Tandenpoetsdrama...
+8
Coccinelle
Liadan
Flip Fluitketel
Annemie
L!ND@
Susan
Pussycat
Flower_L
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tandenpoetsdrama...
Herkenbaar? L wil gewoon niet dat we zijn tandjes poetsen. Proberen het nu in ochtend en avond maar helaas ...
Zelf spelen, voor de spiegel, grappig doen...helpt allemaal niet
Zelf spelen, voor de spiegel, grappig doen...helpt allemaal niet
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Tandenpoetsdrama...
Niet herkenbaar... ik zing een liedje erbij en dan vind ze het helemaal geweldig haha.
En misschien één tandenborstel hij zelf in de hand en jij met een andere poetsen?
Liggend/zittend maakt ook geen verschil?
En misschien één tandenborstel hij zelf in de hand en jij met een andere poetsen?
Liggend/zittend maakt ook geen verschil?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Dat is bij Ezra ook een tijdje zo geweest. Wij hebben toen even alle druk eraf gehaald en hem zelf laten poetsen zonder dat wij dus aan de tandenborstel zaten, daar zongen we dan een liedje bij en als beloning mocht hij ook nog onze tanden poetsen na afloop. Na verloop van tijd ging het eigenlijk alweer veel beter. Nu poetst hij zelf en dan helpen we hem met de moeilijke plekjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
We zetten een fillmpje op, anders bereiken we echt niks. Ze wil het dan ook niet zelf. Zo gaat en zonder problemen en poetst ze zelf nog na. Geweldig vind ze dat.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Vanavond eens voor tv proberen. en niet meer vlak voor het slapen maar wanneer hij nog actief is...misschien maakt dat verschil.
Flower_L- Ratel
Hier is het altijd wel drama geweest, zal niet weten wanneer we voor het laatst zijn tanden echt gepoetst hebben, we proberen het wel, maar hij houdt zijn mond stijf dicht en duwt de tandenborstel weg, dus eigenlijk zijn ze allang niet meer gepoetst...
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Helaas niet herkenbaar. Y.enthe weet zodra we het woord tandenpoetsen al zeggen wat er gaat gebeuren en staat zelfs met haar mondje open en zegt die die! Ze vind het kennelijk heel leuk. Het enige wat we gedaan hebben, is toen tandje 1 en 2 er waren gelijk begonnen met "poetsen". Is het altijd al drama geweest of van de laatste tijd? Kan zijn dat er meer tandjes dan aankomen en daarom het niet wil omdat het pijn doen? (ik zeg maar wat..)
Gast- Gast
Hier bijna nooit een probleem gelukkig, hij mag altijd eerst zelf poetsen en daarna poetsen wij na. Als hij niet wil dan heeft hij pech want vind het wel belangrijk dat zijn tandjes goed gepoetst worden.
Heb je al een tandenpoets lied bedacht?
Heb je al een tandenpoets lied bedacht?
Gast- Gast
Herkenbaar! Als wij het doen is het krijsen en brullen. Wij laten haar zelf haar tandenborstel vasthouden en tandenpoetsen dan is ze rustig. Ze zit een beetje in de fase dat ze alles zelf wil doen op dit moment.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier gaat het tandenpoetsen nog niet altijd makkelijk. Yara vindt het niet leuk en doet als ik aan het poetsen ben vaak haar mond niet ver genoeg open of steeds dicht. Maar omdat ze weet dat we net zolang poetsen tot het goed is, werkt ze uiteindelijk wel mee.
Ze poetst altijd zelf eerst en daarna poetsen wij.
Kian vindt de tandenborstel vooralsnog erg grappig en doet zijn mond open als hij 'm ziet.
Ze poetst altijd zelf eerst en daarna poetsen wij.
Kian vindt de tandenborstel vooralsnog erg grappig en doet zijn mond open als hij 'm ziet.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Hier is het ook drama. Toen ze net haar eerste tandjes kreeg vond ze het wel prima, maar nu wil ze het zelf doen (en dan doet ze niet meer dan de tandpasta van de tandenborstel afsabbelen..). Ik blijf het iedere avond voorzichtig proberen en laat haar dan zelf nog wat poetsen. 'S ochtends geef ik haar ook haar tandenborstel als ik mijn tanden sta te poetsen, dan probeert ze me na te doen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik poets S. zijn tandjes in bad tijdens het spelen. Veel te weinig eigenlijk want hij gaat om de dag in bad
Gast- Gast
Hier vond ze het ook een tijdje helemaal niks. Nu is het gelukkig weer voorbij die fase. Ik zing altijd een liedje voor haar en maak het een beetje leuk, en op het moment werkt dat. Daarna wil ze vaak zelf even poetsen, en dat mag dan ook. Hoewel we dan vaak het probleem hebben dat ze haar tandenborstel niet meer af wil staan
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
t. vind het helemaal leuk, maar dat zal nog wel veranderen..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Vanavond hebben we het in bad geprobeerd, hij trok de tandenborstel uit mijn hand en ging ermee spelen En brullen toen ik de borstel af wilde pakken. Geen succes dus. Zelf poetsen doet hij ook niet. Morgen eens proberen om tijdens Zandkasteel te gaan poetsen. Misschien is hij dan afgeleid.
We poetsen sinds dat zijn eerste tandje door is, en toen vond hij het helemaal leuk (en lekker...) maar de afgelopen weken is het drama. Er komen momenteel geen tandjes door, dus dat kan het ook niet zijn.
We poetsen sinds dat zijn eerste tandje door is, en toen vond hij het helemaal leuk (en lekker...) maar de afgelopen weken is het drama. Er komen momenteel geen tandjes door, dus dat kan het ook niet zijn.
Flower_L- Ratel
Hier deden we het tegelijk bij elkaar. Dus T mijn tanden en ik die van hem, omdat hij zo geconcentreerd bezig was ging het een stuk makkelijker.
Daarna nog een fase gehad van niet willen, en toen zag hij bij oma de elektrische tandenborstel. Voor hem 1 gekocht en toen vond hij het ineens weer erg leuk.
Daarna nog een fase gehad van niet willen, en toen zag hij bij oma de elektrische tandenborstel. Voor hem 1 gekocht en toen vond hij het ineens weer erg leuk.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Hier is het ook een drama!
Het maakt niet uit of we een liedje zingen, hij ook bij ons mag poetsen, we zijn kroelies ook meepoetsen, het hem zelf laten doen of we de gewone of elektrische gebruiken. Het is zeer vermoeiend om een strijd aan te gaan en dat wil ik niet, maar vind wel belangrijk dat zijn tanden goed gepoetst worden.
Binnenkort moeten we zelfs 2x per dag gaan poetsen.
Het maakt niet uit of we een liedje zingen, hij ook bij ons mag poetsen, we zijn kroelies ook meepoetsen, het hem zelf laten doen of we de gewone of elektrische gebruiken. Het is zeer vermoeiend om een strijd aan te gaan en dat wil ik niet, maar vind wel belangrijk dat zijn tanden goed gepoetst worden.
Binnenkort moeten we zelfs 2x per dag gaan poetsen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
vanavond...weer geen succes helaas hij gooit zn hoofdje helemaal naar achter.
Electrische borstel is denk ik ook geen succes, maar ik kan het eens proberen met die van ons. Hij is bang voor alles wat zo'n geluid maakt...blender, stofzuiger,..
Electrische borstel is denk ik ook geen succes, maar ik kan het eens proberen met die van ons. Hij is bang voor alles wat zo'n geluid maakt...blender, stofzuiger,..
Flower_L- Ratel
Elektrische TB word geadviseerd vanaf 3jaar ivm de gevoeligheid van het tandvlees, kijk daar wel even mee uit. Straks is dat helemaal stuk
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Elektrische TB word geadviseerd vanaf 3jaar ivm de gevoeligheid van het tandvlees, kijk daar wel even mee uit. Straks is dat helemaal stuk
Ok, ik dacht misschien eens zijn er speciale voor kleintjes?
Flower_L- Ratel
De borstelkopjes zijn wel iets kleiner als die van volwassenen, en draaien iets minders hard, maar toch nu al mag het niet (geloof ik).
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Elektrische TB word geadviseerd vanaf 3jaar ivm de gevoeligheid van het tandvlees, kijk daar wel even mee uit. Straks is dat helemaal stuk
Ik heb het aan de tandarts gevraagd en wij kregen het advies: op sensitive stand zetten en zacht borsteltje gebruiken. Met de elektrische tandenborstel kun je dan net iets meer poetsen dan met de gewone.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ow ok! Ik heb bij drogist gewerkt en dat is het advies wat wij toen mee kregen. En ik wou een paar weken terug zo'n tandeborstel ook voor onze dochter alvast kopen van Disney, weet niet of deze ook veel/vaak roteerd zeg maar! Maargoed, met de 8 tanden redden wij het zo wel.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: