DagCafé
+14
Burn
Jordana
Lotus
Pompoen
Suus
Rush
VeryCherry
Jade
May
Toet
Erin
Alex
Sjaantje
Ibbeltje
18 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: DagCafé
Stofzuiger schreef:dat is weer iets anders vind ik. A als ik zou afspreken met iemand en die zegt af omdat ze anders niet heel veel kan sparen zou ik pissig zijn, dan is geld blijkbaar belangrijker is ik ben.Rush schreef:En als ik zeg dat ik geen geld heb, heb ik geen leefgeld meer.Stofzuiger schreef:dat bedoel ik. Als ik zeg dat ik geen geld heb, heb ik ook echt niks, ook geen spaarrekening.Rush schreef:Nee, ik heb geen geld, dat zeg ik toch netStofzuiger schreef:Dus je hebt wel geld Rush, maar je vind het uitje niet het geld waard om te gebruiken?
Ik heb spaargeld ja, maar dat is spaargeld, om te sparen dus.
Ja precies zo zou ik mij ook voelen dan. Ik snap dat je wil sparen en dat is helemaal goed hoor. Maar als je dan niet een beetje er van wil gebruiken en daardoor een afspraak af gaat zeggen tja...
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Stofzuiger schreef:Ik vind het dan een luxe probleem, maar zal wel aan mijn situatie liggen.
+1
Ik niet. Geld wat ik aan het begin van de maand op m`n spaarrekening gezet heb is gewoon weg en dan blijft er leefgeld over. Als je dan een onverwachtse rekening krijgt, en er blijft niet zoveel over, dan gaan de boodschappen en andere rekeningen voor uitjes.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hij hangt
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
Gast- Gast
Lily schreef:rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
+1
Serieus? Ik vind het niet vreemd om een vast bedrag per maand te sparen en elke maand van een vast bedrag te leven. Daar moet je het van doen en op is op. Als je zo makkelijk elke keer naar je spaargeld grijpt, kun je net zo goed niet sparen en het bij je maandgeld doen.Ibbeltje schreef:Stofzuiger schreef:Dus je hebt wel geld Rush, maar je vind het uitje niet het geld waard om te gebruiken?
Ja die woorden zocht ik...jij verwoord het hoe ik het bedoel.
Ik zou persoonlijk het vervelend vinden als ik weet dat iemand veel spaart en een spaardoel wil bereiken, maar vervolgens wel een afspraak afzegt omdat er geen?? geld is.
Dan vraag ik mij af wat belangrijker is en hoeveel die persoon voor je betekent.
Iemand dit kwalijk nemen vind ik wel heel ver gaan.
Spaargeld is geen leefgeld. Als je een auto wilt kopen moet je rekening mee houden dat je niet alles kunt doen dan. En dat doet Rush toch ook. Hebben haar vrienden daar mee te maken? Rush werkt voor haar eigen geld.
Laatst aangepast door Smikkell op di 24 jan 2012 - 22:50; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ruil mijn auto in en als je het nog sterker wilt weten; ik krijg er nog geld op toe ook.Lily schreef:rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
En zou ik een andere auto 'kopen' dan heb ik daar inderdaad m`n spaargeld voor. Dat zijn dingen die je van spaargeld doet .
Rush- Lady Post-a-lot
Inderdaad, waarom zou je dan sparen?Smikkell schreef:Serieus? Ik gi d het niet vreemd om een vast bedrag per maand te sparen en elke maand van een vast bedrag te leven. Daar moet je het van doen en op is op. Als je zo makkelijk elke keer naar je spaargeld grijpt, kun je net zo goed niet sparen en het bij je maandgeld doen.
Iemand dit kwalijk nemen vind ik wel heel ver gaan.
Rush- Lady Post-a-lot
ja maar hoe zou jij het vinden als een vriendin van je een andere auto koopt maar jij hebt een afspraak met haar maar die zegt ze af omdat het geld op is. (even in het algemeen genomen)
Gast- Gast
eens. Zo'n schoonzusje had ik ook. Kon nooit, nooit geld, etc. Maar kocht daarna wel een splinternieuwe auto. Wees dan eerlijk en zeg het dan gewoon dat je spaart en het apart wil zetten. Dan vind ik de situatie al heel anders.Lily schreef:rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
Gast- Gast
rush moet ook doen wat jij wil. misschien is het ook anders omdat ik momenteel niet kan sparen.
Eerder had ik ook dat ik niet aan mijn spaargeld wilde komen, maar ben daar zo in veranderd.
En over de auto excuses dat is dan niet aan de orde.
Eerder had ik ook dat ik niet aan mijn spaargeld wilde komen, maar ben daar zo in veranderd.
En over de auto excuses dat is dan niet aan de orde.
Ik begrijp Rush ook wel hoor. Ik maak ook maandelijks een bedrag over naar mijn spaarrekening en het geld wat overblijft na het betalen van de rekeningen mag ik vrij besteden. Ik probeer ook zo min mogelijk aan mijn spaarrekening te komen, al lukt dat me niet altijd..
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat kan gebeuren als je nog net geen salaris gekregen hebt. Dan heeft zij vast ook spaargeld en leefgeld.Lily schreef:ja maar hoe zou jij het vinden als een vriendin van je een andere auto koopt maar jij hebt een afspraak met haar maar die zegt ze af omdat het geld op is. (even in het algemeen genomen)
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb ook regelmatig geen geld, maar heb sinds een half jaar (gelukkig) wel weer spaargeld, daar zet ik elke maand als mijn salaris binnenkomt gelijk geld op en daar kom ik niet meer aan. Maar mocht ik dan geen geld hebben voor een uitje, waar ik wel zin in heb, dan probeer ik de plannen gewoon te veranderen, zodat het minder geld kost
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Jij hebt mijn vorige reactie niet gelezen zeker? Het is niet dat ik niet kan omdat ik het geld van dat uitje liever spaar, dat slaat echt nergens op. Ik kan eigenlijk niet omdat mijn leefgeld op is. Dat is iets heel anders.Stofzuiger schreef:eens. Zo'n schoonzusje had ik ook. Kon nooit, nooit geld, etc. Maar kocht daarna wel een splinternieuwe auto. Wees dan eerlijk en zeg het dan gewoon dat je spaart en het apart wil zetten. Dan vind ik de situatie al heel anders.Lily schreef:rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik denk niet dat dat in dit geval gaat lukken, helaas. :-)Suus schreef:Ik heb ook regelmatig geen geld, maar heb sinds een half jaar (gelukkig) wel weer spaargeld, daar zet ik elke maand als mijn salaris binnenkomt gelijk geld op en daar kom ik niet meer aan. Maar mocht ik dan geen geld hebben voor een uitje, waar ik wel zin in heb, dan probeer ik de plannen gewoon te veranderen, zodat het minder geld kost
Rush- Lady Post-a-lot
Maar Rush is toch niet iemand die nooit wil en kan. Ze stelt alleen een limiet aan wat ze uit wil geven per maar en dat limiet hoeft toch niet gelijk te zijn aan wat er binnen komt. Ook niet om een goede vriendin te zijn. Ik vind het juist knap dat Rush er zo mee omgaat.Stofzuiger schreef:eens. Zo'n schoonzusje had ik ook. Kon nooit, nooit geld, etc. Maar kocht daarna wel een splinternieuwe auto. Wees dan eerlijk en zeg het dan gewoon dat je spaart en het apart wil zetten. Dan vind ik de situatie al heel anders.Lily schreef:rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
Gast- Gast
De activiteit te duur vinden hoeft niet te betekenen dat je die vriendin niet leuk vindt.
Ik zeg geen dingen af vanwege geld als ik eenmaal toegezegd heb, maar er zijn wel activiteiten die ik te duur vind. Voorbeeldje is bijvoorbeeld 1 dag festival voor 50 euro waar geen bands komen die ik leuk vind. Dan heb ik die 50 euro misschien wel op mijn rekening staan, maar dan vind ik het nog steeds te duur.
Ik spaar overigens ietsje meer dan ik kan missen, dan moet ik echt een grens over om die spaarrekening aan te spreken. Doe ik wel als ik tekort kom, maar het dwingt me even na te denken over mijn uitgaven.
Ik zeg geen dingen af vanwege geld als ik eenmaal toegezegd heb, maar er zijn wel activiteiten die ik te duur vind. Voorbeeldje is bijvoorbeeld 1 dag festival voor 50 euro waar geen bands komen die ik leuk vind. Dan heb ik die 50 euro misschien wel op mijn rekening staan, maar dan vind ik het nog steeds te duur.
Ik spaar overigens ietsje meer dan ik kan missen, dan moet ik echt een grens over om die spaarrekening aan te spreken. Doe ik wel als ik tekort kom, maar het dwingt me even na te denken over mijn uitgaven.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
nee, zit mobiel online en intussen te kolven, dus ik ben niet zo snel dus had het niet gelezen. Sorry.Rush schreef:Jij hebt mijn vorige reactie niet gelezen zeker? Het is niet dat ik niet kan omdat ik het geld van dat uitje liever spaar, dat slaat echt nergens op. Ik kan eigenlijk niet omdat mijn leefgeld op is. Dat is iets heel anders.Stofzuiger schreef:eens. Zo'n schoonzusje had ik ook. Kon nooit, nooit geld, etc. Maar kocht daarna wel een splinternieuwe auto. Wees dan eerlijk en zeg het dan gewoon dat je spaart en het apart wil zetten. Dan vind ik de situatie al heel anders.Lily schreef:rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
Maar goed, doe wat voor jou goed voelt. Da's het belangrijkste.
Gast- Gast
Ik zeg overigens wel eens nee tegen vriendinnen als zij uit willen gaan en je dan ook een kaartje moet kopen. Vind dat zo zonde van mijn geld, 15-20 euro betalen voor een kaartje en dan ook nog drinken moeten betalen. Dat begrijpen ze dan ook.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Stylegirl schreef:Ik zeg overigens wel eens nee tegen vriendinnen als zij uit willen gaan en je dan ook een kaartje moet kopen. Vind dat zo zonde van mijn geld, 15-20 euro betalen voor een kaartje en dan ook nog drinken moeten betalen. Dat begrijpen ze dan ook.
Maar dat is vooraf nog toch?
Nee okee, dan is het goed, want toen had ik dat ook al uitgelegd namelijk;).Stofzuiger schreef:nee, zit mobiel online en intussen te kolven, dus ik ben niet zo snel dus had het niet gelezen. Sorry.Rush schreef:Jij hebt mijn vorige reactie niet gelezen zeker? Het is niet dat ik niet kan omdat ik het geld van dat uitje liever spaar, dat slaat echt nergens op. Ik kan eigenlijk niet omdat mijn leefgeld op is. Dat is iets heel anders.Stofzuiger schreef:eens. Zo'n schoonzusje had ik ook. Kon nooit, nooit geld, etc. Maar kocht daarna wel een splinternieuwe auto. Wees dan eerlijk en zeg het dan gewoon dat je spaart en het apart wil zetten. Dan vind ik de situatie al heel anders.Lily schreef:rush, ik snap dat je van je spaarrekening af wil blijven maar hoe duur is dat uitje nou? En gisteren melde je nog dat je een andere auto ging kopen ik zou not amused zijn als ik dat hoorde van een vriendin. Wel een andere auto kopen maar voor een uitje met mij is het geld op.
Maar goed, doe wat voor jou goed voelt. Da's het belangrijkste.
Misschien vind ik nog ergens een paar verloren tientjes.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: