Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Ibbeltje do 12 jan 2012 - 5:24

Wat leuk zeg!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Angela_1986 do 12 jan 2012 - 5:33

Wow, ik had hier weer genoeg bij te lezen... En het bloemtje en uiltje zijn erg leuk! Very Happy Wat leuk ook dat het uiltje aan de ene kant z'n oogjes open heeft en aan de andere kant dicht, echt schattig! Barbie heeft 'n prachtig jurkje Wink

Pompoen, wat vervelend dat je zo'n last van je lijf hebt vandaag! Ik herken het, ook hier de combinatie H.MS en F.M... En ik weet niet of het aan het weer ligt ofzo maar het gaat vandaag bij mij ook niet echt lekker, al zit dat er al 'n paar weken met pieken en dalen... No
Hoe gaat het nu? Heb je nog wat kunnen haken vandaag?

Ik ben al 'n heel eind met m'n schaapje; achterhoofd, lijf, staartje, oren en 2 voetjes zijn af! Dus alleen nog 2 voetjes en z'n voorhoofd. :-)

Vandaag heb ik die haaknaald binnen gekregen, die ik hier van de week liet zien. Heb er nog maar 'n héél klein proefstukje mee gehaakt en het lijkt erop dat hij wel lekker haakt! smile Met een gewone haaknaald overstrek ik mijn duim, bij deze denk ik minder snel. En ik hou hem dan dus niet vast zoals het 'hoort', zoals 'n pen, maar met mijn duim onder en m'n andere vingers er overheen zeg maar.

VC, weet je al wat je gaat maken met die 6hoekjes? En Eliesje, is je gelukspoppetje af?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Pompoen do 12 jan 2012 - 6:30

Angela_1986 schreef:Wow, ik had hier weer genoeg bij te lezen... En het bloemtje en uiltje zijn erg leuk! Very Happy Wat leuk ook dat het uiltje aan de ene kant z'n oogjes open heeft en aan de andere kant dicht, echt schattig! Barbie heeft 'n prachtig jurkje Wink

Pompoen, wat vervelend dat je zo'n last van je lijf hebt vandaag! Ik herken het, ook hier de combinatie H.MS en F.M... En ik weet niet of het aan het weer ligt ofzo maar het gaat vandaag bij mij ook niet echt lekker, al zit dat er al 'n paar weken met pieken en dalen... No

Ik ben al 'n heel eind met m'n schaapje; achterhoofd, lijf, staartje, oren en 2 voetjes zijn af! Dus alleen nog 2 voetjes en z'n voorhoofd. :-)

Vandaag heb ik die haaknaald binnen gekregen, die ik hier van de week liet zien. Heb er nog maar 'n héél klein proefstukje mee gehaakt en het lijkt erop dat hij wel lekker haakt! smile Met een gewone haaknaald overstrek ik mijn duim, bij deze denk ik minder snel. En ik hou hem dan dus niet vast zoals het 'hoort', zoals 'n pen, maar met mijn duim onder en m'n andere vingers er overheen zeg maar.

VC, weet je al wat je gaat maken met die 6hoekjes? En Eliesje, is je gelukspoppetje af?

Nou heb nog wel wat gehaakt vandaag. Ik heb dus inderdaad fibromyalgie, maar ik heb ook hypermobiliteitklachten, ik heb alleen geen H.ms omdat ik mijn ellebogen niet kan ovestrekken en mijn knieen niet. Maar mijn knieeen zijn wel instabiel.
Ik heb geen last van het overstrekken van mijn duim trouwens, misschien omdat ik mijn haaknaald anders vast houd dan. Want dat is dus wel een probleem wat ik vaak heb, ik heb zelfs een speciale duimbrace voor wanneer ik dingen moet doen waarbij ik dat de hele tijd doe. Ik heb dus wel last van mijn pols rechts, ook doordat dat veel te flexibel in elkaar zit. Maar op zich merk ik dat ik met de (pols)brace wel goed haak, alleen iets onhandiger en daardoor iets langzamer.

Oh ik houd mijn haaknaald trouwens ook niet vast als een pen, maar juist meer als een breinaald. Dus onderlangs, ik houd hem vast met mijn pink, ringvinger en middelvinger, met mijn wijsvinger stuur ik een beetje en met mijn duim houd ik m aan de andere kant tegen. Als ik 'm als een pen vast zou houden zou ik mijn duim ook sneller overstrekken denk ik, maar nu doet mijn duim niet zo veel bij het haken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ibbeltje do 12 jan 2012 - 6:43

Je heb ook al van alles gedaan Angela. Goed bezig :d

Heb nu 6 bloemen klaar smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 12 jan 2012 - 20:45

Ik denk dat ik er een heel groot kussen van maak met aan de achterkant zwart/wit gestippelde stof. Als ik aan de achterkant ook zeshoekjes doe vind ik het zonde, want dan kan ik ze niet zien Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen vr 13 jan 2012 - 2:24

Oh dat is wel leuk!! Maar hoe maak je 'm dan 'recht'?

Ik ben bijna klaar met mijn rokje. Alleen de zwarte band die bovenaan zit, die is eigenlijk te wijd, ik heb 'm ook te losjes gehaakt denk ik. Maar ik ga 'm een slagje omslaan, vastmaken en met een bandje er doorheen en dan zit ie prima!! Ga nu het onderrandje nog even maken, anders is het iets te kwetsbaar denk ik.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje vr 13 jan 2012 - 6:18

Ben zo benieuwd naar een foto Pompoen Very Happy

VC oh ja ook leuk een kussen er van maken.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 vr 13 jan 2012 - 6:52

тыквашка schreef:
Angela_1986 schreef:Wow, ik had hier weer genoeg bij te lezen... En het bloemtje en uiltje zijn erg leuk! Very Happy Wat leuk ook dat het uiltje aan de ene kant z'n oogjes open heeft en aan de andere kant dicht, echt schattig! Barbie heeft 'n prachtig jurkje Wink

Nou heb nog wel wat gehaakt vandaag. Ik heb dus inderdaad fibromyalgie, maar ik heb ook hypermobiliteitklachten, ik heb alleen geen H.ms omdat ik mijn ellebogen niet kan ovestrekken en mijn knieen niet. Maar mijn knieeen zijn wel instabiel.
Ik heb geen last van het overstrekken van mijn duim trouwens, misschien omdat ik mijn haaknaald anders vast houd dan. Want dat is dus wel een probleem wat ik vaak heb, ik heb zelfs een speciale duimbrace voor wanneer ik dingen moet doen waarbij ik dat de hele tijd doe. Ik heb dus wel last van mijn pols rechts, ook doordat dat veel te flexibel in elkaar zit. Maar op zich merk ik dat ik met de (pols)brace wel goed haak, alleen iets onhandiger en daardoor iets langzamer.

Oh ik houd mijn haaknaald trouwens ook niet vast als een pen, maar juist meer als een breinaald. Dus onderlangs, ik houd hem vast met mijn pink, ringvinger en middelvinger, met mijn wijsvinger stuur ik een beetje en met mijn duim houd ik m aan de andere kant tegen. Als ik 'm als een pen vast zou houden zou ik mijn duim ook sneller overstrekken denk ik, maar nu doet mijn duim niet zo veel bij het haken.

Ik heb geen duimbrace maar wel altijd 'n rolletje tape in m'n tas zitten zodat ik zelf m'n duim kan intapen/fixeren, als ik er veel last van heb of iets ga doen waarvan ik weet dat ik daarbij te erg ga overstrekken.
Zoals 'n pen kan ik 'm dus ook niet vasthouden, doe ik met 'n pen ook niet, dat voelt gewoon niet fijn. Vroeger kreeg ik van die blokjes e.d. er omheen maar dat hielp allemaal niet, ik had daar last van. Toen ze er van die driehoekjes omheen deden en ik daar mijn vingers ook gewoon omheen sloeg met als gevolg dat de randen van die driehoekjes in m'n vingers stonden, hebben ze de moed op school maar opgegeven :P

Met mijn polsbrace om kan ik trouwens niet haken, dat gaat echt te moeizaam dan. Ik heb dan last van dat laatste stukje van m'n brace dat over m'n hand, net onder m'n vingers door loopt.

Ik hoop dat je niet te veel last gaat krijgen van 't haken!

Hoe is het verder met alle haakprojecten?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje vr 13 jan 2012 - 10:15

NU vraag ik mij af hoe ik het beste die bloemen aan elkaar kan maken?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Eliesje vr 13 jan 2012 - 10:28

Hij is nog niet af! Ben weinig thuis geweest deze week, druk druk.. Maar heb morgen overdag een paar uur de tijd, dan ga ik verder! smile
Eliesje
Eliesje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Pompoen vr 13 jan 2012 - 11:25

Angela_1986 schreef:

Ik heb geen duimbrace maar wel altijd 'n rolletje tape in m'n tas zitten zodat ik zelf m'n duim kan intapen/fixeren, als ik er veel last van heb of iets ga doen waarvan ik weet dat ik daarbij te erg ga overstrekken.
Zoals 'n pen kan ik 'm dus ook niet vasthouden, doe ik met 'n pen ook niet, dat voelt gewoon niet fijn. Vroeger kreeg ik van die blokjes e.d. er omheen maar dat hielp allemaal niet, ik had daar last van. Toen ze er van die driehoekjes omheen deden en ik daar mijn vingers ook gewoon omheen sloeg met als gevolg dat de randen van die driehoekjes in m'n vingers stonden, hebben ze de moed op school maar opgegeven :P

Met mijn polsbrace om kan ik trouwens niet haken, dat gaat echt te moeizaam dan. Ik heb dan last van dat laatste stukje van m'n brace dat over m'n hand, net onder m'n vingers door loopt.

Ik hoop dat je niet te veel last gaat krijgen van 't haken!

Hoe is het verder met alle haakprojecten?

Oh mijn polsbrace loopt maar tot halverwege mijn handpalm, ik kan alleen pols niet meer buigen en minder goed draaien. Die duimbrace heb ik gekregen omdat ik heel veel met mijn handen werk en ik doodleuk mijn duim bijna uit de kom duw bij sommige activiteiten, met name bij hout- en linosneden. Van mijn duim heb ik gelukkig geen last met haken, wel dus van mijn pols en van mijn vingers die zeer doen.
Haha overigens moet ik wel mijn duimbrace omdoen als ik Burnout op de Playstation speel tegen mijn man, anders gaat dat verschrikkelijk zeer doen omdat ik zo hard op het gasknopje duw!!

Mijn rokje is bijna af, maar heb er even pauze van genomen, was 't even zat. Maar heb vandaag sowieso mijn dag niet zo.
Ben wel nog een koord aan het punniken voor het rokje.
Verder wilde ik nog even een muts met oren haken, maar 't wilde vandaag een stuk minder goed. Komt omdat ik het precies zo wilde doen als de vorige keer maar dan nog wat beter...alleen ik herinner me niet zo goed wat ik vorige keer gedaan heb. Maar hij is bijna af!! Nou ja...de oren nog...

Maar ga nu lekker naar bed... niks geen gehaak meer vanavond!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje vr 13 jan 2012 - 12:35

Ik heb nu de bloemen aan elkaar gemaakt en er is een begin Very Happy Zal binnenkort even een foto maken Wink

edit: Hier een begin hij lijkt een beetje scheef geloof ik maar dat komt omdat het bovenste bloempje nog aan 1 kant los zit, moet nog een andere bloem maken daar aan vast.

Weg

Laatst aangepast door Ibbeltje op wo 22 feb 2012 - 6:38; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 zo 15 jan 2012 - 8:13

Het is hier stil zeg! Iedereen druk aan het haken? Wink

Ziet er leuk uit Ibbeltje! Wat ging je er ook alweer van maken?

Ik heb eigenlijk niet veel meer gedaan in 't weekend. Ben nu wel eventjes aan het haken maar het wil vandaag niet zo. De nieuwe haaknaald is wennen maar wel fijn.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 8:22

Een tafelloper voor over de salontafel smile

Heb ook nu pas weer 1 bloem gemaakt vandaag. Gisteren geen tijd gehad.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 zo 15 jan 2012 - 8:24

Wat 'n leuk idee!

Pff, gelukkig, ik ben dus niet de enige die niet zo productief is... Wink Stom eigenlijk want ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat van 't schaapje bounce Maar ik kon me er de laatste dagen eigenlijk niet echt toe zetten en gister had ik idd ook weinig tijd. Nou ja ach, het is geen aangenomen werk.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 8:28

Heb gewoon echt geen tijd gehad gisteren en vandaag dus maar 1 bloem verder ook weg geweest tussendoor dus schiet dan ook niet op haha Wink

En ach het komt wel weer joh.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry zo 15 jan 2012 - 21:12

Ben niet zo heel productief geweest dit weekend, ben wel begonnen met een geurzakje, moet het nog aan elkaar haken en vullen en dat is het klaar smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 21:16

Oh leuk VC ben benieuwd Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry zo 15 jan 2012 - 21:19

Maak een foto als het af is smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 15 jan 2012 - 22:14

Angela_1986 schreef:Het is hier stil zeg! Iedereen druk aan het haken? Wink

Ziet er leuk uit Ibbeltje! Wat ging je er ook alweer van maken?

Ik heb eigenlijk niet veel meer gedaan in 't weekend. Ben nu wel eventjes aan het haken maar het wil vandaag niet zo. De nieuwe haaknaald is wennen maar wel fijn.

Ik heb echt nauwelijks tijd om te haken gehad de afgelopen dagen. Komende week wel weer, dan ga ik heerlijk een weekje naar Terschelling om te fietsen en te haken (ofzoiets) haha. Ik wil wel graag mijn rokje afmaken voor ik weg ga. Maar heb waarschijnlijk geen tijd om een foto te maken want heb vanavond koor en morgenochtend moet ik weg.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 15 jan 2012 - 22:28

Ik ben nu begonnen aan een sjaal met zwart/grijs/witte wol en dat gaat een stuk vlotter dan die stomme lapjes voor dat kleed wat ik ooit wel af ga krijgen. Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 166342
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pompoen zo 15 jan 2012 - 22:30

Haha, jammer is dat he, van die lapjes! Wordt vast leuk die sjaal!! Doe je een patroontje, of gewoon recht toe recht aan?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 15 jan 2012 - 22:34

Nee gewoon recht breien, geen gekke dingen haha.

M`n vriend noemt me oma als ik zit te breien. Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pompoen zo 15 jan 2012 - 23:09

Mijn man noemt me geen oma maar vind het wel maar vreemd dat meiden van onze leeftijd dat soort dingen doen... Haha! Maar hij vind het ook wel grappig en was erg blij met het kussentje wat ik op zijn werkkamer dumpte en ook erg blij met de sjaal die ik voor 'm aan 't haken ben.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 1:50

Ben hier te lang niet geweest. Ik moet even flink gaan teruglezen Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: