine. Gewoon 30/40 graden of kort programma. Het werkt echt!
Edit: verkrijgbaar bij de Wibra, een grote gele spuitfles. Het is officieel ontvetter.
Edit: verkrijgbaar bij de Wibra, een grote gele spuitfles. Het is officieel ontvetter.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik leg alles met poep en andere moeilijke vlekken eerst even in de vanisch.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
de wasmachine in zo doe ik dat. a heeft wel vaker spuitluiers.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik zet het eerst een tijd in de week met wasmiddel en heel heet water en dan in de machine. Werkt prima.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Happydobby schreef:Mamsie schreef:haha die gooide ik gewoon weg.
Haha
Wat ik doe is met ossegal zeep, werkt perfect, zo'n zeepblokje kost bij het kruitvat 1 euro ongeveer en het werkt perfect.
+1
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Ik week het in warm water en spuit er daarna Dasty op van de Wibra. Werkt echt!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
+1Parisienne schreef:Dasty! Het is stinkend rotspul (ontvetter) maar krijgt echt bijna alle vlekken uit kleding. Ik spuitte de poepvlekken altijd in met Dasty, liet het even tien minuutjes intrekken en deed het daarna met de rest van de was in de wasmachine. Gewoon 30/40 graden of kort programma. Het werkt echt!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
+1PapillonRose schreef:+1Parisienne schreef:Dasty! Het is stinkend rotspul (ontvetter) maar krijgt echt bijna alle vlekken uit kleding. Ik spuitte de poepvlekken altijd in met Dasty, liet het even tien minuutjes intrekken en deed het daarna met de rest van de was in de wasmachine. Gewoon 30/40 graden of kort programma. Het werkt echt!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mama1985 schreef:Ik leg alles met poep en andere moeilijke vlekken eerst even in de vanisch.
+1
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
+1Bruintje Beer schreef:Ik week het in warm water en spuit er daarna Dasty op van de Wibra. Werkt echt!!
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: