DagCafé
+14
Burn
Jordana
Lotus
Pompoen
Suus
Rush
VeryCherry
Jade
May
Toet
Erin
Alex
Sjaantje
Ibbeltje
18 plaatsers
Pagina 16 van 40
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: DagCafé
Lily schreef:maar abortus mag tot 22-24 weken maar als het kind te vroeg geboren wordt bij 24 weken mag het wel al behandeld worden. Dat vind ik zo krom
Dat staat los van elkaar.
Gast- Gast
Stel je de vraag aan mij?Reva schreef:Maakt het dan ook niet uit wat je motief is?
Gast- Gast
Ik snap wel wat je bedoeld Lily. Ik vind het zelf ook heel dubbel dat de abortusgrens en de grens dat een kindje behandeld wordt mocht het geboren worden, zo dichtbij elkaar ligt.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Zelda schreef:Stel je de vraag aan mij?Reva schreef:Maakt het dan ook niet uit wat je motief is?
Nee, het was meer gewoon algemeen eigenlijk. Ik dacht misschien maakt het nog wel uit met wat voor soort motief je komt met laten we zeggen 21 weken, of ze wel of niet toestemming geven om abortus te ondergaan of dat het gewoon ALTIJD mag. Of je nou met goede argumenten komt of gewoon zegt tja ik wil het toch eigenlijk niet.
Gast- Gast
Ik zal vast een hoop mensen over me heen krijgen nu maar de enige goede reden om zo laat abortus te plegen, vind ik bijvoorbeeld een medische indicatie, dus als het kindje zo zwaar gehandicapt dat het als een kasplantje moet leven. Een andere reden dan dat kan ik niet bedenken, ik snap niet waarom je zo laat nog abortus laat plegen 'omdat je het gewoon niet meer wil'.Reva schreef:Zelda schreef:Stel je de vraag aan mij?Reva schreef:Maakt het dan ook niet uit wat je motief is?
Nee, het was meer gewoon algemeen eigenlijk. Ik dacht misschien maakt het nog wel uit met wat voor soort motief je komt met laten we zeggen 21 weken, of ze wel of niet toestemming geven om abortus te ondergaan of dat het gewoon ALTIJD mag. Of je nou met goede argumenten komt of gewoon zegt tja ik wil het toch eigenlijk niet.
Gast- Gast
je krijgt wel een gesprek met een psycholoog die naar je argumenten luistert en kijkt of het echt het beste is en of de ouders/moeder niet twijfelt ofzo.
Gast- Gast
Reva schreef:Zelda schreef:Stel je de vraag aan mij?Reva schreef:Maakt het dan ook niet uit wat je motief is?
Zoals ik het las, mag je tot 22 weken idd altijd abortus plegen. Wel blijft de procedure overigens hetzelfde als dat wanneer je bij bijv 6 weken abortus pleegt.
May- Ratel
]Zelda schreef:Ik zal vast een hoop mensen over me heen krijgen nu maar de enige goede reden om zo laat abortus te plegen, vind ik bijvoorbeeld een medische indicatie, dus als het kindje zo zwaar gehandicapt dat het als een kasplantje moet leven. Een andere reden dan dat kan ik niet bedenken, ik snap niet waarom je zo laat nog abortus laat plegen 'omdat je het gewoon niet meer wil'.Reva schreef:Zelda schreef:Stel je de vraag aan mij?Reva schreef:Maakt het dan ook niet uit wat je motief is?
Nee, precies.
Gast- Gast
Ik vind overigens ook dat de grens voor sociale motieven te hoog ligt, ik zou liever zien dat die rond de 14 weken ligt.
May- Ratel
ik zou ook willen dat de grens naar beneden wordt bijgesteld. 22 weken dan is het gewoon al een kind alleen die is nog niet volledig ontwikkeld.
Gast- Gast
Reva schreef:Nee, precies.Zelda schreef:Ik zal vast een hoop mensen over me heen krijgen nu maar de enige goede reden om zo laat abortus te plegen, vind ik bijvoorbeeld een medische indicatie, dus als het kindje zo zwaar gehandicapt dat het als een kasplantje moet leven. Een andere reden dan dat kan ik niet bedenken, ik snap niet waarom je zo laat nog abortus laat plegen 'omdat je het gewoon niet meer wil'.Reva schreef:Zelda schreef:Stel je de vraag aan mij?Reva schreef:Maakt het dan ook niet uit wat je motief is?
Dit is wat mij betreft de enige reden om zo ver in de zwangerschap nog tot abortus te besluiten.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Mee eens.Alex schreef:
Dit is wat mij betreft de enige reden om zo ver in de zwangerschap nog tot abortus te besluiten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik weet daar niet genoeg van om daar een mening over te hebben denk ik.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
ben er weer even. Zo meteen verder met poetsen hier en opruimen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik hoop dat één van mijn huisgenoten zich gaat inschrijven om te koken, want wil eigenlijk wel eten vanavond en heb eigenlijk niet zo'n zin om te koken, gezien er genoeg mensen ingeschreven staan die in de min staan.
May- Ratel
We werken met een eetlijst, daar kun je per dag aangeven als je mee wil eten en of je wil koken. Als je kookt vul je het bedrag in en dan sta je een bepaald bedrag in de plus. Dus dan hoef je voorlopig niet te koken, en als je mee eet gaat er dan per maaltijd weer een bedrag af, wisselend van hoe duur de maaltijd is.
Nu staan bijna al mijn huisgenoten ingeschreven om mee te eten, en niemand heeft zich nog ingeschreven om te koken. Maar toch staan er 6 mensen in de min, dus die moeten eigenlijk weer eens koken. En ik sta nog €12 in de plus, dus ik kan eigenlijk nog zo'n 4 à 5 keer mee eten voordat ik weer moet koken.
Nu staan bijna al mijn huisgenoten ingeschreven om mee te eten, en niemand heeft zich nog ingeschreven om te koken. Maar toch staan er 6 mensen in de min, dus die moeten eigenlijk weer eens koken. En ik sta nog €12 in de plus, dus ik kan eigenlijk nog zo'n 4 à 5 keer mee eten voordat ik weer moet koken.
May- Ratel
Hey meiden
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Lily schreef:waar vinden jullie dat de grens dan moet liggen voor abortus?
9 weken. Hoewel ik dat ook nog erg vind, het hartje klopt dan al. Ik ben sowieso tegen abortus als er geen goede reden voor is.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Als het echt de spuigaten uitloopt wordt er wel wat van gezegd, maar het is ook eigen verantwoordelijkheid. En het kan natuurlijk dat ze echt geen tijd hebben om te koken, omdat ze bijv. college hebben tot 17.30 oid. Maar ik ga niet steeds iedereen achter zijn kont aanzitten
May- Ratel
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Pagina 16 van 40
Permissies van dit forum: