Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Besef...

+15
Antibes
RYW
Darius
CCC
Rouge
piene1983
Fearie
PapillonRose
Shy
Ayla
SarahKey
Océane
Tania
Printje
Lejow
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Besef... - Pagina 2 Empty Re: Besef...

Bericht  PapillonRose za 21 jan 2012 - 11:27

Ook hier herkenbaar! Vanaf dat ik positief testte ook (uiteraard) heel erg met alles bezig geweest en ook zo bewust mogelijk alles geprobeerd mee te maken en er van te genieten. Kamertje in orde maken, spulletjes kopen, beweging in mijn buik, dingen regelen.. En toch kwam het échte besef dat ik nu voor altijd mama ben pas direct na de geboorte van A. echt naar boven. Dan weet je pas echt hoe het voelt. En ik had ook wat ik hier vaker lees: eerst heb je geen idee hoe het zal zijn, en als het kindje er eenmaal is kun je je haast niet meer voorstellen hoe het was zonder kindje.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Fearie za 21 jan 2012 - 11:52

PapillonRose schreef:Ook hier herkenbaar! Vanaf dat ik positief testte ook (uiteraard) heel erg met alles bezig geweest en ook zo bewust mogelijk alles geprobeerd mee te maken en er van te genieten. Kamertje in orde maken, spulletjes kopen, beweging in mijn buik, dingen regelen.. En toch kwam het échte besef dat ik nu voor altijd mama ben pas direct na de geboorte van A. echt naar boven. Dan weet je pas echt hoe het voelt. En ik had ook wat ik hier vaker lees: eerst heb je geen idee hoe het zal zijn, en als het kindje er eenmaal is kun je je haast niet meer voorstellen hoe het was zonder kindje.

Ik kan het niet anders omschrijven zoals PR doet.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey za 21 jan 2012 - 19:33

Zo'n gebruiksaanwijzing zou hier niet handig zijn. Normaal gesproken lezen we zo'n handleiding nooit in en denken altijd wel meteen te weten hoe iets in elkaar moet of zit of gebruikt moet worden Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 20:04

oh ook zo ontzettend herkenbaar! tot het moment dat hij er was, toen hij op mijn buik gelegd werd had ik wel even zoiets van: huh?? het is gewoon een baby! haha

en nu voor de tweede keer weer net zo, heel vreemd want ik dacht dat wij een tweede het wel anders zou zijn, maar nee, ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik straks mama ben van twee kindjes! en ook heel vreemd dat er nu een meisje in mijn buik zit, haha! Ook dat vind ik extra bijzonder.

Gast
Gast

Bericht  Tania za 21 jan 2012 - 21:18

Laurientje85 schreef:oh ook zo ontzettend herkenbaar! tot het moment dat hij er was, toen hij op mijn buik gelegd werd had ik wel even zoiets van: huh?? het is gewoon een baby! haha

en nu voor de tweede keer weer net zo, heel vreemd want ik dacht dat wij een tweede het wel anders zou zijn, maar nee, ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik straks mama ben van twee kindjes! en ook heel vreemd dat er nu een meisje in mijn buik zit, haha! Ook dat vind ik extra bijzonder.

Haha ja dat heb ik ook. Er zit echt een meisje in, maar ik met een meisjesbaby zie ik gewoon nog niet voor me. Terwijl ik echt heel erg van het roze, de rokjes, strikjes enz. ben maar ik kan het me nog niet voorstellen nu.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  piene1983 za 21 jan 2012 - 22:45

Zwanger? Ik? Soms vergeet ik het zelfs gewoon... Oh ja, pijn in mijn rug even rustig aan doen. Afgelopen week geprobeerd een week thuis geprobeerd om bewust met de zwangerschap en het houden van mijn rust bezig te zijn, toen ook de baby een paar keer gevoeld. Vrijdag een echo met een bewegend klein mensje gehad en nog denk ik steeds "Zit dat in mijn buik?". Dit weekend dan weer druk geweest, kindje niet gevoeld omdat ik er de tijd niet voor heb genomen en dan vergeet ik echt een beetje dat wij straks ouders gaan worden....
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 22:59

Dat is voor mij heel herkenbaar.

Maar nu kan ik me niet eens meer voorstellen dat ik ooit zwanger ben geweest! Als ik de foto's terug zie met die dikke buiken van alle zwangerschappen, kan ik me dat echt nauwelijks meer herinneren lijkt wel. Nouja, je weet het wel, maar het komt heel vreemd over ofzo.

En zeker met de meiden heb ik dat wel, kan me nu echt niet meer voorstellen dat ik er echt 2 tegelijk in mijn buik heb gehad. Een kennis van me is nu ook zwanger van een tweeling, en dat zie ik nu als iets heel bijzonders, net of ik het zelf niet zo doorhad. Heel vreemd!

Gast
Gast

Bericht  Rouge za 21 jan 2012 - 23:00

Ik besef het ook niet hoor. We zijn wel leuk bezig met de babykamer maar dat deze straks daadwerkelijk bezet wordt is nog een beetje onrealistisch smile
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Lejow zo 22 jan 2012 - 2:19

En wat ook nog zo is. Het kleinste kindje dat ik ooit gezien heb was A. van Alex, die was toen nog geen 24 uur geloof ik. De andere kindjes waren toch al wel een paar dagen/weken oud.
Dus zo'n 'vers' kindje, is echt helemaal nieuw.. Heb ook geen zussen/broers of iets waar ik zo iets bij mee zou kunnen maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  CCC zo 22 jan 2012 - 3:19

Hier ook het besef nog niet, en vraag me soms ook af wanneer dat nou werkelijk komt... Bij de afgelopen 3 echo's vond ik het erg leuk om te zien, maar echt het gevoel en besef dat dat in me zit... Nee.. niet echt... Morgen de 20 weken echo dus ben benieuwd of het dan wat echter word... Kijk wel uit naar de babykamer inrichten ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius zo 22 jan 2012 - 3:23

Ik herken het ook. Bij La.urens kon ik me er gewoon nog helemaal geen voorstelling van maken, hoe het allemaal zou zijn. En eerlijk gezegd viel het eerste jaar me soms best wel eens tegen.

Bij Pe.pijn was het anders, direct vanaf het begin ben ik er veel mee bezig geweest, aangemeld bij MvM, pretecho gedaan, zwangerschapsyoga. Veel bewuster omgegaan met de zwangerschap, en deze ook echt 'geconsumeerd'. Daardoor ging het allemaal heel goed, heerlijke zwangerschap gehad en ik voelde vanaf het begin ook echt een band met eerst de baby en daarna Pe.pijn.

Deze zwangerschap is gewoon weer helemaal totaal anders. Ik heb gewoon nog wijn gedronken toen ik eigenlijk al zwanger was, maar nog geen positieve test had. En daar voel ik me wel schuldig over. Uiteraard laat ik het nu wel staan. Daarnaast ook geen foliumzuur geslikt vanaf de conceptiewens (tja, die was er nog niet). Ik heb me nu maar heel snel aangemeld bij MvM, en ben ook een zwangerschapsdagboek begonnen, om enigzins grip te houden op de zwangerschap en ik probeer er nu ook bewust bij stil te staan, maar het gaat me nu allemaal wat moeilijker af.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 4:59

Lieve Darius, je moet je niet schuldig voelen hoor over die wijn bijv!
Je wist toch helemaal niet dat je een kindje in je buik hebt? Dus je kan er helemaal niks aan doen!

Ik ga trouwens deze keer voor een DariusA voor jullie, deze keer zit er een hamburgertje tussen de benen! Ik voel het aan mijn water Laughing

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 22 jan 2012 - 5:00

Parel schreef:Lieve Darius, je moet je niet schuldig voelen hoor over die wijn bijv!
Je wist toch helemaal niet dat je een kindje in je buik hebt? Dus je kan er helemaal niks aan doen!

Ik ga trouwens deze keer voor een DariusA voor jullie, deze keer zit er een hamburgertje tussen de benen! Ik voel het aan mijn water Laughing

Ik ook (en ik heb een hoooop water momenteel haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 5:13

Lejow schreef:
Parel schreef:Lieve Darius, je moet je niet schuldig voelen hoor over die wijn bijv!

lol!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 5:23

Heel herkenbaar. Kan me echt niet meer voorstellen dat ze ooit samen in mijn buik hebben gezeten. En wat zou ik ze soms graag terug stoppen, zo dicht bij als toen heb ik ze nu nooit meer. Ze zaten er zo veilig, zo knus, zo dichtbij...

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 22 jan 2012 - 6:18

Haha ik ging het pas beseffen toen mijn vliezen braken bij de oudste, toen zat ik ineens helemaal te panieken van 'oh jezus, ik krijg een kind, wat moet ik in vredesnaam met een kind, dat kan ik toch helemaal niet opvoeden, ik durf niet meeerrr!!!'

Het went Very Happy
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Antibes zo 22 jan 2012 - 6:53

RYW schreef:Haha ik ging het pas beseffen toen mijn vliezen braken bij de oudste, toen zat ik ineens helemaal te panieken van 'oh jezus, ik krijg een kind, wat moet ik in vredesnaam met een kind, dat kan ik toch helemaal niet opvoeden, ik durf niet meeerrr!!!'

Het went Very Happy

lol!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Darius zo 22 jan 2012 - 9:49

Lejow schreef:

Thanks! Maar toch blijf ik het moeilijk vinden hoor.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 9:51

De 1ste 6 weken krijgen ze sowieso geen voedingsstoffen vanuit jou volgens mij hoor!
Het enige waar je je nog druk over kan maken is het feit dat je geen foliumzuur hebt geslikt, maar daar doe je nu ook niks meer aan. Komt vast allemaal wel goed!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 4:50

Heel herkenbaar! Ik vind het nu nog steeds wel eens raar. Als ik het over 'mijn zoontje' heb, vind ik het doodnormaal, maar als iemand me vraagt of ik 'de moeder van' ben dan voel ik me opeens heel oud en lijkt t alsof het niet over mij gaat haha.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 4:53

Ik besef het ook totaal niet, laat staan dat er twee in mijn buik zitten. Ik heb geen idee hoe het straks zal zijn.

Gast
Gast

Bericht  Alex ma 23 jan 2012 - 5:57

Lejow schreef:En wat ook nog zo is. Het kleinste kindje dat ik ooit gezien heb was A. van Alex, die was toen nog geen 24 uur geloof ik. De andere kindjes waren toch al wel een paar dagen/weken oud.
Dus zo'n 'vers' kindje, is echt helemaal nieuw.. Heb ook geen zussen/broers of iets waar ik zo iets bij mee zou kunnen maken.

cheers

En ik kan me ook niet meer voorstellen dat zij zo klein was en dat ze in mijn buik heeft gezeten!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 6:10

Heb ook geen zussen/broers of iets waar ik zo iets bij mee zou kunnen maken.

Die had ik wel, maar van jezelf is echt niet te vergelijken hoor.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 23 jan 2012 - 6:56

Alex schreef:
Lejow schreef:En wat ook nog zo is. Het kleinste kindje dat ik ooit gezien heb was A. van Alex, die was toen nog geen 24 uur geloof ik. De andere kindjes waren toch al wel een paar dagen/weken oud.

cheers

En ik kan me ook niet meer voorstellen dat zij zo klein was en dat ze in mijn buik heeft gezeten!

Very Happy

Nee, maar stofzuiger, ik bedoelde dat je het opgroeien van dichtbij mee maakt van zo'n kleintje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  blondje1313 ma 23 jan 2012 - 8:37

De eerste baby die ik echt leuk vind (en waar ik geen genoeg van kan krijgen) is die van mezelf.
Sinds ik zwanger was vond ik andere baby's al wel schattig enzo, maar had ik nog niet de behoefte om ze vast te houden (en nu nog niet).

Van tevoren had ik ook totaal geen besef hoe het is om moeder te zijn, maar eigenlijk gaat dat allemaal vanzelf.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende