Nationale IQ Test!
+19
Zininzon
Chocoholic
girli
Susan
Lemon
Caramba
snowflakes
Rush
Antibes
Beachgirl
Middleme
Carra
bolus26
Error
Monte
Printje
Lejow
silly-one
Marin
23 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Nationale IQ Test!
Kijk even mee, dan leg ik het uit. Je neemt woensdag 4 jan. Dat is dag 1.
Dag 2: 5
Dag 3:"6
Dag 4: 7 jan
Dag 5: 8
Dag 6: 9
Dag 7: 10
Dag 8: 11 jan
Dag 9: 12
Dag 10 : 13
Dag 11: 14
Dag 12: 15
Dag 13: 16 jan
Dag 14: 17
Dag 15: 18 jan
En 18 jan valt op een woensdag. Je moet dus de woensdag meetellen. Van deze donderdag tot volgende week donderdag is ook 8 dagen en niet 7
Laatst aangepast door Monte op do 19 jan 2012 - 4:19; in totaal 1 keer bewerkt
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, ik heb 'm net via de aflevering gedaan en ik vond 't erg leuk om te doen! Ook wel intensief hoor, zo 60 vragen lang achter elkaar je concentratie er bij proberen te houden. Ik was ook erg blij toen de rekenvragen klaar waren. Maar mijn IQ is 116, bovengemiddeld dus! Ik scoorde het hoogst op Logica, en tot mijn verbazing (omdat mannen er veel beter in zouden zijn) Ruimtelijk Inzicht ook goed gemaakt. (Had alleen die kut kubussen fout. )
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Monte, ik snap jouw uitleg wel (je komt idd op 15 dagen), maar het gaat over dagen GELEDEN... En dan klopt het volgens mij niet
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Maar dan reken je toch ook vanaf woensdag 18 januari en dan 15 dagen tellen is woensdag 4. Dan is het gewoon het rijtje, maar dan andersomZininzon schreef:Monte, ik snap jouw uitleg wel (je komt idd op 15 dagen), maar het gaat over dagen GELEDEN... En dan klopt het volgens mij niet
Monte- Ratel
Monte schreef:Maar dan reken je toch ook vanaf woensdag 18 januari en dan 15 dagen tellen is woensdag 4. Dan is het gewoon het rijtje, maar dan andersomZininzon schreef:Monte, ik snap jouw uitleg wel (je komt idd op 15 dagen), maar het gaat over dagen GELEDEN... En dan klopt het volgens mij niet
Nee, want:
15 dagen geleden was het woensdag 4 januari
14 dagen geleden was het donderdag
13 dagen geleden was het vrijdag
12 dagen geleden was het zaterdag
11 dagen geleden was het zondag
10 dagen geleden was het maandag
9 dagen geleden was het dinsdag
8 dagen geleden was het woensdag
7 dagen geleden was het donderdag
6 dagen geleden was het vrijdag
5 dagen geleden was het zaterdag
4 dagen geleden was het zondag
3 dagen geleden was het maandag
2 dagen geleden was het dinsdag
1 dag geleden was het woensdag
Dus het IS donderdag
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
De dag zelf moet je meetellen, dan kom je op 15 dagen. Zowel vooruit als achteruit klopt het.
Ik had de voorbeeldvraag ook fout, maar na even wat reken en doen, kwam ik wel op woensdag uit. Er werd niet voor niets gezegd, deze dag moet je ook meerekenen.
Ik had de voorbeeldvraag ook fout, maar na even wat reken en doen, kwam ik wel op woensdag uit. Er werd niet voor niets gezegd, deze dag moet je ook meerekenen.
Laatst aangepast door Spetterdespat op do 19 jan 2012 - 4:32; in totaal 2 keer bewerkt
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Nee, want volgens mij hoor je de woensdag 18 al mee te tellen, aangezien je al op die dag zit, dan telt die dag al mee.Zininzon schreef:Monte schreef:Maar dan reken je toch ook vanaf woensdag 18 januari en dan 15 dagen tellen is woensdag 4. Dan is het gewoon het rijtje, maar dan andersomZininzon schreef:Monte, ik snap jouw uitleg wel (je komt idd op 15 dagen), maar het gaat over dagen GELEDEN... En dan klopt het volgens mij niet
Nee, want:
15 dagen geleden was het woensdag 4 januari
14 dagen geleden was het donderdag
13 dagen geleden was het vrijdag
12 dagen geleden was het zaterdag
11 dagen geleden was het zondag
10 dagen geleden was het maandag
9 dagen geleden was het dinsdag
8 dagen geleden was het woensdag
7 dagen geleden was het donderdag
6 dagen geleden was het vrijdag
5 dagen geleden was het zaterdag
4 dagen geleden was het zondag
3 dagen geleden was het maandag
2 dagen geleden was het dinsdag
1 dag geleden was het woensdag
Dus het IS donderdag
Monte- Ratel
Als je het over zoveel dagen geleden hebt tel je toch nooit de dag mee waar je op zit? Dan zou een dag geleden dus vandaag zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb de test zojuist gedaan en hij viel me best tegen! Vorig jaar had ik 5 fout en mijn score was toen 142. Nu had ik 11 fout, dus ik durfde al bijna niet meer te kijken, maar het was toch nog 137. Ze zullen er dus wel rekening mee hebben gehouden dat deze test moeilijker was dan die van vorig jaar. Achteraf kan ik dus toch wel leven met mn score, al ben ik nooit echt tevreden en wil ik elk jaar hoger scoren Ik doe al jaaaaaren mee en ik scoor meestal tussen de 130 en 140. Ik heb niet de illusie dat dit echt mijn IQ is; ik zie de test van BNN meer als een leuke quiz ofzo.
In mijn ogen klopte die voorbeeldvraag trouwens ook niet. Als het woensdag is, dan vind ik dat het vijftien dagen geleden dinsdag was. Het is vandaag donderdag; dan zeg je toch ook niet dat het twee dagen geleden woensdag was omdat je vandaag ook meetelt? Bullshit!
In mijn ogen klopte die voorbeeldvraag trouwens ook niet. Als het woensdag is, dan vind ik dat het vijftien dagen geleden dinsdag was. Het is vandaag donderdag; dan zeg je toch ook niet dat het twee dagen geleden woensdag was omdat je vandaag ook meetelt? Bullshit!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb de test net op internet gedaan en jeetje ik vond hem echt moeilijk en véél te snel gaan! Bij sommige vragen had je echt ontzettend weinig tijd dus ik heb heel veel gegokt. Uiteindelijk toch nog 119 gescoort, dus ik wellicht ben ik goed in gokken.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Oké.. Ik heb hem net gemaakt met een paar wijntjes op Haha maar toch 93..
Eliesje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb hem gister gedaan samen met mijn vader, is een traditie dingetje van ons. Vorig jaar heb ik hem een keer niet gedaan, en dit jaar scoorde ik ontzettend slecht. Voorgaande jaren zat ik altijd tussen de 120 en 130 en mijn vader tussen 115 en 120. Dit jaar had ik 116 en mijn vader 140 Ik vind het echt rot dat ik hem zo slecht heb gemaakt!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Nationale IQ test 2011
» Nationale IQ-test, vanavond 20:30
» Nationale fietsplan
» Nationale Fotostudio
» De nationale Reistest
» Nationale IQ-test, vanavond 20:30