Haak en brei topic ;)
+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: Haak en brei topic ;)
Zijn er hier ook meiden die haken/breien met Zpagetti of Ribbon XL? Ik ben er al tijden verliefd op maar denk dat ik er weinig aanleg voor heb.
Ik heb vanavond na maanden twijfel maar eens een starterskit besteld op hoooked.nl. Ben heel benieuwd!
Iemand ervaring mee?
Ik heb vanavond na maanden twijfel maar eens een starterskit besteld op hoooked.nl. Ben heel benieuwd!
Iemand ervaring mee?
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Happinaz schreef:Zijn er hier ook meiden die haken/breien met Zpagetti of Ribbon XL? Ik ben er al tijden verliefd op maar denk dat ik er weinig aanleg voor heb.
Iemand ervaring mee?
Ik heb daar ook wel wat mee gedaan. En ik heb nog twee klossen liggen, maar geen inspiratie ik vond het eigenlijk makkelijker om met zpagetti te haken. Door de grote steken en de dikke naald, zie je heel duidelijk wat je aan het doen bent. Ik gebruikte het dan ook wel eens om steken uit te proberen. Mijn schoonzusje haakt ook veel en is begonnen met zpagetti, omdat het zo makkelijk ging. Ze heeft een poef bekleed ermee, dat is erg leuk geworden!
Waar je wel op moet letten bij zpagetti-garen, is dat de rekbaarheid heel erg kan verschillen per soort. Het zijn resten van stof, dus je hebt heel stug spul wat gewoon niet rekt en heel dun en soepel jersey-achtig stof. Het hele stugge is moeilijker haken, maar als het ontzettend rekbaar is, haak je snel te strak, zeker als beginner. Dus dat is even uitproberen. Op de site van hoooked staat erbij hoe rekbaar het is. Maar het voordeel van haken is dat je het ook weer heel makkelijk uit kan halen als het niet goed gegaan is en het garen opnieuw kan gebruiken
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben blij met wat je zegt. Ik hoopte inderdaad dat het met dit grote werk makkelijker zou zijn om te 'leren' haken. Ik wil namelijk ook heeel erg graag die amigurumi's haken. Het lukt mij alleen niet vanaf youtube of uit een boekje, die ik wel aangeschaft heb. Ik heb van Zpagetti ook tutorials bekeken en op de een of andere manier leek het net alsof er een soort lampje boven mijn hoofd ging branden. Nu nog afwachten of dat inderdaad het geval zal zijn. Als ik de haak steken eenmaal ken, is het kleinere werk misschien ook beter te doen.
Ik heb nu een starterskit besteld met alles erin, dus daar zal dan wel geschikt materiaal bij zitten hoop ik. Wel een goede tip van je. Als dit bevalt, dan ga ik nieuwe kleurtjes kopen in een winkel hier in de stad, dan kan ik het "voelen".
Ik heb nu een starterskit besteld met alles erin, dus daar zal dan wel geschikt materiaal bij zitten hoop ik. Wel een goede tip van je. Als dit bevalt, dan ga ik nieuwe kleurtjes kopen in een winkel hier in de stad, dan kan ik het "voelen".
Happinaz- Kletskop
Eigenlijk is de enige steek voor amigurami die je nodig hebt een vaste (V). Misschien kan je daar eens een filmpje van opzoeken, van alleen een V?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Eigenlijk is de enige steek voor amigurami die je nodig hebt een vaste (V). Misschien kan je daar eens een filmpje van opzoeken, van alleen een V?
Ja...dat was mij ook verteld en ik ben dus enthousiast aan de slag gegaan . maar ehm...hoe, HOE, krijg ik dan een vorm? Whaha. Hoe kom ik van een lange sliert tot een olfiant/aap/pinguin? En je moet rondhaken....staat in het boekje. Ik voel me soms net een idioot als ik boven die beschrijving hang . Hihi
Happinaz- Kletskop
Hahahah. Je begint eigenlijk altijd met een ketting van 4 lossen (dat kan je ook youtuben) en die maak je tot een rondje met een halve vaste (staat ook wel op youtube). Dan heb je het rondje al, het begin, wat ooit een piinguin wordt. Dan haak je 6 vasten in dat rondje en dat is dan het echte begin! Vanaf dat moment haak je alleen nog maar vasten in de rondte. Je hebt dus nooit een lange sliert! Het is vanaf het begint (behalve die lossen ketting) al een rondje.
Dus dan heb je die 6 vasten en dan moet je meestal beginnen met 2 vasten in iedere vaste. Dat is nog wel te tellen, maar daarna kan je het beste even een draad van een andere kleur aan het begin van 1 toer (rondje) leggen zodat je weet waar je begin/eind is.
Ik ben met deze begonnen. Die vond ik heel duidelijk!
http://www.amigurumis.nl/schildpad.html
Dus dan heb je die 6 vasten en dan moet je meestal beginnen met 2 vasten in iedere vaste. Dat is nog wel te tellen, maar daarna kan je het beste even een draad van een andere kleur aan het begin van 1 toer (rondje) leggen zodat je weet waar je begin/eind is.
Ik ben met deze begonnen. Die vond ik heel duidelijk!
http://www.amigurumis.nl/schildpad.html
Rush- Lady Post-a-lot
Oh en na een paar toeren, merk je vanzelf dat het werk 'bol' gaat staan en dan krijg je ook meer een idee en een vorm. Eerst is het maar een plat rondje
Rush- Lady Post-a-lot
Nou...met jouw uitleg krijgt het in ieder geval iets meer duidelijkheid. Als het goed is krijg ik dat pakket vandaag binnen, en dan ga ik die vaste en halve vasten etc eens uitproberen in XXL formaat:D . Als dat lukt, dan trek ik mn doosje mini haken weer tevoorschijn.
Grrrr wat is dat frustrerend zeg, als het niet lukt!
Grrrr wat is dat frustrerend zeg, als het niet lukt!
Happinaz- Kletskop
Bij mij lukte het ook niet! Ik wilde ee2 mutsje haken volgens een youtube filmpje, maar het werd gewoon een platte gehobbelde lap, echt heel stom! Maar toen ik eenmaal de steken wist en hoe dat op papier stond (want dat verschilt ook nog) ging het wel in een snel tempo.
De uitleg zoals in m`n link vind ik wel het fijnste lezen qua patronen.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Bij mij lukte het ook niet! Ik wilde ee2 mutsje haken volgens een youtube filmpje, maar het werd gewoon een platte gehobbelde lap, echt heel stom! Maar toen ik eenmaal de steken wist en hoe dat op papier stond (want dat verschilt ook nog) ging het wel in een snel tempo.
Ja, alleen nadat ik op je post heb gereageerd heb ik je link geopend en dan voel ik het alweer helemaal vaag worden van die uitleg:
"3. 2v in elke 2e v (=18v)
4. 2v in elke 3e v (=24v)
5. 2v in elke 4e v (=30v)
6. 2v in elke 5e v (=36v)"
Hoe moet ik dat dan 'lezen'? Ik zou het overigens echt snappen als je nu een diepe zucht slaat en bij jezelf denkt; mens zoek een andere hobby!
Happinaz- Kletskop
Ik zal het even snel voor je proberen te vertalen:
"3. 2v in elke 2e v (=18v) Je haakt 1 vaste in de eerste vaste en in de tweede haak je er twee achter elkaar, dus twee keer in het zelfde gaatje, dat doe je de hele ronde 3 en dan heb je uiteindelijk 18 vasten, dat is handig ter controle.
4. 2v in elke 3e v (=24v) Je haakt 1 vaste in de eerste vaste, 1 vaste in de 2e vaste en in de 3e vaste haak je er weer 2 in hetzelfde gat.
5. 2v in elke 4e v (=30v) 't zelfde als bij 3 en 4 maar dan haak je die 2 vasten dus in de 4e vaste en daarvoor in elke vaste 1
6. 2v in elke 5e v (=36v)" 't zelfde als bij 3,4 en 5 maar dan haak je de 2 vasten dus in de 5e vaste en daarvoor in elke vaste 1
"3. 2v in elke 2e v (=18v) Je haakt 1 vaste in de eerste vaste en in de tweede haak je er twee achter elkaar, dus twee keer in het zelfde gaatje, dat doe je de hele ronde 3 en dan heb je uiteindelijk 18 vasten, dat is handig ter controle.
4. 2v in elke 3e v (=24v) Je haakt 1 vaste in de eerste vaste, 1 vaste in de 2e vaste en in de 3e vaste haak je er weer 2 in hetzelfde gat.
5. 2v in elke 4e v (=30v) 't zelfde als bij 3 en 4 maar dan haak je die 2 vasten dus in de 4e vaste en daarvoor in elke vaste 1
6. 2v in elke 5e v (=36v)" 't zelfde als bij 3,4 en 5 maar dan haak je de 2 vasten dus in de 5e vaste en daarvoor in elke vaste 1
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Happinaz schreef:Rush schreef:Bij mij lukte het ook niet! Ik wilde ee2 mutsje haken volgens een youtube filmpje, maar het werd gewoon een platte gehobbelde lap, echt heel stom! Maar toen ik eenmaal de steken wist en hoe dat op papier stond (want dat verschilt ook nog) ging het wel in een snel tempo.
Ja, alleen nadat ik op je post heb gereageerd heb ik je link geopend en dan voel ik het alweer helemaal vaag worden van die uitleg:
"3. 2v in elke 2e v (=18v)
4. 2v in elke 3e v (=24v)
5. 2v in elke 4e v (=30v)
6. 2v in elke 5e v (=36v)"
Hoe moet ik dat dan 'lezen'? Ik zou het overigens echt snappen als je nu een diepe zucht slaat en bij jezelf denkt; mens zoek een andere hobby!
De nummers met de punt erachter zijn de toeren. Daar moet je verder niet op letten, alleen natuurlijk wel bijhouden bij welke toer je bent, maar het staat los van het aantal steken.
Je hebt op dit moment 6 vasten in het rondje gehaakt en daarna 2 vasten in iedere vaste, dan heb je 12 vasten gemaakt, dat wordt dan al een klein rondje. Nu begin je aan toer 3. Je haakt 1 vaste in de eerste vaste, daarna 2 vasten in de volgende vaste (dan heb je er 3) en zo ga je verder. 1 vaste, 2 vaste, 1 vaste, 2 vaste.
2 vasten in 1 vaste betekend dat je 2x in dezelfde vaste werkt waardoor je dus meer steken krijgt.
Ik ben ook niet zo`n goede uitlegger hoor
Laatst aangepast door Rush op ma 11 jun 2012 - 21:05; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Zie, Pompoen is veel beter in uitleggen!
Rush- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Ik zal het even snel voor je proberen te vertalen:
Ik dénk dat ik het snap. Net nu ik opgedirkt op kantoor achter mijn pc zit. Ik zou een pen kunnen hanteren als haaknaald...maar denk dat ik mijn geduld even moet opschorten. Dank jullie wel! Ik ga het echt op zeker proberen!
En als het lukt...post ik hier vanzelfsprekend.
Happinaz- Kletskop
Gelukt, gelukt?
Rush- Lady Post-a-lot
Nee! Mijn pakketje is niet binnen gekomen!(diekomtvastenzekersamenmetmijnPietschoenen)
Ik hoop vandaag!
Ik hoop vandaag!
Happinaz- Kletskop
Hahaha, okay dan!
Gisteren was een vriendin van m`n moeder op bezoek, blijkt ze ook te haken!
Gisteren was een vriendin van m`n moeder op bezoek, blijkt ze ook te haken!
Rush- Lady Post-a-lot
Volgens mij is handwerken sowieso weer helemaal 'hip' . Ik kreeg in mijn whatsapp ook een groepsverzoek voor een 'breiclub' met vriendinnen haha. Heeft vast met de crisis te maken! Wel leuk hoor.
Happinaz- Kletskop
Ja ik geloof inderdaad dat 'zelfgemaakt' gewoon helemaal hip is. Wat ik echt superleuk vind want ik maak nu eenmaal graag dingen zelf!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja ik vind het ook zo leuk! En het geeft zoveel bevrediging om iets lekker met mijn handen te doen. Ik voel me ook altijd een beetje 'schuldig' als ik weer een hele avond met die stomme telefoon in mijn ahnden op de bank heb gelegen. al overkomt me dat wel een beetje vaak.
Happinaz- Kletskop
Ik ben eigenlijk altijd wat aan het maken
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Dat heb ik nu ook opgestart.
Ik heb zóveel knutseldingen in huis. Ik heb zelfs een eigen hoekje ervoor ingericht naar een idee van Pinterest. Ik heb vilt, stoffen, een naaimachine, 1000 lintjes, kralen, touw, verf, houtbewerking, haakspullen, wol, breinaalden, decopatch. En noem het maar op allemaal.
En dan nog alle projecten die half af zijn, zoals een halve letterkast, een half kussenhoesje, een halve ketting, een halve gepimpte vogelhuis. Zucht...zucht....zucht.....
Ik heb zóveel knutseldingen in huis. Ik heb zelfs een eigen hoekje ervoor ingericht naar een idee van Pinterest. Ik heb vilt, stoffen, een naaimachine, 1000 lintjes, kralen, touw, verf, houtbewerking, haakspullen, wol, breinaalden, decopatch. En noem het maar op allemaal.
En dan nog alle projecten die half af zijn, zoals een halve letterkast, een half kussenhoesje, een halve ketting, een halve gepimpte vogelhuis. Zucht...zucht....zucht.....
Happinaz- Kletskop
Ik heb mijn Zpagetti binnen....en jaaaaa ik kan haken, geloof ik.
Even 1 mini sliertje gemaakt om aan jullie te laten zien!
[img][/img]
Even 1 mini sliertje gemaakt om aan jullie te laten zien!
[img][/img]
Happinaz- Kletskop
Haha, je moet nog wel meer kunnen hoor voordat je kan haken. Maar het begin is er!
Alleen waarom heb je 't aan een breinaald?
Alleen waarom heb je 't aan een breinaald?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dat vroeg ik me ook af! Maar die zat in het starterspakket...foutje? Ik dacht dat het misschien zo hoorde? Haha
Happinaz- Kletskop
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: