Nationale IQ Test!
+19
Zininzon
Chocoholic
girli
Susan
Lemon
Caramba
snowflakes
Rush
Antibes
Beachgirl
Middleme
Carra
bolus26
Error
Monte
Printje
Lejow
silly-one
Marin
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Nationale IQ Test!
Ik doe 'm nu, maar die rekenvragen met zo`n verhaaltje daar ben ik echt slecht in!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Marin schreef:Vraagje
Is er toevallig iemand die de antwoorden op heeft geschreven of weet welk antwoord bij vraag 27 en/of 45 hoort? Zou die dat naar mij willen pm'en? Thanks!
45 was C en die andere weet ik niet...
snowflakes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10
waar kan je die test doen op internet? Ben ook wel benieuwd hoewel ik geen hoge score verwacht
Gast- Gast
snowflakes schreef:Marin schreef:Vraagje
Is er toevallig iemand die de antwoorden op heeft geschreven of weet welk antwoord bij vraag 27 en/of 45 hoort? Zou die dat naar mij willen pm'en? Thanks!
Antwoord bij vraag 27 was ook C.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Lily schreef:waar kan je die test doen op internet? Ben ook wel benieuwd hoewel ik geen hoge score verwacht
Ik had ook geen hoge score, taal en rekenen ben ik beide niet goed in. Maar het is ook maar een moment opname.
Logica en inzicht was ik dan wel weer goed in, had 2 foutjes daarin.
Caramba- Ratel
Ik had maar 95, maar die rekenvragen enzo ging allemaal veel te snel. Vorig jaar zat ik in de 130.
Rush- Lady Post-a-lot
Lemon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 10-01-11
Ik heb niet meegedaan en ik ga ook niet meedoen, mijn eigen IQ-score boeit me momenteel niet zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Maar het gaat toch ook oneerlijk? Op TV wordt eerst de vraag voorgelezen en gaat de tijd lopen. Online loopt de tijd al en moet je de vraag nog lezen.
Ik doe niet mee, deze test zegt vrij weinig.
Ik doe niet mee, deze test zegt vrij weinig.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Naar mijn idee is de test in de studio inderdaad anders dan op internet. Maar dan nog is het geen eerlijke test. Die vrouw die een IQ van 159, daar geloof ik helemaal niets van. Ook de andere IQ's vond ik veel te hoog.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
het is gewoon een momentopname maar nu heeft nog niemand de link geplaatst waar de test online gedaan kan worden
Gast- Gast
bnn.nl?
Rush- Lady Post-a-lot
Monte schreef:Naar mijn idee is de test in de studio inderdaad anders dan op internet. Maar dan nog is het geen eerlijke test. Die vrouw die een IQ van 159, daar geloof ik helemaal niets van. Ook de andere IQ's vond ik veel te hoog.
Deze test zal dan misschien niet zo betrouwbaar zijn, maar er zijn natuurlijk wel gewoon mensen met een IQ van 159 of zelfs hoger.
Ik denk trouwens niet eens dat die BNN-test voor iedereen makkelijker is, ik denk dat er ook wel mensen zijn die juist lager scoren dan normaal.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb nog nooit meegedaan aan een IQ test, lijkt me nu wel eens leuk om te maken. Maar ik heb op 't moment last van hoofdpijn, dus ik wacht even tot een beter moment vandaag.
Dit is trouwens de link online: http://iq.bnn.nl/d/index.html
Ik ga 'm doen via de aflevering zelf.
Dit is trouwens de link online: http://iq.bnn.nl/d/index.html
Ik ga 'm doen via de aflevering zelf.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ik weet dat er mensen zijn met een IQ van 150-160, maar dat is behoorlijk zeldzaam. Die vrouw zelf had geen idee dat ze het zo goed had gedaan en zelf de mensen die behoorlijk wat fouten hadden of te laat waren hadden nog een hoog IQ. Naar mijn idee is dit dus niet het werkelijke IQ van deze mensen.Susan schreef:Monte schreef:Naar mijn idee is de test in de studio inderdaad anders dan op internet. Maar dan nog is het geen eerlijke test. Die vrouw die een IQ van 159, daar geloof ik helemaal niets van. Ook de andere IQ's vond ik veel te hoog.
Deze test zal dan misschien niet zo betrouwbaar zijn, maar er zijn natuurlijk wel gewoon mensen met een IQ van 159 of zelfs hoger.
Ik denk trouwens niet eens dat die BNN-test voor iedereen makkelijker is, ik denk dat er ook wel mensen zijn die juist lager scoren dan normaal.
Monte- Ratel
Een echte IQ-test gaat niet op tijd. Bij een (korte) bedenktijd is de kans op gokken veel groter en dan hangt het maar van 't geluk of toeval af welke score je krijgt. En dat zegt dus niks over je IQ.
Gast- Gast
Inderdaad, ze nemen alleen je totale tijd mee dan.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Sommige onderdelen gaan wel op tijd, ik heb tijdens mijn stage een paar onderdelen van de Groninger Intelligentie Test afgenomen en die gingen wel op tijd, maar goed, dan was het ook niet multiple choice, dus het had niks met gokken te maken.
Susan- Lady Post-a-lot
Spetterdespat schreef:snowflakes schreef:Marin schreef:Vraagje
Antwoord bij vraag 27 was ook C.
Dank je! M'n vriend had die vragen net gemist met nakijken namelijk en we konden het nergens vinden, dus dacht ik, vraag ik het hier even! Hij heeft echt belachelijk goed gescoord, met een IQ van 151. Dat ie slim is wist ik wel, maar zó slim (hij scoort altijd heel goed op dit soort testen maar dit verbaasde 'm zelf ook wel).
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb trouwens veel zitten gokken, vooral omdat ik de vraag aan het meelezen ben en dan de antwoorden nog eens moet lezen. Dan was de tijd ook al weer om. En zo ben je bij de volgende vraag gekomen, waarbij je nog geen antwoord hebt gegeven op de vorige vraag.
IQ zat onder het gemiddelde, had 89, boeit me eigenlijk ook niet. Zoals ik al eerder zei, het is een moment opname.
IQ zat onder het gemiddelde, had 89, boeit me eigenlijk ook niet. Zoals ik al eerder zei, het is een moment opname.
Caramba- Ratel
Zat er nou een voorbeeldvraag in met een verkeerd antwoord of word ik gek?
Vraag: Het was 15 dagen geleden woensdag, welke dag is het vandaag?
Goede antwoord is volgens hun woensdag...
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Nee hoor geen fout. Stel je neemt 1 jan als woensdag(dus dag 1) en dan 15 dagen later is het woensdag 15 jan( data kloppen natuurlijk niet, maar even als voorbeeld)Zininzon schreef:Zat er nou een voorbeeldvraag in met een verkeerd antwoord of word ik gek?
Monte- Ratel
Dat is dan toch 14 dagen later?Monte schreef:Nee hoor geen fout. Stel je neemt 1 jan als woensdag(dus dag 1) en dan 15 dagen later is het woensdag 15 jan( data kloppen natuurlijk niet, maar even als voorbeeld)Zininzon schreef:Zat er nou een voorbeeldvraag in met een verkeerd antwoord of word ik gek?
Als iemand op een woensdag tegen mij zegt, over 14 dagen ben ik jarig, dan is dat voor mij die woensdag precies 2 weken later. Maar dan doe ik dat dus altijd verkeerd denk ik.
Rush- Lady Post-a-lot
Monte schreef:Nee hoor geen rekenfout. Stel je neemt 1 jan als woensdag(dus dag 1) en dan 15 dagen later is het woensdag 15 jan( data kloppen natuurlijk niet, maar even als voorbeeld)Zininzon schreef:Zat er nou een voorbeeldvraag in met een verkeerd antwoord of word ik gek?
Maar als het vandaag woensdag is..
was het 1 dag geleden dinsdag
2 dagen geleden maandag
3 dagen zondag
4 dagen zaterdag
5 dagen vrijdag
6 dagen donderdag
7 dagen woensdag
8 dagen dinsdag
9 dagen maandag
10 dagen zondag
11 dagen zaterdag