Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV- Heb jij je reanimatiediploma op zak?

+27
mzcharlotte
riannuhhhh
Ella
Hoochie
JustMeDaan
Caramba
Toet
Flippin' Bitch
girli
Tsjip
widko
SarahKey
Jeanette
tuttebel
Dennenappel
Lady4
Caro
minoessepoes
Blond
Jilke
vlinder-19
Rush
Sneeuwvlok
Caresses
Minx
RiLiJu
Red Velvet
31 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

NAV- Heb jij je reanimatiediploma op zak? - Pagina 2 Empty Re: NAV- Heb jij je reanimatiediploma op zak?

Bericht  Dennenappel vr 20 jan 2012 - 1:00

Ik ben benieuwd of mensen dit vanuit het werk hebben of er zelf voor gekozen hebben om te gaan volgen e.d..
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV- Heb jij je reanimatiediploma op zak? - Pagina 2 Empty Re: NAV- Heb jij je reanimatiediploma op zak?

Bericht  Lady4 vr 20 jan 2012 - 1:28

Een EHBO diploma is niet hetzelfde als een reanimatiediploma hè.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tsjip vr 20 jan 2012 - 2:06

Ik heb geen reanimatiediploma.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  girli vr 20 jan 2012 - 2:19

Ik heb geen diploma's in deze richting.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 3:01

Nee, die heb ik niet. En ook geen EHBO. Dat wil ik wel gaan halen, omdat ik leerkracht ben, maar tot nu toe heb ik er niet echt bij stil gestaan.

Gast
Gast

Bericht  Flippin' Bitch vr 20 jan 2012 - 3:05

Ik heb alleen een EHBO cursus gedaan toen ik in groep 8 zat.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Lady4 vr 20 jan 2012 - 3:07

Sinds de komst van de AED en het feit dat steeds meer mensen leren reanimeren zien wij op mijn werk echt een verschuiving in de reanimatiesettings. Steeds meer gereanimeerde patiënten komen bij ons binnen met alweer een eigen hartritme en output. Dit doordat omstanders adequaat handelen en al heel snel beginnen met reanimeren en de AED gebruiken. Dat vergroot de overlevingskans dus aanzienlijk en verkleint de kans op restschade. Heel positief dus!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 3:29

Lady4 schreef:Een EHBO diploma is niet hetzelfde als een reanimatiediploma hè.

Het is niet hetzelfde, maar ik heb het wel als apart onderdeel bij mijn cursus gehad. Het staat ook als apart onderdeel op mijn diploma vermeld.

Gast
Gast

Bericht  Toet vr 20 jan 2012 - 4:24

Ik heb een EHBO diploma en een kinder EHBO diploma.

Het gewone EHBO diploma heb ik behaald n.a.v. mijn opleiding. Ik kreeg op school les en vond het erg interessant, ben toeni n de avond een cursus gaan volgen en nu ieder jaar de herhalingscursus. Het kinder EHBO-diploma heb ik omdat ik werk als gastouder.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Caramba vr 20 jan 2012 - 4:53

Nee die heb ik jammer gneoeg niet. Kon hem laatst halen, maar ik zat met mijn knie, waardoor ik niet op cursus kon en dus ook niet gehaald heb. Volgend jaar beter.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  JustMeDaan vr 20 jan 2012 - 6:29

Ja ben BHV'er en dus heb ik ook reanimeren/AED. En de dingen als heimlich, stabiele zijligging enz.
Wij moeten elk jaar verplicht op herhaling (werkzaam in de zorg) En heb hier niet zelf voor gekozen, maar ben blij dat het elk jaar weer terugkomt. Veranderd telkens toch weer wat.

Fijn Lady om te lezen dat mensen een betere en grotere overlevingskans hebben omdat er zoveel meer mensen reanimatie/AED hebben.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Hoochie vr 20 jan 2012 - 7:19

Ik heb EHBO met reanimatie en AED. Ik heb hem via mijn werk gehaald, maar hier wel zelf om gevraagd. Ik ben ook de enige binnen het bedrijf en dat vind ik persoonlijk nog steeds veel te weinig.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ella vr 20 jan 2012 - 7:24

Ik heb mijn reanimatie, ehbo en bhv.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  riannuhhhh vr 20 jan 2012 - 7:56

Red Velvet schreef:De titel zegt het eigenlijk al

Ben jij in het bezit van een EHBO/reanimatie diploma?
En wat is de reden dat je hem wel of niet hebt? (werk, ervaringen etc)

Ja MFA (MEdical First Aid) met AED reanimatie e.d.

ga elk jaar op herhaling

ik heb het omdat ik veel op festivals help

in winkel werk enz.
riannuhhhh
riannuhhhh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 60

Bericht  Red Velvet za 21 jan 2012 - 6:30

Yvette schreef:Ik heb mijn reanimatie, ehbo en bhv.
+1

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  mzcharlotte za 21 jan 2012 - 6:33

Ik heb mijn BHV pasje in mijn portemonnee zitten.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:34

Maandag wordt ie weer vernieuwd.. Tenminste als ik slaag voor de cursus laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 7:22

Caresses schreef:Nee, ooit wel gehaald via school maar nooit verlengd.

+1

Gast
Gast

Bericht  Anousch91 za 21 jan 2012 - 7:23

Ja, heb mijn kinder EHBO en reanimatie!

Anousch91
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 250
Registratiedatum : 29-12-11

Bericht  Angela_1986 za 21 jan 2012 - 7:26

Ik moest op mijn werk (zorg) verplicht de BHV-cursus doen en daarbij heb ik dus ook geleerd te reanimeren. Ieder jaar volgen we de herhalingscursus dus ik heb onlangs weer 'n nieuw pasje gekregen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:30

Ik heb ooit een EHBO-diploma gehaald, maar die is niet meer geldig. Ik kan wel reanimeren en heb wat medische kennis, thanks to mijn moeder.

Gast
Gast

Bericht  TGR za 21 jan 2012 - 10:35

Ik denk dat de meeste mensen sowieso niets hebben aan de theorie als ze te maken hebben met een praktijksituatie. Misschien zijn daar wel onderzoeken naar gedaan?

Zo heb ik bij een baan vaker bloed van de grond geveegd of pleisters geplakt dan de bhv'er omdat ze zelf onwel werd door alle commotie. Ik verander in een regelmachine bij crisissituaties. Dat heb ik nu door verschillende situaties al ervaren. En dan heb ik alleen maar wat EHBO-les in groep 8 gehad.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Angela_1986 za 21 jan 2012 - 10:43

TGR schreef:Ik denk dat de meeste mensen sowieso niets hebben aan de theorie als ze te maken hebben met een praktijksituatie. Misschien zijn daar wel onderzoeken naar gedaan?

Zo heb ik bij een baan vaker bloed van de grond geveegd of pleisters geplakt dan de bhv'er omdat ze zelf onwel werd door alle commotie. Ik verander in een regelmachine bij crisissituaties. Dat heb ik nu door verschillende situaties al ervaren. En dan heb ik alleen maar wat EHBO-les in groep 8 gehad.

Ik denk idd dat het hebben van een EHBO/BHV/Reanimatie-diploma geen garantie is dat je ook (goed) kunt handelen in noodsituaties.

En ik ben ook 'n slechte BHV'er want ik kan niet tegen bloed laughcry Dus toen 'n client van mij zich had verwond riep ik heel hard om m'n collega, heb haar de EHBO-doos en 'n stoel voor de client gegeven en ben toen zelf maar gegaan omdat mijn collega's anders 2 slachtoffers had Embarassed

Ik heb gemerkt dat ik in 'n noodsituatie stijf van de adrenaline sta en ik toch wel iets aan de cursussen heb gehad. Niet alles zal helemaal volgens het boekje gaan maar er kwamen wel dingen bovendrijven waarvan ik dacht 'Oh ja! Dat moet ik doen.' Het geeft me handvaten en maakt dat ik me wat zekerder voel dan voorheen omdat ik de kennis wel ergens heb zeg maar.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:59

TGR schreef:Ik verander in een regelmachine bij crisissituaties.

Ik ook, dat gaat vanzelf. Toen op m'n stage de moeder van een collega werd gereanimeerd, ben ik me bezig gaan houden met de praktische dingen in het ticket office en met collega's die behoorlijk aangeslagen waren. Ik vond het verschrikkelijk om te zien, maar ik werd juist heel kalm en raakte niet in paniek.

Gast
Gast

Bericht  rianne287 za 21 jan 2012 - 22:41

Ja ik heb mijn EHBO diploma. Maar ik ben nog niet op herhaling geweest. Ik kan dan ook niet met een AED overweg..
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: