Herkenbaar? pen te krampachtig vasthouden, misschien tips?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Herkenbaar? pen te krampachtig vasthouden, misschien tips?
Ik heb eigenlijk al vanaf kleins af aan dat ik veels te krampachtig schrijf, mijn pen dus veels te krampachtig vast hou.. En zeker nu merk ik het heel erg, als ik 2 regels geschreven heb dan verkrampt mijn hand, de spieren gaan irriteren, vingers gaan pijn doen ter hoogte van de gewrichten. Dit is heel irritant met examens, aantekeningen maken etc. Heb al geprobeerd minder hard te klemmen maar dan wordt mijn handschrift nóg slordiger en heb ik het gevoel dat ieder moment de pen uit mijn vingers kan allen en automatisch ga ik toch steeds weer harder in die pen knijpen.
Herkent iemand dit en heeft iemand misschien tips? Als ik google, krijg ik alleen maar pagina's met informatie gericht op kinderen en therapieën gericht op kinderen.
Overigs maakt het niet uit wat voor pen ik gebruik, ballpen, fineliner, maakt allemaal niet uit.
Weet wel dat je van die opzet stukjes voor op pennen hebt, maar ben er zoveel tegen gekomen inmiddels op internet, maar helaas laat mijn portemonnee het niet toe om allerlei dingen aan te schaffen zonder te weten of het werkt
Herkent iemand dit en heeft iemand misschien tips? Als ik google, krijg ik alleen maar pagina's met informatie gericht op kinderen en therapieën gericht op kinderen.
Overigs maakt het niet uit wat voor pen ik gebruik, ballpen, fineliner, maakt allemaal niet uit.
Weet wel dat je van die opzet stukjes voor op pennen hebt, maar ben er zoveel tegen gekomen inmiddels op internet, maar helaas laat mijn portemonnee het niet toe om allerlei dingen aan te schaffen zonder te weten of het werkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Herkenbaar? pen te krampachtig vasthouden, misschien tips?
Ik doe het ook, duw ook hard op de pen, als ik ergens op schrijf druk het ook overal in door.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik doe het ook, duw ook hard op de pen, als ik ergens op schrijf druk het ook overal in door.
Lastig is dat he! Merk jij het ook in je hand, dat je er last van krijgt? Ik heb vooral dat ik echt de pen tussen mijn vingers samenklem, en ik doe denk ik ook iets raars met mjin overige vingers want die doen voornamelijk pijn :S Heb niet echt dat ik heel hard doorduw door het papier, ook wel een beetje, maar minder erg dan wat jij beschrijft
TukTuk- Ratel
Een Lamy vulpen helpt bij mij wel wat, maar dan moet je het wel fijn vinden om met een vulpen te schrijven en accepteren dat iedereen zit dat je met een pen schrijft voor een achtjarige
Verder is het inderdaad een irritant probleem, ik schrijf ook zo verkrampt, waardoor ik na een tentamen eigenlijk een handmassage nodig heb.
Verder is het inderdaad een irritant probleem, ik schrijf ook zo verkrampt, waardoor ik na een tentamen eigenlijk een handmassage nodig heb.
Gast- Gast
Ja, als ik hele stukken moet schrijven heb ik ook echt kramp, hou een pen ook verkeerd vast.AngelNyn schreef:Stofzuiger schreef:Ik doe het ook, duw ook hard op de pen, als ik ergens op schrijf druk het ook overal in door.
Lastig is dat he! Merk jij het ook in je hand, dat je er last van krijgt? Ik heb vooral dat ik echt de pen tussen mijn vingers samenklem, en ik doe denk ik ook iets raars met mjin overige vingers want die doen voornamelijk pijn :S Heb niet echt dat ik heel hard doorduw door het papier, ook wel een beetje, maar minder erg dan wat jij beschrijft
Vroeger op school hadden we van die blokjes die je om de pen moest doen om hem beter vast te houden, is dat niet iets voor je?
Hebben ze vast wel bij een boekhandel?
Gast- Gast
Is zo'n pen dan geen optie? Die ligt iets anders in je hand waardoor het heel stevig vastpakken lastig wordt mijns inziens. Kost geloof ik €5,00?
Gast- Gast
Ik doe het ook. En mijn handschrift drukt ook overal in door. Die stabilo pennen (die ik overigens op een zwangerschapstest vind lijken ) zijn erg fijn. Mijn kleine nichtje heeft ze ook. Ik krijg namelijk ook altijd zere vingers. En zo'n speciale pen ligt toch anders in je handen.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik gebruik bij tentamens een dikkere pen. Dan druk ik toch minder hard en houd ik hem losser vast.
Gast- Gast
Yoyo schreef:Is zo'n pen dan geen optie? Die ligt iets anders in je hand waardoor het heel stevig vastpakken lastig wordt mijns inziens. Kost geloof ik €5,00?
Deze pennen zijn inderdaad erg handig en fijn en wat je ook kan proberen zijn deze dingetjes:
Ze heten 'grippers' of 'stetro's'. Die kan je gewoon op de pen bevestigen die je het lekkerst vindt schrijven.
Ik weet niet of ze per stuk te koop/ op internet te vinden zijn, maar anders kan je altijd eens vragen aan iemand die op een basisschool werkt of hij/zij er één voor je mee wil nemen.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
En jezelf een andere pengreep aanleren? Mijn vader heeft bijvoorbeeld altijd de pen wel vast met zijn duim, en wijs- en middelvinger maar het uiteinde van de pen ligt dat niet tussen duim en wijsvinger, maar tussen middel- en wijsvinger.
Snappie?
Snappie?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Bedankt voor alle reacties!
June, een vulpen vind ik zelf niet prettig schrijven, zeker omdat het nogal snel vlekt, zat als kind ook altijd helemaal onder de inkt Maar toch bedankt voor de tip!
Yoyo, ik ga eens opzoek naar zo'n pen, zag op internet dat deze echt voor kinderen is, er is ook nog een 12+ versie
Schaapke Die dingen zien er ook wel handig uit! Heb even gegoogled, en je hebt van dat merk nog 10 andere soorten van die grip dingen.. Vind het dus beetje tricky om dat online te bestellen, dus kijk ook wel of ze die ergens gewoon verkopen. We hebben een boekwinkel in t dorp waar ze ook een heel groot assortiment pennen en potloden enzo hebben, misschien verkopen ze ze daar ook wel.
Zora Volgens mij heb ik m'n pen wel altijd op de goede manier vast, tussen duim, wijs en middelvinger, maar het is voornamelijk steunen op mijn middelvinger, en heb dan de pen gewoon vast met mijn duim en wijsvinger.. Heb al op andere manier geprobeerd maar dan lukt schrijven helemaal niet meer
June, een vulpen vind ik zelf niet prettig schrijven, zeker omdat het nogal snel vlekt, zat als kind ook altijd helemaal onder de inkt Maar toch bedankt voor de tip!
Yoyo, ik ga eens opzoek naar zo'n pen, zag op internet dat deze echt voor kinderen is, er is ook nog een 12+ versie
Schaapke Die dingen zien er ook wel handig uit! Heb even gegoogled, en je hebt van dat merk nog 10 andere soorten van die grip dingen.. Vind het dus beetje tricky om dat online te bestellen, dus kijk ook wel of ze die ergens gewoon verkopen. We hebben een boekwinkel in t dorp waar ze ook een heel groot assortiment pennen en potloden enzo hebben, misschien verkopen ze ze daar ook wel.
Zora Volgens mij heb ik m'n pen wel altijd op de goede manier vast, tussen duim, wijs en middelvinger, maar het is voornamelijk steunen op mijn middelvinger, en heb dan de pen gewoon vast met mijn duim en wijsvinger.. Heb al op andere manier geprobeerd maar dan lukt schrijven helemaal niet meer
TukTuk- Ratel
Oh dat wist ik niet eens Mijn ouders hebben deze voor mijn nichtjes in huis. Een van mijn nichtjes wordt waarschijnlijk linkshandig (net zoals haar tante.. Op dezelfde dag jarig, en ook nog eens allebei linkshandig haha) Vind het zelf ook wel fijn schrijven, al is het wel wennen!
Gast- Gast
Ik doe het ook! Hou m'n pen zelfs met een vinger te veel vast en heel krampachtig. Ze kwamen er pas in groep 7 achter en het is nooit meer gelukt het af te leren, ook met die hulp pennen niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Toch de "klassieke" pengreep aanleren. Ik heb het ook op latere leeftijd geleerd (voor mijn opleiding).
Gast- Gast
Ik heb altijd een deuk in mijn middelvinger na het schrijven.. Is daar ook wat voor? :p
Gast- Gast
Chipp schreef:Toch de "klassieke" pengreep aanleren. Ik heb het ook op latere leeftijd geleerd (voor mijn opleiding).
Ja maar zo hou ik mijn pen ook vast Dat is het probleem niet.. Maar er komt toch een te grote druk op mijn vingers en hand daardoor en uiteindelijk trekt dat zelfs door in mijn onderarm :S
TukTuk- Ratel
Druk je dan hard op je vingers? Dan moet je gewoon aanleren niet te hard te drukken. Er zijn speciale pennen voor, zodat je niet te hard kan drukken.
Stabilo en die gripjes werken niet dan, want die zorgen voor deze greep. Niet voor de druk die je erop zet.
Stabilo en die gripjes werken niet dan, want die zorgen voor deze greep. Niet voor de druk die je erop zet.
Gast- Gast
Ik heb het even opgezocht. De pen heet de Pilot G-Tec C3. Deze kregen wij met schrijven. Wanneer je teveel druk zet, schrijft de pen niet meer.
Verder is het denk toch een kwestie van consequent alert zijn op de druk die je uitoefent op je vingers.
Verder is het denk toch een kwestie van consequent alert zijn op de druk die je uitoefent op je vingers.
Gast- Gast
Chipp schreef:Druk je dan hard op je vingers? Dan moet je gewoon aanleren niet te hard te drukken. Er zijn speciale pennen voor, zodat je niet te hard kan drukken.
Ja ik weet niet waar het probleem zit..Sowieso overstrek ik mijn bovenste gewrichtje in mijn wijsvinger wel, dit gebeurd automatisch en kan ik niks aan doen. Maar verder doen gewoon al mijn vingers ook zeer,vooral mijn pink en ringvinger ook, en dan ter hoogte van het gewricht waar je vingers beginnen, en dan ook de spieren in mijn hand. Heb ook het gevoel dat mijn ringvinger en pink constant in de weg zitten met schrijven, die worden automatisch ook beetje naar binnen geduwd zeg maar door de druk op mijn hand.
Ik denk ook wel dat ik te hard knijp in de pen, maar heb het gevoel dat hij uit mijn handen glijd als ik dat niet te doe.
TukTuk- Ratel
Lastig! Dan weet ik het ook niet zo goed, ik denk gewoon oefenen en proberen tot je een prettigere greep hebt...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hebben jullie misschien nog tips voor me?
» Vocht vasthouden
» Vocht vasthouden
» Vasthouden van een baby.
» Gevoel vasthouden
» Vocht vasthouden
» Vocht vasthouden
» Vasthouden van een baby.
» Gevoel vasthouden
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: