Goede daad vandaag!
+13
Ella
Snoes
Joli86
Raindrop
tuttebel
Bosjesvrouw
Angela_1986
Blond
Lejow
Sorella
Mees
Zwerver
Clapperdie
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Goede daad vandaag!
Ik zat vandaag in het huis van mijn vriend wat naar buiten te kijken toen ik twee jongens om zag scharrelen om een bejaarde vrouw. Even in de gaten gehouden en toen fietsten de jongens weer weg. Ik moest zelf even het huis uit om mijn vriend op te halen en ben wezen kijken naar die vrouw en die jongens of die iets hadden gedaan (Jaaa.. heel fout, dacht gelijk weer dat er iets gejat was.. ) . Ik vertelde het verhaal aan mijn vriend in de auto. Het zat me toch niet lekker, dus ben ik dezelfde route weer terug gereden om te kijken waar die vrouw nu was. Bleek ze nu voor mijn vriend zijn huis te staan meet twee meiden erbij. Omdat ik dingen had gezien en dacht dat er iets gestolen was misschien heb ik gevraagd wat er aan de hand was.
Mevrouw bleek de weg kwijt te zijn. Ze was al uren aan het lopen zei ze, maar ze wist niet waar ze heen moest. Die meiden konden verder ook niks doen, dus tegen hen gezegd dat wij het wel zouden over nemen. Gevraagd of mevrouw het koud had en dit was het geval. Dus heb ik haar meegenomen in huis en verzorgd met een dekentje en een bekertje water. Ondertussen haar handen opgewarmd met die van mij, want ze was helemaal verkleurd. Ondertussen allemaal verhalen dat haar moeder niet wist waar ze nu was en dat alles onder water stond. Super sneu.. Mijn vriend ondertussen alle verzorgingscentra afgebeld in de buurt, en bij de laatste bleek ze vandaan te komen. Twee medewerkers van het centrum zijn toen naar mijn vriend zijn huis gekomen en gelukkig herkende mevrouw een van de twee medewerkers, want daar zat mevrouw nogal over in. Dat er iemand kwam die zij niet kende, dan wilde ze namelijk niet mee.
De twee begeleiders waren ontzettend blij haar weer te zien, en bedankten ons voor onze goede zorgen.
En nu zit ik weer op de bank, en ben ik zo blij dat we haar gevonden hadden en haar hebben kunnen helpen! Voor hetzelfde geld had ze nu nog rond gelopen.. Vond het zo sneu voor die mevrouw.. Voelde zich al snel te veel enzo.
Achja, weet niet zo goed wat ik hier mee wil bereiken, maar werd er een beetje melancholisch van hahah.
Mevrouw bleek de weg kwijt te zijn. Ze was al uren aan het lopen zei ze, maar ze wist niet waar ze heen moest. Die meiden konden verder ook niks doen, dus tegen hen gezegd dat wij het wel zouden over nemen. Gevraagd of mevrouw het koud had en dit was het geval. Dus heb ik haar meegenomen in huis en verzorgd met een dekentje en een bekertje water. Ondertussen haar handen opgewarmd met die van mij, want ze was helemaal verkleurd. Ondertussen allemaal verhalen dat haar moeder niet wist waar ze nu was en dat alles onder water stond. Super sneu.. Mijn vriend ondertussen alle verzorgingscentra afgebeld in de buurt, en bij de laatste bleek ze vandaan te komen. Twee medewerkers van het centrum zijn toen naar mijn vriend zijn huis gekomen en gelukkig herkende mevrouw een van de twee medewerkers, want daar zat mevrouw nogal over in. Dat er iemand kwam die zij niet kende, dan wilde ze namelijk niet mee.
De twee begeleiders waren ontzettend blij haar weer te zien, en bedankten ons voor onze goede zorgen.
En nu zit ik weer op de bank, en ben ik zo blij dat we haar gevonden hadden en haar hebben kunnen helpen! Voor hetzelfde geld had ze nu nog rond gelopen.. Vond het zo sneu voor die mevrouw.. Voelde zich al snel te veel enzo.
Achja, weet niet zo goed wat ik hier mee wil bereiken, maar werd er een beetje melancholisch van hahah.
Gast- Gast
Re: Goede daad vandaag!
Dat is inderdaad een goede daad! Fijn dat jullie deze mevrouw zo goed hebben opgevangen!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Good work honey!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het heel netjes van jou en je vriend dat jullie zo zorgzaam voor haar zijn geweest en haar meteen mee in huis hebt genomen. Ik vind dit een hele goede daad!
Gast- Gast
Wat goed dat jullie je over die mevrouw hebben ontfermd. Goed dat je je gevoel hebt gevolgd!
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Zeker een goede daad! En wat sneu voor zo'n vrouw dan hè. Arm mens. Kan me de melancholie helemaal voorstellen.
Gast- Gast
Ja echt sneu. Ze wist me echt niet te vertellen waar ze vandaan kwam. En dan begon ze weer van dat haar moeder nu niet wist waar ze was. Omdat ze al een tijd rond had gelopen, vroeg ik of ze misschien naar het toilet moest. Nee, dit had ze al gedaan vlak voor ze weg ging, dat had haar moeder nog gezegd..
Wat ik overigens wel apart vond is dat de begeleiders haar nog niet niet misten. Nu weet ik uiteraard niet hoe lang ze is weggeweest, maar toch. Ben blij dat we haar op tijd hebben gevonden en dat ze dus niet in het donker heeft lopen ronddwalen!
Wat ik overigens wel apart vond is dat de begeleiders haar nog niet niet misten. Nu weet ik uiteraard niet hoe lang ze is weggeweest, maar toch. Ben blij dat we haar op tijd hebben gevonden en dat ze dus niet in het donker heeft lopen ronddwalen!
Gast- Gast
Wat sneu voor dat mensie. Goed van jou en je vriend dat jullie haar hebben opgevangen.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Ach dat arme vrouwtje Wat goed van jullie zeg!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wat fijn dat jullie haar hebben opgevangen. Ik heb ook een tijd in een verzorgingstehuis gewerkt, en wij hadden ook een cliënt die nog wel eens wegging (hij was dement), en dan zat hij ineens weer in zijn oude huis op de bank. Gelukkig wisten de nieuwe bewoners van zijn oude huis waar hij nu dan woonde, en dan belden ze ons ook altijd op.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Wat goed dat je je gevoel gevolgd hebt en dat jullie haar hebben opgevangen Yoyo!
Ik werk met ouderen en bij ons zijn er ook al een aantal keer mensen weggelopen, erg sneu... Het lijkt me zó beangstigend als je niet meer weet waar je naar toe moet gaan, waar je huis is.
Wij hebben ook een bewoner wiens vrouw 'n jaar/1,5 jaar geleden is gestorven maar dat vergeet hij dus ook, telkens weer moet hem verteld worden dat zijn vrouw is gestorven en telkens voelt hij dat verdriet weer. Vorige week kwam ik hem tegen en gaf hij aan dat hij zijn vrouw kwijt was, ik zag het verdriet in zijn ogen en dat raakte me zó, zo verdrietig want hij houdt zo ontzettend veel van zijn vrouw, dat voel je gewoon...
Ik werk met ouderen en bij ons zijn er ook al een aantal keer mensen weggelopen, erg sneu... Het lijkt me zó beangstigend als je niet meer weet waar je naar toe moet gaan, waar je huis is.
Wij hebben ook een bewoner wiens vrouw 'n jaar/1,5 jaar geleden is gestorven maar dat vergeet hij dus ook, telkens weer moet hem verteld worden dat zijn vrouw is gestorven en telkens voelt hij dat verdriet weer. Vorige week kwam ik hem tegen en gaf hij aan dat hij zijn vrouw kwijt was, ik zag het verdriet in zijn ogen en dat raakte me zó, zo verdrietig want hij houdt zo ontzettend veel van zijn vrouw, dat voel je gewoon...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Wat lief en wat goed dat je je intuïtie hebt gevolgd en terug bent gegaan!
Gast- Gast
Mijn buurvrouw had van de week ook zoiets. Kwam ook een oude vrouw tegen en die gaf zelf aan dat ze de weg kwijt was.
Mijn buurvouw die vrouw ook mee genomen in huis. Toen dacht ze wat zal ik doen. Toen vroeg ze aan die mevrouw of die ook naar de kerk ging.
Dat deed ze toen heeft m'n buurvrouw kennissen opgebeld die man doet veel voor de kerk en die wist gelukkig waar die mevrouw woonde.
Ze zei tegen mijn buurvrouw dat die niks tegen haar kinderen mocht zeggen want anders sloten die haar op in een bejaardentehuis.
Mijn buurvouw die vrouw ook mee genomen in huis. Toen dacht ze wat zal ik doen. Toen vroeg ze aan die mevrouw of die ook naar de kerk ging.
Dat deed ze toen heeft m'n buurvrouw kennissen opgebeld die man doet veel voor de kerk en die wist gelukkig waar die mevrouw woonde.
Ze zei tegen mijn buurvrouw dat die niks tegen haar kinderen mocht zeggen want anders sloten die haar op in een bejaardentehuis.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
wat goed dat je haar zo lief hebt opgevangen en ze nu weer op haar eigen plekje is. Lijkt me echt vreselijk als je zo op straat ronddwaalt en totaal niet weet waar je bent of heen moet. Gelukkig is dit allemaal goed afgelopen
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
Wat sneu voor die mevrouw! Erg lief van jullie om haar zo op te vangen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Raindrop schreef:Wat sneu voor die mevrouw! Erg lief van jullie om haar zo op te vangen.
+1
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Wat ontzettend lief van jullie!! Wat zielig voor die vrouw, dat ze zo de weg kwijt was. Ik heb altijd zo'n medelijden met zulke hulpeloze mensjes..
Gast- Gast
Youandi schreef:Wat ontzettend lief van jullie!! Wat zielig voor die vrouw, dat ze zo de weg kwijt was. Ik heb altijd zo'n medelijden met zulke hulpeloze mensjes..
Nou ik ook.. En vooral dan de verhalen die ze vertelde. Gen flauw idee hoe er op te reageren als ze verteld dat haar moeder nu niet wist waar ze was.. Dus maar gezegd dat het wel weer goed kwam en dat ze voor het avondeten thuis zou zijn. Werd ze weer rustig
Echt een nare ziekte, dementie. Ze was gewoon net een klein kind. En dan heb ik echt zo iets van 'kom maar lekker hier' haha.
Gast- Gast
Ah nou, wat lief dat je dat vrouwtje in huis hebt genomen, dat zou lang niet iedereen doen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wat lief van jullie, goed gedaan!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wat goed dat je die vrouw hebt opgevangen. Zo sneu demente mensen die over hun ouders beginnen. Mijn oma is ook dement, afgelopen kerst begon ze ook naar haar moeder te zoeken. M'n hart brak echt..
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Update:
Vandaag een kaartje in de bus! Het kaartje was afkomstig van de schoonzoon en dochter van de mevrouw.
'Wij willen U langs deze weg hartelijk bedanken voor de goede zorgen en het opvangen van mijn schoonmoeder.'
Echt heel erg lief!
Vandaag een kaartje in de bus! Het kaartje was afkomstig van de schoonzoon en dochter van de mevrouw.
'Wij willen U langs deze weg hartelijk bedanken voor de goede zorgen en het opvangen van mijn schoonmoeder.'
Echt heel erg lief!
Gast- Gast
Ah, wat lief zeg!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Aah! Wat lief dat jullie haar op gevangen hebben. Misschien was ze wel dementerend omdat ze zo gedesorienteerd was?
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: