dauwworm
+2
RiLiJu
Blue flower
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
dauwworm
Welke mama's hebben ervaring met dauwworm? Mijn kleine man zit helemaal onder het eczeem (dauwworm) en het breidt gigantisch snel uit, inmiddels begint het nu bij zn oogjes ook.
Nu had hij vorig jaar ook een aantal plekjes op zijn huidje en dat verdween toen het zomer werd vanzelf weer, nu heeft hij sinds oktober er weer last van, eerst alleen op zijn buikje maar inmiddels krijgt hij per dag er weer nieuwe plekken bij. Ik ben inmiddels alweer 2x bij de huisarts geweest en heb vanmiddag weer een nieuw zalfje meegekregen. Mocht dit niet werken dan moeten we aan de hormoonzalf, zelf zie ik dit niet zitten omdat je hiermee het eczeem onderdrukt en het dus in je lijf blijft. (spreek uit ervaringb zelf heel lang aan de hormoonzalf gezeten, gestopt toen ik zwanger was en nu smeer ik niks meer en heb ik ook geen eczeem meer)
Maar misschien zijn hier mama's die nog goede tips heeft?
Nu had hij vorig jaar ook een aantal plekjes op zijn huidje en dat verdween toen het zomer werd vanzelf weer, nu heeft hij sinds oktober er weer last van, eerst alleen op zijn buikje maar inmiddels krijgt hij per dag er weer nieuwe plekken bij. Ik ben inmiddels alweer 2x bij de huisarts geweest en heb vanmiddag weer een nieuw zalfje meegekregen. Mocht dit niet werken dan moeten we aan de hormoonzalf, zelf zie ik dit niet zitten omdat je hiermee het eczeem onderdrukt en het dus in je lijf blijft. (spreek uit ervaringb zelf heel lang aan de hormoonzalf gezeten, gestopt toen ik zwanger was en nu smeer ik niks meer en heb ik ook geen eczeem meer)
Maar misschien zijn hier mama's die nog goede tips heeft?
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
Re: dauwworm
Onze dochter heeft dit over bijna haar hele lijfje gehad toen ze rond de zes weken was. Bij haar bleek het een koemelkallergie en toen ik over ging op een koemelkvrij dieet was het na drie weken bijna helemaal weg.
Nu heeft ze er af en toe nog ee beetje last van, als ze pindakaas bijvoorbeeld heeft gegeten en ook als ze veel spanning heeft.
(Als we bij mijn schoonmoeder zijn geweest, heeft ze de volgende dag ook standaard exceem in haar knieholtes en waarvan?)
Ik heb geen wondermiddeltjes helaas voor je, maar misschien kan je een verband vinden tussen bijv. voeding, spanning, parfum, dieren, leefomgevingen oid.
Nu heeft ze er af en toe nog ee beetje last van, als ze pindakaas bijvoorbeeld heeft gegeten en ook als ze veel spanning heeft.
(Als we bij mijn schoonmoeder zijn geweest, heeft ze de volgende dag ook standaard exceem in haar knieholtes en waarvan?)
Ik heb geen wondermiddeltjes helaas voor je, maar misschien kan je een verband vinden tussen bijv. voeding, spanning, parfum, dieren, leefomgevingen oid.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Dank je voor je antwoord, het rare bij mijn zoon is dus dat hij er geen last van heeft tijdens de zomer. Maar ik zal eens meer gaan verdiepen in de voeding en/of andere dingen. Jammer dat je geen goude tip heb, hoop dat het nieuwe zalfje een beetje gaat helpen. Had hiervoor Vaseline-Cetomacrogol Crème maar hij blijkt ontzettend heftig te reageren op vaseline (net als ik, jammer dat hij mijn huidtype heeft...)
Blue flower- Prater
Volgens mij is het met bijna alle huidaandoeningen vrij normaal dat het in de zomer milder is en in de winter erger. Combinatie van meer zon en minder droogte/irritatie.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
N. heeft ook last van eczeem. Vaseline en vaselinecetamacrogol hielpen hier niet voldoende dus zijn we op advies van de huisarts met hydrocortisonzalf gaan smeren en krijgt ze koemelkvrije voeding. Haar huid is daardoor enorm opgeknapt. We smeren nu eens in de paar dagen met de hormoonzalf en daarnaast meerdere keren per dag met vaseline. Verder gaat ze maar eens per week in bad, maar dat is met een kindje van 1 natuurlijk niet te doen.
Pas was er een topic over waar je je kindje mee insmeert en daarin staan wel wat tips voor verzorgingsproducten voor een eczeemhuid.
Pas was er een topic over waar je je kindje mee insmeert en daarin staan wel wat tips voor verzorgingsproducten voor een eczeemhuid.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn moeder heeft last van exceem gekregen na de eerste zwangerschap. Zij heeft er standaard last van in het voor- en najaar. Daartussen is het over het algemeen rustig.
Mijn broertje(de derde van mijn ouders) had een koemelkallergie. Ze is toen 13 maanden op een eiwitvrij dieet geweest, om mijn broertje borstvoeding te kunnen blijven geven. Vreemd genoeg heeft ze in die maanden(alle seizoenen dus gehad) geen enkele keer last van exceem gehad, haar huid is nog nooit zo rustig geweest, als in die tijd.
Ze vind eten alleen te lekker, waardoor ze de exceem op de koop toe neemt , maar ik ben er echt van overtuigt dat exceem vaak een reactie van binnenuit het lichaam is.
Helaas werken zalfjes en creme bij mijn dochter totaal niet. Ik doe als ze er last van heeft vaak dode zeezout in haar bad en heb het idee dat dat wel wat helpt met indrogen en tegen de jeuk.
Mijn broertje(de derde van mijn ouders) had een koemelkallergie. Ze is toen 13 maanden op een eiwitvrij dieet geweest, om mijn broertje borstvoeding te kunnen blijven geven. Vreemd genoeg heeft ze in die maanden(alle seizoenen dus gehad) geen enkele keer last van exceem gehad, haar huid is nog nooit zo rustig geweest, als in die tijd.
Ze vind eten alleen te lekker, waardoor ze de exceem op de koop toe neemt , maar ik ben er echt van overtuigt dat exceem vaak een reactie van binnenuit het lichaam is.
Helaas werken zalfjes en creme bij mijn dochter totaal niet. Ik doe als ze er last van heeft vaak dode zeezout in haar bad en heb het idee dat dat wel wat helpt met indrogen en tegen de jeuk.
RiLiJu- Prater
Waar moet ik dan aandenken met koemelkvrije voeding?
R gaat nu ook veel minder in bad en pak ik sneller even een bakje water en was ik hem zo, maar wat je zegt ik vind het wel fris om hem geregeld in bad te doen zeker nu hij zoveel aan het struinen en rotzooien is.
R gaat nu ook veel minder in bad en pak ik sneller even een bakje water en was ik hem zo, maar wat je zegt ik vind het wel fris om hem geregeld in bad te doen zeker nu hij zoveel aan het struinen en rotzooien is.
Blue flower- Prater
Blue flower schreef:Waar moet ik dan aandenken met koemelkvrije voeding?
Allereerst; Het is echt (vooral in het begin) een pittig dieet wat je dan moet volgen.
Het zit namelijk in de raarste en simpelste producten; koekjes, bepaalde vleeswaren, (macaroni)saus, soeppoeder, bakboter, brood en ga zo maar door.
Bij de albert heijn hebben ze op hun eigen producten de allergie-informatie staan. Dit vond ik heel handig, je kan zo bij elk product in één oogopslag zien of je het kan hebben. Ook hebben ze daar(volgens mij als enige supermarkt) speciaal brood.
Op de site van het voedingscentrum kan je een voedingslijst downloaden, waarin je aan kan geven welke allergenen er uitgehouden moeten worden. (hiet moet je geloof ik alleen wel voor betalen, misschien is het via internet gratis te vinden ergens)
Het is in het begin en heel gevogel, maar als het werkt, zeker de moeite waard.
Ik zou het in ieder geval een maand proberen en kijken hoe het dan gaat. Hopelijk kan je dit dan uitsluiten.
Het is gewoon lastig. Je wilt dat je kindje gewoon gaaf is en geen pijn/jeuk heeft, maar het is bij een exceemkindje zo moeilijk om vast te stellen waar het nou van komt of waar het aan ligt. Het is een puzzel, waarbij je alle stukjes nog moet zoeken en daarna ook nog in elkaar moet passen. Je doet je best de puzzel compleet te maken, maar er lijkt elke keer weer een stukje te ontbreken, als je dacht hem eindelijk klaar te hebben.
Laatst aangepast door RiLiJu op ma 23 jan 2012 - 10:45; in totaal 1 keer bewerkt
RiLiJu- Prater
La Roche-Posay Lipikar Baume, erg geschikt voor de eczeemhuid.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
N. krijgt natuurlijk nog voornamelijk flesvoeding en zij krijgt nu Nutramigen maar dit is erg duur (€20,- voor 400 gram, gelukkig krijgen we het nu vergoed). Aangezien jouw kindje al een stuk ouder is zou je het misschien uit kunnen testen om een tijdje yoghurt en melk te minderen/weg te laten. Eieren en soja kunnen ook problemen geven. Het nadeel is dat het (vooral koemelk) in héél veel dingen verwerkt zit waardoor het lastig is om het helemaal weg te laten. Maar je zou door de duidelijke melkproducten weg te laten wellicht al verschil kunnen merken.
RiLiJu, eczeem is ook een uiting van een allergie Ik heb je PM trouwens ontvangen, ik zal morgen het geld overmaken (ben nu te lui om de random reader te zoeken ) en het even laten weten als het pakje aangekomen is!
RiLiJu, eczeem is ook een uiting van een allergie Ik heb je PM trouwens ontvangen, ik zal morgen het geld overmaken (ben nu te lui om de random reader te zoeken ) en het even laten weten als het pakje aangekomen is!
Novalee- Kletskop
Novalee schreef:N. krijgt natuurlijk nog voornamelijk flesvoeding en zij krijgt nu Nutramigen maar dit is erg duur (€20,- voor 400 gram, gelukkig krijgen we het nu vergoed). Aangezien jouw kindje al een stuk ouder is zou je het misschien uit kunnen testen om een tijdje yoghurt en melk te minderen/weg te laten. Eieren en soja kunnen ook problemen geven. Het nadeel is dat het (vooral koemelk) in héél veel dingen verwerkt zit waardoor het lastig is om het helemaal weg te laten. Maar je zou door de duidelijke melkproducten weg te laten wellicht al verschil kunnen merken.
RiLiJu, eczeem is ook een uiting van een allergie Zei ik wat anders dan? ) Ik heb je PM trouwens ontvangen, ik zal morgen het geld overmaken (ben nu te lui om de random reader te zoeken ) en het even laten weten als het pakje aangekomen is!
Haha, doe maar rustig aan hoor, zie het vanzelf verschijnen:)
RiLiJu- Prater
Nee, maar omdat je schreef dat jij er van overtuigd bent, ik las het als in dat jij dat alleen dacht. Daarom zei ik dat het ook echt zo is
Ik kan het geld maar beter zo snel mogelijk over maken, mij kennende vergeet ik het anders
Ik kan het geld maar beter zo snel mogelijk over maken, mij kennende vergeet ik het anders
Novalee- Kletskop
Novalee schreef:Nee, maar omdat je schreef dat jij er van overtuigd bent, ik las het als in dat jij dat alleen dacht. Daarom zei ik dat het ook echt zo is
O, vandaar. Mijn ervaring met artsen is dat ze zeggen dat exceem in de meeste gevallen niet door een allergie veroorzaakt wordt, terwijl ik denk dat het wel vaak, zo niet altijd, van binnenuit het lichaam een reactie is.
In dat geval heb je een mooi goedkoop rokje, haha
RiLiJu- Prater
Mijn eczeem is veel beter geworden sinds ik er achter was dat ik lactose-intollerant ben en dus bijna geen lactose meer binnen krijg. En verder max. twee keer per week douche, zorg dat de huid goed kan ademen en het goed vet houd.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: