Haak en brei topic ;)
+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Haak en brei topic ;)
Dwab heeft ook ruzie met foto's plaatsen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:Dwab heeft ook ruzie met foto's plaatsen!
Ben ik niet de enige...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Oh jeetje...heb ik het weer gedaan! Sorry Rush, mijn plaat blijft een beetje hangen ofzo!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dat boekje van die gelukspoppetjes heb ik ook, is echt super leuk! Ik heb ook al zelf poppetjes bedacht, waaronder deze:
en deze:
Hmm foto's zijn niet briljant, maar op zich wel duidelijk
en deze:
Hmm foto's zijn niet briljant, maar op zich wel duidelijk
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Hahah Pompoen, geeft niks!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Aaah die is lief Rush!
Niekske ik vind die laatste echt supergrappig!
Niekske ik vind die laatste echt supergrappig!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja cute he, later heeft m`n vriend 'm op 1 poot gezet en toen was het net Happy Feet
Niekske, ik vind ze beide leuk, maar die onderste is echt geweldig!
Niekske, ik vind ze beide leuk, maar die onderste is echt geweldig!
Rush- Lady Post-a-lot
Haha thanks, ik vind jouw pinguin ook erg cute! Ik heb nog heel veel ideetjes voor zelfbedachte poppetjes en die cheerleader smiley heeft me nu weer een nieuw idee gegeven...
Niekske- Kletskop
Niekske kei leuk!!
Rush wat een cutie!
Rush wat een cutie!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Hoi meiden,
Weten jullie misschien een leuke workshop of een leuk boek om te leren haken? Ik heb nu wel een paar bloemetjes en vlindertjes gemaakt naar aanleiding van wat YouTube filmpjes, alleen als ik een geschreven patroon zie heb ik géén idee wat ik moet doen!
Weten jullie misschien een leuke workshop of een leuk boek om te leren haken? Ik heb nu wel een paar bloemetjes en vlindertjes gemaakt naar aanleiding van wat YouTube filmpjes, alleen als ik een geschreven patroon zie heb ik géén idee wat ik moet doen!
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Aardbei schreef:Hoi meiden,
Dit boek heeft erg duidelijke beschrijvingen, met foto's erbij:
http://www.bol.com/nl/p/handboek-handwerktechnieken/1001004010936591/
Nadeel is wel dat er ook veel andere handwerktechnieken in staan die je misschien niet interessant vind en dan is het wel prijzig. De meeste haakboekjes hebben eigenlijk wel een inleiding waar de steken beschreven staan, al dan niet met plaatjes of foto's.
Ik heb zelf een engels boekje met heel veel soorten steken, daarin staan ook alle tekentjes uitgelegd, waardoor je haakpatronen dus kan leren lezen. Ik kan geen nederlandse vertaling ervan vinden, maar misschien is dit boekje wel zoiets: http://www.bol.com/nl/p/haakpatronen/1001004004923944/
Daarnaast kun je de haaksteken, zowel met tekentjes als met uitleg ook wel op internet vinden, maar dat kost wel wat meer moeite denk ik
Niekske- Kletskop
Ik heb het gewoon gegoogled. Als je dan bijvoorbeeld vasten moest maken in een patroon, heb ik gegoogled en op youtube gekeken hoe het moest. Maar dat komt ook omdat ik echt exact wilde weten wat ik deed en waar ik mee bezig was. Toen ik het eenmaal wist, ging het ook prima.
In principe heb je nu wel gehaakt Aardbei, maar kan je nog steeds niet haken als je snapt wat ik bedoel. Ik bedoel het echt niet lullig, maar je hebt het nu nagedaan zonder te weten wat je deed . Door goed te luisteren weet je welke steken ze gebruikt en die afkortingen en namen kan je heel simpel en snel googlen. Eventueel vertalen als ze engels zijn en tadaa, dan weet je zomaar alles!
In principe heb je nu wel gehaakt Aardbei, maar kan je nog steeds niet haken als je snapt wat ik bedoel. Ik bedoel het echt niet lullig, maar je hebt het nu nagedaan zonder te weten wat je deed . Door goed te luisteren weet je welke steken ze gebruikt en die afkortingen en namen kan je heel simpel en snel googlen. Eventueel vertalen als ze engels zijn en tadaa, dan weet je zomaar alles!
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik heb het gewoon gegoogled. Als je dan bijvoorbeeld vasten moest maken in een patroon, heb ik gegoogled en op youtube gekeken hoe het moest. Maar dat komt ook omdat ik echt exact wilde weten wat ik deed en waar ik mee bezig was. Toen ik het eenmaal wist, ging het ook prima.
Klopt, en dat vind ik echt súperirrant!
Ik heb nu een tijdschrift gekocht waar ook alle steken worden uitgelegd, en ik herken ze dan ook vanuit de filmpjes. Waar het dan 'mis' loopt bij geschreven patronen is als ik bijvoorbeeld naar de volgende toer moet en er staat 1 st. om het h. st. Van de vorige toer. Ik weet wat een stokje is en wat een half stokje is, maar hoe doe je dat 'erom'? Snap je? Ik ga nu maar wat meer googelen ipv YouTube filmpjes kijken, misschien dat er dan ook wat theorie bij staat!
Aardbei- Prater
Niekske schreef:Aardbei schreef:Hoi meiden,
Dit boek heeft erg duidelijke beschrijvingen, met foto's erbij:
http://www.bol.com/nl/p/handboek-handwerktechnieken/1001004010936591/
Nadeel is wel dat er ook veel andere handwerktechnieken in staan die je misschien niet interessant vind en dan is het wel prijzig. De meeste haakboekjes hebben eigenlijk wel een inleiding waar de steken beschreven staan, al dan niet met plaatjes of foto's.
Ik heb zelf een engels boekje met heel veel soorten steken, daarin staan ook alle tekentjes uitgelegd, waardoor je haakpatronen dus kan leren lezen. Ik kan geen nederlandse vertaling ervan vinden, maar misschien is dit boekje wel zoiets: http://www.bol.com/nl/p/haakpatronen/1001004004923944/
Daarnaast kun je de haaksteken, zowel met tekentjes als met uitleg ook wel op internet vinden, maar dat kost wel wat meer moeite denk ik
Dat tweede boekje lijkt me wel een goed boekje, ook niet heel duur. Bedankt voor de tip! Wat is de titel van je engelse boekje als ik vragen mag? Via YouTube doe ik ook alles in het engels dus de termen ken ik wel.
Aardbei- Prater
Oh maar in beschrijvingen staan héél vaak vage omschrijvingen vind ik hoor. Wat ze precies ermee bedoelen weet ik ook niet, maar vaak werkt het om het gewoon uit te proberen. heel vaak kan het maar op 1 manier, andere keren kom je er helaas pas als je wat verder bent achter wat ze nou bedoelen. Maar meestal kom ik er door het uit te proberen wel achter we ze eigenlijk bedoelen! Ook is het zo als je meer gehaakt hebt dat je op een gegeven moment de effecten snapt van wat je doet en dus ook beter begrijpt of het dan zou kloppen of niet.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Niekske, wat 'n leuke poppetjes! En Rush, die pinguin is leuk!
Ik vind het ook zo vervelend dat iedereen weer 'n andere manier van patroontjes schrijven heeft, maakt het er niet makkelijker op om ze te leren lezen.
Ik vind het ook zo vervelend dat iedereen weer 'n andere manier van patroontjes schrijven heeft, maakt het er niet makkelijker op om ze te leren lezen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Klopt, dat is helemaal waar, maar ik snapte bijvoorbeeld eerst 'halve vaste' niet, dan wist ik niet meer welke steek het was. Dus dan youtube-de ik 'halve vaste' en dan ging ik 6x kijken en dan viel het kwartje meestal wel. Beschrijving of plaatjes vind ik vaak moeilijk. Maar het is idd ook irritant Niekske dat iedereen een andere manier van 'patroon schrijven' heeft.тыквашка schreef:Oh maar in beschrijvingen staan héél vaak vage omschrijvingen vind ik hoor. Wat ze precies ermee bedoelen weet ik ook niet, maar vaak werkt het om het gewoon uit te proberen. heel vaak kan het maar op 1 manier, andere keren kom je er helaas pas als je wat verder bent achter wat ze nou bedoelen. Maar meestal kom ik er door het uit te proberen wel achter we ze eigenlijk bedoelen! Ook is het zo als je meer gehaakt hebt dat je op een gegeven moment de effecten snapt van wat je doet en dus ook beter begrijpt of het dan zou kloppen of niet.
Aardbei, ik denk dat de laatste zin van bovenstaande bij jou echt van toepassing is haha. Het is een 'moeilijk geschreven' patroon. Wat ben je aan het maken trouwens?
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ben een granny square aan het maken, om er hierna een heel aantal te maken en er een dekentje of iets dergelijks mee te maken. In het tijdschrift stond het patroon geschreven. Gelukkig stond er op YouTube een filmpje dat ongeveer hetzelfde patroon was, nu weet ik hoe ik hem moet lezen. Gewoon nog even flink veel oefenen en goed lezen en kijken dus. Hoop in ieder geval dat het beginnetje qua het snappen nu gemaakt is
Thanks voor alle tips!
Thanks voor alle tips!
Aardbei- Prater
Hé, wat leuk zo'n topic!
Ik wil leren haken, alleen ben ik bang dat ik het geduld niet zal hebben.
Hoop ooit (voor november) 2 kruikzakken gehaakt te hebben.
Denken jullie dat dat té moeilijk is voor iemand die nog moet leren haken?
Ik wil leren haken, alleen ben ik bang dat ik het geduld niet zal hebben.
Hoop ooit (voor november) 2 kruikzakken gehaakt te hebben.
Denken jullie dat dat té moeilijk is voor iemand die nog moet leren haken?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik heb hier een hoop mensen voorbij zien komen in dit topic die net begonnen. Er zijn mensen die het echt zo onder de knie hebben en er zijn mensen die 't maar niet lukt. Waar het aan ligt weet ik niet, maar geduld...dat is volgens mij niet het grootste probleem. Ik heb adhd, geduld staat niet in mijn woordenboek, maar ik heb het echt in een piep en een zucht geleerd!
Een doel hebben is trouwens goed, maar als je alléén daarvoor wil leren haken is dat misschien wel lastiger om de motivatie te vinden.
Een doel hebben is trouwens goed, maar als je alléén daarvoor wil leren haken is dat misschien wel lastiger om de motivatie te vinden.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Maar het hangt helemaal van de vorm af en van wat je er mee wil of het moeilijk is een kruikzak te haken. En of je dat van een patroon wil doen of juist uit je hoofd en zelf bedacht!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Aardbei, dit boekje heb ik: http://www.bol.com/nl/p/essential-handbook-of-crochet-stitches/1001004006917654/ er staan dus heel veel steken in uitgelegd, met beschrijving (engels) en met tekening. Van de meeste steken staat er ook een stap voor stap beschrijving met plaatjes bij. Afgelopen weekend heb ik mezelf ook nog getrakteerd op deze: http://www.bol.com/nl/p/granny-squares-haken/1001004011542510/ ik wil ook ooit een deken gaan maken (met dank aan smikkel voor de inspiratie maar dat zal nog wel wat tijd kosten )
Als ik google naar haar naam en met 'haken' ipv 'crochet'', komen er trouwens ook nederlandse boeken voorbij, misschien is hier toch een NL vertaling van, maar op bol.com kan ik die niet vinden.
Als ik google naar haar naam en met 'haken' ipv 'crochet'', komen er trouwens ook nederlandse boeken voorbij, misschien is hier toch een NL vertaling van, maar op bol.com kan ik die niet vinden.
Niekske- Kletskop
тыквашка, even je naam gekopieerd hoor want dat kan ik niet zomaar nadoen
Is goed om te horen dat jij het ook kan, in de zin van het geduld ervoor hebben.
En ik zou nog veel meer willen haken hoor, babyslofjes, een voedingskussenhoes (maar eh, dat duurt nog wel even voor ik dat kan ) een leuke knuffel.
Maar die kruikzakken/kruikenzakken zijn mijn 1e doel.
Binnenkort maar eens langs bij mijn moeder om het eerst met haar haaknaalden te proberen!
Is goed om te horen dat jij het ook kan, in de zin van het geduld ervoor hebben.
En ik zou nog veel meer willen haken hoor, babyslofjes, een voedingskussenhoes (maar eh, dat duurt nog wel even voor ik dat kan ) een leuke knuffel.
Maar die kruikzakken/kruikenzakken zijn mijn 1e doel.
Binnenkort maar eens langs bij mijn moeder om het eerst met haar haaknaalden te proberen!
Viva- Kletskop
Viva, je mag haar Pompoen noemen hoor.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ga het proberen te onthouden
Viva- Kletskop
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 37 van 40
Permissies van dit forum: