Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 32 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Angela_1986 do 3 mei 2012 - 2:48

Oh jee Pompoen... dat wordt 'n haakboekje uit de jaren 70 met mooi donkerbruin, oranje en okergele katoen voor je verjaardag laughcry Mijn oma heeft ook wel eens van die neigingen, vindt ze nog ergens wat uit het jaar nul en dan mag ik het hebben. Ach ja, ze bedoelen het goed zullen we maar zeggen Wink

Rush, is op internet bestellen 'n optie voor je?

In het dorp waar ik woon is één winkel zijn twee winkels die katoen verkopen. De ene is 'n echt handwerkwinkeltje maar daar ga ik niet meer zo graag heen (wordt steeds duurder en minder klantvriendelijk), de ander is een kledingzaak die dus ook 'n paar bolletjes katoen hebben en fournituren enzo maar vind hun katoen niet mooi.
In de stad verderop hebben we ze wel een aantal winkels en in omliggende plaatsen zijn ook wel winkels maar daarvoor zou ik dan wel 20 min. moeten rijden bv.
Meestal bestel ik dus op internet of koop ik wat op een beurs.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rush do 3 mei 2012 - 2:54

Waar bestel je dat Angela, ik ben wel benieuwd!

Het is zeker een optie, maar ik wil niet bijv. meer verzendkosten moeten betalen, dan dat ik kwijt ben om naar de stad te rijden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pompoen do 3 mei 2012 - 3:47

Angela_1986 schreef:Oh jee Pompoen... dat wordt 'n haakboekje uit de jaren 70 met mooi donkerbruin, oranje en okergele katoen voor je verjaardag laughcry Mijn oma heeft ook wel eens van die neigingen, vindt ze nog ergens wat uit het jaar nul en dan mag ik het hebben. Ach ja, ze bedoelen het goed zullen we maar zeggen Wink

Rush, is op internet bestellen 'n optie voor je?

In het dorp waar ik woon is één winkel zijn twee winkels die katoen verkopen. De ene is 'n echt handwerkwinkeltje maar daar ga ik niet meer zo graag heen (wordt steeds duurder en minder klantvriendelijk), de ander is een kledingzaak die dus ook 'n paar bolletjes katoen hebben en fournituren enzo maar vind hun katoen niet mooi.
In de stad verderop hebben we ze wel een aantal winkels en in omliggende plaatsen zijn ook wel winkels maar daarvoor zou ik dan wel 20 min. moeten rijden bv.
Meestal bestel ik dus op internet of koop ik wat op een beurs.

Yup, dat word ouwe troep...en eh mijn oma tja, ze is echt voslagen geschift en ze komt regelmatig aanzetten met ladingen tweedehands zooi en dan mogen we wat uitzoeken (hoera douchegel die naar omaatjes ruikt) of ze probeert haar zooi aan ons te slijten (komt er een soeplepel uit haar tas of een zakje kruiden ofzo). Dat doet ze trouwens ook op verjaardagen, maar als andere (dan familie) mensen dan aangeven het wel te kunnen gebruiken dan mag dat ineens niet ofzo...echt vaaaaag!
Of zoals met die doos kralen die ik min of meer door de maag gesplitst kreeg...en twee jaar later een telefoontje: "Ja kun jij even in die doos kralen kijken, een ketting van mij is kapot en ik denk dat daar nog kralen van die ketting in zitten." Eh ja, ik ben toch geen opslagplaats?

Maar idd, ik ben bang dat ik straks dus opgescheept zit met oude zooi idd. Soms is het bruikbaar, meestal is het troep. En mijn oma is ook in staat om naar de wibra te gaan en daar lekker goedkoop katoen te scoren, daar hebben ze momenteel veel te dun spul. Hmmm, volgende keer vraag ik wel geld ofzo...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Angela_1986 do 3 mei 2012 - 4:58

Rush, ik heb de eerste keer bij juffrouwsteek.nl bestel maar ik geloof dat zij geen losse bolletjes meer levert, alleen complete pakketten. Nu bestel ik wel eens bij trendje.nl, daar heb ik steeds maar 'n paar bolletjes besteld en die verstuurde ze dan als brievenbuspost dus dat valt qua verzendkosten ontzettend mee. Het nadeel is alleen dat ik het geen handige site vind om te bestellen, je moet even weten waar je moet zijn.

Pompoen, laat je weten wat je van je oma krijgt? angel Jouw oma klinkt wel erger dan de mijne! Die accepteert 't overigens ook wel als je aangeeft dat 't niet geheel je smaak is zeg maar Wink
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 3 mei 2012 - 7:40

Ik heb vanmiddag vijf bolletjes katoen gescoord Very Happy
Nieuwe katoen van de Wibra heb ik niet, maar die is dus ontzettend dun geworden?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 8:35

Zo, ik kom ook weer even om een hoekje gluren! heb al in geen eeuwen meer gehaakt, kom er ff niet aan toe..

Hier haal ik katoen overigens wel eens bij de Hema, ze hebben hier een groot schap met wol en ook wat bolletjes katoen, alleen is dat duur Sad Maar goed, voor de rest haak ik nog niet met katoen, meer met andere dingen.

Trouwens, dat haken is echt super goed voor mijn hand geweest! Ik heb nog maar nauwelijks last van de verkleving in mijn pols! YES!

Pompoen, ai, de oma die sliep op de boot vorig jaar? Vind het nog steeds jammer dat ik niet kan komen, maar wellicht kan ik Deens katoen voor je kopen als kadootje smile

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 3 mei 2012 - 8:51

Ja die oma ja! Die vorig jaar tijdens mijn afstudeerfeestje midden op de boot waar we op voeren besloot een dutje te gaan doen.
Geen idee of Deens katoen wat is ;-). Ik had katoen aan mijn oma gevraagd omdat ik juist dacht dat dat wel een duidelijk en makkelijk cadeautje voor haar zou zijn. Ik houd mijn hart vast.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 9:28

Lol, haha dan kan ik het me voorstellen dat je 'm knijpt smile Zal eens voor je kijken in Denemarken!

Gast
Gast

Bericht  Darius do 3 mei 2012 - 9:31

Er is gewoon een haak en brei topic!!

Vandaag zag ik twee hele boekjes over haken bij de voordeelboekhandel. Knuffeltjes haken en ander kinderspul. Wie woont er in het noorden en heeft zin om dit mij uit te leggen?? smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pompoen do 3 mei 2012 - 9:33

Helaas, ik woon in het Midden van het land! Maar als je vragen hebt kun je ze altijd hier stellen natuurlijk! Zelf heb ik leren haken met youtubefilmpjes, Rush onlangs ook. Maar ik heb ook van mensen gehoord die dat vreselijk lastig vonden en het niet voor elkaar kregen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje do 3 mei 2012 - 18:54

Geen noorden, maar idd via youtubefilmpje leer ik het.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 3:11

VeryCherry schreef:Ik heb vanmiddag vijf bolletjes katoen gescoord Very Happy
Nieuwe katoen van de Wibra heb ik niet, maar die is dus ontzettend dun geworden?
Nou, er is dus heeeeeeeeeel dunne en normale. Ik zou dus een schildpadje maken in de goede kleuren en nadat hier gezegd werd dat Wibra wel normaal katoen heeft, ben ik in m`n tasje gaan kijken. Ik had, per toeval, van groen en blauw heel dunne, maar m`n andere bolletjes waren goed. Ik heb 4 bolletjes dun geruild voor normaal gisteren.

Zostraks ben ik naar OMAH geweest, zo`n markthal! Geweldig! Niet enorm goedkoop, €1,95 voor 50 gram, maar tenminste wel alle kleuren + babywol in de aanbieding! Yeeey!

Nu nog wachten op m`n naalden van Ebay en dan kan ik met 3 en 2,5 knuffeltjes gaan haken!

Ik heb het ook geleerd op Youtube smile
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 3:39

Hebben jullie ook boekjes met patronen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 4 mei 2012 - 3:42

Nee ik heb geen boekjes met patronen, ik haal ze van internet. Als ik al een patroontje gebruik.

Momenteel helemaal geen tijd om te haken trouwens, ben druk bezig met mijn drukpers haha. Zou ook geen goeie combi zijn, heb nu erg smerige vingers ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 3:46

Ik ook! Maar sommige patroontjes zijn alleen uit die boekjes. Ik heb nu 2 boekjes besteld, daar staan 4 patronen in die ik sowieso erg graag wil maken haha. Dan maar er voor betalen.

Voor de rest zoek ik idd heel goed op internet, er zijn genoeg!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 vr 4 mei 2012 - 6:47

Oreo, wat fijn dat het haken goed heeft gewerkt voor je hand/pols! cheers

Mijn tante neemt als ze ergens op vakantie is altijd een (of meerdere Wink ) bolletje katoen of iets anders om te freubelen mee. Ze weet dan als ze er, soms wel 2 jaar later, iets van maakt altijd nog waar ze dat heeft gekocht.

Ook ik kom niet uit het Noorden dus helaas, kan je niet helpen Darius... Maar hier kunnen we je inderdaad wel helpen! smile En er is er op internet naast filmpjes ook genoeg geschreven uitleg te vinden dus misschien kun je daar wat mee? Al vind ik het zelf ook wel prettig als er een ervaren iemand bij me is als ik wat nieuws moet leren, die kan 't dan ook meteen aangeven als je wat verkeerd doet en uitleggen wát je verkeerd doet.

Ik heb in 'n jaar tijd best wel wat boekjes gekocht angel Welke heb jij besteld Rush?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 6:48

Uhm, babycadeautjes en dierenvriendjes geloof ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 vr 4 mei 2012 - 6:58

Babycadeautjes heb ik ook! Met o.a. een ooievaar en 't muziekschaap, die bedoel je denk ik hè?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush za 5 mei 2012 - 3:18

Angela_1986 schreef:Babycadeautjes heb ik ook! Met o.a. een ooievaar en 't muziekschaap, die bedoel je denk ik hè?
Ja klopt, die bedoel ik inderdaad!

M`n naalden zijn er nog niet No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 5 mei 2012 - 10:04

Balen Rush! Dan wil je graag beginnen en dan zit zoiets als een paar stomme naalden in de weg!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 6 mei 2012 - 3:52

тыквашка schreef:Balen Rush! Dan wil je graag beginnen en dan zit zoiets als een paar stomme naalden in de weg!
Ja, MAAR het scheelt me wel ontzettend. Bij de winkel is 1 naald €2,50. Nu heb ik 14 voor €4. Dus het is het wachten wel waard.

En ik moet nog rood garen, dat heb ik nog niet kunnen vinden. Knalrood!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 6 mei 2012 - 3:52

Trouwens Angela, over die boekjes. Gebruik jij exact het garen wat er in het boekje staat?

Edit- ik zie dat sommige al uit de handel zijn, helaas!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 zo 6 mei 2012 - 5:25

Rush schreef:Trouwens Angela, over die boekjes. Gebruik jij exact het garen wat er in het boekje staat?

Edit- ik zie dat sommige al uit de handel zijn, helaas!

Ik heb wel hetzelfde garen als in de boekjes, was vorig jaar ergens 'n actie; hele assortiment Catania garen als pakket. Dat scheelde toen wel wat dus dat heb ik gedaan... angel
Ondertussen zijn er inderdaad wat kleuren uit de collectie en volgens mij zijn er ook weer nieuwe kleuren toegevoegd.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 6 mei 2012 - 5:54

Ik heb laatst dat aapje gehaakt met een ander merk én andere kleuren, gaat prima, als je maar zorgt dat het op elkaar afgestemd is.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 6 mei 2012 - 19:40

Ja inderdaad, dan zit ik wel goed met m`n garen. Nu nog ergens wat bruin zoeken haha Haak en brei topic  ;) - Pagina 32 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: