Heftig...
+9
M@niek
Error
tuttebel
PluDan
Ella
Plien84
Schaapke
Ibbeltje
Red Velvet
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Heftig...
Moet het even van me afschrijven hoor..
Ik rij op weg naar huis en net bij de laatste stoplicht spring tie op rood.
De persoon die mag gaan rijden, rijdt heeeeeel langzaam het kruispunt over (de bocht om die ik ook om moet)
Politie auto rijdt daarachter.
Mijn stoplicht gaat op groen, dus ik rij de bocht om. Zie ik net op dat moment, dat de politie iemand uit de voorgaande auto (die dus zo langzaam reed) trekt op de grond "gooit" en gaat reanimeren.....
(En ik dacht, die man wordt waarschijnlijk aangehouden, of rijdt zo langzaam omdat hij pech heeft...)
Die man is vermoedelijk onwel geworden achter het stuur, misschien dat er per toeval een politiewagen achter hem reed.
Ik zie nog steeds die man daar op de grond worden getrokken, en daar liggen. En die agenten op hem zitten...
Ook al ben ik wel wat gewend ivm mijn werk, toch blijft dit vreselijk om te zien!
Sailent detail; Vandaag net mijn aanvraag voor de reanimatiecursus de deur uit gedaan, die net verlopen was....
De persoon die mag gaan rijden, rijdt heeeeeel langzaam het kruispunt over (de bocht om die ik ook om moet)
Mijn stoplicht gaat op groen, dus ik rij de bocht om. Zie ik net op dat moment, dat de politie iemand uit de voorgaande auto (die dus zo langzaam reed) trekt op de grond "gooit" en gaat reanimeren.....
(En ik dacht, die man wordt waarschijnlijk aangehouden, of rijdt zo langzaam omdat hij pech heeft...)
Die man is vermoedelijk onwel geworden achter het stuur, misschien dat er per toeval een politiewagen achter hem reed.
Ik zie nog steeds die man daar op de grond worden getrokken, en daar liggen. En die agenten op hem zitten...
Ook al ben ik wel wat gewend ivm mijn werk, toch blijft dit vreselijk om te zien!
Sailent detail; Vandaag net mijn aanvraag voor de reanimatiecursus de deur uit gedaan, die net verlopen was....
Red Velvet- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11
Re: Heftig...
Oow getver wat naar om te zien
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Pff...inderdaad heel heftig.
Heb zelf een keer bij een reanimatie moeten helpen op het station in Den Bosch. Bah! Hoop dat nooit meer mee te maken.
Heb zelf een keer bij een reanimatie moeten helpen op het station in Den Bosch. Bah! Hoop dat nooit meer mee te maken.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Red Velvet schreef:Moet het even van me afschrijven hoor..
Wat naar om te zien, maarre..die agenten gingen op hem zitten?...
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
Plien84 schreef:Red Velvet schreef:Moet het even van me afschrijven hoor..
Wat naar om te zien, maarre..die agenten gingen op hem zitten?...
Ja, eentje zat echt op hem. Ik denk omdat het op de weg gebeurde en er nog auto's omheen moesten rijden van de verkeerspolitie
Red Velvet- Fluisteraar
He das zeker naar om te zien. Gelukkig reed die meneer niet op de snelweg.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Lijkt me vreselijk om zoiets te zien .
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
k kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Zelf heb ik ook een afspraak staan voor een reanimatiecursus. Zo zie je maar dat je dit soort dingen overal tegen kan komen.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
Pff jeetje, heftig om zoiets te zien.
Wat ik me eigenlijk laatst ook al af vroeg, is er een soort van 'slachtofferhulp' voor mensen die iets als dit meemaken? Omstanders bij een reanimatie, hulpverleners etc? Binnen het ziekenhuis waar ik werk gebeurt dit wel altijd en merk ook dat dit echt wel heel belangrijk is, om het te evalueren en van je af te praten..
Wat ik me eigenlijk laatst ook al af vroeg, is er een soort van 'slachtofferhulp' voor mensen die iets als dit meemaken? Omstanders bij een reanimatie, hulpverleners etc? Binnen het ziekenhuis waar ik werk gebeurt dit wel altijd en merk ook dat dit echt wel heel belangrijk is, om het te evalueren en van je af te praten..
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Ja daar bestaat zeker slachtofferhulp voor!
Wat naar om te zien. Ik heb zelf een keer iemand moeten reanimeren!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Jeetje, wat heftig om te zien!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
M@niek schreef:Ja daar bestaat zeker slachtofferhulp voor!
Weet je ook hoe dit geregeld wordt? En hoe de 'slachtoffers' hiermee in contact komen?
Error- Prater
Dit gaat gewoon via slachtofferhulp volgens mij hebben ze daar speciale mensen voor. Ik kreeg na die reanimatie ook een kaartje voor eventueel hulp van 1 van die ambulancebroeders.
M@niek- Ratel
M@niek schreef:Dit gaat gewoon via slachtofferhulp volgens mij hebben ze daar speciale mensen voor. Ik kreeg na die reanimatie ook een kaartje voor eventueel hulp van 1 van die ambulancebroeders.
Hmm oke, geloof alleen dat dit niet overal zo geregeld is jammer genoeg...
Error- Prater
Paraplu schreef:M@niek schreef:Dit gaat gewoon via slachtofferhulp volgens mij hebben ze daar speciale mensen voor. Ik kreeg na die reanimatie ook een kaartje voor eventueel hulp van 1 van die ambulancebroeders.
www.slachtofferhulp.nl
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
www.slachtofferhulp.nl[/quote[/url]]RYW schreef:Paraplu schreef:M@niek schreef:Dit gaat gewoon via slachtofferhulp volgens mij hebben ze daar speciale mensen voor. Ik kreeg na die reanimatie ook een kaartje voor eventueel hulp van 1 van die ambulancebroeders.
[url=http://www.slachtofferhulp.nl
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Kan me voorstellen dat dit heftig was om te zien. Eigen veiligheid eerst, daarom zat die agent vast op die man. Fantastisch dat ze zo adequaat zijn gestart met reanimeren, ik hoop echt dat dit levensreddend is geweest.
Leuke discussie/vraag voor hier: Zijn jullie in het bezit van een reanimatiediploma?
Leuke discussie/vraag voor hier: Zijn jullie in het bezit van een reanimatiediploma?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:Kan me voorstellen dat dit heftig was om te zien. Eigen veiligheid eerst, daarom zat die agent vast op die man. Fantastisch dat ze zo adequaat zijn gestart met reanimeren, ik hoop echt dat dit levensreddend is geweest.
Ja, en ik hou het ook elk jaar bij, ook het AED.
M@niek- Ratel
Lady4 schreef:Kan me voorstellen dat dit heftig was om te zien. Eigen veiligheid eerst, daarom zat die agent vast op die man. Fantastisch dat ze zo adequaat zijn gestart met reanimeren, ik hoop echt dat dit levensreddend is geweest.
Ik heb je idee gejat en heb er een nieuw topic van gemaakt
Ben het wel "gewend" ivm mijn beroep, maar dan verwacht je het soms. Dit was ook gewoon zo raar... Die man reed nog een bocht door en werd toen, nadat de auto uitrolde uit zijn auto getrokken, dus had het ook helemaal niet verwacht. Ik dacht op z'n minst dat het een crimineel was, die ze te pakken hadden... Tot dat ze gingen reanimeren.
Ben heel benieuwd hoe dit afgelopen is, maar ik kom daar denk ik niet meer achter.
Ik hoef er geen slachtofferhulp voor, want ik vertel het mijn ouders en ik ben het "kwijt". Maar ik zie het wel nog steeds voor me
Gelukkig heb ik wel een (net verlopen) reanimatiediploma op zak, vind het ook zeker belangrijk. Maar als je in de zorg werkt, is het min of meer verplicht. Het viel me ook echt op hoeveel omstanders er heen gingen om hulp te bieden, je hoort zo vaak andere dingen
Red Velvet- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Heftig..
» Heftig: 2 zelfmoorden
» Heftig waterglijbaantje...
» Hoe heftig vond jij je bevalling?
» Heftig verhaal vanavond bij ''Jong'' van de EO.
» Heftig: 2 zelfmoorden
» Heftig waterglijbaantje...
» Hoe heftig vond jij je bevalling?
» Heftig verhaal vanavond bij ''Jong'' van de EO.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: